Nog hoop op goede zwangerschap na 4 miskramen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Tweety01, 29 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweety01

    Tweety01 Actief lid

    4 mei 2016
    154
    14
    18
    Hey meiden,

    Afgelopen week heb ik mijn vierde miskraam gehad na 5.5 weken zwanger te zijn geweest.
    Het vruchtje ben ik al verloren en nu heb ik vooral nog veel bloedverlies.

    Wij zijn nu 1 jaar bezig om zwanger te worden en vooral te blijven.
    Het zwanger worden is geen probleem maar het blijven helaas wel.
    Elke keer gaat het tussen de 5 en 7 weken mis.
    Wij hebben al stollingsonderzoeken laten doen, hier is niets uitgekomen en er zijn ook geen afwijkingen aan mn baarmoeder.

    Komende week heb ik nog een echo om te kijken of alles weg is en we willen ook bezig met vervolgonderzoeken zoals de chromosoom onderzoeken.

    Is er iemand die ook 4 of meer miskramen heeft gehad en alsnog 'gewoon' zwanger is geworden en gebleven?
     
  2. Lasas

    Lasas Bekend lid

    20 aug 2013
    993
    30
    28
    3 miskramen en toen zwanger gebleven van ons zoontje, na hem 2 miskramen en nu 7 weken zwanger, duimen dat het goed blijft gaan.

    Alle onderzoeken gaven bij ons niks aan en uiteindelijk dus zwanger gebleven en met bijna 40 weken bevallen van onze zoon.
    Nu weer onder strenge controle.
     
  3. Miss Appletree

    Miss Appletree VIP lid

    21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Hier afgelopen week de derde miskraam en ik heb dezelfde gevoelens als jou. Het enige verschil is dat wij hier een mooi meisje van 4 hebben ronddartelen die we graag een broertje of zusje gunnen.
    Heel veel sterkte!
     
  4. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Jeetje meid wat heftig ! Geen ervaring
    Is misschien utrogan een optie voor je? daar lees ik wel geregeld over hier op het forum?
    En je vitB12 is die gecontroleerd?
     
  5. Tweety01

    Tweety01 Actief lid

    4 mei 2016
    154
    14
    18

    Nee mijn B12 is nog niet gecontroleerd. Dit ga ik komende week wel vragen bij het ziekenhuis.

    Ik dacht dat utrogan wordt voorgeschreven bij mindere vruchtbaarheid. Maar dat kan ik ook fout hebben. Ook dit zal ik opschrijven en meenemen naar het ziekenhuis.
     
  6. nienie26

    nienie26 Bekend lid

    24 nov 2013
    844
    208
    43
    Jeejtje wat lijkt me dat erg sterkte. Misschien hebben ze het al getest maar schildklier kan ook nog een probleem zijn. Bij mij moesten ze dat testen vanwege ivf/icsi bij mij zat hij net op het randje van goed. Schijnt ook een goede zwangerschap in de weg te kunnen staan. Utrogestan is voor innesteling hoor ook veel dat mensen dat gebruiken die meerdere miskramen hebben gehad. Heel veel s6 hoop snel op meer duidelijkheid voor jullie!!
     
  7. Hagedisje

    Hagedisje Actief lid

    12 jun 2015
    342
    40
    28
    Ik zat ook al te denken aan schildklier idd. Is die bij jou al onderzocht?
    Utrogestan is ook zeker iets wat ik aan zou halen bij de gesprekken.
    Sterkte, lijkt me erg zwaar:(
     
  8. Tweety01

    Tweety01 Actief lid

    4 mei 2016
    154
    14
    18
    Bedankt voor jullie berichtjes.
    Het is inderdaad erg zwaar om mee te maken. Zowel lichamelijk als geestelijk een klap.

    Schildklier hebben ze mij nog niet op getest en ga dat ook aangeven in het gesprek. Net als utrogestan.
     
  9. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Wat vervelend voor je! Hier na 2 miskramen en 2 bbz'en in november een kindje gekregen. Ik wilde je ook nog even zeggen: wij hebben ook een chromosomenonderzoek laten doen, maar het werd niet vergoed en we hadden een heeeeeel dikke rekening (800 euro pp). Dus kijk even of je eerst andere onderzoeken kunt doen.
     
