Nieuwe zwangerschap na missed abortion

Discussie in 'Miskraam' gestart door Pinkie88, 18 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik zou normaal vandaag 12 weken zwanger zijn, maar we kwamen er dit weekend na miniem bloedverlies achter dat ons kindje al een kleine 4 weken geleden gestopt is met groeien.
    De miskraam is zondagavond nog opgewekt met cytotec.

    Emotioneel valt dit natuurlijk rauw op ons dak, maar lichamelijk lijkt mijn lichaam bijzonder snel te herstellen. Ik had weinig last van de miskraam (niet meer dan menstruatiepijn) en verlies nu al nauwelijks meer bloed. Gisteren was op de controle echo enkel nog wat ‘rommel’ te zien in mijn baarmoeder.

    De gyn heeft ons aangeraden om de komende cyclus condooms te gebruiken, omdat het anders moeilijk zou zijn op te bepalen of HCG nog van de oude of al van een nieuwe zwangerschap was.

    Emotioneel vind ik het echter heel moeilijk om te wachten. We willen zo graag een tweede kindje, en ik heb het gevoel dat ik nu alweer 12 weken kwijt ben, daar nog eens 6 boven op vind ik op dit moment ondraaglijk.

    Het is natuurlijk niet gezegd dat we meteen weer zwanger zijn, maar ik wil vooral geen kans zomaar voorbij laten gaan.

    Wie heeft hier ervaring lee? Wat hebbe jullie gedaan? Kan ik niet gewoon de HCG van deze zwangerschap eruit testen?
     
  2. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ik heb na iedere ma de eerste menstruatie afgewacht. Even rust in he lijf en herstellen. Je cyclus kan erg van slag zijn na een mk. Zo weet je zeker dat het een nieuwe zwschap is en wanneer je evt een test kunt doen.
    Sterkte
     
  3. momim

    momim Niet meer actief

    Ik heb na mijn missed abortion ook eerst een cyclus overgeslagen. Waren van het ziekenhuis afhankelijk, dus ook niet echt een andere keuze ;) vond het zelf fijn om even tot rust te komen ook al was het lichamelijk ook snel klaar, het hakte er bij mij toch behoorlijk in om na 4,5 jaar eindelijk zwanger te zijn en dat het dan mis ging.. en ik zat ook nog met een hoop hcg in mn lijf. Cyclus was direct weer op gang, maar heeft tot de volgende ronde geduurd voor ie op 0 stond. Die ronde direct weer zwanger geraakt:D
    Het ligt er bij jullie denk ik vooral aan of je het zelf denkt te trekken dat je evt in onzekerheid zit bij vage testen. Medisch gezien is er als alles schoon is geen reden dat het niet mag, en in het ergste geval is deze maand de kans iets minder dan in de maand erna omdat je lichaam nog in de herstelmodus zit
     
  4. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Ik heb mijn menstruatie laten komen
    en de nieuwe cyclus geprobeert , maar werd niets, de cyclus erop was ik weer zwanger.
    succes en heel veel sterkte meid!
    knuffel
     
  5. K00

    K00 Niet meer actief

    Ik denk dat als er nog veel rommel in je baarmoeder zit, het bevruchte eitje niet kan innestelen.. de weg naar de wand wordt dan te veel belemmerd..
    In het geval dat je niet schoon bent is het denk ik slim om te zeggen dat alles er met de volgende menstruatie uit komt.


    Sterkte!

    Ps. Bedenk me nu dat wij zonder voorbehoudmiddelen vreeen de eerste maand omdat ik gewoon dacht als mijn lichaam er klaar voor is dan gebeurt het en anders niet.
     
  6. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Na de echo gisteren heeft de gyn nog twee cytotec opgestoken om alle 'rommel' kwijt te raken.

    Ik heb ook een beetje dat gevoel, als m'n lichaam het aan kan, dan kan het ook weer gewoon.

    Het is niet dat ik meteen weer met ovutesten aan de slag wil ofzo, maar ik wil ook niet met condom vrijen. Dat voelt zo fout...
     
  7. K00

    K00 Niet meer actief

    Snap ik helemaal!
     
