Nieuwe bril met cilinders en paniekaanval

Discussie in 'De lounge' gestart door Roos001, 22 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos001

    Roos001 Lid

    10 apr 2018
    76
    4
    8
    Vrouw
    Heb een bril met een aardige - sterkte met cilinder. Ik word er wat dizzy (dronken van) en wat hoofdpijn maar verder niet iets om bang van te worden.

    Vanmiddag wel ineens een paniekaanval. Altans had even het gevoel dat ik geen controle meer over mijn lichaam had erg vervelend.

    Herkent iemand dit of mensen met ook een paniekstoornis en bril
     
  2. Lilium

    Lilium Niet meer actief

    Nee, maar ik weet wat het met je zicht doet en ik kan me voorstellen dat het je in de war brengt.
    Heel vervelend!
    Als het op korte termijn niet beter wordt, zal je terug moeten.
     
  3. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Ik heb een paniekstoornis en sindskort een bril met cilinder. Ik vond de eerste dag ook erg moeilijk.
    De duizeligheid is bij mij eigenlijk alleen de eerste dag geweest, binnen een paar dagen was alles normaal en wilde ik al niet meer zonder! Mocht het nou langer duren zou ik even terug gaan.
     
  4. floppie888

    floppie888 Bekend lid

    3 sep 2014
    793
    549
    93
    Bij een nieuwe bril, zeker met cilinder, is het altijd even wennen. Bij mij gaat het het beste als ik direct in de ochtend mijn nieuwe bril opzet.
     
  5. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Als er hoofdpijn en dizzy van wordt, lijkt me dat je niet juiste bril hebt gekregen. Ik zou even teruggaan. Of een andere opticien raadplegen
     
  6. nanette77

    nanette77 VIP lid

    11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Mijn moeder had voor het eerst zo'n bril met plus en min (geen idee hoe dat heet.. kom er even niet op en te lui om Google te gebruiken) die had er de eerste paar dagen ook last van (duizelen, geen paniek) ze heeft toen contact met de opticien opgenomen en die gaf aan dat het wel eens gebeurd en dat ze even doorzetten moest.
    Dus ik zou gewoon bellen en overleggen.

    (Overigens vind ik je topictitel erg grappig.. net of je bril duizelig is en paniekaanvallen heeft, niet lullig bedoeld hoor.. )
     
    tantetil vindt dit leuk.
  7. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik heb dat ook, her dizzy zien. Geen paniekaanval.

    Ik heb een plus en een min oog, de plus met cilinder en sinds enkele maanden ook een prisma. Je ogen moeten ineens wennen dat de een iets minder hard moet werken en daardoor krijg je wat "kortsluiting" in je hoofd (zei mijn opticien he en ik ga niet naar hans anders ofzo)

    Hier was het na een week ook goed en klaar.

    Succes en sterkte
     
  8. HvO

    HvO Niet meer actief

    Als je voor het eerst een bril met cilinders hebt of een nieuwe sterkte kan dat voorkomen hoor. Heeft niet zozeer te maken met dat je de verkeerde bril hebt gekregen! Maar als je cilinders hebt draait het beeld een beetje mee als je je bril beweegt. En daar kan je duizelig van worden.
     
  9. yaro

    yaro Niet meer actief

    Hoe lang heb je de bril al en hoe vaak draag je hem? Als je hem net hebt en de hele dag draait zou het duizelige gevoel na een paar dagen wel over moeten zijn.
    Draag je hem bijv alleen met autorijden, tv kijken enz dan zou ik hem fulltime gaan dragen, anders wennen je ogen er niet zo snel aan. Als je hem al langer hebt en het komt nu ineens opzetten zou ik terug naar de opticien.
     
  10. tantetil

    tantetil Bekend lid

    1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Wat hierboven al gezegd is, soms duurt het een paar dagen voordat je gewend bent. Heb je wel eens eerder paniekaanvallen gehad? Het duizelig gevoel zou dat kunnen trickeren, omdat je dat ook bij een paniekaanval voelt (althans ik voel dat).
     
  11. tantetil

    tantetil Bekend lid

    1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Hoe gaat het nu trouwens met je @Roos001 ?
     
  12. Roos001

    Roos001 Lid

    10 apr 2018
    76
    4
    8
    Vrouw
    Ben niet eens zo duizelig. Maar sinds ik de bril heb op heb meet paniekaanvallen. Zal toch iets er mee te maken hebben maar zal vanzelf gewend zijn.
     

Deel Deze Pagina