NOD-club +9mndn

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door manaolana, 22 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeselein

    Loeselein Actief lid

    23 mei 2016
    183
    10
    18
    @Frummels hoe was de afspraak donderdag? Is er een nieuw behandelplan opgesteld? Hoe voel je je erbij?
     
  2. SuperEendje

    SuperEendje Actief lid

    17 jun 2016
    274
    18
    18
    NULL
    NULL
    Kinderwens Agenda
    **********************************************
    Steef85 - 32 jaar - 1e kindje
    Ronde: 17, NOD: begin augustus
    MMM: beginstadium onderzoeken gehad alles goed
    Eerstvolgende Afspraak: september HSG + foamecho
    **********************************************
    Chocoladetaart - 2e kindje
    Ronde: 17, NOD: nog onbekend
    MMM: follikelmetingen
    Hormonen: ja, Utrogestan
    Eerstvolgende Afspraak: uitgangsecho dag 3
    **********************************************
    Nooortje - 32 jaar - 1e kindje
    Ronde: 23, NOD: ?
    MMM: Gestopt met clomid, alleen ondersteunende echo's
    Hormonen: Nee
    Eerstvolgende Afspraak:
    **********************************************
    Loeselein - 29 jaar - 1e kindje
    Ronde:23 (6e ronde IUI), NOD: 8 augustus
    MMM: Ja, IUI
    Hormonen Prikken: Ja > Puregon (75) + Pregnyl 5000 / Ovitrelle 250
    Eerstvolgende Afspraak:
    ***********************************************

    Brinsa - 24 jaar - 1e kindje
    Ronde: 14, NOD: 13 juli
    MMM: onderzoeken gehad, nog 2 maanden zelf proberen
    Eerstvolgende Afspraak:
    ***********************************************
    Suzies - 33 jaar - 1e kindje
    Ronde: 27, NOD: ?
    MMM: Ja, IUI
    Eerstvolgende Afspraak: 27 juni controle mk en hoe en wanneer nu verder.
    **********************************************
    Frummels - 30 jaar - 1e kindje
    Ronde: 30, NOD: ?
    MMM: nee, alleen mediatie
    Hormonen: Utrogestan/kinderaspirine
    Eerstvolgende Afspraak: 20 juli nieuw behandelplan bespreken
    **********************************************
    SuperEendje - 29 jaar - 1e kindje
    Ronde: 20, NOD: ergens rond 14 augustus
    MMM: ja, icsi traject
    Hormonen: nog niet
    Eerstvolgende Afspraak: 30 aug bespreking bloedafname en vervolg traject.
    **********************************************

    Poolvos - 28 jaar - 1e kindje - MEISJE!
    Ronde: 16 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 3-10-2017
    MMM: Nee
    Eerstvolgende Afspraak:

    **********************************************
    manaolana - 30 jaar - 1e kindje - MEISJE!
    Ronde: 18 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 31-10-2017
    MMM: Nee (wel intake en cyclusanalyse gehad)
    Eerstvolgende Afspraak: 12 juni > 20 weken-echo

    **********************************************
    MvB83 - 34 jaar - 1e kindje - MEISJE!
    Ronde: 13 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 4-11-2017
    MMM: Alleen beginstadia onderzoeken
    Eerstvolgende Afspraak: 8-8 > controle VK

    **********************************************
    Aanne88 - 25 jaar - 1e kindje - JONGEN!
    Ronde: 15 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 9-11-2017
    MMM: Ja
    Eerstvolgende Afspraak:

    **********************************************
    Zaza258 - 33 jaar - 1e Kindje
    Ronde: 19 (ZWANGER) Uitgerekende datum: 30-11-2017
    MMM: Ja, IUI 3
    Eerstvolgende Afspraak:

    **********************************************


    ZWANGER: 5 uit 12

    Sterretjes sinds start topic:
    Suzies *juni 2017
    Frummels *juli 2017
     
  3. SuperEendje

    SuperEendje Actief lid

    17 jun 2016
    274
    18
    18
    NULL
    NULL
    Hoi hoi allemaal.

