Nog meer die voor een 3e kindje gaan?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nikki15, 17 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    En dan ga ik weer naar werk en barst het hier los met berichtjes :rolleyes:

    Gisteren vanaf de middag tot de avond misselijk geweest. Blah! Wist weer precies hoe het voelde. Hopelijk was het eenmalig, ben vooral met mijn eerste ZO misselijk geweest. Vooral het feit dat ik het nog niet wil vertellen op werk is dan irritant want niemand begrijpt waarom ik af en toe een gekke bek trek haha.

    Ik heb gisteren ook contact opgenomen met de verloskundigenpraktijk hier. Binnenkort wordt er contact met me opgenomen voor een afspraak. Las dat de eerste echo tussen de 10 en 12 weken is hier. Komt goed dus!

    Paar snelle reacties.

    Tegeirian, wat balen voor je zoon (en voor jullie). Hopelijk hebben jullie toch nog een leuke vakantie!

    Elisabetta, jij ook van het tweedehands zie ik! Ook ik doe dat veel. Houd wel van shoppen maar het liefst in de uitverkoop of tweedehands haha!

    Vlinder, knap dat je MvM gaat doen. Ik heb besloten het met 50 uur werken en twee kinderen niet te doen.
    Fijn dat je een doorverwijzing naar de gyn hebt geregeld!

    Jabinca, mooie test!

    Ik wil wel heel graag weten of we een jongen of meisje krijgen, dus we gaan zoeken rond 20 weken :roflmao: Ik houd niet zo van verrassingen, ben liever voorbereid. Ook wil ik veel babydingetjes gaan haken en dat wil ik toch echt in het roze doen mocht het een meisje zijn of stoer voor een jongen :rolleyes:
     
    Elisabetta vindt dit leuk.
  2. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    @SaartjeHussein 50uur werken? Per week of per maand? Ik zit op 70 per maand, meer dan genoeg.
    @Elisabetta jij komt al in de buurt van de 20weken, gaat alles goed?
     
  3. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    @SaartjeHussein Ahh vervelend dat je misselijk bent geweest. Je weet meteen weer hé hoe dat voelt... Hopelijk zet het niet door. Ik heb tegen misselijkheid Suprimal genomen, dat is een pilletje tegen reisziekte en kun je halen bij de drogist. Eén pilletje slikken hielp bij mij de hele dag tegen misselijkheid. Er zit hetzelfde stofje in als in emesafene, maar dit kun je gewoon zonder recept halen. Het heeft mij erg geholpen! Ik had ook Okugest van Dr. Vogel, dat zijn homeopatische pilletjes en die hielpen ook best goed en werken snel (Suprimal heeft 2 uur tijd nodig om in te werken).
    Maar wat werk jij veel zeg...50 uur per week lijkt me pittig. Je man studeerde toch? Wil je wel minderen met werken als de 3e er is of is dat niet mogelijk? Succes in ieder geval!

    @Jabinca Ja, vandaag 17 weken. Wat vliegt de tijd! Het gaat nu heel erg goed en daar ben ik blij mee :D De eerste maanden misselijk en onwijs moe geweest en nu kan ik weer 'normaal' opblijven tot laat in de avond en heb ik veel meer energie. Die eerste maanden vind ik altijd het heftigst, nog erger dan de laatste weken en nog erger dan bevallen, haha. Ze zouden eigenlijk ook een soort zwangerschapsverlof moeten geven voor de eerste maanden, haha.

