Voel me nu al een K*T moeder

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Samen, 28 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samen

    Samen Lid

    21 mei 2006
    92
    0
    0
    't Gooi
    Hallo moet effe mijn ei kwijt.

    Ik heb altijd geroepen dat ik een zoon wil en heb dus nu ook een verschrikkelijk gevoel voor als het een meid is. Dit weten we eventueel pas over 3 weken.Ik weet dat ik in eerste instantie teleurgesteld zal zijn als het een meid is maar ik vind het niet eerlijk tegenover mijn baby.Het heeft heel lang geduurd voordat ik zwanger mocht zijn en na 2 iui behandelingen is het zover.Het enige wat ik echt belangrijk vind is dat het gezond ter wereld komt.Hoe zet ik dit gevoel van me af heeft iemand anders dit soort gevoel ook gehad?Ik ben echt gelukkig om het feit dat ik ook daadwerkelijk zwanger mag zijn en dat is waarom het gevoel zo K*T is.

    gr,
    een toekomstige moeder met op dit moment een ontzettend K*T gevoel.
     
  2. parel1988

    parel1988 Bekend lid

    2 apr 2008
    524
    0
    0
    hoi
    ik zou echt niet weten hoe je het gevoel van je af moet zetten
    meschien gewoon denken als het maar gezond wordt het geslacht maakt niet uit,,,

    kind is kind toch?
     
  3. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik heb mij sinds ik zwanger ben ook heel erg gefocust op een jongetje was er ook serieus vast van overtuigd dat het een jongetje zou zijn! had zelfs al n pakje gekocht voor een jongetje (oke ik weet dat dit behoorlijk ziek klinkt) hahaha en toen dus bleek dat het een meisje was, was ik ook een beetje teleurgesteld... maar toen ik eenmaal aan het idee gewend was zag ik dus ook de voordelen van een meisje en eerlijk gezegd je houdt van je kind, nu al, of het een meisje of een jongetje is maakt niet uit! ik voel toch nu al een onvoorwaardelijke liefde voor haar!
     
  4. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Geloof me dat als je weet wat het is, wat het ook wordt dat je na ffies wennen echt heel blij bent en ineens van het andere geslacht de voordelen gaat inzien!

    Ik had het dit keer ook een beetje, had zoiets van nog een meid is makkelijker ivm kleertjes enzo en leeftijdsverschil met de oudste als het een jongen zou zijn. Maar toen we hoorde dat het ene meid werd was ik ook een sioort van teleurgesteld dat het geen jongen was heel vreemd.
     
  5. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Je spreekt jezelf nogal tegen. Dus hier een goedbedoelde schop onder je kont: stel je niet aan, ga genieten dat je zwanger bent, en kijk over 3 weken eerst maar eens of je echt teleurgesteld bent als het een meisje is.

    Ben je over 3 weken echt teleurgesteld, dan is dat vroeg genoeg om jezelf schuldig te gaan voelen.

    (Maar als je een spartelend kindje ziet, met 2 armpjes en 2 voetjes en een buikje dat op en neer gaat, dan kan ik me toch heel moeilijk voorstellen dat je je echt heeeel rot zou voelen over welk geslacht dan ook. En als je je even teleurgesteld voelt, dan is dat toch ook geen ramp? Trekt vanzelf wel weer weg.)
     
  6. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Tja.. zelf heb ik dit gevoel (gelukkig) niet...
    ook niet ondanks dat ik nu al een zoontje heb en perse een meid zou willen......

    Gevoelens kun je niet onderdrukken... (jammer genoeg).... maar probeer niet TE negatief tegenover een meisje te staan....
    Zelf geloof ik dat een baby in de buik dit voelt....

    Jongens/meisjes... het heeft allebei zijn leuke en minder leuke kanten.... Probeer van beide sexe de leuke kanten te zien...

    Misschien een rare vraag? maar waarom ben je zo gefocused op t krijgen van een jongen? zit hier een reden achter? bwust of onbewust...
    Heb je daar al over nagedacht.....

    Voel je niet rot.... dat is niet gezond voor allebei niet...

    xxmona
     
  7. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Zodra je weet wat het wordt, ben je denk ik met alles wel blij hoor :) Ik had ook een sterke voorkeur voor een meisje en het blijkt dus een jongetje te zijn. En ach, jongetjes zijn toch ook cool? ;) Al hoop ik natuurlijk stiekem wel dat ons tweede kindje dan wel een meisje is.

    Maar echt hoor, het is misschien heel in het begin even slikken. Maar je went er vast snel aan en dan zal je ook heel blij en trots zijn op je dochter. komt goed.
     
  8. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik dachde dat deze kleine een meid zou zijn maar is een jochie kvind het geweldig tuurlijk toen ik het hoorde die dag dachde ik dat kan helemaal niet de volgende dag zo blij
     
  9. pina123

    pina123 Bekend lid

    30 jun 2008
    598
    0
    0
    hier ook zo'n dame die dit had.
    Was er zo van overtuigd dat het een meisje was, en dat wilde ik ook graag!
    En de natuur had anders beslist, wij krijgen ook een jongen, dus ik moest even slikken. Maar heb meteen allerlei jongens kleren gekocht en heb me er over heen gezet. Het is nu zo abstract, maar straks als de kleine er is, dan ben je dat gevoel volgens mij als sneeuw voor de zon kwijt!
     
