Nod lijst 15 t/m 21 Januari

Discussie in 'NOD forum' gestart door Pln, 16 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NOD-lijst 15 januari t/m 21 januari

    15 januari
    Pln - 26 jaar - eerste kindje - ronde 9 (ronde 5 na mk)

    16 januari

    17 januari

    18 januari

    19 januari

    20 januari

    21 januari

    Datumloos

    Totaal: 1

    Wachtbankje (0), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (0), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)

    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan.

    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.
     
  2. Happygolucky

    Happygolucky Bekend lid

    10 sep 2017
    544
    322
    63
    Vrouw
    Me too, nee niet de hashtag maar ronde 5.

    Ik moet nog ongesteld worden maar komt er absoluut aan in korte tijd. Morgen of overmorgen.
     
  3. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hé wat balen! Ik heb al 2 dagen bruinverlies gehad vanaf vanmorgen is het duidelijk doorgezet.. sterkte! Komende ronde gaan we wel echt voor roze hoor! Daarna zijn wij een jaar bezig bah.
     
    Mamaaa30 vindt dit leuk.
  4. Miesje83

    Miesje83 Actief lid

    11 okt 2011
    260
    112
    43
    Dames ik schrijf graag mee! We zijn klaar voor een volgend kindje en beginnen met ingang van het nieuwe jaar! Succes allemaal; 2018 wordt vast een mooi jaar!

    @Pln; balen, een jaar moet lang voelen als je een kinderwens hoopt te vervullen!
    @Happygolucky: ben je al ongesteld geworden?
     
    Pln vindt dit leuk.
  5. Miesje83

    Miesje83 Actief lid

    11 okt 2011
    260
    112
    43
    NOD-lijst 15 januari t/m 21 januari

    15 januari
    Pln - 26 jaar - eerste kindje - ronde 9 (ronde 5 na mk)

    16 januari

    17 januari

    18 januari
    Miesje83 - 34 jaar - vierde kindje - ronde 1

    19 januari

    20 januari

    21 januari

    Datumloos

    Totaal: 1

    Wachtbankje (0), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (0), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)

    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan.

    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.
     
  6. Klinker83

    Klinker83 Actief lid

    20 nov 2017
    487
    629
    93
    Vrouw
    NOD-lijst 15 januari t/m 21 januari

    15 januari
    Pln - 26 jaar - eerste kindje - ronde 9 (ronde 5 na mk)
    Klinker83 - 33 (vanaf 25/12 34) - tweede kindje- ronde 4

    16 januari

    17 januari

    18 januari
    Miesje83 - 34 jaar - vierde kindje - ronde 1

    19 januari

    20 januari

    21 januari

    Datumloos

    Totaal: 1

    Wachtbankje (0), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (0), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)

    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan.

    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.
     
  7. Klinker83

    Klinker83 Actief lid

    20 nov 2017
    487
    629
    93
    Vrouw
    Ik ben er ook weer bij. Deze ronde toch maar eens met ovulatietesten denk ik. Hoe werkt dat juist?
     
    Mamaaa30 vindt dit leuk.
  8. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    hoihoi,

    Ovulatietesten gebruik je tijdens je vruchtbare dagen, ik weet dat mijn ovulatie tussen cyclusdag 13 en 17 valt dus test ik meestal van dag 12 t/m 18 of korter als mijn piek al duidelijk is geweest. Als je een positieve ovulatietest hebt, eentje die echt knalt (teststreep is dan vaak donkerder als de controlestreep) dan springt waarschijnlijk je eitje binnen 12 tot 36 uur. Echter is dat bij iedereen anders en betekent een positieve ovulatietest ook niet dat er een eisprong gegarandeerd is! Ik zie dat het je 2de ronde is, ben je pas gestopt met anticonceptie of heb je al meerdere menstruaties na het stoppen van anticonceptie gehad?
    Dan heb je al wat beter beeld of je cyclus regelmatig of onregelmatig is. Met een onregelmatige cyclus lijkt het me beter om wat langer te testen omdat je dan niet weet waar je ongeveer in je cyclus zit zoals bij een regelmatige cycli.

    Ik heb hieronder een voorbeeldje hoe ik het een paar rondes geleden heb bijgehouden:
    [​IMG]

    Het is bij ovulatietesten niet zo als bij een zwangerschapstest dat je met ochtend urine moet testen, juist middagurine is betrouwbaarder! Ik denk dat ik nu het meeste al wel heb verteld, mocht er iemand zijn met aanvullingen, reageer gerust!

    Wij hebben afgelopen periode steeds om de dag gemeenschap gehad, helaas heeft dit nog niet tot een zwangerschap mogen leiden. Komende ronde valt mijn ovulatie echt tijdens de jaarwisseling, dus gaan we proberen om een paar dagen iedere dag gemeenschap te hebben. Blijkbaar is het achterhaald dat om de dag slecht zou zijn voor het zaad. Mits er in het zkh is gezegd dat het zaad verminderd vruchtbaar zou zijn dan raden ze om de dag wel aan!

    Ik hoop dat je er iets meer kan, succes!
     