    Vandaag is mijn dochter jarig :D Ze kwam zo gelukkig uit bed vanmorgen. Wij doen altijd cadeautjes geven in het bed van papa en mama en dan lekker beneden ontbijten. Ze heeft een skelter gekregen. De kids zijn nu naar de gastouder en daar vieren ze ook feest, de hele kamer hing daar al vol met slingers. Ik ga vanmiddag eerder weg uit mijn werk en dan vieren we thuis nog even feest. En vanavond naar de Mac... Ik houd er zelf helemaal niet van maar dochterlief mocht kiezen... ;)
     
    Jabinca vindt dit leuk.
  4. Vlinder1983

    Vlinder1983 Bekend lid

    15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    @SaartjeHussein Och jee, toch misselijk geworden. Hopelijk krijg je er niet te vaak last van. Begrijpelijk dat je niet mee doet met MvM. Dat is bijna niet te doen met 2 kids en 50 uur werken. Ik ben vrijwel elke dag thuis, daarom is het voor mij is het een stuk gemakkelijker om mee te doen.

    @Elisabetta Gefeliciteerd met jullie dochter! Wat stoer dat ze een skelter heeft gekregen! Veel plezier vanmiddag!

    Bij mij zijn de kwaaltjes nog steeds niet toegenomen. Behalve iets gevoelige borsten en een gevoelige en opgezette buik merk ik verder weinig. Alleen af en toe hele lichte hoofdpijn en brandend maagzuur. Het kan nog steeds komen natuurlijk, zoals ik ook bij Saartje las. Mijn buik daarentegen kan ik moeilijk verbergen. Nu zijn het natuurlijk alleen nog maar darmen, maar ik lijk 's avonds wel 4 maanden zwanger :rolleyes:. Hoop dat ik het nog een tijdje geheim kan houden. Ik denk dat wij deze keer ook willen weten of het een jongetje of een meisje wordt. Wij zijn heel praktisch ingesteld en ik kan niet zo goed tegen verrassingen ;).
     
    Elisabetta en Jabinca vinden dit leuk.
  5. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Nou ik ga mezelf dit keer niet in de weg zitten en meld me ziek als ik geen energie meer over heb. Ik vind het belangrijker dat ik energie hebt voor me kids dan dat ik aan het werk ben. Ze krijgen het notabene gewoon vergoed dus voor de werkgever maakt dat ook niet uit.
    Zo heb ik bij de vorige met 10 weken al last gekregen van me heupen, direct fysio, geen bekkeninstabiliteit maar desondanks veel pijn. Mijn lichamelijk en geestelijke (bijna prenatale depressie) sleurde me alle kanten op en moest met 30 weken toch echt stoppen van de verloskundige. Waar ik zelf zo tegenop zag was het verantwoorden blablabla. Uiteindelijk was het geen enkel probleem en hoefde ik geen verklaring af te geven.
    Natuurlijk hoop ik nu wel dat het me allemaal bespaard blijft maar heb het ook wel heerlijk gevonden zoveel thuis te zijn voor de eerste.

    Ik zit nu al met de knoop open (wel een riem om gelukkig) maar aangezien ik een uniform broek aan heb ben ik bang dat ik al gauw me zwangerschapspantalon aan moet, hoe moet ik het dan nog geheim houden? dus nog ma ff niet zo snel groeien graag haha

    Hoe waren jullie buiken met de vorige zwangerschappen? Met de eerste een prachtige bol naar voren, met de 2de vond ik me buik toch iets minder mooi, meneer lag tegen me rug aan/placenta aan de voorkant. had nog lang zo'n vetrolletje zeg maar haha.
     
  6. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Elisabetta vindt dit leuk.
  7. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    @Jabinca Vervelend dat je bij je vorige zwangerschap zo pittig hebt gehad lichamelijk en mentaal :( Hopelijk blijft je dat nu bespaard. En ik snap het dat je jezelf sneller ziek zou melden, je werkgever krijgt het inderdaad vergoed. Ik heb mijn zwangerschap al vrij snel aan mijn werkgever vertelt, daardoor kon ik regelmatig eerder naar huis.

    Mijn buik groeit nu echt enorm. Ik merk echt dat het de 3e zwangerschap is, het groeit veel sneller dan bij de eerste en de tweede. Bij de eerste had ik een mooi bolletje naar voren. Van de achterkant zag je niet eens dat ik zwanger was ;) Bij de tweede ook wel, al vond ik mezelf er wel meer 'opgeblazen' uit zien. Ik hoop dat het nu ook in verhouding blijft, haha.

