Nieuwe keuken. Ikea?

Discussie in 'De lounge' gestart door Eefje00, 22 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Logan

    Logan Niet meer actief

    Wij hebben een Ikea keuken sinds augustus en ik ben super tevreden. Wij hebben voor Ikea gekozen omdat we gewoon zelf wilden plannen ipv zo'n verkoopbabbel over welke oven en bla bla.
    Dat je na een tijdje gewoon de deurtjes en/of aanrechtblad kan vervangen vond ik ook een fijne!
     
  2. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    #22 mam1991, 22 jul 2017
    Laatst bewerkt: 22 jul 2017
    Zou het zeker wel aandurven :) heb het idee dat de kwaliteit de laatste jaren van Ikea zeker wel vooruit is gegaan. Zelf qua meubels niet helemaal weg van Ikea maar deco en keukens vindt ik echt niet heel erg verkeerd hoor :)
     
  3. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Je betaalt minder, maar de keuken is ook minder duurzaam, dus het is maar net waarvoor kiest.

    Onze buren hebben een Ikea keuken, huis is tegelijk met dat van ons opgeleverd, maar de keuken is na 10 jaar wel "slecht" aan het worden.... deurtjes sluiten niet meer helemaal goed, hangen scheef en inbouwapparaten moeten vervangen worden. Terwijl onze keuken nog helemaal prima is. Buren gaan nu voor een andere keuken kijken (niet bij Ikea dus).
     
  4. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    De keuken die hier eerst in het huis stond toen we het huis kochten was van keuken kampioen. Nou daar zal ik dan ook echt nooit kopen, dat was echt bagger!

    Ik denk dat je voor jezelf alles even op een rijtje moet zetten, voors en tegens.
     
  5. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    Wat is er niet je smaak aan die keuken kun je dat niet aanpassen? Wij vonden toen we ons huis kochten de frontjes echt spuug lelijk dus hebben we nieuwe frontjes opmaat laten maken. Fractie van de prijs van een nieuwe keuken en nu wel een keuken waar ik nog een heleboel jaar mee kan doen zonder me te ergeren
     
  6. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    2000 euro extra voor plaatsen van een keuken??
     
  7. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik weet het.. misschien omdat de kastjes nog in elkaar moeten? Wat echt eitje is trouwens..
     
  8. Eefje00

    Eefje00 Fanatiek lid

    27 okt 2014
    1.504
    638
    113
    Bedankt allemaal voor de tips!

    Goed idee om de keukenplanner te downloaden en even puzzelen wat we willen en wat het gaat kosten.

    @elsie89 probleem van de huidige keuken is dat er maar 3 boven en onderkasten zitten. De keuken is al niet zo ruim en zo wordt de keuken helemaal niet optimaal benut. De kasten kunnen prima nog een paar rondes mee, zien er heel netjes uit...alleen de keuken oogt zo klein en kaal. Lijkt net een camping keukentje.
     
  9. Eefje00

    Eefje00 Fanatiek lid

    27 okt 2014
    1.504
    638
    113
    Ikea is redelijk duur qua montage kosten. Ik zie vaak ook rond de 2-3000 euro aan montage kosten staan.
     
  10. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Als je nieuwe keuken wil, zou ik sowieso proberen je oude te verkopen!
    Je weet nooit wat je ervoor krijgt.

    Wij hebben nu 6 jaar een ikea keuken en bevalt nog prima.
    Pas wel de gasplaat en afzuigkap vervangen omdat deze stuk waren.
    Maar dan ben je een paar 100 euro kwijt en werkt alles weer uitstekend!

    Wij hebben wel zelf de keuken in elkaar gezet. Met wat geduld prima te doen!
     
  11. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Toen we gingen bestellen zette de medewerker ook alles in de juiste volgorde in de bestelling, zodat het ook in die volgorde zou worden geleverd. De juiste pakketten dus bij elkaar. Scheelt een hoop.
     
  12. Suddenly3

    Suddenly3 Lid

    2 jul 2017
    21
    6
    3
    Vrouw
    Wij hebben ook een ikea keuken en zijn er erg blij mee. wij hebben hem zelf gemonteerd en dat was eigenlijk heel makkelijk met de juiste apparatuur. wij hebben wel de oven, de kookplaat en de vaatwasser ergens anders vandaan. de kosten voor de keuken waren 2100 euro.
     
  13. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Oh dat wist ik helemaal niet. Daar sta ik best wel van te kijken.
     
  14. Eefje00

    Eefje00 Fanatiek lid

    27 okt 2014
    1.504
    638
    113
    Bedankt allemaal. Denk dat we voor een Ikea keuken gaan. Ga idd deze wel proberen te verkopen, alles is mooi meegenomen en dan zijn we het ook kwijt.

    Denk dat voor nu een Ikea keuken een prima oplossing is. Nu nog uitzoeken wat voor keuken we willen haha.
     
  15. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Niet zo tevreden over ikeakeukenkastjes.. die van ons zijn vorige week, zonder reden 's avonds laat van de muur gevallen. (En nee dat lag niet aan de muur) kwaliteit was ook niet top
     
  16. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Wij hebben vooral lades, ook geen kastjes boven, heerlijk! Ook de lades zijn zelf in te richten... zal eens een foto maken van de pannenla!
     
  17. Micera

    Micera Fanatiek lid

    23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Het hangt er vanaf wat je met elkaar vergelijkt. Ikea is qua kwaliteit vergelijkbaar met een keukenkampioen, of een andere prijsvechter. Maar de prijs is ongeveer de helft als je zelf je keuken wilt monteren.

    Wij hebben een ikea keuken en zijn zeer tevreden. Wel hebben we voor een luxe uitvoering gekozen, met dempers op deurtjes en laden. Het blad (composiet) hebben we elders laten maken. Dan heb je meer keus voor een scherpere prijs. Die combinatie is ideaal :D
     
  18. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Dat hebben wij ook, graniet aanrechtblad en vaatwasser, vriezer, koelkast en combimagnetron van Siemens. Waren we nog goedkoper mee uit dan de simpele uitvoeringen van apparatuur van Ikea, gewoon goed onderhandelen. En de Ikeakeuken tijdens zo'n actieperiode gekocht. Hebben ze elk jaar.
    En bij Ikea moet je ook weten welke kastjes en frontjes je moet nemen, de medewerkster had ons verteld welke nog al snel beschadigen en welke niet.
    Het zit er nu bijna 4 jaar in en alles is nog prima.
     

Deel Deze Pagina