nieuwe kleren wassen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door SDonya, 5 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    ik had wit bij wit en kleur bij kleur , en eerst een dagje in koud water om krimpen te voorkomen en toen zag ik dat een groene badcape van de wibra kleur afgaf dus die heb ik apart gewassen
     
  2. seentjuh

    seentjuh Fanatiek lid

    12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik gebruik ook color catcher. Super handig. De kleertjes blijven mooi en het doekje ziet er soms niet uit! Ik gebruik het ook alleen maar bij nieuwe kleding hoor. Kleding die al een paar keer gewassen is, heeft het niet meer nodig.
     
  3. angel229

    angel229 Niet meer actief

    Alles op kleur gewassen. Was eigenlijk alles op 40 graden en met een scheutje azijn erbij.

    Na de eerste keer mik ik meer kleuren bij elkaar, doe ik met onze eigen kleding ook. Daarnaast is mijn ervaring dat er op 40 graden niet veel mis kan gaan (is me nooit gebeurd in ieder geval).
     
  4. yaika

    yaika Actief lid

    7 jul 2010
    215
    0
    0
    Ik heb eerst alles op kleur gesorteerd en het vervolgens een nachtje in koud water met azijn laten staan. Tegen het krimpen en het vaal worden van de kleuren. Vervolgens heb ik het natuurlijk wel op kleur op 30 graden gewassen met nog een scheutje azijn en wat wasverzachter.
    Als het een beetje mooi weer is hang ik de kleertjes buiten te drogen, dat doe ik met mijn eigen kleren ook.

    Ik heb gelukkig tot nu toe nog geen problemen gehad met verkleuren en ook blijven de kleuren mooi fel.
     
  5. Bri

    Bri Niet meer actief

    Ik heb maar één wasongelukje gehad. Met gekleurde hydrofielen die ik met kleertjes samen heb gewassen, dom genoeg op 60 graden. Niet goed gekeken bij het instellen.... Schattige lichtgekleurde rompertjes hadden ineens een lelijke blauw/groene zweem erover.

    Bij 40 graden gaat het allemaal wel goed. Als je iets met echt felle kleuren hebt (knalrood of iets dergelijks) zou ik het eerst een nacht in koud water zetten, evt. met scheutje azijn.
     
  6. lillibit

    lillibit Fanatiek lid

    12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik ben altijd heel para dat kleuren afgeven en dat de kleding er dus niet meer uitziet, dus ik heb ALLES op de hand gewassen en vaak nog stuk voor stuk ook!! :)
    Ach ja, was een leuke bezigheidstherapie, in de laatste weken van mijn zwangerschap! ;)
     
  7. laurah

    laurah Lid

    7 nov 2010
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou ik heb van de week de hard roze hydrofiel in de handwas gezet met een paar andere roze (niet zacht roze maar ook niet dat hele harde) gezet en toen ik een klein half uurtje de was eruit haalde zaten er toch een paar donder roze vlekken op een paar spullen. pffff dat was schrikken. ik ben gelijk weer gaan spoelen en spoelen en daarna door na de wasmachine en toen was het er gelukkig uit, maar kijk dus uit met de hydrofiel luiers.

    En die kan je trouwens vanwege de hygiene beter op de 60 graden wassen. is mij gezegt op school (kraamverzorgster)

    de rest inderdaad gewoon gewassen op een kort programma 40 graden en kinderprogramma bij de droger.
    Heerlijk zacht, schoon en ruikt zoooooo lekker.
     
  8. charity2010

    charity2010 Fanatiek lid

    29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb alles gewoon in de wasmachine gewassen op 40 graden. Wel uitsorteren natuurlijk op kleur, donker, wit.. Witte shirts met een opdruk/tekst etc. mogen niet afgeven! Dus die kun je gewoon bij de witte was meedraaien..
     

Deel Deze Pagina