NOD 9 t/m 15 oktober

Discussie in 'NOD forum' gestart door Plusje, 12 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikook

    Ikook Niet meer actief

    Fijne instelling, maar hier mee kletsen maakte voor mij de wil alleen maar sterker haha. Maar met goede moed begonnen aan ronde 2! En inderdaad, de seks wordt hier niet bewaard tot de eisprong ;). Ik ga zo maar eens even knuffelen haha.
     
  2. Cyd

    Cyd Bekend lid

    28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Inderdaad, mijn zoontje is iets meer dan 3 maand nu. Bevalling was niet zo goed verlopen, en de nasleep was ook vreselijk:( maar toch ben ik al klaar voor een nieuwe zwangerschap! Misschien wel een klein beetje ook in d hoop dat het nu allemaal beter zal verlopen.
     
  3. milou1991

    milou1991 Fanatiek lid

    12 aug 2014
    1.314
    454
    83
    Vrouw
    Tbm
    @Ikook dat heb ik ook. Door hier mee te kletsen werk ik mezelf eigenlijk alleen maar tegen. Ben er meer mee bezig dan zou moeten want zo gaat de tijd erg langzaam haha! Terwijl, sinds ik mijn zoontje heb, de dagen zo snel gaan! Dit is dus echt weer even nieuw voor me.

    @Cyd ah ja dat snap ik wel! Ik heb ook echt een rotbevalling gehad en dacht daarna "dit nooit meer!" Maar daarmee doelde ik niet op het bevallen of een baby krijgen, maar het type bevalling. Ben ingeleid met 42 weken en alles ging daardoor mis. Maar tevens denk ik door die inleiding ook: dit gebeurt me de volgende keer niet! Volgende keer beval ik natuurlijk, thuis, op mijn manier. Haha! Nou hebben we het natuurlijk niet helemaal voor t zeggen, maar toch...
    Bij ons was de nasleep van de bevalling bij onze baby nogal heftig. Zoon bleek heel slecht tegen de synthetische oxytocine (wee opwekkers) te kunnen en is daardoor tot 9 maanden een huilbaby geweest. Hele dagen en nachten huilen en heel weinig slaap. Zelfs al hadden we een tweede gewild toen, van sex kwam het gewoon amper omdat we zo doodop waren! Gelukkig hebben we nu het allerleukste en liefste jongetje op de wereld en zijn we er nu meer dan klaar voor!
    Waarom was jouw bevalling zo heftig?
    Edit: ik lees t al in je handtekening. Ze had meconium ingeademd? Jeetje!!!! Hoe is dat verder verlopen?
     
  4. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Jaaaa, en daar is mijn boost in reukvermogen. Mooi volgens schema (meestal rond cd8-cd10). Als dit schema zo blijft verwacht ik rond cd14 vruchtbaar slijm en cd18-20 de eisprong. Spannnnnnend!
     
  5. Cyd

    Cyd Bekend lid

    28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Jee, een huilbaby is ook wel heftig hé... Gelukkig dat het nu al beter is!
    Nja, de bevalling kwam vanzelf op gang aan 39+5w. De vrijdagochtend rond 6u had ik weeën, maar nog goed verdaagbaar. 's Avonds rond 22u30 naar het ziekenhuis gegaan, 3cm opening. Om een lang verhaal kort te maken, de zaterdagochtend rond 5u had ik nog altijd maar 3cm en het werd me echt te veel. Epidurale gevraagd en toen ging het sneller. Om 10u14 is ons zoontje dan geboren, maar ik bleef bloed verliezen en ze wisten niet van waar het kwam. Met pillen en infusen is het dan eindelijk geminderd. Ik was blijkbaar ook allergisch aan de pleister van de epidurale, ik heb ook een dubbele knip gehad (wat ik heel lang gevoeld heb). Er zat ook meconium in het vruchtwater, maar ons zoontje weende vanaf dat hij geboren was, dus het zag er allemaal goed uit. Hij woog 4kg en was 54 cm, een flink kereltje :) Echter na 3u op de kamer, wou hij niet drinken en had hij een vreemd kleurtje. Ze namen hem even mee om aan de monitor te leggen, maar ik heb hem toen niet meer teruggekregen :( hij had te weinig zuurstof in zijn bloed. Toen ging het snel, hij werd in een couveuse overgebracht naar de NIC in een ander ziekenhuis. Ik ging achter met een ambulance. Hij heeft uiteindelijk 1 week aan de beademing gelegen en hij was pas na 2 weken thuis. De eerste week kon ik hem zelfs niet vasthouden, geen kusjes geven, niets... Hij was ook volledig onder verdoving. Er blijft precies een puzzelstukje ontbreken na de bevalling en misschien dat ik daarom nu ook snel opnieuw zwanger wil zijn en hopelijk wel een normale bevalling en nasleep zal hebben. Maar dat weet je natuurlijk nooit vooraf hé:)
     
