Nog meer die voor een 3e kindje gaan?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nikki15, 17 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Goedemorgen dames, na bijna 11uur slaap znder kindjes die wakker waren of ik die na de wc moest ben ik weer goed aanspreekbaar.
    Gister terug gekomen van vakantie, dag te vroeg maar we waren allemaal ziek. De oudste was begin de week wagenziek de jongste en wij allebei hadden woensdag op donderdag overgegeven. Voelden ons zo slecht, waren ook al hele vakantie aan het kuchen en de bedden liggen toch anders dan thuis dus we waren gisteren gesloopt. Dus snel koffers gepakt en naar huis. En nu voel ik me dus als herboren, maar dat kan ook niet anders na zoveel slaap. Dat was wel erg lang geleden. Keel kriebelt nog wat maar gaat vast wel gauw over.

    Nu dus lekker thuis en ik zal me weer eens wat vaker melden. Heb alles wel meegelezen hoor. Maar verder alles vergeten, @Tegeirian hoe was je termijnecho?
     
  2. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    @Jabinca Wat balen dat jullie ziek waren :( Dat is geen fijn einde van de vakantie. Gelukkig dat het nu weer wat beter gaat.
     
  3. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Hoi lieve meiden,

    Inderdaad erg stil hier. Ik heb zelf ook niet veel te melden behalve dat ik alweer bijna in mijn vruchtbare dagen zit. We maken hier dan ook goed gebruik van. Wel helemaal zat van mijn werk, daarom werk ik deze week alleen maandag, woensdag en vrijdag. Meer kon ik deze weer gewoon niet opbrengen. En vandaag kon ik ook nog eerder naar huis. Heerlijk! En dan morgen ook nog vrij. Ik kan er nu al van genieten.

    Melian, je teller staat alweer op 5wk3d! Dat gaat toch snel. Hoe voel je je nu? Iets zekerder? Wel fijn dat je berusting voelt, maar je kunt er hopelijk binnenkort ook nog wel echt van aan genieten!
    Hoe is het nu met je meisje? Klinkt inderdaad heel onrustig zoals zij zich lijkt te voelen.

    Elisabetta, alweer 24 weken. De tijd gaat inderdaad zo snel! Niet echt fijn zo'n haast bij de verloskundige. Hopelijk volgende keer wat minder haast!
    Inderdaad heb ik dat zelf gehaakt. Ik maak van alles. Ik zeg altijd maar: tot mijn 30ste had ik ook nooit gedacht dat ik ooit nog zou leren haken! Ik kon het nooit leren en vond mezelf altijd te onhandig. Nu draai ik eigenlijk voor niets mijn hand nog om. Met andere woorden: je kunt het altijd leren! Youtube is daar het beste voor.

    Tegeirian, hoe was je echo??

    Jabinca, jee wat een "vakantie"! Hebben jullie wel een beetje genoten? Gelukkig dat je je nu wel wat beter voelt!
     
  4. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Weekend was wel geslaagd maar die midweek in Duitsland was dus echt niet tof en hebben we amper kunnen genieten.
    Nu helaas 1 slechte nacht gehad en dan steekt me keelpijn en verkoudheid de kop weer op. Vandaag dus weer een prutdag.
    Wel vanmorgen een prachtige termijnecho gehad.. super gaaf om te zien hoe het gegroeid is. Termijn klopte verder en alles leek eraan te zitten hihi.
    Het is idd rustig hier. Praat ook in ander topic mee en merk ook daar dat t rustig is.. iedereen ff wennen aan alle drukte van het nieuwe seizoen/activiteiten misschien?
     
  5. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Ik heb geen idee waarom het rustig is. Wat mij betreft komt het voornamelijk omdat ik nog zoveel werk en altijd moe ben..

    Gefeliciteerd met je goede echo Jabinca! Heel blij voor je.

    Vandaag heerlijk vrij. Weet nog niet wat ik ga doen. Wil heel graag het speelgoed weer eens uitzoeken, want mijn schoonvader komt op de 20ste en dan komen de twee kids tijdelijk op 1 kamer te slapen. Dus dan moet daar wel ruimte voor zijn. Maar als ik geen puf heb en de hele dag wil uitrusten, dan doe ik dat. Donderdag heb ik namelijk ook nog een dag vrij :rolleyes:
     
  6. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Echt jammer die rust, maar misschien trekt het wel weer aan ;)

    Lief dat je naar de oudste informeert Saartje. Ik vind het lastig. Vandaag wilde ze niet naar school (ik heb door het huis achter haar aan moeten rennen :rolleyes:) en gisteren kwam ze met een teleurgesteld koppie naar buiten: "Niemand wil met me spelen." Dan breekt mijn hart wel even. Ook in de les gaat het niet zo top.