  10. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hoi ii heb 4 miskramen gehad en na veel onderzoeken nu een dochter van 8 weken oud.
    Helaas niet zonder medische mallen molen gelukt.
    Na 3 mk en curretages ( heb na 2 mk en curretages infecties gehad) bleek ik na een hysteroscopie een afwijking in m'n baarmoeder te hebben. Dit is geopereerd en was snel weer zwanger. Helaas weer mis. Uiteindelijk via kliniek Gent weer zwanger geraakt met utrogestan en bloedverdunners. Daaruit is onze dochter geboren.
    Dus ja er is hoop! Laat alle onderzoeken verrichten incl hysteroscopie. ( Google op protocol onderzoeken herhaalde miskramen) evt kun je voor Uitgebreider onderzoek naar Gent gaan.. alleen wordt het dan wel medischer.
     
  11. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Werd dit niet vergoed? Zit toch in je basispakket muv eigen risico?
     
  12. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Wij moesten het gewoon betalen. Heb het nagevraagd bij de verzekering, maar helaas.
     
  13. Tweety01

    Tweety01 Actief lid

    4 mei 2016
    154
    14
    18
    Wij hebben van het ziekenhuis al te horen gekregen dat het chromosoomonderzoek niet vergoed wordt.
    Wij hebben er daarom ook voor gekozen om deze eerst niet te doen. Maar nu het weer 2x is fout gegaan willen we hier ook zekerheid op hebben.
     
  14. Scooter84

    Scooter84 Niet meer actief

    Hier ook een positief verhaal.
    In anderhalf jaar tijd 2x een MA (beide curettage) en 2x een BBZ gehad. Alle keren maximaal 8 weken zwanger geweest. Een hele heftige periode, helemaal omdat zowel mijn zus als schoonzus en 2 goede vriendinnen wel succesvol zwanger waren. Na een rustperiode hebben we besloten nog 2 maanden te proberen voor we de mmm in gingen. Toen was het raak. Inmiddels 31 weken zwanger van een super sterk kindje (vandaag een groeiecho gehad ivm mijn bmi). Dus het kan zeker nog goed gaan. Wij hebben geen chromosoom onderzoek laten doen, wel is mijn bloed onderzocht. Geen afwijkingen gevonden. Het zaad van mijn vriend hebben we niet laten onderzoeken omdat het zwanger worden het probleem niet was. Wat ons mbt het chromosoom onderzoek wel is uitgelegd is dat, mocht er een afwijking gevonden worden, het nooit 100% zekerheid geeft of het krijgen van een gezond kindje zal lukken. Wij hebben er toen voor gekozen om niet nog meer te laten onderzoeken, want voor ons gaf dat nog meer stress en onzekerheid. Maar dat is natuurlijk een heel persoonlijke keuze.
     
  15. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Ik snap het helemaal! Wij wilden toen ook duidelijkheid. Ik wilde je er alleen op wijzen, omdat de kans dat er iets uit komt bijzonder klein is. Ik zou eerst kijken wat er verder onderzocht kan worden, maar dat zeg ik ook pas achteraf. Heel veel succes!!
     
  16. Jdk

    Jdk Actief lid

    28 jul 2015
    288
    16
    18
    Hier een positief verhaal :)
    Ook 4 miskramen gehad, ondertussen 35w in verwachting van een wondertje..
    Ook bij mij hebben ze nooit wat gevonden als "reden" vd miskramen.

    Heb bij deze zwangerschap wel direct ondersteuning gekregen van utrogestan & cardioaspirine. Onder het motto "baadt het niet, dan schaadt het niet".. Het kon sowieso geen kwaad van het te nemen zei de gyn...
    En kijk, deze keer is ie mooi blijven zitten !

    Veel succes en sterkte nog,
    X
     
  17. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    In belgie zijn de artsen wat verder in dit soort onverklaarbare miskramen dan in nederland. Daar wordt kinderaspirine nog wel eens voorgeschreven. Google hier maar eens op. Dit is gewoon te koop bij de kruidvat. Ik heb het dan niet over de sinaspril. Ik heb het tijdens mijn laatste ivf gebruikt, naar aanloop tot de terugplaatsing, voor betere doorbloeding van mijn bmsv, gezien deze bij mij door problemen niet dikker werd dan 5mm. Met onze allerslechtste cryo ben ik toen wel zwanger geraakt en gebleven. De kans met de cryo bleek achteraf 2%. Ik denk dat de aspirine iig wel iets heeft gedaan voor me.
     
  18. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier 7 miskramen en 1 missed abortion. Nu goed zwanger.
    Het kan dus écht.
    Al was ik de hoop ook inmiddels verloren toen dit kindje bleef zitten.
     
  19. Minty

    Minty Bekend lid

    5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij ging het de zesde keer goed. Sterkte!
     

Deel Deze Pagina