Waar slaapt jullie kleintje (4,5 maand) in en onder?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door oogappel, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

    oogappel Bekend lid

    26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi meiden...
    Vraagje...noa slaapt al sinds begin in een pyamaatje, eerst onder een lakentje met een dekentje. Later in een slaapzak...
    Toen het zo warm was een rompertje en een slaapzak, maar ben toch nieuwsgierig nu word het wat "kouder" 's nachts....doen jullie dan een pyama aan, een slaapzak en als het echt heel koud is een dekentje?

    Waarom vraag ik dit ook noa die draait weleens 180 graden in haar bedje, ik vind het eng geloof ik dat ze dan onder het dekentje terecht komt mmmm misschien zit ik nu ver te zoeken.

    Kortom ik ben gewoon nieuwsgierig hoe jullie dat doen :D

    doeg doeg
    oogappel
     
  2. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Op die leeftijd waren wij net gestopt met inbakeren. Mijn zoontje sliep toen in een pyjama en slaapzak en onder een lakentje/dekentje. Alleen als het warm was, lieten we eerst lakentje/dekentje en later ook de pyjama achterwege.
    Je kunt ook zo'n vierseizoenenslaapzak kopen, dan heb je helemaal geen beddengoed meer nodig, want daar kun je mouwen aanritsen en laagjes in of uit halen naar gelang de temperatuur. Ga ik met m'n volgende baby wel doen, want het lijkt me echt ideaal.
     
  3. Ramona82

    Ramona82 Fanatiek lid

    9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    mijn zoontje slaapt in een hele lange winterslaapzak met een pyama truitje en blote benen...die slaapzak stop ik achter in het matras (om draaien te voorkomen)

    overdag ligt hij in een zomerslaapzakje ook in de blote beentjes met truitje.
    met het zomersl... kan hij wel het hele bed door rollen en draaien ;)
    grtz Ramona
     
  4. witte reus

    witte reus Fanatiek lid

    27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    onze zoon slaapt in een slaapzakje, in zijn gewonen kleren die hij overdag ook aan heeft ik doen wel zijn broekje uit. en dan nog een lakentje over hem heen.. zodra ik merk dat het te koud is doe ik zijn broekje aan, en als dat nog te koud is dan komt de fleece deken weer te voorschijn.
     
  5. lolly

    lolly Fanatiek lid

    20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Onze zoon slaapt in dikkere pyama en een slaapzak. Als het kouder word wil ik een slaapzak kopen waar je de mouwen van af kunt ritsen. Als hij het dan nog koud krijgt kun je altijd nog een romper met lange mouwen aandoen en evt de sokjes nog.
     
  6. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.587
    61
    48
    Op dit moment in een zomerslaapzak.
    Wel met romper en pyama lange mouw erbij aan.
    Als ik nu al een winterslaapzak ga gebruiken weet ik niet meer wat ik in de winter aan moet trekken.
    En ik kan deken gebruiken maar dat helpt niets daar slaapt hij bovenop.
     
  7. lindavg

    lindavg Fanatiek lid

    25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Amy slaapt nu ook in een romper, pyama jasje met lange mouw en een slaapzak die ietsjes dikker is dan een zomerslaapzak.

    Kan haar wel onder een lakentje leggen maar daar blijft ze niet onder liggen.

    Straks in de winter wil ik een winterslaapzak kopen en als het echt koud wordt een flanelle pyama aandoen eventueel.
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva slaapt nu in een zomerslaapzak, maar wel wat dikkere stof. Ik ga voor de winter een winterslaapzak met afritsbare mouwen kopen en als het echt koud is, krijgt ze gewoon nog een laagje extra aan. Lakens en dekens gebruik ik al maanden niet meer, die trapt ze van zich af en ze ligt ook vaak dwars of met haar hoofd bij het voeteneind.
     
  9. Vanes

    Vanes Actief lid

    28 jul 2007
    182
    1
    0
    Frederique is ook 4,5mnd en slaapt met een romper met lange mouw en iets dikkere slaapzak van de Hema. Absoluut geen dekens meer want ze kan al rollen en slaapt meestal op de buik. Een deken vind ik bij haar dus echt te gevaarlijk.
    Als het straks winter is krijgt ze een pyama er bij aan en als het nog kouder wordt een winterslaapzak.
     
