NOD-lijst 2018 (12+mnden)

Discussie in 'NOD forum' gestart door Frummels, 5 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yviev

    Yviev Fanatiek lid

    23 dec 2017
    3.015
    2.709
    113
    Vrouw
    Weet ik :) vind het een mooier idee om het gelijk te doen op het moment zelf :rolleyes:
     
    Brondy vindt dit leuk.
  2. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ik snap echt helemaal niets van dat 'naam' gedoe waar jullie over spreken :roflmao:
    Hier krijg je de naam van je partner alleen maar als je trouwt. Als er een kleintje geboren wordt, dan nam het automatisch de naam aan van de man, maar dit is nu verandert en je kan je kleintje beide familienamen geven.
     
  3. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Ben jij dan van België?

    In Nederland kun je gewoon kiezen, vroeger was het standaard de naam van de man. Tegenwoordig mag je kiezen welke naam en eventueel beide namen. Kindje krijgt automatisch diezelfde achternaam. Als je niet getrouwd bent krijgt t kind volgens mij de achternaam van de moeder tenzij anders vermeld en/of erkend, maar dat weet ik niet zeker.......
     
  4. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ja, ik ben van België :)
    Hier kreeg het kindje (tot over een paar maanden geloof ik) automatisch de achternaam van de vader ongeacht of je getrouwd bent of niet. Nu heb je hierin vrije keuze (beide achternamen, alleen van de vader, alleen van de moeder). Ik ben er nog niet echt uit wat ik wil. Ofwel alleen de vader ofwel beide.
     
  5. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    Ff snel Net ff bij op is op shop predictor testen besteld, ze zijn weer op voorraad
     
    Brondy en JosjeM vinden dit leuk.
  6. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.710
    9.359
    113
    Vrouw
    Haha dat zag ik ook al! Maar heb nog 2 pakjes van de op is op en nog 2 losse early’s :D
    Wil die ook pas gebruiken als ik op een dipstick van sensitest een streepje zie.
     
  7. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    @Yviev Fijn! Proficiat alvast! (Heb wel even moeten opzoeken wat het precies inhoudt, haha). Ideetjes heb ik niet echt, sorry :p

    @Jolo Ook een belgische, dus voor mij is het ook allemaal chinees :D I feel your pain!

    @Brondy Ik ben het ook niet zeker hoor, had dat ergens gelezen maar geen idee meer waar. Heb er voor de veiligheid toch maar rekening mee gehouden. Sus bij mij was 't kleine 3 weken wel, kleine 2 weken niet. En het doet alleszins ook wel wat als ik het zo inneem.
    In mijn ziekenhuis doen ze de bloednames wel altijd, kwestie van o.a. de LH-waardes etc op te volgen. Het zou wel fijn zijn als er wat meer inzicht in mijn cyclus komt en ik minder op controle zou moeten. We zien wel!
     
    Jolo vindt dit leuk.
  8. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    En ik ben blij dat ik er nog bij sta!!
    Ook fijn dat er mede lotgenootjes zijn om jullie perikelen mee te delen. Natuurlijk is het geen fijn topic om je bij aan te sluiten, maar heb hier zeker veel steun gevoeld en nog steeds ♡

    @Nog anoniem duim zo voor je meid!!! X spannend weer...
     
    Nog anoniem, JosjeM en Brondy vinden dit leuk.
  9. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    Wat leuk! Ik ben meestal wel creatief qua ideeën, maar op dot moment ff geen inspiratie. Zal er eens over nadenken
     
  10. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @SD90
    Haha nou dan helemaal prima toch, heb je iig ook een pauze ;)

    @BB83
    Haha ja maar jij reageert ook nog best regelmatig ;) dus daarom er niet uit gehaald.
    Bij sommigen stond ook geen uitgerekende datum enzo, dus die maar weg gehaald.
     
    SD90, BB83 en JosjeM vinden dit leuk.
  11. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Hoi! Begrijp ik dat dit een topic is voor iedereen? Zonder specifieke noddatum zeg maar?
     
  12. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.710
    9.359
    113
    Vrouw
    Dit topic is voor dames die 12 maanden of langer bezig zijn, zonder specifieke NOD datum inderdaad.
     
  13. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Sorry even een ego bericht

    Kreeg net na het niezen onzettende pijn, steek, van beneden tot aan m’n navel. Doet nu nog een beetje pijn.
    Moet ik mij zorgen maken? Moet ik de VK bellen?
    Heb dit nog nooit gehad :( :confused:
     
  14. Yviev

    Yviev Fanatiek lid

    23 dec 2017
    3.015
    2.709
    113
    Vrouw
    Persoonlijk denk ik niet zolang je geen bloed en krampen hebt, maar ik heb er ook weinig verstand van en ervaring mee...
    Knuffel xx
     
  15. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.710
    9.359
    113
    Vrouw
    Bellen kan nooit geen kwaad, de VK is er ook voor je zorgen! Dus hop, pak die telefoon, weet je waar je aan toe bent.
    Het klinkt in ieder geval erg vervelend :(
     
  16. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Hmm. Niet cool. Ik denk dat het meevalt en dat je buik vanbinnen gevoeliger is nu er wat moois aan het groeien is. Natuurlijk bellen kan en mag altijd hoor! Mijn ervaring is ook dat het onschuldig is zonder bloedverlies, en dat het komt door niezen. Ik heb het nu ook wanneer ik nu bijvoorbeeld iets te snel opsta, of van mijn fiets afspring. Moet me bijna gedragen als een bejaarde :roflmao:
     
  17. Yviev

    Yviev Fanatiek lid

    23 dec 2017
    3.015
    2.709
    113
    Vrouw
  18. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Nee heb niet gebeld, ze waren ook noet bereikbaar op dat moment.
    Hoorde van iemand dat het je banden kunnen zijn. Wist niet dat dat zo’n pijn kon doen. En nog steeds geen bloed. As maandag echo, ga mij maar verder niet druk maken.
     
    BB83 vindt dit leuk.
  19. Yviev

    Yviev Fanatiek lid

    23 dec 2017
    3.015
    2.709
    113
    Vrouw
    Geen bloed is goed!
    Geniet van het weekend :)
    Knuffel
     
  20. TantePerenboom

    TantePerenboom Bekend lid

    13 sep 2017
    953
    774
    93
    Vrouw
    @Brondy ik dacht ook meteen aan bandenpijn, kan soms echt een felle pijn geven. Hou het maar even in de gaten!

    Lieve dames, ik lees regelmatig mee, ik vind het alleen soms moeilijk wat ik tegen jullie moet zeggen. Jullie zijn allemaal zo sterk! Ik blijf duimen dat deze lijst ooit helemaal roze is
     
    Blosjes en Brondy vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina