NOD lijst 14 t/m 20 augustus

Discussie in 'NOD forum' gestart door urfebe, 15 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Super, dankjewel! Ik begin dan denk ik ook op cyclusdag 10, met mijn cyclus van vorige maand (ineens 42 dagen) weet ik echt totaal niet wanneer ik m'n ei kan verwachten.

    Ga wel even een berg testen inslaan Haha
     
    qwerty123 en Dio1985 vinden dit leuk.
  2. Lovely29

    Lovely29 Fanatiek lid

    5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Ik ga ook voor het eerst starten met ovulatietesten. Mijn cyclus is 25 dagen en zit nu op dag 5. Wanneer zou ik het beste kunnen gaan testen? Zit zelf te denken aan woensdag of donderdag maar vrijdag kom ik uit mijn nachtdienst. Misschien dan toch starten vrijdag en testen aan het einde van de middag? Lastig hoor.
     
  3. Gilry

    Gilry Actief lid

    15 jul 2017
    293
    179
    43
    Vrouw
    Dank je wel :). Ik hoop dat het deze ronde raak mag zijn :)
     
    urfebe en Dio1985 vinden dit leuk.
  4. Gilry

    Gilry Actief lid

    15 jul 2017
    293
    179
    43
    Vrouw
    Ik heb een cyclus van 29 en ik heb altijd de 14e dag mijn lh piek. Il test al een half jaar zo en ben heel regelmatig. Als je het bij jezelf niet weet dan zou ik wel op tijd beginnen. Vrijdag ofzo...dan zie je vanzelf hoe de streepjes oplopen. Succes ermee :).
     
  5. Sherra

    Sherra Actief lid

    4 jun 2015
    312
    174
    43
    Voor de ladies met een onregelmatige/lange cyclus. Mijn ei sprong 3-4 dagen later dan verwacht :eek:, in de vorige ronde. Kwam erachter door een ovutestje te doen. Je zou door kunnen testen of extra gezellig maken totdat je zeker weet dat het eitje is geweest:D.
     
    urfebe en qwerty123 vinden dit leuk.
  6. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    Ik ga zaterdag starten met de testen van de action denk ik. 2x daags.
    Mijn springt meestal tussen dag 10 en 14. Mijn cyclus zit tussen de 24-30dgn
     
    urfebe vindt dit leuk.
  7. Gilry

    Gilry Actief lid

    15 jul 2017
    293
    179
    43
    Vrouw
    Hey dames

    Even iets anders, wat ik sinds gisteren eigenlijk heb. Nu heb ik nog maar 1x iui gehad en gaan in aug voor 2e keer. Ik dacht dat ik.er wel zomaar doorheen kwam en ben altijd best nuchter. Gister en vandaag wordt ik ineens erg onzeker. Moet om alles huilen en heb er ineens best last van dat de ronde niet gelukt is. Vraag me.wel af of het allemaal mag gaan lukken. Ik kan weinig van anderen hebben en heb gewoon even een rotdag denk ik. Toch even verdrietig. Ik had me nooit zo voorgesteld dat ik mij rot kon voelen als ik toch ongesteld werd.
    Ik stel me ook erg aan hoor vind Ik, want we hebben nog zat rondes te gaan, maar heb er vandaag ineens gewoon wat last van. Bah.... hebben jullie dat ook weleens (als het een ronde niet gelukt Is?)
     
  8. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Welkom nieuwe dames! Het wordt gezellig druk :)

    Ik ben benieuwd hoe mijn cyclus het gaat doen. Hopelijk wordt het niet te afwijkend. Ik verwacht rond cd10 dat mijn reukvermogen toeneemt en een vruchtbaarslijm prop tussen cd 14 en 18, ergens rond die tijd +- 5 dgn ga ik dan uit van eisprong. Ik temp niet en doe geen testjes, wil het allemaal nog luchtig houden. Maar zullen het vast in die 2 wks periode gezellig maken :)
     
    Gilry vindt dit leuk.
  9. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Hey meid,

    Ik las van de week in een post van iemand het gevoel dat mijn gevoel na de eerste 2/3 cyclussen heel erg omschreef. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre je al bezig was voor je IUI pogingen, maar dit verklaarde voor mij een hoop 'baaldagen'.

    We worden van jongs af aan verteld dat je altijd veilig moet vrijen, want een zwangerschap is namelijk zo gebeurd! En na de eerste 2/3 rondes klapt die bubbel dat zwanger worden helemaal niet zo snel gaat bij de meeste mensen.

    Je gevoel is dus helemaal niet zo gek, zeker niet in jullie geval als er al hulp nodig is om het voor elkaar te kunnen krijgen (absoluut niet lullig bedoeld :)). Ik denk dat we allemaal wel eens een enorme baaldag hebben, het is ook allemaal erg onzeker! Maar daarom zitten we hier denk ik een beetje, om de leuke dingen te delen maar ook om elkaar een hart onder de riem te steken als we even een baaldag hebben! :rolleyes:

    Dikke knuffel! Ik kan niet zeggen dat het goed komt, want dat weet niemand, maar ik kan er wel heel hard voor je op hopen! :thumup:
     
    urfebe, qwerty123 en Gilry vinden dit leuk.
  10. Gilry

    Gilry Actief lid

    15 jul 2017
    293
    179
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je lieve berichtje @Rosje83 . Ik vind het ook fijn dat dit forum er is. En wij hebben iui omdat wij 2 vrouwen zijn ;) dus ik weet ook niet of er iets wel of niet goed is bij mij. Alles gaat nu in de natuurlijke cyclus en ik kom dan zelf met vragen te zitten. En ook al heb ik een vrouw, ik heb toch het idee of ik een halve man naast me heb hihi...zij denkt ook dat ik het allemaal wel goed doe met de ovulatietesten. Ik wacht die weken af en weet niet wat mijn lichaam wel of niet moet voelen. En dan breekt toch die ongesteldheid door. Bah... terwijl ik altijd zo nuchter ben....nooit verwacht dat ik ook dit gevoel kon hebben. Maar misschien een goed teken ook ;). Ook goed om eens kwetsbaar te zijn En even flink te huilen. :)

    Maar we gaan gewoon weer voor de volgende rondes :). Blij dat ik dit forum heb gevonden om de leuke en soms baaldagen te kunnen delen.
    En voor iedereen deze rondes ga ik ook meeduimen dat het mag lukken :).
     
    urfebe, qwerty123 en Dio1985 vinden dit leuk.
  11. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Aha, ja dan moet het inderdaad via iui ;) Stom dat 'we' er vaak vanuit gaan dat het gaat om een vrouw en een man die een kindje proberen te krijgen!

    Bij mij was het na 2/3 cyclussen echt wel doorgedrongen dat het niet zomaar gebeurt en ben ik er zelf iets relaxter in komen te staan gelukkig! Hopen voor jou dat dit bij jou ook het geval is :thumup:
     
    urfebe, qwerty123 en Gilry vinden dit leuk.
  12. Gilry

    Gilry Actief lid

    15 jul 2017
    293
    179
    43
    Vrouw
    Dat hoop ik ook. Mag ik vragen of jullie bezig zijn met iui of iets anders. Of nog natuurlijk?
     
  13. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Ja natuurlijk. Hier mijn verhaal dan (misschien sowieso handig om te delen in deze groep, omdat het me wel bezig houdt ook :)).

    Vanaf dat ik klein ben weet ik dat ik draagster ben van X-ALD, van mijn vader geërfd. Hij is hier dan ook helaas bijna 8 jaar geleden aan overleden en heeft eigenlijk nog 'geluk' gehad dat hij zo oud heeft mogen worden omdat veel jongetjes met deze ziekte vroeg overlijden.

