Nog meer die voor een 3e kindje gaan?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nikki15, 17 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Wat heerlijk dat je zo aan het genieten bent Jabinca, het is je gegund!
     
  2. Daphne85

    Daphne85 Actief lid

    21 apr 2018
    423
    282
    63
    Vrouw
    Hay dames
    Mag ik hier mee schrijven?

    Ik ben moeder van 2 zoons en willen voor een 3e gaan
     
  3. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Tuurlijk mag dat, welkom hier @Daphne85! Houd er wel rekening dat dit een rustig groepje is, anders is een NOD topic misschien leuker :)
     
  4. Nikki15

    Nikki15 Bekend lid

    16 mrt 2017
    839
    377
    63
    Jeetje @SaartjeHussein wat fantastisch nieuws zeg...een tweeling!!!! Wat is je dat enorm gegund zeg! Dikke knuffels en probeer te genieten!!!!
     
  5. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Lieve @Nikki15, wat leuk dat je nog wat van je laat horen! Zo lief van je, ik geniet er zeker van. Hoe is het inmiddels met jou? We missen je wel hoor hier!
     
  6. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Hey lieve meiden, allemaal aan het genieten hier? Ik mis jullie wel hoor! Jullie zijn toch "mijn" originele groepje hier op dit forum. Maar ik begrijp het wel hoor!

    Hier inmiddels 18 weken en het wordt nu al verschrikkelijk zwaar. Ik puf en steun me een ongeluk, en ik ben echt geen aansteller! Slapen is nu al een probleem aan het worden, door een combinatie van geen lucht krijgen en brandend maagzuur (zelfs als ik echt uren tevoren al niets meer gegeten heb). Dus vannacht alweer een paar keer rechtop geslapen, wat bij mijn eenlingen pas na de 30 weken gebeurde.. Ach ja. Tweelingzwangerschappen zijn niet voor watjes is mijn motto nu :rolleyes:

    Verder gaat het wel oke. Heb nu vakantie en ga zo mijn werk bellen om te informeren hoe het zit met ziekmelden. Ik sta namelijk officieel niet ziekgemeld omdat er toevallig weinig uren zijn op het project waarop ik zit, maar eigenlijk zou ik dat wel moeten staan. Dan zou ik alles vergoed krijgen. Even goed informeren dus.

    En dan last but nog least wil ik zeggen hoe ontzettend fijn het is dat ik 2 oudere kinderen hebben. Ze helpen me met alles (al dan niet soms onder wat gemok)! Ik zou eigenlijk niet weten of ik het allemaal alleen kon handelen als ik alleen was geweest of nog erger, met 2 kleine kinderen.. Met andere woorden, perfecte timing voor nog een (of twee :p) baby(s)!

    Ik wil alleen @Melian nog even taggen omdat ik zooo benieuwd ben hoe het met je is.
    Knuffels voor allemaal! :)
     
  7. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Hey ladies,

    Het lijkt me erg pittig om twee baby's te dragen @SaartjeHussein. En dan nu al last van maagzuur... Zit je al aan de Rennies en de vanille vla? Ik merkte hier dat het drinken van thee het maagzuur ook verergert, maar bovenal dat het een kwaaltje is dat 'erbij hoort'. Helemaal weg is het nooit geweest, jammer genoeg.

    Ik hoop dat er ondertussen flink genoten wordt door alle nieuwbakken mama's. Hier begin ik ook wel heel erg naar het einde van de zwangerschap toe te leven. Bij de meiden ben ik beide keren eerder bevallen, dus deze laatste periode lijkt nu eeuwig te duren. Ik weet dat ik niet mag zeuren, maar pffff, ben er wel klaar voor nu. Alles wat genesteld moest worden is nu wel genesteld en voor het eerst in mijn leven staan de scheuren nu in mijn buik. Qua fysiek gaat het wel beter dan een paar weken terug, maar ik merk dat mijn hoofd er wel klaar mee is. Je leeft er zo naar toe. Ik wil het mannetje nu graag ontmoeten!!! Maar goed, langer dan drie weken zal het niet meer duren (drie weken!!!!).

    Fijn dat de kinderen je meehelpen Saartje. Ik kan me voorstellen dat dat veel scheelt.
     
  8. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Fijn om van je te horen @Melian! En dat alles goed met je is. Snap dat je nu wel aan de bevalling toe bent haha. Hopelijk gaat het snel gebeuren en voorspoedig!

    Rennies kan ik niet wegkrijgen. Vind ze zoooo vies. Ik ga bij de gyn eens aankaarten en hopelijk krijg ik gewoon een dagelijks tabletje tegen het zuur. Vanille vla nog niet geprobeerd, wat wel helpt is een slokje cola (de prik helpt dan, dan voel ik het zuur soort van wegborrelen haahha!) of een paar slokken drinkyoghurt. Alleen is het natuurlijk maar tijdelijk. Ach ja.
     
