nog niet doorslapen 's nachts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door liesbeth12, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. McSusan

    McSusan Actief lid

    3 jan 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hup die fles er in. Beter voor jouw nachtrust en blijkbaar heeft je kind het gewoon nodig. Die van ons heeft het in periodes tot ongeveer 12 maanden nodig gehad. Ineens was het over en nooit meer terug gekomen. Wij hebben er nooit moeilijk over gedaan. Veel beter voor ons humeur als we 's nachts weer lekker verder kunnen slapen ;)
     
  2. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Tuurlijk is het niet te jong om door te slapen, maar er zijn meer dan genoeg kinderen die dat op die leeftijd nog niet doen; het is niet laat!
    Mijn ervaring is dat niets helpt om ze door te laten slapen en dus kun je het jezelf het beste zo makkelijk mogelijk maken.
    Het komt vanzelf als ze er klaar voor zijn.
     
  3. fafje

    fafje Niet meer actief

    mijn zoontje wordt sinds ene tijd ook weer snachts wakker...kan met ontwikkeling te maken hebben, drukke dag, "dromen", tandjes etc etc....

    het is niet zo dat een baby eenmaal doorslaapt, het voor aaaaltijd doorslaapt...hoort er gewoon allemaal bij...als je zeker weet dat het geen honegr is, mss dorst?
    anders eventjes wiegen en weer inslaap helpen..

    Mijn zoontje had dat een tijdje nodig dat ik em er ehct uit moest halen, zodra hij in mn armen lag, sliep ie binnen 2 min weer..
     
  4. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Ik denk wel dat een gezond kind in principe in staat moet zijn om door te slapen met 5 maanden (en dan bedoel ik 8 uur per nacht). De combinatie van voeding en slapen overdag zijn hierin van belang.

    Je hebt hierover een PB
     
  5. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Beetje vreemd dan dat alleen die van jou dat deden hier ;)

    Er zijn genoeg vrouwen die deden als jouw waarbij het niet lukte, ik wordt er daarom een beetje pissig van. :)
     
  6. adi

    adi Niet meer actief

    Daar kan zij toch niks aan doen?

    Fafje heeft een kind dat met 3 maanden volledig doorsliep op volledige BV, en ik heb een zoon die met 21 maanden nog steeds een nachtfles wil (en die eet overdag als een bouwvakker). Tja, het is niet anders, maar ik word er niet 'pissig van' ;)
     
  7. fafje

    fafje Niet meer actief

    nee volgens mij heb je dan gewoon "geluk"...maar op zich is het toch niet heel normaal!? oke "de meeste kindjes slapen door vanaf blablabla"....maar wie heeft nou kinderen die vanaf bijv 2 mnd doorslapen, en vervolgens dat hun hele leven doen...?

    maar daarintegen sliep mn zoontje snel door en goed...maar vanaf zn 6 mnd sprong is het wakker worden snachts...voor het speentje of kusje....
     
  8. Charlie007

    Charlie007 Niet meer actief

    Ha, dan hebben wij een wonder. Onze dochter van bijna 4 slaapt door sinds ze 10 weken was...en is echt nooit wakker geweest s nachts, alleen een beetje in de avond als ze ziek was/is....heel veel rust en regelmaat hier en het helpt dat ze altijd haar flesjes leeg dronk...

    C
     
  9. fafje

    fafje Niet meer actief

    wow! hier ook heel veel rust en regelmaat, dat mn familie soms vindt dat ik teveel rekening hou...maar hier hebben andere dingen teveel invloed blijkbaar
     
  10. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Ik bedoel meer de manier waarop zij dat altijd brengt. Maar ik weet dat ik HEEL onaardig ben nu, dus vergeet het maar weer.
     
  11. Charlie007

    Charlie007 Niet meer actief

    Het is wel zo dat ik niet werk (kan financieel) en dus veel thuis ben geweest maar ik had het er graag voor over. We hebben een rustig kind wat goed slaapt en altijd weet waar ze aan toe is. We hebben nog steeds een ritueel voor het slapen gaan. Onze tweede van bijna 12 weken lijkt het ook prima te doen in bed, die leggen we sinds de geboorte al neer met open ogen en valt dan vanzelf in slaap....maar die zit nu wel in een sprong..:(

    C.
     
  12. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    #32 Cygnet2, 10 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 mei 2011
    Ik weet niet op wie je pissig wordt maar dat lijkt me niet nodig. Pissig is zo'n negatief gevoel, nietwaar? Het ene kind is het andere niet.

