NOD-lijst 11 t/m 17 december

Discussie in 'NOD forum' gestart door Feem, 12 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eendje86

    Eendje86 Fanatiek lid

    29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Leuk allemaal zeg! En idd fijn hoor om zelf te shopppen nu het nog kan! Zou ik ook doen!
    Fijn dat de waardes goed zijn @Regenboog01

    Babykamer is hier wel af maar ja dat was ie natuurlijk al. L gaat verhuizen naar de andere kamer. Daar moet echt nog wel t eea gebeuren. Dan haar spullen overhuizen en we kunnen de commode enz er weer neerzetten.
    Al komt de baby straks eerst bij ons op de kamer, ML gaat een cosleeper maken :)

    Over een weekje weer controle bij de VK, wanneer mogen jullie weer?
     
  2. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    477
    63
    De babykamer is nog niet af, maar we hebben al wel een begin gemaakt dit weekend. Op 1 wand willen we ander behang. Dir weekend hebben we het oude behang eraf gehaald en alle spullen die er stonden even naar zolder gebracht. Vrijdag gaan we het nieuwe behang erop plakken.
    Dan alleen nog nieuwe gordijnen (moeten een nog bestellen hoor), lamp ophangen en de commode schuren en schilderen. Verder is het dan klaar.

    En jij @TantePerenboom ?

    @Eendje86 ik ook volgende week controle.
    Wanneer gaan jullie aan de slag met het nieuwe kamertje van jullie dochter?

    Willen jullie eigenlijk thuis bevallen of in het ziekenhuis? En zien jullie op tegen de bevalling?
    Hoe was jullie eerste bevalling? Natuurlijk gekomen of ingeleid? Ervaringen ?
     
  3. Eendje86

    Eendje86 Fanatiek lid

    29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw

    Oh leuk eventjes opfrissen!
    Ik denk dat als het een jongetje wordt dat we dan ook nog een ander gordijntje doen.
    Wij hebben een muurschildering. Maar we moeten de nieuwe kamer van L wel behangen (1 muur)
    Ik ga nu beginnen met alles uitzoeken en verkopen, op zolder leggen.

    Ik wil in het ziekenhuis bevallen. Dat is de vorige keer prima gegaan. Ik moet er niet aan denken om eventueel met persweeen nog naar het zkh te moeten.
    Ik zie er totaal niet tegenop. Kan niet wachten tot ik ons kindje er is. Vorige keer natuurlijk met 40+4. Wel vacuumpomp, ze wilde er niet uit haha. Dat was minder fijn, maar de vk vertelde me dat de kans daarop met een tweede veel kleiner is.
     
    Regenboog01 vindt dit leuk.
  4. TantePerenboom

    TantePerenboom Bekend lid

    13 sep 2017
    953
    774
    93
    Vrouw
    @Eendje86 en @Regenboog01 onze dochter heeft ook een nieuw kamertje gekregen, de kamer die ze had was ietsje groter, dus daar komen er straks 2 te slapen ;)
    Haar kamertje is al klaar...dus dat is wel fijn. Ze slaapt daar inmiddels ook al, dat gaat gelukkig heel goed!
    Babykamertje zijn we dit weekend mee begonnen, hoeft eigenlijk niet veel te gebeuren. Maar we vonden een nieuw kleurtje op de muur wel weer leuk.

    Leuk dat jullie ook al een beetje bezig zijn!

    Ik moet in het ziekenhuis bevallen, dus ik heb niks te kiezen ;)
    Ik zie er niet tegenop..maar hoop vooral dat het gewoon natuurlijk kan! Maar als het een keizersnede gaat worden is het ook goed hoor, gezondheid van de kleintjes staat voorop :)

    Eerstvolgende controle is de 20 weken echo...wel spannend weer!
     
    Regenboog01 vindt dit leuk.
  5. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    477
    63
    Ik wilde in eerste instantie heel graag een keer thuis bevallen. Vorige keer ingeleid en toen is mijn dochter met een knip en vacuümpomp geboren. Hier heb ik behoorlijk last van gehad.
    Ik heb een weeënstorm gehad en in 8 uur tijd bevallen. Ook foetale nood, dus het was geen 'nette' knip. Al met al dus niet echt een positieve ervaring met bevallen.

    Ik zie er daarom wel wat tegenop, maar ik probeer het wel te zien als een nieuw zwangerschap en er zo open mogelijk in te gaan.
    Dit keer zal het ook geen thuisbevalling worden, de kans is dus best aanwezig dat hij al eerder komt dan 37 weken en anders weer met 37 weken inleiden.
    Ik vind de gezondheid van mijn kind ook het belangrijkste hoor, dus dat thuisbevallen heb ik al snel weer los kunnen laten net als de vorige keer.
    Ben vooral gewoon heel benieuwd wat de periode gaat brengen.
    Daarnaast kan ik ook niet wachten (al moet hij zeker nog wel een tijd in mijn buik blijven haha) om hem te ontmoeten, knuffelen etc.. Lijkt me weer zo bijzonder.
     
  6. Eendje86

    Eendje86 Fanatiek lid

    29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    @Regenboog01 ja idd eerst nog even een tijdje warm bij mama in de buik hihi. Hier ook nog een week of 27 ;)
    Ik ga toch vanmiddag een afspraak maken voor geslachtsbepalingsecho voor ML zijn verjaardag. Ik ben benieuwd of hij het leuk vind.

    @TantePerenboom wat fijn dat het zo goed gaat in haar nieuwe kamer! Wij wilden sowizo L al verhuizen ongeacht ik zwanger was of niet. ML gaat begin september nog naar het buitenland voor zijn werk, daarvoor willen we alles af hebben.
     