  9. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Klinker83 sorry zie net dat ik het verkeerd had gelezen je zit in ronde 4!
     
  10. Klinker83

    Klinker83 Actief lid

    20 nov 2017
    487
    629
    93
    Vrouw
    Wow @Pln bedankt voor al die info! Daar kan ik zeker wat mee! Middagurine wordt wel lastig want ben vertegenwoordiger dus de hele dag op de baan... Misschien toch nog maar eens proberen zonder dan. We gaan het sowieso allebei druk hebben tijdens de jaarwisseling ;)
    Ik wens je heel veel succes!!
     
    Mamaaa30 vindt dit leuk.
  11. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik gebruik meestal de 2de urine of avondurine dat kun je ook proberen. Ik ga ze deze ronde toch ook weer gebruiken hopelijk een mooi begin van het nieuwe jaar!
     
    Mamaaa30 en Klinker83 vinden dit leuk.
  12. Mamaaa30

    Mamaaa30 Niet meer actief

    NOD-lijst 15 januari t/m 21 januari

    15 januari
    Pln - 26 jaar - eerste kindje - ronde 9 (ronde 5 na mk)
    Klinker83 - 33 jaar (vanaf 25/12 34) - tweede kindje- ronde 4


    16 januari

    17 januari

    18 januari
    Miesje83 - 34 jaar - vierde kindje - ronde 1
    Mamaaa30 - 32 jaar - tweede kindje (van de drie) - ronde 1 na 2x vmk / ronde 3 na afbreking

    19 januari

    20 januari

    21 januari

    Datumloos

    Totaal: 4

    Wachtbankje (0), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (0), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)

    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan.

    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.
     
  13. Mamaaa30

    Mamaaa30 Niet meer actief

    Hoi dames, ik sluit me hier helaas ook weer aan... Ik had sinds afgelopen zondag heel licht positieve KV testjes, maar gisteravond toch verlaat "ongesteld" geworden. Vanochtend nog steeds licht positief getest. Weer een zeer zeer vroege miskraam dus. Het is nu 2x achter elkaar gelukt om zwanger te worden. Zwanger blijven is echter een ander verhaal... M'n NOD zet ik voor nu op 18 januari. Ik ga weer ovulatietesten gebruiken en dan weet ik m'n NOD waarschijnlijk definitief. Succes allemaal!
     
  14. Mamaaa30

    Mamaaa30 Niet meer actief

    Je kunt ook de weliswaar wat duurdere ClearBlue (roze) ovulatietesten gebruiken. Die gebruik je namelijk juist met je ochtendurine.
     
    Pln vindt dit leuk.
  15. Klinker83

    Klinker83 Actief lid

    20 nov 2017
    487
    629
    93
    Vrouw
    Oh @Mamaaa30 wat jammer! Ik was al gestopt met meelezen in de vorige nod groep dus was ervan uitgegaan dat het gelukt was bij jou. Vroeg of laat lukt het sowieso! Ik duim voor jou dat het eerder vroeg dan laat is!
    En bedankt voor de tip!
     
    Mamaaa30 vindt dit leuk.
  16. Klinker83

    Klinker83 Actief lid

    20 nov 2017
    487
    629
    93
    Vrouw
    Wat een verschrikkelijke menstruatie deze keer zeg. Misselijk, vreetbuien (want dat helpt tegen de misselijkheid, vreemd genoeg), duizelig en moe,... hopelijk de voorbode van een heel erg vruchtbare maand! Zo, dat moest er even uit ;)
     
    Catlady90 en Mamaaa30 vinden dit leuk.
  17. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Hoi dames! Ik voeg me ook weer bij jullie! Vandaag ongesteld geworden, 19 januari nod :)
     
    Mamaaa30 en Klinker83 vinden dit leuk.
  18. Catlady90

    Catlady90 Actief lid

    26 nov 2017
    365
    535
    93
    Vrouw
    Ik kijk ook mee! Ben nog niet aan een nieuwe cyclus begonnen, maar waarschijnlijk 20 januari NOD, dus mag er weer velen voor mij zien stressen ;)

    Dit wordt ronde 3 na vmk in ronde 1. Ik wil gaan temperaturen, maar zie dat nog niet zo gebeuren eigenlijk. Ik slaap heel onregelmatig (werk ook onregelmatig), dus op vaste tijden + na gelijke hoeveelheid uren slaap wordt lastig. Als iemand nog tips heeft hoor ik ze graag :thumup:
     
  19. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Daarom temp ik ook niet.. is niet te doen met een onregelmatige baan want je moet elke dag op hetzelfde tijdstip tempen.. en als ik net uit mijn nachtdienst kom is dat dus al niet meer kloppend...
     
    Catlady90 vindt dit leuk.
  20. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Mila27 @Catlady90
    Ook bij mij haalt tempen niks uit met onregelmatige diensten. Vannacht weer beginnen voor 4 nachten..

    Ovulatie lijkt regelmatig gezien ovulatietesten. Ik begin 28 of 29 dec weer met testen ik verwacht mijn ei rond de jaarwisseling. Hopelijk sluiten we dit jaar af en starten we het nieuwe jaar met een wondertje!
     

Deel Deze Pagina