NOD-lijst 2018 (12+mnden)

Discussie in 'NOD forum' gestart door Frummels, 5 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    Dat zou fijn zijn en niet onmogelijk omdat ze in principe geen afwijkingen hebben gevonden. Ik geef hem ook maar even de ruimte om er over na te denken, hij moet er natuurlijk ook achter staan. Ik heb er wel behoorlijk wat tranen om gelaten hoor, ik zou het liefst meteen doorpakken omdat ze niet voor niets iui aanbieden..

    Dat vind ik wel mooie berichten, mensen die er bij de eerste zo lang over hebben gedaan en dan bij de volgende toch snel zwanger raken
     
  2. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Een halve doet niets naar ik begreep: 80-100 mg wordt aangeraden dus een hele. Als je echt graag 80 wil slikken ipv 100 kan je er een klein hoekje afbijten. Ik gebruik zelf altijd 100 (dus een hele).
     
  3. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @Frummels
    Heb jij aspirine genomen de laatste ronde?
    Manlief heeft loever niet dat ik t slik, gister wel 1 genomen.

    @Chanbee
    Dat is ook goed natuurlijk, kan mij heel goed voorstellen dat dat even moeilijk was voor jou.
    Mogen jullie het anders in eigen cyclus doen? Of met behulp van hormonen?
     
  4. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    Mijn vriend wilde er eerst ook niet aan beginnen toen ik na een jaar onderzoeken wilde. Maar nu ik na ruim 2 jaar nog steeds niet zwanger ben is hij meegegaan naar een informatief gesprek bij de gyn. Zij heeft hem uitgelegd dat als er na 2 jaar geen spontane zwangerschap is ontstaan dat de kans nog wel erg klein is dat het nog spontaan gebeurd. Dat heeft hem de ogen geopend. Hij is over zijn eigen drempel gestapt en wil nu meewerken. Ik kan je man ook wel begrijpen, de mmm is iets waar je samen achter moet staan. Hopelijk wil jouw man er over een tijdje ook aan beginnen
     
  5. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    @Brondy ze willen in het ziekenhuis met hormonen. Dat is voor mijn vriend ook een drempel omdat hij in de folder heeft gezien dat de hormonen een kleine kans geven op een tweeling en dat de kans iets groter is op een open ruggetje.

    @Nog anoniem het scheelt dat we nu in ieder geval wel de onderzoeken hebben gehad, hier stond hij wel 100% achter en als ze hadden gezegd dat we kansloos waren dan wilde hij ook zeker aan een behandeling beginnen. Omdat de gyn heeft gezegd dat er best nog een kans is dat het gewoon gaat lukken wil hij het nog zelf proberen. Wel heel fijn dat jouw man over zijn drempel is heengestapt :)
     
    Nog anoniem vindt dit leuk.
  6. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Open ruggetje wist ik trouwens niet, heb de folder wel gelezen, maar miss overheen gelezen?? Naja wij doen t dus voorlopig in eigen cyclus.
     
  7. Rombely

    Rombely Niet meer actief

    Open ruggetje wist ik ook niet. Heb de folders goed doorgelezen maar staat bij ons niets over in. Over de grotere kans op een meerling wel.
     
  8. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Ja ik slik al anderhalf jaar aspirine vanaf 1dpo. Ik slik het deze zwangerschap ook, 100mg elke avond voor ik ga slapen oplossen in beetje water (dan heb je kleinere kans op maagklachten), het hoeft niet perse s avonds hoor, wel bij voorkeur op lege maag. En dus oplossen. Ik gebruik het tot 36 weken.

    Mij man vond het eerst ook niets toen ik zelf aan het dokteren was zoals hij het noemde. Maar toen het voorgeschreven werd door mn gyn vond ie het geen probleem meer.
     
    Brondy vindt dit leuk.
  9. Rombely

    Rombely Niet meer actief

    Dpo 7 hier, wachten duurt laaaaaaaang...
     
  10. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    Ik zal van de week ff kijken of ik het kan vinden ik was net even vluchtig aan het bladeren maar zag het zo snel even niet staan.
     
  11. Monique93

    Monique93 Fanatiek lid

    14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Had ik nog nooit gehoord aspirine, waarom slikken jullie dat?