  9. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Hoi lieve meiden,

    Hier inmiddels volledig in de ziektewet. Werken ging echt niet meer. Heel veel gaat helaas niet meer. Gelukkig blijf ik wel postitief maar op de donkere momenten denk ik wel pfff... Ik ben nog maar net op de helft...

    Gelukkig heb ik 2 dagen geleden eindelijk een vaatwasser geinstalleerd gekregen (was nog even een heel gedoe want aansluiting was er nog niet) en zijn de kids en man echt super super lief en helpen ze me met van alles. Die vaatwasser is een pak van mijn hart.. Afwassen was voor mij een dagelijkse uitdaging voor mijn buik, rug, heupen, ribben..

    Donderdag eindelijk 20 weken echo. Ik kan niet zeggen hoezeer ik eraan toe ben om de kleintjes weer te zien, en ook om te weten wat het geslacht is. Dan kan ik eindelijk losgaan met kleertjes en decoraties etc.

    Hoe is het met iedereen hier? Ik mis dit groepje wel! @Melian ben jij nou serieus over de 40 weken heen gegaan? Jeetje wat spannend!

    Knuffel voor iedereen! <3
     
  10. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Hey meiden! Alles was goed bij de 20 wkn echo (voor zover ze het kon zien, zal er zo meer over vertellen) en we krijgen zoals al te zien op mijn banner: twee JONGENS! Zal zo nog even terugkomen, moet er nog even aan wennen haha.
     
    Elisabetta, Nikki15 en Jabinca vinden dit leuk.
  11. Vlinder1983

    Vlinder1983 Bekend lid

    15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Hey Saartje, ik lees net dat je inmiddels volledig in de ziektewet zit. Vervelend dat je zoveel last hebt van kwaaltjes en dat veel dingen niet meer lukken. Het lijkt mij erg pittig zo'n tweelingzwangerschap. Petje af hoor! Het is misschien niet leuk om zo lang bij huis te zitten, maar alles voor een goede gezondheid van jou en de baby's toch? Hoe vind je het zelf dat je nu bij huis zit? Vermaak je je tot nu toe goed?
    En ik zie dat je twee zoontjes krijgt, superleuk! Was de 20 weken echo verder goed?

    Met mij gaat alles goed. Onze kleinste meid is inmiddels al 11 weken oud. Ik probeer zelf de overtollige kilo's eraf te krijgen. Dat valt deze keer niet mee. Dus veel wandelen en naar Mamafit. En over een paar maandjes bootcampen.

    Hoe is het met de andere meiden? Het is rustig hier. Maar nu ben ik zelf ook niet meer zo actief op zp.
    Hebben jullie nog plannen dit Pinksterweekend?
     
  12. Vlinder1983

    Vlinder1983 Bekend lid

    15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    O fijn dat de echo goed was Saartje!
     
  13. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Wauw 2 kereltjes die je leven op de kop gaan zetten, super Saartje.. wel benieuwd naar de rest van het verhaal.
     
  14. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Hey lieve meiden,

    Toch maar even een dutje gedaan, ik was uitgeput van de echo. Ik heb een uur en 10 minuten op die bank gelegen en er is hard geduwd met de kop van het echo apparaat dus ik was echt kapot.

    Baby 1 ligt inderdaad helemaal onderin in mijn bekken en zal ook als eerste geboren worden, stelde de echoscopiste nu al vast. Alles was goed te checken bij hem en het geslacht was voor ons allemaal overduidelijk. Baby 2 ligt meer rechts bovenin (echt rond mijn navel) en daarvan heeft zij en mijn man duidelijk het geslacht gezien, maar ik kon er niet veel worst :)P) van maken. Maar ik geloof haar wel haha. Zal ook een foto bijvoegen, ben benieuwd wat jullie zien. :rolleyes:

    Bij baby 2 moest ze echt door het buikvet heen en omdat de baby ook nog eens niet wilde draaien, heeft ze een aantal dingen niet kunnen checken waaronder het aangezicht, de hartkamers en bloedtoevoer en het rechteronderbeen. Met wat ze zo snel kon zien ging ze ervan uit dat het allemaal goed was, maar het moet toch goed gecheckt worden. Daarom heeft ze meteen gebeld met het ziekenhuis voor een GUO. Dit omdat ze de rest toch echt wel gecheckt wilde hebben en ook omdat mijn zusje en broer allebei een vorm van schisis hebben (mijn zusje had echt een hazenlip en mijn broertje alleen een gespleten huig). Ik krijg hier nog een telefoontje over wanneer ik daarvoor op moet dagen. Vind het niet erg om nog een keer te mogen kijken haha. :cool:

    Hartslagjes mogen horen en alles was keurig gemiddeld en bij baby 1 zelfs nog iets bovengemiddeld. Super fijn om te horen! Om de een of andere reden maakte het feit dat ik te weten ben gekomen welke baby het eerst geboren zal worden het het echtste voor me. Nu kunnen we echt gaan brainstormen voor de namen.