    Doen jullie ook aan sporten? Ik heb dat eigenlijk weinig gedaan. Ik ben begin van dit jaar begonnen met hardlopen, maar toen ik zwanger werd had ik daar geen puf meer voor. Ik zou wel graag iets willen doen, maar ik weet niet zo goed wat. Poweryoga of speciaal iets voor zwangeren misschien...moet nog even rondkijken.
     
  8. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Geen zorgen lieve meiden. Even een dippie als het om zwangerschappen ging en op dit moment op vakantie. Volgende week ben ik weer thuis en reageer ik wat uitgebreider. Voor nu alleen even een enorm luid GEFELICITEERD!!!! Saartje en Tegeirian, wat gaaf!!!

    Xxx
     
  9. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Girls, ik ga op vakantie en zal wat minder actief zijn. Tot over een poosje!
     
    Vlinder1983 en Jabinca vinden dit leuk.
  10. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland

    En het is hier al zo rustig.. haha
    Veel plezier! Wij gaan pas in september
     
  11. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Hehe, eindelijk weekend! Dus even tijd. Ja dames die het vroegen, ik werk inderdaad gemiddeld 50 uur per week (sommige weken dus 44 uur, andere weer 54...) en dat komt doordat mijn man tot voor kort niet mocht werken. Hij is Egyptenaar en had alleen een studievisum. Nu is hij cum laude voor zijn masters afgestudeerd en heeft hij een baan voor 1 dag per week aan de universiteit gevonden! Dat betekent meteen al een behoorlijke aanvulling voor ons inkomen dus binnenkort kan ik echt minder gaan werken. Ik zat dan voor nu te denken aan zo'n 30 a 40 uur per week, zodat we er in het begin alleen maar op vooruit gaan. Na de bevalling is het plan om 20 uur per week te blijven werken.

    Ik ben deze week zo misselijk geweest :| mijn ochtendmisselijkheid komt bij mij altijd in de middag en avond opzetten en oh wat haat ik het! Gisteren gelukkig niet, dus hopelijk was het van korte duur.... Zelfs goed geslapen zonder brandend maagzuur vannacht!

    Nu lekker lang weekend. Maandag heb ik ook vrij gehouden. Ik kan er bij voorbaat al van genieten :rolleyes:

    Merk trouwens sterk dat dit groepje "overgenomen" is door de zwangeren en dat de nog niet zwangeren een beetje wegblijven... Gaat het wel goed met jullie? Dikke knuf!

    Elisabetta, geniet van je vakantie! Als ik zo misselijk blijf ga ik ook wel eens kijken naar dat Suprimal...Gefeliciteerd met je dochter!

    Vlinder, oei, buik die bijna al niet meer te verbergen is. Ik heb van mezelf al genoeg buik dus ik denk niet dat ik binnenkort een probleem ga krijgen met het verbergen ervan. Is maar goed ook, want ik moet het echt vol zien te houden tot 15 september :rolleyes:

    Jabinca, ja je moet echt aan jezelf denken hoor! Ik heb mezelf in 2 jaar tijd nog nooit ziek gemeld, dus als ik me niet goed voel tijdens deze zwangerschap, meld ik me gewoon ziek hoor. Alhoewel ik ken mezelf.... :confused::rolleyes: Eerste zwangerschap had ik wel een mooie buik, maar tweede was meer in rond. Deze keer verwacht ik er ook niet veel van qua schoonheidsprijs, maar goed, dat is niet het doel he :rolleyes:

    Melian, wat fijn om wat van je te lezen. Ik maakte me al een beetje zorgen. Dank je wel! Het is nog steeds wat onwerkelijk. Ik hoop dat je jezelf snel mag toevoegen! Veel plezier op vakantie <3


    Nou ik ga nog maar eens een bakkie doen. Alles slaapt hier nog dus heerlijk rustig :thumup:
     