    Ik ben me dus een aantal jaren geleden al gaan oriënteren over de mogelijkheden omtrent zwanger raken en heb 2 opties.
    - Op de natuurlijke manier zwanger raken. Dan heb ik dus 25% kans op een jongetje met de ziekte. Het geslacht kan voor ons al bij 8-10 weken met een bloedtest worden bepaald, wanneer het een jongetje is kan ik daarna gaan voor een vlokkentest/vruchtwaterpunctie.
    - Via PGD (Pre-implantatiegenetische diagnostiek), wat een soort IVF/ICSI traject is maar dan worden de embryo's na 3 dagen getest op de ziekte en alleen de 'goede' embryo's teruggeplaatst.

    Tot nu toe zijn wij bezig op de natuurlijke manier, omdat wij vonden dat we dit eerst een kans moesten geven. Het voelde niet prettig om meteen de MMM in te gaan.

    Stel ik raak zwanger van een 'aangedaan' jongetje dan hebben mijn vriend en ik besloten om de zwangerschap af te breken en waarschijnlijk toch wel de MMM in te gaan.

    Voor nu hopen we op een gezond kindje (liefst een meisje, want dan is dus een vlokkentest niet nodig) en dan kunnen we daarna voor eventuele volgende kindjes weer verder kijken :)
     
    urfebe, qwerty123 en Gilry vinden dit leuk.
  14. Gilry

    Gilry Actief lid

    15 jul 2017
    293
    179
    43
    Vrouw
    Oh jee dat is ook een heel verhaal. Ook spannend allemaal.
    Het klinkt wel zo dat jullie er goed over nagedacht hebben hoe jullie de weg willen laten verlopen. Eerst natuurlijk en als het niet anders kan via de mmm.
    Ik hoop voor jullie dat het mag gaan lukken ook goed mag verlopen. Het zal ook best een spannende tijd met ups en downs wat ik mij heel goed voor kan stellen.

    Ik wil je in ieder geval veel succes wensen en Ik ga heel hard mee duimen voor jullie dat het mag lukken en goed mag verlopen. En deel gerust je momenten (goede of minder goede).

    Knuffel
     
  15. Lovely29

    Lovely29 Fanatiek lid

    5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik even moest zoeken wat X ald precies is. Heftig dat je vader daaraan overleden is. Goed om te lezen dat jullie de opties goed hebben overwogen en het eerst zo willen proberen. Ik kan mezelf voorstellen dat je dan toch een beetje hoopt op een meisje dat scheelt zeker zo'n vlokkentest.
    Hopelijk is het snel raak.
     
  16. Lovely29

    Lovely29 Fanatiek lid

    5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Tuurlijk is het balen als het een ronde niet gelukt is. We zijn er bewust mee bezig en iets wat je graag wilt gebeurd dan niet. Is gewoon echt balen. Hopelijk hebben wij deze ronde een mooie roze lijst.
     
    Gilry vindt dit leuk.
  17. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Sorry, vergeten erbij te vermelden dat het om een zeldzame ziekte gaat! Ga er niet vanuit dat iemand het hier kent!

    Het is een stofwisselingsziekte, waarbij de myeline (geleiding om je zenuwen) langzaam wordt afgebroken wanneer de ziekte tot uiting komt. Veel jongetjes die de ziekte bij zich hebben overlijden voor hun 10e levensjaar.
     
    Lovely29 vindt dit leuk.
  18. qwerty123

    qwerty123 Fanatiek lid

    16 nov 2015
    1.569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Dat heb ik ook erg gehad bij de vorige. Iedereen leek zwanger te worden en jij niet. Gelukkig gaan die dagen over. Kan je er met iemand over praten? Even extra lief voor jezelf zijn. Hoop dat het deze keer raak is!!
     
    Rosje83 en Gilry vinden dit leuk.
  19. urfebe

    urfebe Fanatiek lid

    25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Logisch hoor gilry, zo'n baaldag. Hopelijk deze maand gewoon roze.

    Heftig verhaal rosje83 en wat heftig dat je vader eraan is overleden.
    Hopelijk mogen jullie gauw zwanger raken van een gezond kindje.
     
    qwerty123, Rosje83 en Gilry vinden dit leuk.
  20. Gilry

    Gilry Actief lid

    15 jul 2017
    293
    179
    43
    Vrouw
    Dank je @qwerty123 :)
     

Deel Deze Pagina