    En twee jongens.. Ik moest er echt even aan wennen. Ik had om de een of andere reden gewoon jongen/meisje in mijn hoofd, al maanden. Het was niet eens een gevoel. Zelfs toen ik mijn ticker aan ging passen vinkte ik nog 1 jongen en 1 meisje aan. Maar de knop zal vast snel omgaan en begin al uit te kijken naar 1 leuke jongenskleur voor de babykamer en inderdaad, passende outfits! Super leuk toch. Twee knullen! :rolleyes:

    Laatste wat ik nog even moet vermelden: uitsluitsel over het twee-eiig/een-eiig dillemma kon ze niet geven!! o_O Het was niet duidelijk of er twee placentas waren die dicht tegen elkaar aan lagen of dat het er 1 was waar ze beiden van leefden (en dat lag niet aan het beeld.. het was gewoon niet te zien). Met andere woorden, waarschijnlijk weten we pas bij de bevalling of het een- of twee-eiig is! Best wel leuk eigenlijk... haha! :roflmao:
     
  15. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Moet ik wel de foto's bijvoegen.. haha.

    Baby 1 bijna helemaal op de foto..

    Bekijk bijlage 572506

    Baby 1 voetje.. Hoe lief!!

    Bekijk bijlage 572507

    Baby 1 profiel.. beetje wazig maar wel erg schattig.

    Bekijk bijlage 572508

    Hier duidelijk geslacht te zien van Baby 1..

    Bekijk bijlage 572509

    Dit zou dan geslacht van Baby 2 moeten zijn, natuurlijk zie ik wel iets maar kan er echt niet goed wijs uit haha.

    Bekijk bijlage 572510

    Verder geen mooie foto's van Baby 2, misschien komen die nog bij de GUO.
     
  16. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Jammer dat dit topic dood lijkt te zijn.. :(

    Alles was goed met mijn GUO. Ik lijk twee gezonde jongens te krijgen straks :)

    Heeft iemand een idee hoe het met @Melian gaat?? Ze zou 42 weken en 4 dagen zijn vandaag, dus ik neem aan dat ze al bevallen is....
     
    Elisabetta vindt dit leuk.
  17. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Hey lieve @MamaSaartje (en de anderen uiteraard),

    Ik was de site en dit topic even uit het oog verloren. Inmiddels bevallen en alles gaat goed met ons. Ik zal later even rustig verder reageren ;)

    Liefs
     
    Vlinder1983, Nikki15 en Brondy vinden dit leuk.
  18. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Hoi meiden
    Wilde toch even laten weten dat we helaas nog niet zwanger zijn :cry: maar as vrijdag heb ik de 4e iui en volgende week dinsdag gesprek met de arts hoe verder.
    Heb al wat vragen opgeschreven, maar mochten jullie nog tips hebben wat ik zou kunnen vragen dan graag :thumup:

    Af en toe kom ik wel spieken, maar blijft soms best confronteren :oops:
     
  19. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Hey meiden,

    @Brondy Wat lief dat je af en toe nog even komt spieken. Ik kan me voorstellen dat het confronterend is. Ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen (is dat erg?)... Ik gun het je zo, maar het voelt als een dooddoener als ik weer zeg: "Ik duim voor je!" en "Houd vol!", hoewel ik dat natuurlijk wel echt meen. Ik zou je graag een tip willen geven of iets willen zeggen waar je écht wat aan hebt, maar ik weet het niet. Ik hoop dat het lukt om vertrouwen en hoop te blijven houden en ik wens ook echt dat het spoedig wordt beloond. Goed dat je vragen hebt opgesteld. Zou fijn zijn als je ineens de gouden tip te pakken hebt. Al is conceptie jammer genoeg niet iets wat je 'doet', want jullie doen alles goed.

    @MamaSaartje Twee jongens erbij! Wat een drukke boel zal dat worden! Maar wat fijn ook en wat fijn dat de echo goed was. Hoe voel je je nu? Kukel je al voorover? Ben zo benieuwd naar je buik... (fotootje?)

    Hoe gaat het met de anderen? Iedereen z'n draai een beetje gevonden?
     
    Brondy vindt dit leuk.
  20. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    @Nikki15 Hoe gaat het met jou? Ik zag dat je nog schrijft in een ander topic op de site. Betekent dat dat jullie er toch weer voor gaan?
     

Deel Deze Pagina