NOD-lijst 11 t/m 17 december

Discussie in 'NOD forum' gestart door Feem, 12 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eendje86

    Eendje86 Fanatiek lid

    29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Leuk! Wanneer Kunnen ze dat Met zekerheid zeggen? Kan Je ook nog jongen en meisje krijgen☺☺

    @Regenboog01 Ja idd je moet er doorheen. Hopelijk komen straks betere tijden
     
  2. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    ja de grootste onzekerheid is hier wel weg.. morgen 11 weken.. en af en toe even luisteren met de doppler geeft wel geruststelling..
    en als ik het even niet vind, leg vl zijn hand op de buik (lekker warm) en binnen paar tellen horen we dan het hartje van frummeltje.. alsof die de warmte dan bewust opzoekt.. heel bijzonder
     
  3. TantePerenboom

    TantePerenboom Bekend lid

    13 sep 2017
    953
    774
    93
    Vrouw
    Als het een jongen en meisje zijn weten we het zeker...en bij hetzelfde geslacht weten we het pas zeker na de geboorte :p

    @Springboon wat bijzonder!

    @Regenboog01 leuk hè zo'n groeiende buik! Ik kan er ook echt van genieten (nu nog wel haha :roflmao:)
    We willen eind van de maand de geslachtsbepaling doen...hopelijk werken beide kleintjes een beetje mee!

    Ik denk gister al schopjes gevoeld te hebben...dat zou wel erg vroeg zijn of niet!? o_O
     
  4. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    nee dat kan wel..
     
  5. TantePerenboom

    TantePerenboom Bekend lid

    13 sep 2017
    953
    774
    93
    Vrouw
    Echt waar? Bij mijn dochtertje voelde ik haar pas vanaf een week of 18 volgens mij :oops:
     
  6. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    het zijn er 2 he ;)
    En je herkent het nu eerder dan bij de vorige zwangerschap. Laat staan dat je baarmoeder al groter is en al iets uitgerekt nu met deze 2 :) wondertjes..
     
  7. TantePerenboom

    TantePerenboom Bekend lid

    13 sep 2017
    953
    774
    93
    Vrouw
    Zou het daar aan liggen? Ik kan me gewoon haast niet voorstellen dat zo'n klein babytje al hard genoeg trapt dat ik het voel! Maar blijkbaar kan het dus wel!
    Kan ook niet wachten tot ik ze allebei duidelijk kan voelen..extra geruststelling ♡♡
     
  8. Eendje86

    Eendje86 Fanatiek lid

    29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    @TantePerenboom volgens mij kan het ook hoor! Collega van mij voelde haar 2e (en het was dr maar 1) ook al met 14 weken. volgens mij herken je het ook eerder idd!

    @Regenboog01 hoe is het met jou misselijkheid?

    Hier nog wel flink aanwezig maar met medicatie gelukkig niet meer overgeven.
     
  9. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    478
    63
    Hey!

    Hier gaat het best wel goed met se misselijkheid. Nog wel 1 a 2 dagen oer week aanwezig, maar lang niet meer zo frequent en intens. Heb geprobeerd af te bouwen vorige week (1 tablet minder), maar ik werd meteen weer heel misselijk. Dus advies van de vk is om het gewoon te blijven slikken. Met medicatie is het dus goed te doen. Spugen is nu over. Soms kokhalzend boven de wc maar dan kont er uiteindelijk toch niets..

    Ik begin wat last te krijgen van mijn rug, had ik vorige zwangerschap ook en toen zo extreem dat ik vanaf 30 weken nijn niets meer kon. Ik hoop dat het mee gaat vallen. Ik heb de fysiotherapeut al gebeld.

    Ik heb best wel een drukkend / zeurend gevoel in mijn onderbuik en gisteravond was mijn broekje helemaal nat. Ik kon het niet thuisbrengen, nu weer droog. Vk komt voor de zekerheid even langs om het hartje te luisteren en te controleren of het geen vruchtwater was.

    Ik heb van heel dichtbij mee gemaakt dat iemand haar kindje heeft verloren met 18/19 weken door gebroken vliezen. Dus ik merk dat ik me angstig voel.. waarschijnlijk is er niets aan de hand, gaan we maar gewoon vanuit!

    @Eendje86 fijn dat de medicatie helpt, scheelt een hoop energie he op een dag?

    @Springboon bij jou ook nog alles goed?