    Ik zit nu op cd 15 en nog steeds geen smiley :(
     
  12. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Aspirine schijnt je bloed te verdunnen.
    Maar nu gebruik ik natuurlijke middelen, hopelijk doen die hun werk ook.
    Voor betere doorbloeding en miss helpt het bij de innesteling

    @Monique93
    Hmmmmmm dat is wel vervelend
     
  13. Monique93

    Monique93 Fanatiek lid

    14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Misschien domme vraag maar waarom is het goed dat je bloed dunner is?

    Ja laat deze keer, ik hoop dan echt morgen.
     
  14. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    Ik gebruik helemaal niks meer, slik alleen foliumzuur. Heb mijn ovulatietesten en tarwekiemolie ook weg gegeven aan een vriendin. Ik gebruik alleen wat de gyn me voorschrijft nu.

    @Monique93 balen zeg, hopelijk komt je smiley snel. Heb ook een paar keer pas op cd 18 een eisprong gehad.

    @Rombely spannend, vandaag dus 8 dpo. Wanneer wil je gaan testen? Kun je wachten tot de nod denk je?

    @ hier vandaag spuiten. Zag in de bijsluiter dat het zo'n 10 dagen kan duren voordat het uit je lichaam is (ovitrelle) dus vergelijkbaar met pregnyl. Ik ga dus echt pas testen als ik overtijd ben. Ik ga mezelf die kwelling niet meer aandoen van te vroeg testen. Morgen de eerste iui vind het wel spannend.
     
  15. Monique93

    Monique93 Fanatiek lid

    14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Ik heb het ook een keer eerder gehad dat was bij mn bbz, tijdens de ziekenhuisonderzoeken was mn eissprong “perfect” op dag 14. Ik temp en gebruik niet altijd ovutesten omdat ik er soms gek van word haha maar ben dan wel bang dat die goede cyclus in het zkh een “gelukje” was (beetje moeilijk uit te leggen wat ik bedoel haha)

    Wat spannend zeg! Heel veel succes morgen!!! Lijkt me wel eng om jezelf te spuiten.
     
  16. Rombely

    Rombely Niet meer actief

    Wat knap dat je alleen gebruikt wat de gyn je voorschrijft. Ik heb het gevoel dat het deze ronde gaat lukken bij jullie (geen idee waarom hihi). De iui valt echt mee hoor, maar ik vond het ook erg spannend, net alsof je nu opnieuw weer kans maakt.

    Ik ga denk ik op nod testen. Heb maar 1 test in huis en wil zeker zijn dat de pregnyl weg is. Hoop dat ik het volhoud en geen testen ga kopen aankomende week :cool:.

    @Monique93, hopelijk vandaag een positieve test dan, zou nog goed kunnen natuurlijk. Kan je hem gemist hebben?
     
  17. Monique93

    Monique93 Fanatiek lid

    14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Ik test smiddags/savonds extra met een gewone streepjestest en die zijn ook nog elke keer wit. Heb m niet gemist gelukkig want men temp is ook nog steeds rond mn basaal. :D
     
  18. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    Ik hoop dat je gevoel gelijk heeft, je bent ook niet de enige die dat zegt. Maar ik wil niet teveel hopen. Ik blijf denken dat ik uiteindelijk ivf nodig ga hebben, denk ook een beetje zelfbescherming.

    Probeer vol te houden tot de nod meid, een lichte test op een restje pregnyl schept alleen maar verwarring en teleurstelling. Als je op de nod positief test weet je zeker dat het hcg is

    Voor mij voelt de iui ook als nieuwe kans, alsof het nu pas echt gaat gebeuren. Lastig uitleggen maar we voelen ons vast hetzelfde. Ik zie ook niet op tegen de iui maar vind de weg er naartoe spannend. Hopen dat ik op tijd ben, dat het verkeer niet tegen zit, ik het lab meteen kan vinden (eerste keer dat ik daar naartoe ga). Ik moet iets in mijn lichaam spuiten waarvan ik nog niet weet hoe ik daarop ga reageren. Alles nieuw dus. Maar heb er alle vertrouwen in, en ook dat de mmm ons gaat helpen eindelijk onze droom te laten uitkomen
     
  19. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    Spuit zit erin, voelde de prik niet eens. Is dus heel erg meegevallen gelukkig
     
    Brondy en Frummels vinden dit leuk.
  20. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Klopt! Ik las trouwens gisteren ergens dat visolie ook bloedverdunnend is dus dat zou je ook kunnen nemen als je liever voor natuurlijke middelen gaat!
     

Deel Deze Pagina