    Nou vandaag 2 gesprekken gehad in het Erasmus.
    - Nacontrole manlief: TESE is goed gelukt, 12 rietjes ingevroren. Ze hadden bewegende zaadcellen gezien, 224 zaadcellen geteld. Ook geen afwijkende cellen gevonden. Manlief moet nog bloedprikken op hormoonwaarden en dan is zijn deel afgerond.

    - Intake fertiliteitsarts: Ik moet alle onderzoeken en bloedprikken opnieuw doen, want zij willen het allemaal zelf onderzocht hebben voordat ze verder gaan. Op zich niet verkeerd, maar na 3 keer volledige check ben ik het wel een beetje zat eigenlijk... Maargoed.. inwendige onderzoeken waren in orde. Dermoidcyste zat er nog steeds, niet gegroeid. Dus goed teken, maar dit kan wel in de weg zitten als we met hormoonbehandeling starten.
    Hele lijst met vragen beantwoorden. Verder een fijne vrouw, dhr. Koelstaal.
    Ik moet nu op CD 20 bloed laten prikken op chlamydia en progesteron. Dit wordt besproken 30 augustus en dan wordt er een aanmelding gedaan voor een voorlichtingsavond. Deze moet je verplicht volgen. Maar ze doen er maar 1 per maand. Die van september zit al vol en ze denkt dat de kans aanwezig is dat die van oktober ook vol is, dus dan wordt het die van november op zijn vroegst. We horen tijdens gesprek hopelijk ook of de cystes d.m.v. kijkoperatie verwijderd moeten worden of dat ze het proces niet in de weg zullen zitten.
    Als we naar die avond zijn geweest dan krijgen we spuitinstructie en dan kan het ICSI traject gestart worden. Ik denk dat het dit jaar niet meer zal worden dat we in verwachting zullen zijn.

    We hebben goed nieuws gekregen en op zich ook wel groen licht voor het traject tot nu toe, maar toch baal ik er enorm van dat het nu gewoon een jaar lang wachten geweest is. Ik heb voor mijn gevoel alleen maar gewacht en van afspraak naar afspraak geleefd. En heus ik wil echt niet klagen hoor, want ik weet dat er mensen zijn die nog veel langer wachten, maar wachten is niet mijn beste eigenschap, zeker omdat ik zelf van doorpakken houd en doe.

    We krijgen nog een belafspraak met het MCK Leiderdorp om daar het traject te vervolgen en eigenlijk wil ik het daar ook vanwege praktische oogpunt, maar ze raden het in het Erasmus af omdat je zelf het vervoer van de rietjes moet regelen. Ik wil niet de kans mislopen omdat het vervoer mis gaat.... dus dan toch maar in het Erasmus het traject starten. Al hoop ik dat de communicatie wel verbeterd, want die is echt nog niet fijn (ander verhaal..).
     
  4. SuperEendje

    SuperEendje Actief lid

    17 jun 2016
    274
    18
    18
    NULL
    NULL
    @suzies: Wel fijn dat je gelijk door kan en heel begrijpelijk dat kraamvisite erg lastig is. Mijn beste vriendinnetje gaat bijna bevallen. Merk dat ik het toch wel lastiger vind. We hebben elkaar vanaf het begin beloofd om alles tegen elkaar te vertellen in beiden trajecten (zij zwanger, ik fertiliteits), maar het feit dat zij lekker die baby kamer inricht, naam verzinnen, babykaartjes zoeken e.d. is toch wel ff balen dat wij dat zoveel moeite moeten doen...

    @Loeselein: heb geen ervaring met accupunctuur, wel met osteopaat. Hij behandelt mij met mijn baarmoeder. Deze 'masseert' hij los en zorgt dat de doorbloeding goed blijft. Ik weet niet of het erg helpt, maar mijn gevoel is er fijn bij. Ik hoop dat het voor jou ook goed voelt bij accupunctuur.

    Ben wel benieuwd of die antibiotica echt geen invloed heeft op zaadkwaliteit. Want manlief mocht 3 maanden voor zijn TESE behandeling niet eens verkouden zijn.
    Hoe is het verder gegaan met je behandeling gisteren???

    @Chocoladetaart: je had vandaag toch weer een echo? Goed gegaan?
     