    Ik wil graag voorop stellen dat ik niet de moeder ben die haar kind superslim vindt en daar graag mee pocht. Sterker nog: wij zijn die ouders die altijd met lede ogen hebben toegezien hoe onze dochter als laatste liep, altijd overal de sloomste is, dingen niet kan omdat ze te weinig kracht heeft etc. En we hebben dat geduld. Het komt allemaal wel. (Al is het niet altijd leuk. Eerlijk is eerlijk, het is ook wel eens leuk als je kind uitblinkt. :oops:) Hoe tof dat ze zichzelf (!!) leerde lezen op haar vierde. Sindsdien leest ze als de beste: boeken, tijdschriften, gedichten, ondertiteling... sommige woorden slaan natuurlijk nog nergens op qua uitspraak, maar echt... ze doet het super! Tafels opzeggen vindt ze ook hartstikke leuk (raar kind), ook niet briljant hoor, maar ze is ermee bezig. Sociaal emotioneel had ze best nog een jaar mogen kleuteren, maar volgens de juffen konden we haar dat cognitief niet aandoen. En nu komt het:

    Ze vindt groep 3 doodsaai, maar in plaats van dat ze laat zien wat ze kan, gooit ze er met de pet naar. Gisteren vroeg ik om wat extra leeswerk voor haar (maan, roos, vis zit er wel in :rolleyes:) naar aanleiding van gesprek met moeder wien's kind dit ook krijgt. Het antwoord erop is dat L. nog niet laat zien dat ze eraan toe is.

    Ik voel me zo gefrustreerd!!! Probeer er met onze dame over te praten, maar dan begint ze in haar handen te klappen, doet ze haar oren dicht en gedraagt ze zich koekoek. Het is ook een veel te volwassen onderwerp voor haar, maar ze is niet blij en zij moet meewerken om er iets aan te doen. Zit echt vast!!

    Naja, drama drama! Ik kan ook zo heerlijk relativeren... not :D

    Zwangerschap lijkt goed te gaan.

    @Tegeirian, hoe gaat het met jou?
     
  7. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Goed dat je je rust pakt Saar. Heb je ook wel verdiend na die chaos en dat harde werken van de afgelopen tijd. Heeft je man zijn draai te pakken?
     
  8. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Jabinca Fijn dat je een goede termijnecho hebt gehad!
    Melian Ik snap dat je zo gefrustreerd bent :( En ook zo vervelend voor je dochter dat ze zo vast loopt op school. Sommige kinderen passen niet helemaal in het huidige schoolsysteem he :( Ik ken dat ook uit mijn nabije omgeving... Ik hoop voor je dat er een oplossing komt.
    Saartje Wie weet kan ik dan ook nog leren haken :) Wie weet... Misschien begint het tijdens mijn verlof wel te kriebelen.
     
  9. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    En op het moment dat de wanhoop het grootst is, dan komt de juf met een heel positief verhaal naar je toe. :)

    @Jabinca Wat fijn dat de termijnecho goed was. Heb jij je zwangerschap al gedeeld met je omgeving? En je kindjes? En wil je straks weten of het een jongetje of meisje is?
     
    Elisabetta vindt dit leuk.
  10. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Watvoor verhaal Melian? Lijkt mij lastig om zo'n kind goed te begeleiden als je niet kan polsen wat er is.

    Enne ja maandag nog ff op facebook gegooid maar eigelijk wist iedereen het al zo'n beetje.
    Kindjes zijn nog jong, oudste weet wel dat baby bij mij in de buik zit en zat heel aandachtig bij de echo te kijken. Jongste nog geen besef, zal aan het eind misschien wel beetje komen. Ben benieuwd hoe hij straks met de baby is. Oudste is zorgzaam en rustig, jongste is wat lomper zeg maar. En nee ook deze keer blijft het een verrassing wat het geslacht is.. veel te leuk.
     
  11. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Fijn @Melian dat de juf met een positief verhaal kwam.
     
