Baby 4 weken wil alleen bij mij zijn

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Alizee, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alizee

    Alizee Bekend lid

    3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hopelijk kan iemand mij wat tips geven want zo houd ik het niet lang meer vol. Zoals de titel zegt mijn baby van 4 weken wil de hele tijd bij mij zijn. Ik geniet enorm van hem en hij ook van mij maar ik kom nergens meer aan toe op een dag. Ik moet blij zijn als ik even kan douchen en naar de toilet gaan. Lastig als je ook huishouden hebt en een gezin om voor te zorgen. Ik heb draagdoek als tip gekregen maar dan is hij ook bij mij de hele tijd en dat lost het probleem niet op. Over 6 weken ga ik weer deels werken dus hij moet ook wennen om niet constant bij mij te zijn.
    Ik geef borstvoeding, en hij wil het liefst alleen aan mij borst hangen de hele dag (en nacht). Hij eet goed (is in een maand 1 kg aangekomen) dus honger is niet het probleem. Speen wil hij niet en pink vind ik zelf heel vies.
    Als ik hem even neerleg gaat hij vreeslijk overstuur. Dat kan ik ook niet tegen.
    Hij valt absoluut niet van zichzelf in slaap, alleen aan mijn borst of in mijn armen. Daarna leg ik hem in zijn wiegje. Hij slaapt overdag rond 2 uur in totaal (kleine slaapjes van hooguit half uur).
    ’s Nachts gaat het goed hij slaapt rond 5 uur achter elkaar. Ik zal nog inbakeren proberen, misschien helpt dat een beetje.
    Ik heb hem ook laten huilen maar hij valt niet in slaap en het huilen wordt alleen maar erger met gevolg dat hij alles uitspuugt en klaar wakker en overstuur is.
    Ik kan hem ook niet lang laten huilen , ik voel me zo’n vreeslijke moeder, ik moet zelfs meehuilen.
    Herkent iemand dit ? Sorry voor het lange verhaal maar ik voel me zo onzeker ik doe mijn best maar ik heb het gevoel dat ik faal als moeder en dat ik niet goed genoeg mijn best doe om mijn kindje tevreden te houden… :(
     
  2. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    #2 Sensea, 24 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 mei 2011
    je kindje is 4 weken oud! natuurlijk wil die bij mama zijn. geniet er lekker van en laat de boel te boel.jullie moeten nog wennen aan elkaar en wennen aan de nieuwe situatie. het huishouden komt wel weer. je man zal even een handje moeten toesteken. het is heel normaal hoor dat ze rond deze leeftijd nog heel veel bij mama willen zijn. je faalt daardoor niet. laat het perfecte plaatje van het perfecte huis met de perfecte huisvrouw los en geniet lekker van jullie baby.hij heeft je nu heel hard nodig en dat is alleen maar goed. ik zou hem zeker niet laten huilen daar is hij nog veel te klein voor. hij snapt nog lang niet wat jij wilt als je hem weg legt dat hij dan moet gaan slapen, zodat jij even de afwas kan doen.

    rond een week of 6 zul je merken dat het eerste sprongetje van je baby zich aandiend en dat er daarna dingetje gaan veranderen. wellicht krijg je na die sprong wat meer regelmaat.

    als je denkt dat hij erg onrustig is zou je kunnen inbakeren ( een milde vorm is de puckababy bijv) merk je dat hij onrustig is en veel schokt of slaat met zijn armpjes? of dat hij krampjes heeft?

    als je overdag even rust wil kan je ook lekker even gaan wandelen met de wagen, dan slapen ze meestal ook lekker en kan jij even je hoofd leeg laten waaien. ( mits je al voldoende hersteld bent natuurlijk van de bevalling)

    ga als de baby s'avonds slaapt eens lekker uitgebreid in bad als je die hebt. en ga eens lekker in de middag samen met je kindje naar bed. probeer je rust te pakken op momenten dat daar te tijd voor is. dan kan je de baby lekker naast je neer leggen op of je buik.

    nogmaals je hoeft je niet onzeker te voelen en je faalt al helemaal niet. je moet alleen je denk beeld wat bijstellen. het huishouden komt vanzelf weer op gang. steeds een stapje meer, tot die tijd moet je man of iemand anders maar even wat bijspringen.geef jezelf de tijd en de ruimte te wennen aan de nieuw situatie en geef je lijf de tijd zich te herstellen.
     
  3. Sanjor

    Sanjor Fanatiek lid

    23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Helemaal mee eens!
    En trouwens ook herkenbaar! Nu gaat het bij ons super goed en kan ze zichzelf wel een uur vermaken in de box of op het kleed;) Dus even volhouden meis! Komt helemaal goed
     
  4. balleke

    balleke Fanatiek lid

    21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Kan me goed voorstellen. Het is fijn dat je kindje zo aanhankelijk is, maar als geen moment voor zelf hebt is het natuurlijk ook niet fijn. En kan je man het niet een keer ovenemen in zo'n draagdoek? Inbaken zal denk wel helpen geeft toch een baarmoeder idee. Miss geur doek in zijn bedje of in de box?
    Succes.
     
  5. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    je kindje is idd nog maar 4 weken.
    Ik snap wel wat je bedoelt natuurlijk maar mijn zoontje is 5 maanden en heeft dit nog heel erg.
    Nu ben ik nog steeds thuis maar hij hangt enorm aan mij.
    De ene periode is het erger als de andere.
    Maar ze hebben hun mama gewoon nog erg nodig.
     
  6. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Zo was het bij ons ook.
    Lekker in de draagdoek hangen en accepteren dat je voorlopig even wat minder kunt.
    Hiervoor heb je zwangerschapsverlof!

    En vergeet niet, over een paar maanden is het afgelopen, dan wil je kleintje liever zelf rondkruipen enzo.
     
  7. sam32

    sam32 Bekend lid

    14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien heb je iets aan het boek van Ria blom, regelmaat en inbakeren. Ik baker mijn zoontje ook in en dat werkt meestal heel goed ( op deze week na dan, zit middenin een sprongetje en slaapt erg kort overdag)
     
  8. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    hier hetzelfde verhaal, maar komt allemaal goed. hij wilde ook niet bij zn papa zitten, alleen bij mij. en voor de rest ging ie bij iedereen huilen en werd mn huis steeds viezer en viezer
    nu ondertussen gaat het beter. alleen zichzelf vermaken kan ie nog steeds niet erg lang. en hij slaapt ook gewoon overdag in zn eigen bed ipv altijd op mij

    komt allemaal goed!
     
  9. misa

    misa Niet meer actief

    Lieve schat, je kindje is nog maar 4 weken..! Laat hem toch nog even lekker bij je zijn..! Probeer eraan toe te geven, ook al kom je dan niet altijd aan je huishouden toe. Ik zou de tip van de draagdoek/zak dus ook aannemen. :)
    Je hebt nog 6 weken verlof, dus over een paar weken kan je ook wel proberen hem in zijn bedje te laten slapen. Dan kun je altijd elke 2 tot 5 min (huilen) even naar hem toe gaan voor een aai over de bol. En probeer een slaapritme te hanteren dan. Dus bijvoorbeeld: broekje uit, slaapzak aan, liedje zingen, muziekdoosje aan, kusje en slapen.
    En denk ook eens aan buikslapen. Kan soms dé oplossing zijn. :)
    http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/277369-buikslapen.html
     
  10. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Maak je niet druk ;) Lekker bij je dragen en over 6 weken is alles weer anders: dan is de borstvoeding anders en dan is de ontwikkeling van je kindje anders. Hier was ik ook best nerveus toen het werkmoment naderde maar met 10/11 weken wilde mijn zoontje opeens wel overdag in zijn wieg ipv alleen in de box of de draagdoek. Als je je kindje volgt dan scheelt dat een hoop stress. Geniet van die knuffelmomenten!
     
  11. Melanina

    Melanina VIP lid

    20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    lekker je kleintje bij je nemen veel aan de borst of in de draagdoek doen hoor .
    je kindje is nog maar 4 weken en jij bent vertrouwd jouw ruikt ie hoort je hartslag dus het is heeel logisch dat hij bij je wil zijn
    Mijn dochter is nu 1 en als ze niet speelt wilt ze ook altijd bij mij zijn.
    Lekker knuffelen.
    Liever een tevreden baby dan een huis wat door een ringetje te halen is.
    Neem elke dag zoals hij komt
    Hier hadden we zelfs bed dagjes dan wou zoey hele dagen drinken dus nam ik dr lekker in bed kon ik lekker veel bij slapen en zij lekker veel drinken en knuffelen.
     
  12. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Logisch toch? Je kindje heeft 9 mnd 24/7 bij je in de buik gezeten, je moet niet verwachten van je kindje dat het nu ineens zonder je kan, dat gaat langzaam aan steeds beter en is vooral heel erg wennen voor je kindje.
    Ik zou zelf absoluut niets anders doen dan lekker luisteren naar de behoefte van je baby. Een draagdoek is wel handig, want dan heb je je handne vrij.
    Het wordt vanzelf beter, geloof me.
     
  13. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.533
    729
    113
    Als je draagt in de draagdoek heb je beide handen vrij en kun je veel klusjes toch al doen. Ik heb op een gegeven moment een schema gemaakt van wie wat moest doen. Dat hielp hier in het huishouden erg.
     
  14. Alizee

    Alizee Bekend lid

    3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties fijn om te lezen dat voor sommige mijn verhaal herkenbaar is.
    Natuurlijk heb ik alle tijd voor mijn baby, ik begrijp heus dat hij alleen mij nodig heeft en ik geniet enorm van onze momenten samen. Ik ben alleen bang dat hij erg gewend aan mij raakt en dat wij een groot probleem hebben als ik weer ga werken.
    Ook is het moeilijk voor mij om dingen los te laten, ik wil nog steeds een schoon huis hebben lekkere dingen op tafel zetten als wij visite hebben aandacht aan mijn man besteden en voor mijzelf zorgen maar het lukt niet. Mijn man helpt mij enorm, als hij thuis komt na een lange dag werken doet hij de boodschappen en kookt voor ons, plus extra huishoudelijke taken en ja ik voel me schuldig erover. Ook besteed hij veel aandacht aan de baby en aan mij.
    Mijn familie woont ik het buitenland en mijn schoonfamilie komt alleen op koffiebezoek om de kleine te zien. Mijn schoonmoeder zegt steeds dat ik slecht eruit zie (ook gelijk na de bevalling) en maakte steeds opmerkingen over het huis dat niet alles tip top eruit zie. Zij is van mening dat ik de baby verwen en dat ik hem meer moet laten huilen om aan mij ‘andere taken’ toe te komen .
    Ik weet dat je zo’n kleine baby eigenlijk niet kan verwennen maar zij niet en ik wil geen ruzie met haar hebben, extra stres en drama heb ik op dit moment niet nodig.
    De tip met de draagdoek is erg goed ik wil eentje aanschaffen alleen voor binnen om meer te kunnen bewegen en mijn handen vrij te hebben. Ik weet alleen niet welke ik moet kopen. Iemand tips? Mijn baby weegt nu 4 kg.
     
  15. misa

    misa Niet meer actief

    Wat vervelend dat je schoonmoeder zo reageert. En direct na de bevalling zeggen dat je er slecht uit ziet... Duh!
    Ik zou er toch een keer wat van zeggen, of laat je man het doen. Gaaf aan dat je het op het moment allemaal niet op orde hebt, maar dat dat wel weer komt. En dat je nu andere prioriteiten hebt. En vooral dat je wilt dat je zelf kunt kiezen hoe je met je kind om gaat.

    Als dat nu al zo gaat, moet je er denk ik echt even een stokje voor steken, anders maak je jezelf alleen maar gek. :)

    Wat vind je man ervan?

    En huishouden: meis, je bent 4 weken geleden bevallen! Hier denk ik na 6 maanden nog steeds wel eens: waar zal ik beginnen in deze 'zooi'!
     
  16. Melanina

    Melanina VIP lid

    20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    nou en als je baby eenmaal gaat kruipen en spelen dan word de zooi alleen maar erger hahaha
    Lekker je SM later kletsen .
    Je bay heeft JOU nodig en beter verwend dan verwaarloosd hoor
    Ik heb liever een huis waar in geleefd mag worden en een blijde baby dan een door een ringetje te halen huisje maar een baby die om aandacht schreeuwt

    en op het dragen en voeden forum (google) kan je tips krijgen over verschillende draagsystemen
     
  17. Uk2011

    Uk2011 Niet meer actief

    Ten eerste: laat je schoonmoeder lekker l*llen ;)
    De eerste weken zijn gewoon zwaar. Je moet in een nieuw ritme komen waar je de goede balans vindt. Geloof me, na 16 weken heb ik die balans nog niet helemaal gevonden, maar het komt wel!

    Ik heb een Hoppediz doek aangeschaft via Babybij, ben er erg tevreden over. Makkelijk te knopen, en mijn zoontje vind het heerlijk.
     
  18. sietske

    sietske Bekend lid

    26 mei 2006
    552
    1
    0
    #18 sietske, 25 mei 2011
    Laatst bewerkt: 25 mei 2011
    heel herkenbaar! mijn zoontje is nu 4.5 week oud en wil ook alleen bij mij slapen.
    Ik ben het helemaal met mijn voorgangsters eens, maar wel met een kleine aantekening.
    Mijn kleine man wil ook niet slapen overdag en 's nachts wel, maar hij bleek helemaal vast te zitten in zijn borst/schouders/rug en slapen doet zeer op zijn rug.
    Je kan er dus voor kiezen een keer langs een osteopaat ofzo te gaan om lichamelijke dingen uit te sluiten.

    oja nog een aanvulling bij Babybij kan je voor 6 euro een draagdoek of draagzak huren voor 2 weken om uit te proberen! ideaal!
     
  19. FEE88

    FEE88 Niet meer actief

    Mijn meisje wou ook alleen maar bij mij zijn de eerste 5 a 6 weken :) ze viel alleen maar bij mij in slaap en daarna legde ik haar in de wieg beneden... Op het CB zeiden ze ook lekker blijven doen, op een gegeven moment kun je het wel afbouwen. Bij ons kwam dit moment toen ze haar eerste prikjes had gehad en ze 3 dagen bijna aan 1 stuk door sliep. Ze was zo moe dat ze lekker in haar eigen bedje ging slapen :D
     
  20. sannie30

    sannie30 Fanatiek lid

    24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Ik zat ook meteen te denken aan inbakeren. Dat hoef je dan niet ieder slaapje te doen, maar je zou kunnen beginnen met 1 keer per dag uit proberen. En dan zou ik je voor laten lichten door het cb over de manier waarop. Wij hebben zelf de ouderwetse methode met wikkeldoeken gebruikt, maar dat was hier erg succesvol...
     

Deel Deze Pagina