  5. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    @Loeselein ik was zelf niet mega enthousiast over mijn acupuncturist al was het wel fijn, maar mijn schoonzus zweerde erbij tijdens haar iui's. Je hebt wel een groot verschil in methoden en in hoe zweverig/spiritueel ze zijn dus ik zou goed kijken welke bij je past.

    @Zaza258 wat schrikken zeg. Gelukkig trekt het vaak wel bij en blijkt er niets aan de hand maar je schrikt toch. En wat je zegt, je wil liever een perfecte echo.

    @Chocoladetaart wat balen dat het weer niet gelukt is zeg. En ook weer een cyste. Ik heb toen ik een cyste had gewoon in mn andere eierstok een follikel gekregen die sprong, hopelijk gebeurt dat ook bij jou. Trek je het nog een beetje?

    @Nooortje wat goed dat je je hebt laten verwijzen meis. Inderdaad als je eenmaal zwanger bent geweest hebben ze niet zo'n haast, maar ik zou er zeker werk van maken!

    @suzies fijn om weer van je te horen. Wat goed dat je lijf het weer oppakt. Hopelijk voor jou snel goed nieuws.
     
  6. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Jeetje meid wat een lange adem moet jij hebben...ik snap dat je even afwezig was. In ieder geval fijn dat er goed zaad gevonden is. Hopelijk snel jouw poging! Dan kan je weer ergens naartoe leven!
     
  7. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Ik ben vorige week in Gent geweest. Lief dat je het vroeg Loeselein.
    Ik krijg nieuwe medicatie: prednison, fraxiparine en utrogestan, maar die laatste gebruik ik al. Ik vind het best spannend, vooral het spuiten. Brrrrr. Had niet verwacht dat ooit te hoeven dien, echt een dingetje. Ik had vandaag een positieve ovulatietest, dus overmorgen mag ik aan de bak.
     
  8. Loeselein

    Loeselein Actief lid

    23 mei 2016
    183
    10
    18
    Kan me voorstellen dat het spuiten wel een dingen is! Ik kan wel zeggen dat het reuze mee valt en dat het went, maar dat moet je toch zelf ervaren. Bij mij ging het prikken prima, tot ongeveer een maand geleden. Krijg het nu niet meer voor elkaar, durf gewoon niet meer! Man doet het nu voor me, vind ik eigenlijk veel prettiger dan zelf doen. Succes in ieder geval! Wel fijn dat je nieuwe medicatie krijgt, alle beetjes helpen toch?
     
  9. Loeselein

    Loeselein Actief lid

    23 mei 2016
    183
    10
    18
    Poeh zeg... fijn dat er zaadcellen zijn gevonden! Na de negatieve berichten is het natuurlijk heel positief dat dit gelukt is!
    Ik snap wel dat ze de onderzoeken nogmaals willen doen, maar dat je vervolgens nog zo lang moet wachten op een voorlichting...?! Wij hebben vorige week tijdens een reguliere follikelmeting gevraagd over het ivf proces (zitten nu in IUI 6), hebben morgen de voorlichting en zijn dan in principe startklaar! In 2 weken...! Heel raar dat ze er maar zo weinig aanbieden, helemaal als ze zo snel vol zijn. Misschien toch kijken wat de mogelijkheden in Leiderdorp zijn. Al snap ik dat je misschien het risico qua vervoer ook niet wil lopen... lastig. Informeren kan altijd natuurlijk, misschien hebben ze wel een goed idee. Succes in ieder geval!
     
  10. Loeselein

    Loeselein Actief lid

    23 mei 2016
    183
    10
    18
    Behandeling ging prima. Heb er nooit zoveel last van. En nu kan het lange wachten weer beginnen... Manlief had nog steeds een prima score (7,2), ondanks de antibiotica. Niet de beste score (dat was 24) die we ooit gehad hebben maar ook zeker niet de slechtste (2,1). Wel 90% c en d, veel slechte of dode zaadcellen, maar gezien de totale hoeveelheid toch nog een prima score.
     
  11. Chocoladetaart

    Chocoladetaart Niet meer actief

    Hoi meiden, ben ik ook weer eens..

    @SuperEendje Sjonge, wat moeten jullie veel geduld opbrengen zeg. Fijn dat de tese operatie geslaagd is en dat er toch wat zaadcellen zijn gevonden!