  12. Vlinder1983

    Vlinder1983 Bekend lid

    15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Hey allemaal, het is hier inderdaad rustig. Ik ben op dit moment zelf ook niet actief met schrijven. Maar eerlijk gezegd heb ik ook niet zoveel beleefd. Sinds deze week nemen de vermoeidheid en misselijkheid weer af gelukkig. Wat wel grappig is, is dat ik het kindje al voel sinds week 12,5. Als een soort kriebel in mijn buik. En de laatste week voel ik het dagelijks 'kriebelen'. Verder gaat het hier goed. De meiden zijn vandaag naar school en de crèche. Zaterdag halen we mijn 'nieuwe' auto op. Heb een Toyota Aygo gekocht. Wel zo handig voor de ritjes naar school. Vooral met dit herfstachtige weer. Maar ook als het straks koud en glad is. Dan vind ik het sowieso niet fijn om te fietsen en al helemaal niet met een dikke buik. Het is bij ons in de straat nu echt een babyboom. Ik maak in onze straat de 3 op een rij. De buurvrouw naast ons is net bevallen van een jongetje en de buurvrouw daar weer naast is ook zwanger van een jongetje. Het zou wel heel toevallig zijn als ons kindje ook een jongetje is. Misschien hoor ik het dinsdag. Mijn gevoel zegt een jongen, maar aangezien mijn gevoel nooit klopt zal dit vast weer een meisje worden :roflmao:

    @SaartjeHussein Wat fijn dat je minder gaat werken! Ik kan mij voorstellen dat je daar nu wel aan toe bent. Je hebt de laatste jaren zoveel uren gemaakt. Wat een mooie haaksels heb je weer gemaakt. Dat doe ik je niet na. Of hoewel, ik heb dat soort technieken nog niet geprobeerd. Ik ben nu bezig met mutsen en sjaals voor mijn dochters, erg leuk. Haken werkt voor mij echt ontspannend, maar ook verslavend. Wat leuk dat je haakfilmpjes opneemt. Zet je die op YouTube? Hoe gaat het nu met je? Hoop iets beter! En fijn dat je de vruchtbare dagen hebt benut. Dikke knuffel voor jou!
    @Elisabetta 25 weken al! Wat schiet dat op! En je hebt weer een mijlpaal behaald, de 24 weken grens. Fijn dat de controles laatst goed waren, ook al ging het allemaal heel snel.
    @Melian Hoe gaat het nu met je dochter? Wat sneu dat ze niet lekker in haar vel zit. Maar van juf gelukkig wel een positief verhaal. Wat vertelde ze? Zit je inmiddels al op je roze wolk?
    @Jabinca Heerlijk dat jullie op vakantie zijn geweest. En fijn dat de termijnecho goed was! Hoe voel je je verder?
     
  13. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    @Vlinder1983 Leuk weer wat van je te horen. Fijn dat de moeheid en misselijkheid afnemen. Dus volgende week heb je de echo voor de geslachtsbepaling? Spannend hoor!

    Hier inderdaad 25 weken inmiddels. Poehh soms voelt het wel alsof ik al 40 weken zwanger ben. Ik heb regelmatig last van mijn bekken en ben sneller moe. En in bed kan ik me niet zonder pijn omdraaien. Ik herken het niet echt van de vorige keren, toen begon dat veel later pas volgens mij. Misschien komt het omdat er al twee kids rondlopen waar ik de hele dag druk mee ben. Vandaag ben ik aan het werk, dus zit ik vrij veel op een lekkere stoel :) Dat is wat ontspannender dan thuis.
     
  14. Vlinder1983

    Vlinder1983 Bekend lid

    15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    @Elisabetta Volgende week dinsdag heb ik een controle echo. Omdat ik bij de gynaecoloog loop krijg ik elke 3 à 4 weken een echo. Dat is wel fijn! Ik hoop dat hij het geslacht al kan zien. Dan kan ik mij langzaam gaan focussen op namen etc. Zijn jullie al uit een naam? Verder heb ik alles van onze dochters bewaard, dus veel hoeft er niet te worden aangeschaft. Alleen wat kleertjes.
    Vervelend dat je zo'n last van je bekken hebt. Misschien kun je voor het slapen gaan een klein rondje lopen, dat hielp mij vaak het beste.
     