  10. Fiene

    Fiene Fanatiek lid

    27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Toen mijn dochter niet als een dochter op de wereld kwam maar als een zoon (na in totaal 12 echo's!) moest ik toch ook wel even slikken hoor! Wij hadden ons ook helemaal ingesteld op een meid, en kwamen er pas bij de geboorte achter dat het toch geen meid was.
    Jij weet het straks hopelijk van te voren, dan kun je je er op instellen.
    Nu ben ik weer zwanger van een jongen, en ik geef toe, in het begin vond ik het wel erg jammer dat het geen meisje was (dan had ik tenminste nog wat aan alle spulletjes die we voor onze zoon hadden gekocht ;)) maar nu ben ik er al helemaal aan gewend.
     
  11. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je na 2 behoorlijke behandelingen en lang proberen nóg een voorkeur voor een geslacht hebt, ik denk dat je heel erg blij moet zijn dat je zwanger bent en er van moet gaan genieten en helemaal niet in moet zitten over het geslacht.
     
  12. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    In de eerste plaats zou ik me niet te druk maken om allerlei gevoelens die je hebt... het is maar gevoel, (ja, onze maatschappij maakt gevoelens heel erg belangrijk, maar zo werkt dat toch echt niet). Gevoelens kun je je overheen zetten en als je zegt dat uiteindelijk voor jou het belangrijkste is dat het gezond is, is er niet zoveel aan de hand toch? Alsof je straks niet blij bent als het een zoon is? dat komt heus wel!

    En verder: ik zou toch eens wat zelfonderzoek doen waarom een meisje zo belangrijk voor je is, (of een jongetje juist wat negativiteit oproept). Zijn er dingen uit je verleden die daarmee te maken hebben?
    Een sterke wens voor een meisje kan te maken hebben met een soort compensatiedrang: jij gaat dit kindje geven wat je zelf gemist hebt. Als da bij jou zo is, hoop ik in de eerste plaats dat je toch een jongetje krijgt, want als je een meisje zou krijgen met deze onbewuste gevoelens erachter, ga je direct een last bij je kind leggen die er niet hoort...
    Onderzoek jezelf er eens op, en mocht het zo(iets) zijn: doe er wat mee. Desnoods een gesprek of 3-4 bij een psycholoog, (die kan je helpen dingen heel snel op een rij te krijgen en dan kun jij lekker weer verder). Als er namelijk meer onderzit dan onschuldige gevoelens, is het wel zo fijn, alleen al voor jezelf, om dat maar even de wereld uit te helpen en een goeie plek te geven, :)

    Nogmaals: voel jezelf niet te schuldig, daarmee los je niets op. Doe er wat mee, da's veel gezonder en fijner, :)
     
  13. Jutte

    Jutte Fanatiek lid

    27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Hieropvolgend:

    Ik heb jaaaaaaren geroepen dat ik alleen maar jongetjes wilde. Meisjes vond ik niet leuk. Dat getrut, dat roze, dat krengerige, blleehhh...
    Dus vlak voor we naar een pretecho gingen, dacht ik nog "oohh zal je zien, is het een meisje!".

    En toen ik daar lag, nog niet wist wat het zou worden dacht ik ineens: maar een meisje is WEL leuk! Lief, schattig, zorgzaam enz enz...
    Haha, ineens was ik om....en tja, het is een heel lief en schattig meisje, dat moet ik toegeven ;)

    Natuurlijk kan het zijn dat je teleurstelling blijft. Mijn vader wilde persé een jongetje, nou die heeft mij gewoon veel jongensachtige dingen aangeleerd, haha, ben dol op bomenklimmen enzo.... maar uiteindelijk was hij gewoon blij dat hij een kindje heeft die goed en gezond ter wereld kwam! Je zal hoe dan ook een goede moeder zijn, want, welk geslacht dan ook, jouw moederinstinct zorgt wel voor je liefde en zorgzaamheid!
     
  14. ElleNY

    ElleNY Fanatiek lid

    26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Toch wel een herkbaarbaar verhaal. Ik weet nu anderhalve week wat het wordt (manlief wil het niet weten) en ik moet er nog steeds een beetje aan wennen. Ben lekker gericht gaan shoppen en dat hielp hoor! Ik wilde het juist nog laat in mijn zwangerschap alsnog weten omdat ik merkte dat ik me focuste op één geslacht en dacht toen.. Oei, stel dat het het andere geslacht wordt.. Ik ben blij dat ik het nu weet en dat ik niet een mogelijke teleurstelling hoef weg te slikken bij de bevalling (al weet ik niet eens zeker of dat dan het geval zou zijn). Wat bij mij meespeelt is dat een flink aantal mensen in de familie en vrienden kring een duidelijke voorkeur hebben uitgesproken (bijvoorbeeld mijn moeder, oma, beste vriendin). Nu weet ik wel dat het ze uiteindelijk niets uitmaakt maar ze krijgen dus niet wat ze 'besteld' hebben. Daar moest ik me ook even overheen zetten.
     