  12. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Is uiteindelijk de bedoeling dat de zwangeren het overnemen natuurlijk, maar dan dus ook incl de dames die nog bezig zijn.
    Hier zit me werkbroek echt niet fijn meer maar ik kan niet nu toch al met een zwangerschapsbroek lopen? Nog ff afzien.
    Gistr bij me ouders geweest, heb me mond niet voorbij gepraat alleen moest ik wel alcohol weigeren terwijl ik toch wel gauw een radler of wijntje neem. Maja moest ook rijden dus hadden geen vermoeden, denk zoiezo dat t een flinke 'schok' voor ze zal zijn hihi. Voor me schoonouders ook wel, me schoonmoeder zei laatst al dat t nu wel ff druk genoeg is.. oepss haha. Denk alleen dat 3 kinderen wegbrengen voor een nachtje logeren er dan niet echt inzit. Word wel beetje te heftig denk ik.
     
  13. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Mee eens, ik wil heel graag dat iedereen zwanger wordt natuurlijk in dit groepje, maar ik wil ook dat de niet zwangeren hun gevoelens kunnen delen hier!

    Net weer verschrikkelijk geschrokken. Na intiem geweest te zijn best veel bloed. Rood, met een klein stolselachtig iets ook. Omdat het net erna was ben ik nog relatief gerust omdat ik gewoon weet dat er zo makkelijk iets kan springen tijdens de zwangerschap, maar ik ben echt niet blij. Maandag bel ik de vk om te kijken of ik snel terecht kan voor een echo alsnog...
     
  14. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Onee, daar zou ik ook van schrikken. Idd maandag maar ff bellen
     
  15. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Gisteren ook een rommelig gevoel in buik en rug gehad, alsof ik ongesteld moest worden. Vanochtend geen nieuw bloed gelukkig en alles lijkt tot rust te zijn gekomen.. Ik vertrouw er maar op dat het goed zit totdat ik zekerheid heb...
     
  16. Vlinder1983

    Vlinder1983 Bekend lid

    15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    @SaartjeHussein Bah meid, wat spannend allemaal. Gelukkig dat het bloeden is gestopt. Het is daar down under nu extra doorbloed natuurlijk, dus een adertje is snel gesprongen. Hoop dat je snel terecht kunt voor een echo.
    @Elisabetta Ik zit op Zumba, 1 keer in de week. Twijfel of ik straks nog iets ga doen aan zwangerschapssport. De vorige keer heb ik meegedaan aan zwangerfit en mamafit. Was wel fijn om te doen. Fijne vakantie!
    @Jabinca Ja gewoon ziekmelden als het niet gaat. Valt het op wanneer je een zwangerschapsbroek aan zou doen? Anders gewoon doen als dat fijner zit.
    @Melian Fijne vakantie en tot snel hier!

    De afgelopen dagen ben ik een aantal keren flink misselijk geweest. Vooral bij het inpakken van de vaatwasser en vieze was in de wasmachine doen. Bah! Dat wordt nog wat met het vullen van de flessen van MvM. Dinsdag moet ik beginnen. Ook gaat bepaald eten mij tegenstaan, zoals vlees. Maar gelukkig heb ik nog niet hoeven knuffelen met de wcpot :confused:
    Verder een rustig weekendje deze keer, ook wel eens lekker. Het valt mij ook op dat de zwangeren dit topic overnemen. Vind het ook leuk als de andere meiden mee praten en hopelijk mogen we ze snel toevoegen aan de zwangerlijst.
     
  17. Tegeirian

    Tegeirian Fanatiek lid

    27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Heb even snel wat gelezen, niet veel onthouden, sorry.

    @SaartjeHussein Wat schrikken dat je bloedverlies had. Gelukkig dat alles nu weer rustig is.

    Over buiken: ik droeg 2x echt baar voren.

    Zaterdag aan de kinderen verteld dat ik zwanger ben. Ze vinden het erg leuk. Maken nu al ruzie over wie een flesje mag geven, hahaha.
    Ouders ook heel blij.