    @TantePerenboom het kan zeker dat je het hebt gevoeld. Dit is mijn 2e, maar ik voelde het ook al rond 14 weken.. echt plopjes/belletjes en vanaf 16 weken echt Schopjes. Bijzonder weer he?
     
    Springboon vindt dit leuk.
  10. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    hier gaat alles zijn gangetje.. amper misselijk en voel me redelijk goed eerlijk gezegd.
     
    Regenboog01 vindt dit leuk.
  11. syl33

    syl33 Bekend lid

    2 okt 2017
    546
    410
    63
    Vrouw
    Ojee en de vk al geweest? Wat een narigheid kan er gebeuren he? Je moet er vanuit gaan dat alles goed is maar kan me voorstellen dat je je zorgen maakt .
     
  12. syl33

    syl33 Bekend lid

    2 okt 2017
    546
    410
    63
    Vrouw
    Ik heb de 20 weken echo gehad van de twinnies en alles was goed!! Ze groeien goed en ik ook!! Heerlijk genieten. Vanaf nu om de week controle en echo bij de gynaecoloog .

    @TantePerenboom hoe is met jou?
     
    Regenboog01 vindt dit leuk.
  13. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    478
    63
    Wat heerlijk @syl33 wat een geruststelling.

    De vk was langs geweest en hoorde meteen het hartje kloppen. Zul je altijd zien, voelde hem helemaal niet terwijl ik hem normaal voel en op het moment dat zij de doptone erop zette ging hij bewegen (gelukkig). Toch voor de zekerheid een echo, dus doorgestuurd.
    Alles was helemaal goed. Het was geen vruchtwater, waarschijnlijk waterdunne afscheiding.
    Volgende week heb ik de 20 weken echo, maar ze had al een klein beetje gekeken en hoefde me absoluut geen zorgen te maken.. zo fijn!!
    Gevuld blaasje, werkende nieren etc etc.
    Was meteen een stuk geruster!!
     
    syl33 vindt dit leuk.
  14. syl33

    syl33 Bekend lid

    2 okt 2017
    546
    410
    63
    Vrouw
    Gelukkig! Beter een keer te veel bellen dan helemaal niet! Kan je het weer loslaten? Ik heb een angel sound waarmee ik naar de hartjes kan luisteren. Doe dat amper maar had laatst ook een moment dat ik even weer bevestiging nodig had.
     
  15. TantePerenboom

    TantePerenboom Bekend lid

    13 sep 2017
    953
    774
    93
    Vrouw
    @Eendje86 fijn dat het overgeven nu onder controle is!

    @Springboon gelukkig dat je je goed voelt!

    @Regenboog01 goed dat je het even hebt laten checken! Nu lekker weer op je roze (of blauwe in jouw geval) wolk klimmen!

    @syl33 wat fijn dat je 20weken echo goed was! Weet je nu het geslacht van de kleintjes? Of blijft het een verrassing?
    En lukt het met de angelsound altijd om ze beide te vinden?
    Ik heb er ook over nagedacht..maar ben bang dat ik er dan maar 1 kan vinden en direct in de stress schiet :oops:

    Hier gaat het goed! Na de goede echo van vorige week ben ik een stuk relaxter. Voel me wel moe, maar verder ok!
    Ben nu vooral benieuwd naar het geslacht van de ukjes...zo spannend :D
     
  16. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    478
    63
    Ja die heb ik ook, maar de vk wilde ook controleren of het geen vruchtwater was, dus ze kwam sowieso even langs.
    Als ik me onzeker voel, pak ik die inderdaad er ook bij en vind het hartje vrijwel meteen. Dat is wel fijn.
    Nu kan ik het inderdaad goed loslaten. Rest van de dag geen angst meer gevoeld gelukkig!
     
  17. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    vorige week donderdag de nipt test laten doen met dr nevenbevindingen.m vind het toch wel spannend nog min. een week te moeten wachten voor de uitslag..
     
  18. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    fijn om te horen dat het met jullie goed gaat trouwens, dames.. echt super!
     
    Regenboog01 vindt dit leuk.
  19. Eendje86

    Eendje86 Fanatiek lid

    29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Hier is ons wonder <3
    Ben 5 dagen vooruitgezet!! 11+1 vandaag. Straks op pc even banner aanpassen.
    17 oktober uitgerekend
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Regenboog01 en wafelijzer vinden dit leuk.
  20. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    478
    63
    Ahhh gefeliciteerd! Heerlijk als alles goed is he? Lekker genieten!!
     

Deel Deze Pagina