Nog meer die voor een 3e kindje gaan?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nikki15, 17 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hey ik was jullie kwijt!
    Was ff zoeken en kreeg geen meldingen meer terwijl bovenaan nog wel staat dat ik dit onderwerp volg, vreemd! Nu ff bijlezen
     
  2. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    @Tegeirian niks meer van jou gelezen,hoop dat de termijnecho goed was...

    @SaartjeHussein haha leuk he die gekmakerij.. je lichaam doet ineens rare dingen. Hier draaien de duimen voor je.

    @mutsjes.. super leuk! Ooit wel poging gedaan met haken, vond t leuk maar ik krijg heel snel kramp en pijn in mijn handen, zijn zoiezo 'zwak'. Dus is niet voor mij weggelegd helaas.
     
  3. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    @Vlinder1983 Wat een leuke mutsjes! Knap gedaan.

    @SaartjeHussein Spannend... hopelijk is het gauw raak voor jullie. En ik snap dat je allemaal dingen gaat voelen in je lichaam nu. Ik duim echt voor jullie en hoop dat het gauw positief is. En ja, ik wil heel graag leren haken! Ik heb echt een soort nieuwe hobby nodig, anders beland ik 's avonds gauw achter de tv of op mijn telefoon terwijl ik liever iets ontspannends doe of met mijn handen werk. Vertel me maar waar ik moet beginnen! :D

    @Jabinca Welkom terug. Ik was het topic ook even kwijt, soms krijg je idd geen meldingen meer en moet je handmatig zoeken.

    Hier gaat het nog steeds wel goed. Ik heb inmiddels het kraampakket binnen. Ik heb alleen een basisverzekering dus moest het pakket zelf kopen. Heb het natuurlijk kraampakket van Nalini gekocht. Echt zo fijn! Allemaal biologische en chloor-vrije spulletjes, past perfect bij onze lifestyle. Als ik die kraamverbanden en alles weer zie dan komt het wel dichtbij hoor. Dan besef ik dat ik er opnieuw aan moet geloven straks. Ben benieuwd! Wat mij betreft mag die kleine de 41 weken wel blijven zitten en in de rustige eerste week van januari ter wereld komen. We zullen het zien :)
     
  4. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Nalini? Klinkt interessant.. ga ik ff op googlen want idd je wil niet weten hoe die verbanden allemaal zo wit worden.. gebruik je dan bijv ook ene menstruatiecup? Hier wel.
     
  5. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Hier vind je dat kraampakket: https://nalinikraampakket.nl
    Ik heb idd ook de menstruatiecup in combi met de spons en wasbaar maandverband. We gaan straks ook wasbare luiers gebruiken. Verder ook ecologische verzorgingsproducten, wasmiddel enz. En de haren van de kinderen was ik nooit :) Sommige mensen vinden dat wel apart. Maar goed spoelen met warm water en af en toe een beetje appelazijn bij mijn dochter (dan kamt het lekker door) is voldoende.
     
  6. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Jaaa ik zie een overeenkomst! Hier beide zoontjes in wasbaar en nr 3 gaat er gewoon gezellig bij al hoop ik dat zoonlief 1 tegen die tijd zindelijk is/word. En idd haren wassen nergens voor nodig met die korte koppies, en zelf alleen shampoo voor me haren, verder niks. Probeer voor de rest gewoon bewuste keuzes te maken.. maar gaate nog niet altijd goed af.
     
    Elisabetta vindt dit leuk.
  7. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Leuk dat we er hetzelfde in staan. Welk merk wasbare luiers gebruiken jullie? Bij de vorige twee heb ik nog wegwerk gebruikt (bij de jongste wel een poging gedaan tot wasbaar, maar dat was geen succes want alles lekte door). Ik ben me aan het orienteren op een goede luier, maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik kreeg het advies om Anavy te nemen...
     
  8. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Wij gebruiken alva baby pockets, 2delige variant en dan happy flute overbroekjes.
    Het is idd altijd even zoeken wat werkt, ook voor de bouw van je kind.
    Anavy hoor ik veel goeds over, je zou evt een consult bij kaatje katoen kunnen aanvragen he.. is vrijblijvend. Hebben wij ook gedaan en toen uiteindelijk via china ingekocht omdat de kosten 1/3de van de prijs is.
     
  9. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Bedankt voor de info. Heb je ze via Aliexpress gekocht?
     
  10. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Jup, heb nog een lading nieuwe alva baby pockets liggen dus als je belang bij hebt hoor ik het wel.
    Ooit een bulk gekocht via alvababy zelf maar kom er maar niet aan toe om ze te verkopen..
     
  11. Vlinder1983

    Vlinder1983 Bekend lid

    15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Hey allemaal,

    Ik kom ook weer even kijken. Afgelopen maandag heb ik weer een echo gehad. Alles was weer goed. Het geslacht konden ze nog niet zien, dus we moeten nog 4 weken geduld hebben. Ik dacht in een flits iets te zien, maar dat kan ook de navelstreng zijn :D. Verder merk ik dat ik niet meer zo misselijk ben (hoewel ik net wel weer boven de pot heb gehangen), maar ik moet zeggen dat het over het algemeen de laatste dagen best goed gaat. Ben nog wel erg moe, dus doe regelmatig een dutje wanneer het even kan. Verder weinig beleefd deze week.

    @SaartjeHussein Spannend! Ik hoop het zo voor jullie! Wanneer mag je testen? Leuk je filmpjes op YouTube. Jouw Engels is echt goed trouwens :thumup:
    @Elisabetta Met zo'n kraampakket in huis komt alles nu echt dichtbij hè. Het schiet nu ook aardig op. Ik heb hem net besteld bij de zorgverzekeraar, maar volgens mij krijg ik het pas 9 weken voor de ud.
     