    Ik zal zo de lijst even bijwerken want ik heb 14 aug de 1e echo en 24 augustus de intake.
     
    Jabinca vindt dit leuk.
  18. Tegeirian

    Tegeirian Fanatiek lid

    27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    LIJSTJE

    PROBEREN
    Lovingmyboy
    - 30 jaar - 7e ronde - NOD 28 juli
    Nikki15 - 36 jaar - 1e ronde na MA (2e ronde) NOD?
    Gerdi - 24 jaar - 3e ronde - NOD ?
    Brondy - 32 jaar - 12e ronde - NOD ?
    Melian - 37 jaar - 5e ronde - NOD ?

    ZWANGER
    Elisabetta
    - 30 jaar - uitgerekend 28 december - VERRASSING
    Bubbels84 - 32 jaar - uitgerekend 3 januari - JONGEN
    SaartjeHussein - 33 jaar - uitgerekend 8 februari - jongen/meisje
    Hartjesdief - 33 jaar- uitgerekend 16 februari - jongen/meisje
    Vlinder1983 - 33 jaar - uitgerekend 12 maart - jongen/meisje
    Tegeirian - 35 jaar - uitgerekend 21 maart - VERRASSING
    Jabinca - 28 jaar - uitgerekend 28 maart - VERRASSING

    AFSPRAKEN
    2 augustus - Vlinder1983 - 1e echo
    11 augustus - Elisabetta - 20wk echo
    14 augustus - Jabinca - 1e echo
    14 augustus - Tegeirian - 1e echo
    24 augustus - Tegeirian - intake
     
  19. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Hier nog steeds bloedverlies en rommelig gevoel in buik. VK gebeld en ze zegt dat het echt kan dat het een aantal dagen blijft bloeden als er ergens een bloedvaatje gesprongen is. Ze raadde me aan om over een week pas een echo met haar te doen zolang er geen krampen zijn, dit omdat er met 8 weken pas zeker wat te zien is. Daarvoor kan het zijn dat er niets te zien is, en dan maken we ons alleen maar nog meer zorgen.. Afspraak is dus 31 juli. Best wel spannend. Rest van de week werken dus de tijd zal wel snel voorbij gaan.

    Hier inmiddels mijn moeder en broers verteld, allemaal super blij. De kids nog niet. We zullen het hen vertellen als de echo goed is. Ben niet ongerust daarover, ze willen beiden heel graag nog een brusje erbij.
     
  20. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    LIJSTJE

    PROBEREN
    Lovingmyboy
    - 30 jaar - 7e ronde - NOD 28 juli
    Nikki15 - 36 jaar - 1e ronde na MA (2e ronde) NOD?
    Gerdi - 24 jaar - 3e ronde - NOD ?
    Brondy - 32 jaar - 12e ronde - NOD ?
    Melian - 37 jaar - 5e ronde - NOD ?

    ZWANGER
    Elisabetta
    - 30 jaar - uitgerekend 28 december - VERRASSING
    Bubbels84 - 32 jaar - uitgerekend 3 januari - JONGEN
    SaartjeHussein - 33 jaar - uitgerekend 8 februari - jongen/meisje
    Hartjesdief - 33 jaar- uitgerekend 16 februari - jongen/meisje
    Vlinder1983 - 33 jaar - uitgerekend 12 maart - jongen/meisje
    Tegeirian - 35 jaar - uitgerekend 21 maart - VERRASSING
    Jabinca - 28 jaar - uitgerekend 28 maart - VERRASSING

    AFSPRAKEN
    31 juli - Saartje - 1e echo
    2 augustus - Vlinder1983 - 1e echo
    11 augustus - Elisabetta - 20wk echo
    14 augustus - Jabinca - 1e echo
    14 augustus - Tegeirian - 1e echo
    24 augustus - Tegeirian - intake
     

Deel Deze Pagina