  6. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Jeetje wat heftige verhalen @milou1991 en @Cyd! Hoop dat het nu beter gaat en het de volgende keer jullie bespaard blijft
     
    milou1991 vindt dit leuk.
  7. milou1991

    milou1991 Fanatiek lid

    12 aug 2014
    1.314
    454
    83
    Vrouw
    Tbm
    Oh hij... sorry ik dacht dat je een dochtertje had! Jeetje wat een verhaal joh! En inderdaad, je hoop dan dat het anders zak gaan. Die kans is natuurlijk wel groot! Het wordt vast beter deze keer.

    @Plusje yes! Spannend! Ik merk nog niet veel terwijl ik volgende week vrijdag mn eisprong verwacht. Maar we zullen zien!
     
  8. ShaYo

    ShaYo Actief lid

    13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Ik slik ook Davitamon mama compleet. Zonder visolie, want in de variant met visolie zit maar de helft van de vitamines uit de 'zonder visolie' variant. Zo raar! Visolie (omega 3) is heel belangrijk, maar bij 2x vis per week heb je de aanbevolen dosis al. En aangezien wij geen vleeseters zijn ;).
    Welk merk gebruik je?
     
  9. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Oh ja tuurlijk vitamines! Die slik ik ook inderdaad. AH foliumzuur 0.4, multivitamine compleet van kruidvat (switch naar zwangervitamines van de AH zodra ik streepje zie) en een visolie capsule (van action, ben niet zo'n viseter). Ik drink sowieso geen alcohol, rook niet,slaap 8a9 uur, weinig koffie en probeer 2a3 keer per week op de crosstrainer te staan.
     
  10. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Oh daar had ik niet eens op gelet, slik ik dus meteen de juiste.
    Slik huismerk van de kruidvat, wij eten nooit vis dus.

    Oh heeft de action die ook? Nja kruidvat is ook niet duur.
    Koffie drink ik ook niet, dronk wel energy drink maar daar ook mee gestopt.
     
  11. milou1991

    milou1991 Fanatiek lid

    12 aug 2014
    1.314
    454
    83
    Vrouw
    Tbm
    Wat een goeie voorbereidingen allemaal! Ik slik de mamavitamines van Bonusan. De vitamines die daar in zitten zijn in actieve vorm, wat betekent dat ze veel beter opgenomen worden in je lichaam. Bovendien is de verhouding foliumzuur (b11) en vitamine b12 in deze vitaminepillen goed in balans. Ik begreep van mijn homeopaat dat vit. B12 en foliumzuur vaak niet in balans is tijdens je zwangerschap omdat je natuurlijk meer foliumzuur gaat slikken. Die disbalans is één van de grootste boosdoeners als we het hebben over moeheid en misselijkheid. Die misselijkheid wil ik écht voorkomen deze keer, dus ik doe er alles aan. Baat het niet dat schaadt het ook niet want b12 is alleen maar fijn om exta binnnen te krijgen. ;)

    Verder rook ik sowieso niet. Ik ben niet vies van een wijntje, maar daar stop ik mee zodra ik mn LH piek heb, dus 1 a 2 dagen voor mn eisprong. Dat lijkt mij veilig genoeg. Zelfde met rauw vlees enz.
     