    Elisabetta vindt dit leuk.
  15. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    @Vlinder1983 Ja, de roepnamen staan al helemaal vast. De meisjesnaam hebben we nog 'over' van de vorige zwangerschap en die vinden we allebei nog helemaal leuk. De jongensnaam kwam ik vorig jaar al ergens tegen en hebben we onthouden. We waren er dus best snel uit. Alleen de tweede naam moeten we nog even rond maken, maar daar zijn we ook al zo goed als uit. Ik vind namen bedenken echt een van de leukste dingen van een zwangerschap :D
     
    Vlinder1983 vindt dit leuk.
  16. Vlinder1983

    Vlinder1983 Bekend lid

    15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    @Elisabetta Ja namen verzinnen is ook leuk, maar ik vind het wel lastig deze keer. Ik ben er nog niet heel erg actief mee bezig geweest, maar tot nu toe heb ik nog niks gevonden waar ik een 'wauw'gevoel bij kreeg. Vooral voor een jongen vind ik het lastig en daarmee zitten mijn man en ik niet op één lijn. Nou ja de baby zal vast niet naamloos blijven ;) Fijn dat jullie eerste namen als vast staan en de tweede naam al bijna!
     
  17. Vlinder1983

    Vlinder1983 Bekend lid

    15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    IMG_5849.JPG

    Zo de meiden zijn klaar voor de kou. Alleen nog bijpassende sjaals maken.
     
    Elisabetta, Jabinca en Nikki15 vinden dit leuk.
  18. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Zo meiden, ben ik weer even. Volgens ticker zit ik nu 1 dag na ovulatie, gisteren niets gebeurd maar eergisteren wel, dus hopelijk vandaag nog even aan de bak, haha. Ik verwacht er niets van, maar je weet het maar nooit. Hopelijk een rustig weekend met voornamelijk een beetje opruimen. Mijn schoonvader komt aanstaande woensdag voor 20 dagen, dus ik wil dat het huis een beetje netjes is. Verder hoop ik op een relaxt weekend. Volgende week maandag, dinsdag en vrijdag werken, dus dat is ook prima.

    Zal zo even terugkomen om terug te lezen.
     
  19. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Nou, flink gebruikt gemaakt van vruchtbare periode hier :rolleyes: Aan ons kan het niet gelegen hebben in ieder geval. Nu dus het wachtbankje. Ben benieuwd.

    Melian, ben ook wel benieuwd naar het positieve verhaal. Ik herken het wel hoor. Mijn kinderen zijn beiden gelukkig slim genoeg, maar mijn zoon is een aparte, vooral sociaal. Het is een emotionele, empathische jongen, maar zo extreem dat hij er regelmatig last van heeft. Dit gaat dan ook vaak gepaard met woedeuitvallen als hij iets niet eerlijk vindt, of als mensen regels verbreken. Soms denk ik wel eens dat hij toch een of andere (autistische?) stoornis heeft, maar dit hebben we nooit laten onderzoeken, want zolang het niet nodig is, heb ik liever geen hokjes. Maar het is wel echt een schatje hoor ;)
    Heb je nog kwaaltjes? Ik hoop zo dat ik achter je aan kom deze maand!
    Ja hoor, mijn man vindt het heerlijk om weer aan het werk te zijn. Hopelijk kan hij er binnenkort nog een dag of 2 bij pakken, dan is het helemaal perfect.

    Elisabetta, als je wilt leren haken, laat het me maar weten! Ik loods je er wel doorheen!
    Jammer dat je je af en toe al zo stuk voelt. Hopelijk wordt dat nog iets beter!

    Jabinca, stoer hoor, het geslacht niet willen weten! Ik ben wat dat betreft te praktisch ingesteld, ik wil gewoon weten wat het is zodat ik de juiste spullen kan kopen, haha :rolleyes:

    Vlinder, dat soort dingen haken kun jij ook hoor! Is gewoon oefenen. Echt leuk die mutsjes! Inderdaad staan de filmpjes op youtube. Tot nu toe alleen filmpjes van die ene deken. Als het goed is kom je er als je op deze link klikt. Abboneren mag! Hihi :cool: https://www.youtube.com/channel/UCPF4STL_qxxoNnY4OLsTzSA/videos


    Kids zijn lekker even naar buiten, ik ga even haken!
     
  20. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Hier allemaal steekjes en kriebeltjes en vannacht brandend maagzuur.. ik maak mezelf gek! o_O
     

Deel Deze Pagina