Nog geen keuze kunnen maken...

Discussie in 'Babynamen' gestart door K00, 13 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Femke of Amber?

  1. Femke

    61 stem(men)
    46,2%
  2. Amber

    71 stem(men)
    53,8%
  1. Stringetje

    Stringetje Fanatiek lid

    7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Femke en Amber, allebei erg leuk! De andere eerdere namen die ik langs zag komen zijn ook goed! Volgens mij is het jouw tekst als ik zeg ‘je kunt niet fout kiezen’. Ik zou ook best tot de geboorte durven wachten in dit geval. :p

    Nu moet ik zeggen dat beide namen in mijn omgeving heel weinig voorkomen. (Het is zo verschillend per gebied volgens mij)
     
  2. K00

    K00 Niet meer actief

    Ook jongere Femke's?

    Hier ken ik er wel een aantal, maar meeste zijn tussen de 20 en 30...

    Ik neig toch steeds meer naar Amber. Al probeer ik m nog over te halen voor Nikki. Ik vind dat -ke op het eind toch minder leuk denk ik..
     
  3. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    1 van 50+, 1 van 30+, 1 van 20+ en een kind.
     
  4. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.399
    6.936
    113
    Vrouw
    Lieke
    Rosan
    Isabel
    Malou
    Marlou
    Aline
    Eveline
    Jildou
    Romée
    Lenna
    Fiene
     
  5. Elouise

    Elouise Actief lid

    6 sep 2018
    132
    89
    28
    Vrouw
    Mijn stem gaat naar Femke! Sorry, maar Amber associeer ik met een gemene persoonlijkheid, waarschijnlijk door slechte personages in boeken of series met de naam Amber.... Ik ken twee Femkes, beide heel leuke lieve meisjes (één van 17 en één van 9). Hun zusjes heten Emma en Veerle.
     
  6. Anna1083

    Anna1083 Bekend lid

    21 okt 2016
    841
    323
    63
    Voor mij 2 hele verschillende namen.
    Amber vind ik super leuk, tijdloos, stoere en toch vrouwelijke naam.

    Femke vind ik echt suf, sorrie. Ik ken ook geen leuke Femke.
     
  7. K00

    K00 Niet meer actief

    Leest er nog iemand mee?

    Grappig he.... Suus viel af... want er was een Suus in ons dorp geboren... Ik wilde toen deze naam niet meer.. terwijl deze Suus 3 kwart jaar ouder is, aan de andere kant van het dorp woont, niet op dezelfde school komt en dus ook niet in de klas......... Maar goed..kennelijk was dit het dus niet voor ons.


    Imke vinden we ook leuk.. om de hoek een geboren, afgelopen maand. Scheelt straks 5 maanden.. Komen op dezelfde school en misschien ook wel in de zelfde klas... en toch blijft de naam hangen... iets wat ik eigenlijk niet wilde..

    Wat vinden jullie van mijn dilemma?
     
  8. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Ik lees wel mee Hihi:)
    Als het gaat tussen Suus en Imke, dan zou ik voor Suus gaan, ook aangezien ze dan net iets ouder is, en naar een andere school gaat.
     
  9. Stringetje

    Stringetje Fanatiek lid

    7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Ik snap je gedachtegang maar ik zou het helemaal loslaten. Misschien gaat Imke over een half jaar wel verhuizen of besluiten de ouders van Suus dat hun dochter toch naar de school aan jouw kant van het dorp gaat. ;) Je hebt er geen invloed op. De behoefte aan een originele naam begrijp ik goed maar voor jullie is er toch maar 1 the one and only. Iedereen voelt dit anders maar zo werkt het bij ons.

    (Ik heb een Bo en twee straten verder is een Bo komen wonen van ongeveer dezelfde leeftijd maar ik voel er niks bij. Misschien worden ze vriendinnen, ik had vroeger een naamgenoot als vriendin en we voelden ons zo’n leuk duo. Ik sla een beetje door maar ik wil maar zeggen dat er heus niet alleen vervelende kanten zitten aan een naam die iemand anders ook heeft.)

    Kijk naar wat jullie allebei mooi vinden. Imke is een mooie keus bij de namen van je andere kids, past mooier dan Suus en Amber vind ik.
     
    K00 vindt dit leuk.
  10. K00

    K00 Niet meer actief

    Sorry Suus is van de baan.
    Ik bedoel meer.... zou ik voor imke moeten gaan omdat die naam blijft hangen offf krijg ik spijt ivm "het achter buurmeisje"....??

    Dank je voor je bericht!
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  11. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    @ts

    Moeilijk he, zo'n naam kiezen. Je dochter zal voor altijd zo heten en je gunt haar natuurlijk de leukste naam.

    Bij de naam van je dochter vind ik de namen Karlijn en Milou het leukste, als die nog op je lijstje staan.

    J. en Milou klinkt goed, Karlijn combineert ook leuk.

    Amber vind ik een totaal andere naam dan J. Femke en Imke vind ik een beetje saai.
     
  12. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Ik vind Amber dus juist geen leuke naam, een beetje sloom ofzo. De betekenis kan nog zo mooi zijn, ik vind de klank niet mooi.
    Femke vind ik juist heel leuk! Karlijn en Milou vind ik ook leuk trouwens. Imke vind ik ook wel leuk, maar minder leuk dan Femke.
     
  13. Sunna

    Sunna Fanatiek lid

    10 okt 2017
    1.103
    600
    113
    Ik zou me niet laten tegen houden door de achterburen! Zeker als je ze nu persoonlijk niet kent.

    Misschien vind je Silke nog leuk?
     
  14. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.579
    13.144
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dit dus!

    Imke erg leuk (als ik voor nl'se namen was gegaan was dit één van de kanshebbers geweest na Expeditie Robinson vorig jaar ;) )
    Past ook mooi naast Jann.e.
    Hoe heet je zoontje eigenlijk? Dat weet ik volgens mij niet...
     
  15. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.579
    13.144
    113
    Vrouw
    Noord- Holland


    Kan niet alles quoten omdat je bericht niet helemaal goed doorkwam, maar ben benieuwd naar wat je man vind van de namen uit deze (hier dus onzichtbare) lijst die je nog eens voor zou leggen aan hem.
    Is een post van pagina 2.
     
  16. K00

    K00 Niet meer actief

    Ik zoek het even terug.

    R.ens
     
  17. K00

    K00 Niet meer actief

    @hummeltje5 ging dat over Marthe en mirthe?

    Mirthe vindt hij niet mooi en ik zie steeds een jongen voor me bij Marthe...
     
  18. K00

    K00 Niet meer actief

    Femke en Amber zijn allebei van het lijstje af...... Sorry :rolleyes:


    Wat vinden jullie van Kris?
     
  19. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Superleuk. Zelf zou ik deze naam niet kiezen maar voor een ander heel leuk ja!
     
  20. Tove

    Tove Niet meer actief

    Heel leuk!
     

Deel Deze Pagina