  12. ShaYo

    ShaYo Actief lid

    13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Over piek gesproken.. Ik begin altijd 3 dagen voor mijn te verwachten piek met testen. Vanmorgen voor het eerst gedaan, direct weggelegd en niet gekeken (want ja ik verwacht niets). Net liep ik even de badkamer op.. heel licht streepje!
    Na het avondeten test ik weer, ben benieuwd of mij eisprong nu niet op dag 16 is maar eerder! Afgelopen menstruatie was zo anders, misschien werkt dat door :).
     
    Ikook en milou1991 vinden dit leuk.
  13. milou1991

    milou1991 Fanatiek lid

    12 aug 2014
    1.314
    454
    83
    Vrouw
    Tbm
    Nu je dat zo noemt... mijn menstruatie duurt normaal ook 5 a 6 dagen en nu maar 1,5 dag echt gebloed en nog wat roze de dagen erna. Ik ga ook maar even iets eerder beginnen met ovu testen denk ik!
     
  14. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Spannend hoor! Ik heb sinds begin van testen (cd6) een licht streepje staan, maar zie nog geen tekenen dat het donkerder/intenser wordt.
     
  15. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Hier m'n piek gemist, denk dat hij gisterochtend was en uiteraard kon ik toen niet testen :o: M'n ei doet nog wel pijn dus nog niet gesprongen, misschien vannacht?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. ShaYo

    ShaYo Actief lid

    13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Zie foto. De echt belangrijke vitamines zitten evenveel in beide. De 'iets minder' belangrijke zitten minder in de capsules met visolie. Daarnaast bevatten de capsules met visolie soja (als je daar op moet letten) en zijn ze veel groter dan de tabletjes zonder visolie (als je slikken lastig vindt).
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Plusje vindt dit leuk.
  17. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Heb je je kans kunnen benutten? Spannend, eerste wachtbankje wordt dus straks al gevuld!
     
  18. Ikook

    Ikook Niet meer actief

    Ik heb ook de davitamon compleet mama zonder visolie. Ik zat wel over die met visolie na te denken als ik volgende keer moet halen. Maar misschien blijf ik hier wel bij, vandaag als alternatief maar even wat vis gegeten ;)

    De eerste eisprongen al, jeetje! Voor mijn gevoel begint het feest altijd weer een beetje na CD7. Mijn menstruatie is nu al wel gestopt (redelijk kort ook voor mij dit keer (tenminste, bij de pil was het ook kort, maar daarvoor juist zwaar/lang), vooral eigenlijk geen bruinverlies, wat ik van mijn pil tijd en daarvoor eigenlijk wel heel erg kende..), maar vanaf zaterdag denk ik dat ik weer even wat gerichter ga zorgen dat ik regelmatig aan de slag ga. Dan breekt altijd de voorpret weer aan van ei proberen te voelen. Wat dat betreft moet ik toch maar in een volgende ronde gaan temperaturen of ovulatietesten gaan doen of zo, altijd zo leuk om dat te ervaren!
     
  19. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Ja vanochtend en als ik om 23:00 klaar ben met werken misschien nog even zover krijgen en anders morgenochtend weer :o: :rolleyes:
     
    Plusje en Ikook vinden dit leuk.
  20. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Ik heb vannacht voor de allereerste keer gedroomd dat ik streepjes op ovutesten aan het beoordelen was, maar ipv van de actiontest was het opeens die cb-zwanger ja/nee test, en hij stond op ja.
    Schijnbaar ben ik er nu toch veel meer mee bezig dan de afgelopen rondes. Toen droomde ik alleen maar over werk ;)
     
    milou1991, Ikook en Gootje1988 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina