Nog meer die voor een 3e kindje gaan?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nikki15, 17 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki15

    Nikki15 Bekend lid

    16 mrt 2017
    839
    377
    63
    Hi lieve Melian,

    allereerst van harte gefeliciteerd met de geboorte van J! wat een spannend verhaal ;)
    Hier alles ok, na de 2e miskraam was ik er echt wel even klaar mee hoor! Maar bloed kruipt waar her niet gaan kan, dus enige afspraak die nu thuis hebben is geen AC, maar vooral ook niet 'op tijd klussen' dat ging me toch wel zo tegenstaan. Zo zal het dus ook deze maand niet raak kunnen zijn, maar dat is prima. ik wil van die enorme druk af!
    Zwanger worden was nooit een ding, en dat werd zo nu wel zo langzamerhand.

    Wish you all the best :thumup:
     
  2. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Dankjewel Nikki :)

    Ik begrijp heel goed hoe je ertegenaan kijkt. Zeker als je al twee kindjes hebt, wil je je niet alleen maar focussen op wat er niet is, of niet lukt, maar wil je ook van je leven genieten. Althans, dat is zoals ik dat zelf heel erg voelde. Wanneer je leven zo op de kop gezet wordt door miskramen of een kinderwens die niet vanzelfsprekend wordt ingevuld, dan is dat een donderwolkje boven alles. Zo jammer. Begrijpelijk maar jammer.

    Ik hoop dat het lukt om er ontspannen in te blijven staan. Ik moet nog regelmatig aan je denken en hoop dat er in de toekomst toch nog een mini voor jullie in het verschiet ligt. Houd je ons (me) op de hoogte? Ik lees in de toekomst ook heel graag jouw bevalverhaal ;);):thumup:
     
    Nikki15 vindt dit leuk.
  3. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ik was dit topic volledig uit het oog verloren. Krijg ook geen meldingen meer.

    @MamaSaartje: 2 jongens! Zo leuk!! Balen dat de zwangerschap je zo zwaar valt. Maar ook niet gek natuurlijk hè. Ik vond de 3e ook de zwaarste en jij draagt een tweeling. Knuffel voor jou.

    @Melian inmiddels ook alweer bevallen. Gefeliciteerd.

    @Brondy en @Nikki15 Hele dikke knuffel voor jullie.

    Hier gaat alles goed. F. is echt zo’n heerlijk ventje en zo makkelijk. Het is echt genieten. A.s. dinsdag moet ik weer beginnen met werken. Heel dubbel. Ik ben benieuwd hoe het me gaat bevallen.
     
    Brondy vindt dit leuk.
  4. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    He allemaal, ik was deze site ook een beetje uit het oog verloren. Maar hier ben ik weer ;) En wij mogen inmiddels al bijna een half jaar genieten van onze jongste man. Wat gaat de tijd toch snel.

    @MamaSaartje Wat leuk dat jullie twee jongens krijgen. Dat zal een drukke boel worden :D Maar wel ontzettend leuk! Is het een eeneiige of twee-eiige tweeling? Wat fijn dat je man en kinderen je zo goed kunnen helpen, maar balen van die ziektewet. Hoe gaat het nu met je?

    Ik hoop dat ik hier vaker kan komen kijken als ik het niet vergeet. Maar ik ben best druk met alles...
     
  5. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Hoi lieverds
    Ik wilde toch even mijn positieve (echo) nieuws met jullie delen
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Vlinder1983, Elisabetta en Ffion vinden dit leuk.
  6. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    JAAAA! Gefeliciteerd!
     
    Brondy vindt dit leuk.
  7. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Jaaa! Geweldig voor je! Van harte gefeliciteerd!!!
     
    Brondy vindt dit leuk.
  8. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    O wat fijn @Brondy !!!!

    Hoe gaat het met je? Hoe voel je je?
     
    Brondy vindt dit leuk.
  9. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Ik vind het nog steeds onwerkelijk :rolleyes:
    Dinsdag komt iemand van MvM dus dan moet ik toch weer een test doen, ben benieuwd.
    Kwaaltjes, euhm last van mijn liezen en toch ook m’n buik/baarmoeder, maar dat voel ik vooral in de avond.
    12 juli de eerste echo, als die goed is kan ik wel echt genieten denk ik.
     
    Melian vindt dit leuk.
  10. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Hoi lieve meiden!

    Ook dit topic even uit het oog verloren. Met ons zwanger clubje hebben we nu ook een app groep dus sowieso even minder op ZP.

    Blij dat het met iedereen goed gaat! Super gefeliciteerd @Brondy!

    En @Melian is die van jou nou echt alweer bijna 2 maanden?! Ongelofelijk! Hoe gaat het met je?

    @Nikki15 ik lees af en toe even mee in dat miskramen topic. Ik hoop echt dat het binnenkort goed raak is voor jou ook!!

    @Ffion jouw kleine man alweer 3 maanden. Wat gaat de tijd snel. Is het werken je een beetje bevallen?