  10. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Met 4.5 maand zaten wij in januari/februari ;) toen hadden ze hier een romper en een pyama broekje+truitje aan. Verder lagen ze onder een dubbele deken en een lakentje.
    Overdag lagen ze toen met een romper en het truitje wat ze overdag aan hadden onder een dubbele deken en een lakentje.

    Nu liggen ze snachts met een een romper en pyama truitje+broekje aan onder een lakentje en een enkel dekentje.
    Overdag liggen ze nu met hun romper en het truitje aan wat ze die dag aan hebben onder een lakentje en een enkel dekentje.
     
  11. miranda22

    miranda22 Bekend lid

    5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    xander slaapt in een slaapzak in een romeprtje onder een lakentje.
    Hij heeft het snel heel erg warm en zweet heel snel dus hier is een pyama nog niet van toepassing.

    Heb van mijn vader zo een oude opa pyama in kindermaat gekregen en die kan hij nu al aan dus als het kouder gaat worden hoop ik dat hij nog past want dan gaat die aan.
     
  12. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Toen ze 4 maanden was (was het winter) Had ze een romper aan en een slaapzak met lange mouwen en een dekentje/lakentje.

    Nu slaapt ze in een dun slaapzakje met een pyjama jasje aan onder haar deken/laken. Als ik haar in de ochtend uit bed haal voelt ze nog niet erg warm aan.
     
  13. wuppie100

    wuppie100 Actief lid

    11 jul 2008
    454
    0
    0
    Ik vind dat een hoop kindjes er erg warm bijliggen maar dat kan liggen aan dat die van mij het gewoon erg snel warm heeft.
    Hij is 3,5 mnd en slaapt in een rompertje in een slaapzak. Hij voellt goed warm aan, soms een beetje erg warm. Als het straks kouder wordt ga ik eerst maar eens beginnen met een pyjamashirt aan en later het broekje erbij... als het dan echt heel koud wordt kan ik altijd nog een slaapzak met mouen proberen.

    Groetjes
     
  14. wuppie100

    wuppie100 Actief lid

    11 jul 2008
    454
    0
    0
    is trouwens ook zo'n iets dikkere slaapzak van hema, dat wel.
     
  15. wuppie100

    wuppie100 Actief lid

    11 jul 2008
    454
    0
    0
    hoeveel slappen jullie kindjes overdag eigenlijk? Hier is dat echt heel weinig..... wel s 'nachts van een uur of 8 tot tussen 's morgens 7 en 8. Maar overdag heel verschillend. Soms in de middag een eer of twee maar het komt ook vaak voor dat hij korte slaapjes doet van 20 tot 30 minuten.

    hebben jullie vaste tijden en zoja wanneer zijn jullie daarmee begonnen?
     
  16. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa slaapt meestal in een rompertje zonder mouwen en een pyjamatruitje (lange mouwen) in de slaapzak (zomer) en dan onder een lakentje. als het snachts wat kouder is doe ik een enkele deken erbij.

    alyssa draaide ook 180graden en kroop haar bedje door. ik maak nu een soort envelopje. ik leg het laken aan het hoofdeind, ietsje er vanaf en dan een wiegen lakentje eroverheen tegen het schuiven. dan alyssa erop, lakentje over haar heen en instoppen maar. gaat prima, geen gedraai meer en ze blijft keurig liggen omdat ze niet meer naar boven kan kruipen.

    liefs doris
     
  17. mamavj2008

    mamavj2008 Bekend lid

    24 aug 2008
    553
    1
    18
    Mijn zoontje heeft een truitje met lange mouwen aan met een slaapzak (als het warm is overdag met korte mouwen). Ik heb een slaap zak die te lang is en die stop ik in bij het voeteneind, omdat hij ook 180 graden draaiden en regelmatig op zijn buik lag. Nu doet ie dat niet meer. Verder ligt hij onder een lakentje en als het koud is doe ik er een dekentje overheen.
     

Deel Deze Pagina