    @Loeselein IUI 6 dus net achter de rug. Hopelijk nu eindelijk eens resultaat. Ik ga duimen!

    @suzies wat een heftige tijd hebben jullie doorgemaakt. Wel fijn dat je nu meteen door kan!

    @Frummels weer nieuwe medicatie dus. Ben je al met het prikken begonnen? En waarvoor krijg je deze dingen? Ik bedoel, is het voor een betere innesteling o.i.d.?

    @Nooortje hoe gaat het nu met jou?

    Hier weinig nieuws. Erg druk door privé omstandigheden waar ook veel stress bij komt kijken. Verder afgelopen dinsdag op cd 12 een FM gehad; nog niks te zien. Behalve die cyste dan. Die is niks veranderd. Baarmoeder slijmvlies groeit wel, dus je zou zeggen dat er wel "iets" gebeurd. Ik hoop zaterdag een beginnend eitje te spotten! :)

    Hebben zaterdag wel een verjaardag waar ook een zwanger familielid aanwezig is, daar zie ik wel aardig tegenop..
     
  12. SuperEendje

    SuperEendje Actief lid

    17 jun 2016
    274
    18
    18
    NULL
    NULL
    @Frummels: dankjewel. ik moest idd even afstand van de kinderwens en dus ook van forum. maar vind het ook weer fijn om terug te zijn en met jullie mee te leven.

    Spuiten lijkt mij ook heftig. ik moet er ook mee beginnen straks. Vandaag je 1e dag toch?? En hoe ging het?????

    @Loeselein: fijn dat de kwaliteit goed was!!
    In Leiderdorp MCK zouden we sep/okt kunnen starten. Dus dan zou het een maandje eerder zijn dan in het Erasmus. Daar hebben ze geen voorlichting. De gyn gaf al aan dat zij aan het kijken zijn om de voorlichting vaker per maand te geven, omdat zij ook ervaren dat de wachttijd lang is.
    Het is voor beiden wat te zeggen. Het is een lange adem ja.. maar het geeft ook weer ruimte om alles te verwerken en er naar toe te leven. Misschien dat ik daarom heel nuchter nog steeds overal tegen aan kijk en het ook eigenlijk niet als heftig ervaar. Natuurlijk wil ik zo snel mogelijk beginnen, want des te eerder mag ik hopelijk een wondertje mogen ervaren. We hebben nu besloten op in het Erasmus te blijven, maar als het na een poging niet prettig voelt dan gaan we gewoon over naar MCK. Zij gaven aan dat deze mogelijkheid er zeker is en dat het dan ook zo geregeld is. Het Erasmus is verder qua ontwikkeling op gebied van TESE-ICSI. Dus dat is voor ons ook wel een dingetje.

    @Chocoladetaart: dikke knuffel alvast voor zaterdag!!! Wat ik probeer is juist over onderwerpen te praten die niet te maken hebben met baby's. Dus werk, weer, films, uitjes/vakanties, e.d. Hier leid mij vaak wel af van het feit dat het best confronterend is, want ja het is gewoon k..
    Ik hoop dat er een eitje snel te zien is. Ik had afgelopen dinsdag bij intake ook FM meting en toen zat er eentje van 0,9 op CD 10.

    Trouwens gelijk een vraagje aan iedereen:
    Ik had dinsdag die intake gesprek en onderzoeken. Ze hebben (stagiair en gyn) met zo'n echo-lul binnengekeken. Geen problemen of iets, maar daarna en de dag later had ik enorm, en echt enorm veel slijm(lange draden en klodders). En dit was geen gel meer. Ik zat op CD10. Vruchtbare tijd is net afgebroken, maar meestal heb ik zo'n enorm veel slijm een dag voor de ei-sprong. Ik vind het wel erg vroeg voor een sprong maar de hoeveelheid slijm is echt enorm. Heeft iemand dat ook gehad naar echo onderzoek? Of kan het zijn dat door de echo-lul het allemaal gestimuleerd hebben?
     