  8. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Wij zijn er weer gelijk voor gegaan. Met dezelfde gedachten als jij; nog langer wachten. Ik ben niet zwanger geworden, werd na 35 dagen netjes ongesteld. Maar we hebben het iig wel geprobeerd. De ronde daarna wel zwanger, ze banner ;)
    Overigens heb ik hier van niemand ook negatief advies gekregen. Als je het zelf weer aan kon, stond er niets in de weg om gelijk weer zwanger te worden.
    Ik had trouwens wel een miskraam, maar dat maakt in die zin niet uit volgens mij.
     
  9. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    De reden dat de gyn de wachttijd aangaf, was ook niet omdat er een risico zou bestaan ofzo (anders zou ik natuurlijk wel wachten), maar omdat het anders verwarrend zou kunnen zijn waar het HCG vandaan kwam.

    Ik ga dus sowieso eerst wel HCG eruit testen.

    Ik reken er ook niet op dat we meteen weer zwanger zijn, ik ga er ook vanuit dat het een onvoorspelbare cyclus wordt, maar proberen voelt emotioneel beter dan niet doen.

    Proficiat met je zwangerschap!
     
    Mammielove vindt dit leuk.
  10. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Klopt. Ik heb ook even doorgetest idd.
     
  11. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Ik zou idd gewoon hcg testen om de week, en als gewoon seks hebben.
    De extra tijd die je kwijt bent voelt echt afschuwelijk ja, en hoewel ik nu de derde ronde na mijn ma weer zwanger ben,voelt het echt als heel lang.
     
  12. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Sterkte! Na de eerste twee ben ik gelijk doorgegaan. Toen was ik ook meteen weer zwanger. Toen kwam ons zoontje. Nu bezig voor nr 2 en laatst weer een miskraam gehad. Ik ben zo ziek van die zwangerschap geweest dat even pauze welkom was. Maar na 6wk wilde ik graag weer verder. Helaas moeten wij 3mnd wachten ivm onderzoek.
    Ik snap je dus wel, ik heb ook de neiging om te gaan rekenen... Zou in januari uitgerekend zijn, de onderzoeken volgen waarschijnlijk over een paar weken. Dan nog de uitslag afwachten... Tegen de tijd dat we weer verder kunnen, zijn we dus zo 8-9maand verder. Het voelt idd een beetje als verloren tijd :cry:, en het leeftijdsverschil met zoontje loopt ook op, dat vind ik wel jammer.. Ik heb al zovaak gedacht: doe mij toch maar dat wachtbankje voor nod, dat duurt 'maar' 2weken. Dat is beter dan dit wachtbankje :cry:
     
  13. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Dat leeftijdsverschil speelt inderdaad ook mee. Ik geef nog steeds borstvoeding aan mijn zoontje, dus sowieso hebben we moeten wachten tot mijn cyclus weer op gang kwam begin januari. Anders was er misschien al eerder een tweede geweest.

    Ik probeer mezelf te troosten met het idee dat elk leeftijdsverschil voordelen en nadelen heeft.

    Jij ook veel sterkte met het wachten!
     
  14. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Wat verdrietig @Pinkie88. Sterkte!

    Ik heb een miskraam gehad eind 2015. Ik heb daarna getest met zwangerschapstesten tot mijn hcg er uit was en ben toen over gegaan op de ovulatietesten. Die ronde gelijk zwanger en dat is goed gegaan.

    Ik snap je gevoel dat je geen tijd wil verspillen. Hier ook al lang de wens voor nog 1... door omstandigheden kon dat niet, nu wel. We hopen ook dat het snel raak is zodat het leeftijdsverschil niet te groot wordt.

    Sterkte met het verlies en hopelijk ben je snel weer zwanger.
     