    @Elisabetta ik baal niet zo van de ziektewet moet ik eerlijk zeggen. Het was vrij duidelijk dat ik niet meer door kon werken, dus ik pak gewoon mijn rust. Ik heb ook 3 jaar lang heel erg veel gewerkt natuurlijk dus er was ook een opgebouwde stress ofzo. Ik mis alleen de sociale contacten. 9 juli heb ik weer een afspraak in het ziekenhuis, dan ga ik waarschijnlijk na de afspraak door naar werk, even gedag zeggen, kletsen en de zwangerschapsverklaring afgeven.
    Of ze een of twee eiig zijn konden ze niet zeggen! Bij de eerst echo leken ze twee eiig, maar bij latere echos leken ze een placenta te delen en dat zou wijzen op een eiig. Super spannend dus. Het maakt mij niet super veel uit hoor, als ze maar gezond zijn. Al zou een eiig wel nog extra speciaal zijn haha, vooral omdat dat bij jongens niet zo vaak voorkomt.

    Met mij gaat het redelijk. De nieuwe medicijnen die ik inmiddels alweer anderhalve maand slik tegen maagzuur werken heel erg goed. Als ik de poedertjes consequent 2 of 3x per dag inneem blijft er een soort van beschermende laag in mijn maag/slokdarm waardoor ik bijna geen last meer heb. Echt een godwonder gewoon. Hopelijk blijft dit werken tot aan de bevalling want Baby 2 zit inmiddels zo ongeveer tussen mijn borsten lol. Verder wel allerlei klachten, kan niet bukken, kan niet tillen, kan maar kleine stukjes lopen, rugpijn, buikpijn, ribpijn, harde buiken, plas maar met moeite lang genoeg kunnen ophouden tot wc, moe moe moe, 0 energie, 0 conditie.. Ook lichte zwangerschapsdiabetes, maar met de nadruk op licht (met andere woorden, als ik de boterham met hagelslag 1 uur na de maatijd eet zijn mijn suikers al goed). Maar goed dat hoort er allemaal bij (x2 natuurlijk). Geen BI gelukkig en mijn ischias speelt alleen af en toe op, dus is nog heel goed te behappen. Plus door die maagzuurremmers slaap ik eigenlijk nog steeds best goed. Ik moet 1x per nacht naar de wc, en draai me wel tig keer om maar val meteen weer in slaap dus daar ben ik gewoon heel erg blij mee.

    Buik is inmiddels huge, hier een fotootje.

    IMG_20180625_103208.jpg

    En ik moet nog zeker 2 maanden EN ben pas 6 kg aangekomen. Met andere woorden, alles zit in mijn buik! Pfff lol.

    Beetje bij beetje begint de babyuitzet ook aardig vorm te krijgen. 2 wiegjes via MP gescoord, en duo wagen hebben we ook. Komende tijd jagen op autostoeltjes en commode en de rest van de dingen.

    Enige wat een domper op het hele verhaal zet is dat mijn schoonvader 25 juli tot 5 september komt. Nu woont mijn zwager nu ook in NL dus als alleen hij komt is het geen ramp, dan zal mijn schoonvader zoveel mogelijk bij mijn zwager verblijven. Alleen wil mijn schoonmoeder diezelfde tijd ook komen :mad: En aangezien zij gescheiden zijn, zal er dus 1 bij ons en 1 bij hun verblijven en dan steeds ruilen ofzo (we wonen bijna 2 uur rijden bij elkaar vandaan). Gisteren hebben we echter gehoord dat haar visumaanvraag is afgewezen. Manlief gaat natuurlijk bezwaar maken en ik denk dat ze dan wel gewoon kan komen maar het blijft dus nog spannend tot het eind of ik een rot einde van mijn zwangerschap krijg of niet.. Echt balen. Kan me niet voorstellen dat ik zo lang iemand hier over de vloer moet gaan hebben terwijl ik nu al nauwelijks iets kan...

    Nou wel genoeg getikt voor nu lijkt me lol. Hopelijk komen alle dames af en toe weer eens spieken!
     
  11. MarjoP

    MarjoP Bekend lid

    9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    Ik keek wat rond hier op de fora en zag toen deze groep omdat we weer gaan proberen, en zag dat jij Mamas aartje een 2ling verwacht! Wat bijzonder! Zo was mijn 1e zwangerschap ook! Het wordt druk, maar ook erg leuk. Succes met en geniet van je zwangerschap !
     
  12. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Dames vraagje:
    Hadden jullie ook al snel het idee dat jullie buikje zichtbaar werd?
    Kan mij niet voorstellen dat hij nu al zo groeit bij 5 weken. Maar toch ben ik steeds bang dat mensen het al kunnen zien.
    Ben vrij slank van mijzelf, maar altijd wel iets een buikje gehad alleen nu wat boller zeg maar.
    Echt irritant met dit warme weer en t-shirt, slechte combi om het te proberen te verbergen
     
  13. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Ja, zeker bij een derde kan dat al snel gaan. Dat had ik ook...
     