  15. motormuisje

    motormuisje Actief lid

    8 aug 2007
    137
    0
    0
    fysiotherapeute
    ik weet precies hoe het voelt!
    ik wist bij mn eerste 2 zwangerschappen niet wat het werd en na 3 jongens ,wat ik heerlijk vind, wilde ik het bij mn 3e zwangerschap wel weten. mn wereld storte in.ik werd gek en dan niet van blijdschap! het was zoiezo 1 meid. ik zag overal roze en ben zelf echt allergisch voor roze. maar de meiden zijn nu een jaar en ze zijn stoer! spijkerbroekje, nike's! ze hoeven niet iedere dag roze aan, strikjes in het haar,jurkjes aan, okeze hebben wel eens een jurkje aan maar dan wel stoer. en moet toegeven ik vind ze heerlijk, zie er zoveel van mezelf in terug, meer dan in de jongens, langer haar enzo! ik ben zelf ook echt geen tutje en mn moeder zei altijd hoe je ze opvoed zo heb je ze. en het is echt zo het zijn geen tutjes, echt geen meisje meisjes, ben ik zelf ook niet
     
  16. Vlerkje

    Vlerkje Actief lid

    14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Ik had zelf echt een voorgevoel voor een bepaald geslacht, en misschien ook wel een lichte voorkeur, maar de echo's beweren het tegendeel. In 1e instantie moest ik erg aan het idee wennen, waarop ik besloot lekker veel inkopen te gaan doen (kleertjes, badcapes, babykamer ass.), al snel begon ik in te zien dat ook het andere geslacht meer dan genoeg leuke voordelen kent.

    Wacht gewoon de 1e geslachtsbepaling af, en dan heb je vanaf dat moment nog genoeg tijd om je schuldig te voelen.
     
  17. Niet meer actief

    Nou naar mijn mening verdien je ook een goedbedoelde trap onder je hol ! ;)
     
  18. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Ik heb bij beide zwangerschappen een voorkeur en een voorgevoel gehad. Voorgevoel klopte beide keren gelukkig, zodat ik me kon 'voorbereiden' zeg maar. Ik wou de tweede keer graag weer een meid, omdat het de eerste keer niet goed is afgelopen. Het was dan ook heel even slikken toen ik mijn voorgevoel bevestigd kreeg: een jongen. Maar ik was meteen daarna heel blij! Hij is immers gezond!

    Onbewust wilde ik een meisje om mijn dochter terug te krijgen, maar ik krijg haar niet terug en dit is een ander kind. Dus het is denk ik alleen maar beter dat dit een jongen is. Een heel ander mens, zijn eigen individu.

    Mensen om me heen reageerden wel vreemd, zij hadden ook gehoopt/gedacht een meisje en dachten dat ik erg teleurgesteld zou zijn. Het tegendeel is echter waar en ik ga helemaal los op jongensspullen. Ben nu al een heel trotse jongensmoeder.

    Is er, bewust of onbewust, voor jou een reden om per se een jongen te willen?
     
  19. Niet meer actief

    Ik denk dat iedereen wel een gevoel heeft van een bepaald idee van een meisje/jongen en daardoor denkt dat dat leukeri s..

    maar als je zo moeilijk zwanger bent geworden en er ZO erg mee zit mocht het een meisje zijn, daar kan ik me dan ECHT niks bij voorstellen..
     
  20. Marisha

    Marisha Fanatiek lid

    15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Dit vind ik persoonlijk nogal een gevaarlijke reactie! Moeten wij uberhaupt al blij zijn dat we toch zwanger zijn geraakt en mogen we daarom geen voorkeur hebben voor een bepaald geslacht? :confused:

    Ik ben na 4 behandelingen pas zwanger geraakt (en jawel, daar ben ik ontzettend dankbaar voor) maar betekent dit dat ik voor de rest geen recht heb op een voorkeur? Erg kortzichtig hoor! Ik persoonlijk hoopte op een meisje (en heb ook gevreesd dat ik mss teleurgesteld zou zijn indien het een jongen zou zijn) en ja, bij twee echo's is ons een jongen voorspeld... even slikken maar goed, ik was al blij dat het kindje gezond is en alles goed gaat en ik begon me voor te bereiden op een jongetje... tijdens de laatste echo is ons een meisje voorspeld :confused: en ik moet nu zeggen... ik hoop dat het toch een jongetje wordt want ik had zo'n schattige (stoere) pakjes op het oog! :D

    Dus samen (TS), wees maar zeker dat die eerste teleurstelling (die je mss zelfs helemaal niet zult hebben) snel zal zakken en plaats zal maken voor grote vreugde! Praat jezelf geen schuldgevoel aan en laat het op je af komen... het geslacht weet je trouwens pas 100% zeker als je kindje geboren is ;)
     

Deel Deze Pagina