  7. Eendje86

    Eendje86 Fanatiek lid

    29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    @TantePerenboom wanneer heb je de 20 weken echo? Spannend hoor!

    Gister weer controle gehad en alles zag er goed uit! Hartje ook gehoord, blijft toch bijzonder hoor!

    @Regenboog01 Hoe is het nu? Zijn alle waardes nog goed?
     
  8. TantePerenboom

    TantePerenboom Bekend lid

    13 sep 2017
    953
    774
    93
    Vrouw
    Wat fijn dat alles goed is! Altijd weer een geruststelling :)
    Wanneer heb je de pretecho?

    Wij hebben volgende week de 20 weken echo...spannend!

    @Regenboog01 hoe is het nu met jou?
     
  9. Eendje86

    Eendje86 Fanatiek lid

    29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    8 mei :) Nog 2 weekjes! Ben zo nieuwsgierig haha. Ik had eerst hele tijd gevoel weer een meisje, nu denk ik oh t kan ook jongetje zijn. Nou ja ik weet het dus niet
     
  10. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    477
    63
    Hey!

    Sorry ik was even minder actief. Afgelopen week 4 dagen in het ziekenhuis gelegen wegens extreme buikpijn.. allerlei onderzoeken gehad van echo’s van mijn buik tot aan MRI.
    Gelukkig niks ernstigs (ze waren bang voor blindedarmontsteking). Ik heb wel aan beide kanten vergrote nieren wat dus nierstuwing wordt genoemd. Mijn groeiende baarmoeder drukt gedeeltelijk mijn urineleiders dicht. Die gaan hierdoor verkrampen en mijn baarmoeder ook. Ik had zo onwijs veel pijn. Ze kunnen er niets tegen doen behalve pijnstilling en medicatie tegen de krampen. Nu gelukkig weer thuis en het gaat al 2/3 dagen goed. Geen krampen meer en geen pijn. Wel nof een strak gevoel om mijn buik, maar het was flink geïrriteerd. Ik mag nu langzaam activiteiten uitbreiden (had volledige rust geadviseerd gekregen). Net klein stukje buiten gelopen en dit ging goed, maar lig nu weer op de bank.

    De waardes waren helaas gestegen. Vanmorgen gynaecoloog gesproken. Beleid blijft elke 2 weken bloedprikken totdat de waardes te hoog worden, dan wekelijks. Met 30 weken en 33 weken krijg ik een groeiecho.
    Het kan geen kwaad voor ons kindje tot de 37 weken hoe hoog de waardes ook worden gaf hij aan. Dat stelt me wel gerust. Het is alleen voor mij heel vervelend, omdat ik extreme jeuk krijg en pijn in mijn lever. Verder is het niet schadelijk voor mij tenzij het te hoog wordt. Daarom vaak prikken. Nu elke 2 weken belafspraak met de gynaecoloog om het goed in de gaten te houden.

    Spannend @Eendje86 de geslachtsecho. Nog even geduld. Hoe reageerde je man?

    @TantePerenboom spannend weer he die 20 weken echo! Goed gevoel over?

    Hier was ook alles goed met de 20 weken echo. Beetje klein, maar binnen de marges en verder prima gezond wat ze allemaal kunnen zien.
     
  11. Eendje86

    Eendje86 Fanatiek lid

    29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    @Regenboog01 jeetje wat heftig meid! Wel een een pittige zwangerschap zo voor jou met al je klachten! Lukt het om rust te houden? Ik moet zeggen dat ik dat met een peuter in huis wel echt lastig vind....
    Wel fijn dat de 20 weken echo goed was! Gelukkig kan de jeuk (ben de naam even vergeten) geen kwaad voor jou en je kindje maar inderdaad vervelend is het wel.

    Mn man vond het wel leuk alleen zei wel, oh dat is ook wel een beetje voor jezelf he haha :)

    Ik ben sinds gister weer erg misselijk. Erg vervelend maar ja... niets aan te doen. Gelukkig wel een 2/3 weken goed gegaan.
     
  12. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    477
    63
    We hebben hulptroepen ingeschakeld, want ik kon echt niets. Ik liep krom van de pijn. Mijn schoonouders hebben een rooster gemaakt, zo ontzettend lief!! Alles wordt me uit handen genomen dus daar heb ik heel veel geluk mee.

    Vervelend dat je weer misselijk bent. Gebruik je nog medicijnen?
     
  13. TantePerenboom

    TantePerenboom Bekend lid

    13 sep 2017
    953
    774
    93
    Vrouw
    @Regenboog01 wat vervelend allemaal zeg :( Ik hoop dat de rest van de zwangerschap een beetje voorspoedig mag gaan!

    @Eendje86 spannend 8 mei!! Ik ben heel benieuwd ;)
    Vervelend dat je weer misselijk bent :$

    Ik heb op zich wel vertrouwen in de 20-weken echo...maar toch ook wel erg spannend. Kan soms nog steeds niet geloven dat we echt 2 kindjes gaan krijgen! Hopelijk wordt dat na volgende week beter :)
     
  14. Eendje86

    Eendje86 Fanatiek lid

    29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    @TantePerenboom Ja tuurlijk is het spannend! Het is ook gewoon heel bijzonder 2 kindjes haha, wordt vast weer wat echter als je ze weer even gezien hebt!

    @Regenboog01 ach meid, dat is niet niks! Het gevoel van niets kunnen herken ik wel...
    Ja nog steeds medicijnen, al wel wat afgebouwd, maar had eerst te ver afgebouwd.
    Hopelijk gaat de rest van je zwangerschap voorspoedig!!
     

Deel Deze Pagina