    Brondy vindt dit leuk.
  14. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Goed om te weten, dacht dat ik het mij verbeeldde o_O
     
    Elisabetta vindt dit leuk.
  15. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Hoi meiden,

    Zeer onverwacht ben ik gisteren 7/7/2018 bevallen van Harun, 1197 gram, om 17.59 u en van Musa, 1100 gram, om 18.08 u. Het begon met een piepklein beetje bloedverlies de avond ervoor en in de auto onderweg naar het ziekenhuis in de ochtend kreeg ik al weeën. Eenmaal aangekomen alle weeënremmers gehad, bmm was maar 1 cm en dus ook meteen longrijpers en infuus met magnesium voor de hersenen van de babies. De weeënremmers werkten even en toen dacht ik nog dat het zou werken om de bevalling uit te stellen. Om 13.30 had ik nog geen ontsluiting, toen kwamen de weeën weer sneller, om de 2 minuten en om 5 uur toucheerde ze weer en had ik alleen nog maar een randje staan.. met andere woorden.. ik ging bevallen. Ik helemaal in paniek roepen dat het te vroeg was.. maar een uur later dus toch van 2 jongens bevallen. Beide natuurlijk en beiden in stuit.

    Met de babies gaat het naar omstandigheden goed maar ze zijn zooooo klein.. veel te vroeg :cry:
     
  16. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Als eerste gefeliciteerd natuurlijk!

    Maar jee, wat zul je geschrokken zijn. Zo onverwachts ook. Gelukkig gaat het naar omstandigheden goed, maar ik kan me voorstellen dat jullie je erge zorgen maken.

    Hoe gaat het met jou verder?

    Ik duim hard voor jullie dat jullie mooie lieve jongens alles goed zullen doorstaan.

    Hele dikke knuffel voor jou!!
     
  17. Nikki15

    Nikki15 Bekend lid

    16 mrt 2017
    839
    377
    63
    Och jee lieve Saar....Wat een schrik!!!!
    Ik wens dat jullie mooie jongens kleine vechters zullen zijn....ik blijf je volgen!!!! Sterkte de komende, moeilijke en zeer intensieve periode. Maar ook gefeliciteerd met de geboorte van jullie tweeling!!!! ❤
     
  18. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Hoi lieve meiden, werd wakker van doorlekken :confused: dat krijg je er gewoon bij dus ook al ben je met 27 weken bevallen. Hierbij een foto van onze beide mannen.


    Musa gisteren:
    IMG_20180709_212013.jpg

    Harun ook gisteren.
    IMG_20180709_123635.jpg


    Heb wel meer en betere foto's maar op de telefoon werkt het allemaal niet zo makkelijk.
     
    Vlinder1983 en Nikki15 vinden dit leuk.
  19. Nikki15

    Nikki15 Bekend lid

    16 mrt 2017
    839
    377
    63
    Wat zijn ze knapppppp ❤❤
    Denk aan je!!!
     
  20. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Hier gaat het naar omstandigheden nog steeds relatief goed. Dag 4 en nacht 4 doorgekomen zonder hersenbloedinkjes, hartfalen of infecties. Ze zijn beiden van de antibiotica af dus dat is een goed teken. Beiden hebben wel nog steeds geelzucht dus liggen nog regelmatig onder de lamp. Maar dit is op het randje dus binnenkort niet meer hopelijk.

    Musa ligt nog aan de beademing maar dat gaat verder goed. Vandaag eens vragen hoe lang ze denken dat het nog gaat duren voordat ze gaat proberen hem eraf te halen.

    Harun doet het eigenlijk super. Gisteren wel 1x dat ie stopte met ademhalen en toen lag hij er bewegingsloos en doods bij. Dat vond ik echt heel eng. Porren en dat ie dan niet wakker wordt. Maar dat zijn van die "normale" incidenten blijkbaar bij prematuren. Tegen de tijd dat er 2 verpleegsters kwamen aan snelwandelen had hij het zelf al opgelost

    Musa is eerst afgevallen tot 954 gram, gisteren weer wat aangekomen naar 980 gram. Harun heeft iets meer speling, die zit nu op 1030 gram ten opzichte van 1050 gram eergisteren. Maar Musa is dus lichter dan een pak suiker. Bizar gewoon.

    Het leuke nieuws is dat ik eergisteren voor het eerst met Harun heb mogen buidelen, en gisteren ook voor het eerst met Musa en daarna ook weer met Harun.


    Met mij gaat het op en af. Fysiek gaat het zo goed als het kan gaan, was de volgende dag al op de been eigenlijk. Iedereen staat versteld hoe snel ik herstel. Mentaal heb ik echt een grote klap gekregen. Heb nog niets kunnen verwerken. Ik riep bij de bevalling alleen maar in paniek: "Het is nog te vroeg, ze zijn nog veel te klein". En dat voel ik eigenlijk nog steeds. Vind het ook verschrikkelijk dat ik van de schopjes in mijn buik geen afscheid heb kunnen nemen. Dit was hoogstwaarschijnlijk mijn laatste zwangerschap dus dat vind ik echt heel erg.

    Vooral voel ik me gewoon heel erg leeg als ik niet bij de kindjes ben. Letterlijk en figuurlijk leeg en dat gevoel is echt hartverscheurend..
     

Deel Deze Pagina