  13. Chocoladetaart

    Chocoladetaart Niet meer actief

    @SuperEendje Wat apart dat slijm! Ik kan 2 dingen bedenken: vruchtbaar slijm, of sperma. Hebben jullie seks gehad die dag of de dag ervoor? Vruchtbare periode lijkt mij ook onmogelijk, gezien je nog geen dominante follikel heb gehad op die echo. Bedankt voor je knuffel! :)
     
  14. Loeselein

    Loeselein Actief lid

    23 mei 2016
    183
    10
    18
    @SuperEendje zou het misschien glijmiddel kunnen zijn? Misschien in combinatie met je eigen vocht oid?

    @Chocoladetaart goed om weer van je te horen! Sterkte zaterdag, helaas heb ik geen goede tip, vind t zelf ook altijd erg lastig...

    Wij hebben vandaag de voorlichting voor ivf gehad. Was eigenlijk heel fijn. Hele duidelijke info en heel gedetailleerd. Wanneer ik nu ongesteld word mag ik in principe starten maar ivm vakantie starten we ik september. We doen het lange protocol dus 1e punctie zal pas halverwege oktober zijn. Maar wel fijn om een plan te hebben!
     
  15. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Nee ik start morgen. Nee innesteling gaat bij mij wel goed. Het is om een nieuwe mk te voorkomen. Mocht het aan mijn immuunsysteem of stolling liggen.

    Hoe groot is je cyste? Hij heeft dan wel invloed op je cyclus, want normaal is jouw cyclus niet zo lang toch? Bij mij zie ik namelijk meestal al op dag 3 startende eitjes. Dus dan zal je eisprong nu wel later komen (tenzij hij bij jou ook later komt). Bij mijn cyste had ik een ronde zonder eisprong en daarna een verlate eisprong. Vond dat zo vervelend toen want ik wilde zo graag door...Sterkte ermee en ook met die verjaardag!
     
  16. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Whahahahaaha de echo-lul, ik vind jou echt heel grappig! ik heb al vanaf een week voor mn eisprong vruchtbaar slijm. Soms ook al dikke klodders. Dit zal niet door de echo staaf komen! Tenzij het de gel was, maar dat verschil merk je vaak wel.
     
  17. SuperEendje

    SuperEendje Actief lid

    17 jun 2016
    274
    18
    18
    NULL
    NULL
    uhm... sperma kan het sowieso niet zijn, want juist daarom zitten we in de mmm :) En we hebben geen seks gehad dagen ervoor. Maar ik denk dat het vruchtbaar slijm was, want ze hebben enorm lopen drukken en bekijken binnen. Denk dat het gewoon eruit gedrukt is ofzo. Gistermiddag was het al veel minder en vanmorgen ook weinig. ;)

    Je moet het toch een beetje leuk maken voor jezelf hihi. En dat echo apparaat ziet er ook uit als een hele slanke lange lul. En er moet ook een rubbertje omheen met gel. :-D
     
  18. Chocoladetaart

    Chocoladetaart Niet meer actief

    @SuperEendje Ja is ook zo. Zat er nog aan te denken gisteren van ohja! Maar ik wist even niet meer of hij helemaal geen sperma had, of wel sperma maar geen zaadjes erin. Kan natuurlijk ook.

    @Frummels cyste is 4 cm. Maar nu had ik vanmorgen een bijna positieve ovulatietest plus ovulatie pijn rechts (cyste zit links) en slijm met heel klein beetje bruinverlies. Dus ik weet het niet.
     
  19. SuperEendje

    SuperEendje Actief lid

    17 jun 2016
    274
    18
    18
    NULL
    NULL
    Manlief heeft alleen wat voorvocht, verder niets. Dus daar zitten ook geen zaadjes in (getest). Maar aanmaak van zaad is wel goed. Dus beetje bijzonder dat ze de uitgang niet weten, hihi
     
  20. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Ja dat is een behoorlijke. Mij ovu testen gingen ook gek doen toen ik een cyste had. Je hormonen raken van slag dus ze zijn momenteel niet zo betrouwbaar. Want he kan nooit een bijna positieve ovu hebben als er drie dagen geleden nog niets zat. Zo'n eitje heeft minimaal tien dagen nodig om te groeien. Tenzij je een slechte beginnende echoscopiste had die je eitje niet gezien heeft?
     

Deel Deze Pagina