    In mijn omgeving zijn alle gezonde kinderen waarbij volgens methode werd gevoed en geslapen doorgeslapen (8 uur achter elkaar gedurende de nacht) voor 3 maanden. Ik zeg niet dat het altijd zal lukken maar het is in ieder geval de moeite van het proberen waard (als je tenminste last hebt van de nachtelijke escapades...en ik lees hier geoeg vrouwen die daar prima mee om kunnen gaan)

    En oja, ik heb het over doorslapen als in zonder voeding (dat is hier de vraag). Mijn dochter wordt ook wel eens wakker 's nachts. Vaak valt ze zelf weer in slaap, soms geven we even een aai over de bol. Maar voeding heeft zij al vanaf 8 weken niet meer nodig gehad.
     
  13. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Ach, ZIJ zit er niet zo mee hoor..

    (beetje lange tenen geloof ik.. iets meer slaap nodig?)
     
  14. Charlie007

    Charlie007 Niet meer actief

    Inderdaad is goed slapen overdag ook belangrijk voor de nachtrust. Helaas denken veel mensen dat als baby's overdag weinig slapen het s nachts wel goed zullen doen, maar zo werkt het dus niet.

    Cygnet, kan je mij ook die pb sturen? Die van ons doet nu 6 uur per nacht van 23 tot 05, soms tot 06 maar zit al wel op 2 x 180/6 en 3 x 150/5...ons schema is nog niet helemaal vast helaas. Hij is bijna 12 weken en 5.2 kilo.

    Bedankt, Charlie
     
  15. fafje

    fafje Niet meer actief

    ja hie rondanks dat hij dus een onwijze goed eslaper is, deed tot en met 7 mnd nog 4 dutjes overdag+snachts klokje rond...alleen dus wel waker worden 1x per nacht ofzo..sinds 6 mnd
    maar moet zeggen hij slaapt om 19u en wordt dan in de nacht pas weer es wakker rond 5u ofzo

    toevallig laatste 2 weken heel onrustig slapen van 19 tot 00u...ondanks hij dus heel erg goed slaapt overdag
     
  16. patje

    patje Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Die van ons wordt al bijna 2 en slaapt nog steeds niet door......je kan er weinig aan doen, blijf gewoon zijn voeding aanbieden, komt vanzelf wel! ( al denken wij bij pim hier anders over...haha die slaapt wel een keer door als ie 18 is)
     
  17. misa

    misa Niet meer actief

    Hier met 5 weken doorslapen. Niet volledig vanzelf maar een beetje geholpen. Hij werd steeds later wakker en toen zijn we gaan rekken met de speen. Hij huilde dan niet om een voeding hoor! Anders zou hij het gewoon krijgen..! Wij hebben geluk denk ik, want hij doet dat nog steeds, met en uitzondering daargelaten. Dan wordt hij wakker door iets (droom, verkouden?) en dan gaat hij na het troosten gewoon weer slapen.
     
  18. bloem79

    bloem79 Actief lid

    16 okt 2006
    406
    0
    16
    Hoelaat geef je de avondfles?
    Wij zijn momenteel de avondfles (180+6) aan het vervroegen.
    Sinds we de fles om 21.00 uur geven slaapt onze dochter veel langer.
    Rijstebloem zorgde hier ervoor dat ze echt niet langer doorsliep, dus zijn we mee gestopt.
    Moet wel zeggen dat ze al wel bijvoeding krijgt en dat ze sinds die tijd echt goed doorslaapt.
    Gisteren heeft man een fles om 19.00 uur gedaan en niet weer wakker gemaakt (ik had late dienst) en vanmorgen was het 6.30 uur!
    Wij hebben geen vaste tijden t.a.v. het geven van de fles, we laten dit afhangen van onze dochter. De ene x zit er 3 uur tussen en de ander x weer 4 uur. Ik merk wel dat nu ze ouder wordt we steeds vaker een beetje op dezelfde tijden uitkomen.
    Ik zou wel 's nachts gewoon een fles geven. Je kindje wordt niet voor niets wakker. Nu ze nog zo klein zijn hebben ze het naar mijn idee ook echt gewoon nodig.
     
  19. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Vaker kleine beetjes voeding is beter dan grote hoeveelheden in een keer, dat verhoogt het risico op overgewicht later. Hier een nachtvoeding om half 5, uk sliep door vanaf 6 weken maar 6 uur vanaf een uur of 19/20 is niet hetzelfde als doorslapen voor mama ;) Hoort erbij en ik geef het hem met liefde.
     
  20. mugje

    mugje Actief lid

    28 jul 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier sliepen ze allebei door nadat we de avondfles eraf haalde!!
     

Deel Deze Pagina