    Pinkie88 vindt dit leuk.
  15. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Mijn gyn zei dat er geen enkele reden was om te wachten. Geen medische reden dan wel. Psychisch zei hij moet je zelf bepalen wanneer je er klaar voor bent. De termijn wanneer je zwanger raakt is wat moeilijker te bepalen als je geen ovulatietesten gebruikt. Maar Whatever toch? Ik heb getest tot ik zo goed als negatieve testen had. En kreeg vlak daarvoor ook weer een positieve ovulatietest. Ik ben dus gelijk weer zwanger geraakt. Dat werd helaas een vmk met 5 weken maar ik geloof zelf niet dat dat kwam omdat mijn lichaam er nog niet klaar voor zou zijn zoals sommige riepen ik mijn omgeving. Erna ben ik weer gelijk zwanger geraakt en dat vruchtje is nu 9 weken.

    Hoe dan ook. Ik snap je gevoel. Je wil door. Je hebt al verdriet en iedere dag die je langer niet zwanger doorbrengt voelen er als 5. Voor je gevoel gaat maar 1 ding je verdriet wegnemen en dat is een nieuwe zwangerschap. Ik zou er lekker voor gaan. Zeker weten.
     
    Pinkie88 vindt dit leuk.
  16. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Toch gek dat de info dan toch zo anders is van gyn tot gyn he, in een ander topic zei iemand me dat haar gyn echt gezegd had dat de kans groot was dat een bevrucht eitje niet goed zou kunnen innestelen.

    Wat verdrietig dat je twee miskramen n'a elkaar hebt meegemaakt ! Lukt het nu een beetje om te genieten van je zwangerschap, of overheerst de spanning toch?

    Ik hou het een beetje in het midden denk ik deze cyclus, ik wil wel proberen m'n eisprong te bepalen om weer een idee te hebben van m'n cyclus, en of we er dan al dan niet actief voor gaan, dat zien we dan wel.

    Ik heb vandaag, 5 dagen na het miskraam, in elk geval al een hele dag geen bloedverlies meer, dat voelt al alsof mijn lichaam het behoorlijk goed verwerkt!
     
  17. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ja heel gek! Ik merk dat wel vaker hier op het forum. Ook wat sommige huisartsen betreft. De 1 werkt nergens aan mee. De ander laat bloed prikken als je 1 dag overtijd bent.

    Ja was echt super naar. En het was heel erg moeilijk om ervan te genieten.
    Voor mij maar ook voor mijn partner. Hij wilde eigenlijk niet eens een test doen toen ik dacht dat ik wel eens zwanger kon zijn voor de derde keer. Gewoon omdat hij het hele gedoe niet meer aankon. Maar na een goede echo met 7.6 weken worden de momenten dat ik durf te genieten en hopen steeds meer.

    Ik hoop voor jou dat wanneer je eraan toe bent het weer gelijk raak is! Echt heel naar waar je doorheen.
     
  18. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Ik heb na al mijn miskramen doorgetest en heb nooit een ronde overgeslagen. Bij mn 3 ma’s hield dat in dat ik elke week 1x testte (dag 8, dag 15, dag 21....j. Bij mij duurde het bij die keren ongeveer een maand voor mn hcg eruit was en ik had alledrie de keren een korte cyclus zonder eisprong (ik temperatuurde). Bij mijn miskramen die vanzelf kwamen was mn hcg er vrij snel uit en had ik de cyclus erna (die soms wat langer duurde door latere eisprong) wel een eisprong. Ik ben echter nooit direct weer zwanger geworden.

    Ik zou je gevoel volgen, je ziet zelf snel genoeg of een test of op afloopt en anders vraag je het hier op het forum. Dus als je niet wilt wachten, zou ik get ook niet doen.
     
  19. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik ben ondertussen aan het testen, en m'n testen lopen goed af, ik hoop stiekem morgen op een witte test, al weet ik dat het laatste restje Hcg lang kan duren.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Miesje25 vindt dit leuk.
  20. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Tegen mij hebben ze (verschillende gyns) na beide ma's gezegd dat ik een menstruatie moest afwachten omdat er, met een klein restje, een minieme kans bestaat op infectie en nieuwe miskraam. Dat durfde ik toch niet aan, ook al dringt bij mij tijd ook vanwege leeftijd.
    Maar heb ook wel de criteria gehoird: dan weten we niet welke termijn je zit of dat het hcg van vorige zwangerschap is, en dat vind ik echt zo'n onzin. Daar heb je echo's voor en ovulatietesten en thermometers ;)
     

Deel Deze Pagina