    Elisabetta vindt dit leuk.
  12. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    @Vlinder1983 Wat fijn dat de echo goed was! En ook dat je je steeds wat beter gaat voelen. Hopelijk breekt de fijne periode nu voor je aan, zonder teveel last van kwaaltjes of een dikke buik in de weg. Merk je dat al dat je buik begint te groeien?
    Nog eventjes geduld voor het geslacht dus... spannend hoor!
     
  13. Vlinder1983

    Vlinder1983 Bekend lid

    15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    LIJSTJE

    PROBEREN
    Saartje
    - 33 jaar - 2e ronde na MK - NOD 28 september
    Brondy - 32 jaar - 14e ronde - NOD 27 september
    Lovingmyboy - 30 jaar - 7e ronde - NOD ?
    Nikki15 - 36 jaar - 3e ronde na MA - NOD ?
    Wasabi - 32 jaar - 1e ronde - NOD ?

    ZWANGER
    Elisabetta
    - 30 jaar - uitgerekend 28 december - VERRASSING
    Bubbels84 - 32 jaar - uitgerekend 3 januari - JONGEN
    Hartjesdief - 33 jaar- uitgerekend 16 februari - jongen/meisje
    Vlinder1983 - 33 jaar - uitgerekend 17 maart - jongen/meisje
    Tegeirian - 35 jaar - uitgerekend 24 maart - VERRASSING
    Jabinca - 28 jaar - uitgerekend 28 maart - VERRASSING
    Melian - 37 jaar - uitgerekend ? - jongen/meisje

    AFSPRAKEN
    28 september - Tegeirian - controle vk
    28 september - Elisabetta - controle vk + bloedprikken (rhesus C en hb)
    19 oktober - Vlinder1983 - GUO/20 weken echo
     
  14. Vlinder1983

    Vlinder1983 Bekend lid

    15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Ik hoop ook dat de kwaaltjes nog meer gaan afnemen. Wel zo fijn, want het is zo frustreren als je je continu beroerd voelt. Ik heb al een behoorlijke buik. Ik draag sinds 3 weken positiebroeken, mijn eigen broeken pas ik niet meer. Ja zeker heel spannend allemaal!
     
    Elisabetta vindt dit leuk.
  15. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Leuk, weer wat geschreven!

    Hier twee dagen "vrij" gehad. Pfff, ben alleen maar druk aan het opruimen en schoonmaken geweest en nog is het niet naar mijn zin. Maar goed, ik ben nu moe. De rest kan wachten.

    Ik krijg steeds meer het gevoel dat het raak is. Waarom ik dat voel weet ik niet... Wel nog steeds steken en kriebeltjes en brandend maagzuur in de nacht. Maar ik kan niet wachten tot ik in mijn testperiode kom. Vorige keer testte ik twee dagen voor NOD al positief, misschien dat ik nu drie dagen voor NOD al wel een testje waag.. Vind dat zo heerlijk aan die Action testen, die zijn zo goedkoop dat je er makkelijk 2 of 3 kan doen rond je NOD.

    Volgende week weer meer werken, voor de monies. Ach, mijn schoonvader is er toch, en het is een lieve man, maar ik kan er verder ook weinig mee, dus ik vind het niet erg om meer te werken.

    Tegeirian, inderdaad, hoe is het met je???

    Elisabetta, ik zou beginnen met een pannenlap of een sjaal! Als je op sjaal haken beginners zoekt op youtube, bijvoorbeeld, zie je meteen al veel filmpjes. Haal wol bij Zeeman met bijpassende maten naalden (ik gebruik voor de gewone wol van Zeeman altijd naald 6) en ga nahaken. Je zult zien dat je het al snel doorhebt!
    Kraampakket binnen, nu wordt het echt!

    Vlinder, wat fijn dat je echo goed was! Zo spannend he het geslacht.. Hopelijk kunnen ze het volgende keer wel zien! En ook fijn dat je je iets beter voelt. Kan me gewoon niet voorstellen hoe het is om steeds te moeten overgeven, dat heb ik gelukkig nooit gehad.
    Dank je! Ik kan inderdaad vrij goed Engels. Nu is het wel een beetje vernederlandst, vroeger had ik ook nog een mooi accent haha!
    Ik denk dat ik over 5 dagen ofzo ga testen....

    Jabinca, hoe is het met jou dan?

    Melian, met jou ook alles goed?

    Nou, ik ga het eten maar afmaken!
     
    Elisabetta vindt dit leuk.
  16. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Ik kon niet wachten en net toch een test gedaan.. In de eerste instantie dacht ik, Omo-wit.. maar nu na 10 minuten (en ik weet dat je dan eigenlijk niet meer moet kijken) lijk ik toch een heeeeel vaag streepje te zien.. Zo vaag dat ik m niet eens op de foto zou krijgen. Misschien beeld ik het mezelf in.. Maar er lijkt echt wat te zijn! Of toch niet...?

    Man man man... wat wil ik toch graag weer zwanger zijn! :(
     
  17. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Ohh wat spannend. Ik gun het je zo!! Over een paar dagen weer proberen?
     
  18. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland

    hihi ik had het wel verwacht nadat ik je voorlaatste berichtje las.. we duimen en hopen met je mee meid.
     
  19. Vlinder1983

    Vlinder1983 Bekend lid

    15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Super spannend Saartje! Ik hoop het voor je, ga heel hard voor je duimen!
     
  20. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    @SaartjeHussein Ik heb wol en haaknaalden bij de Zeeman gekocht zojuist. Vanmiddag maar eens een begin maken :) Ik sta in een winkel vanmiddag maar als het rustig is kan ik proberen te beginnen met haken. Ben benieuwd :)
     

Deel Deze Pagina