Ontpillen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Enise, 1 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Enise

    Enise Fanatiek lid

    4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi dames,

    Ik ben al 7 maanden gestopt met de pil. Ook ik moest net als alle anderen ontpillen. Ik heb 3 jaar de pil geslikt. Na de pil ben ik regelmatig ongi geworden. Heb dus een mooie cyclus elke maand. In deze periode dat ik gestopt ben met de pil, heb ik mijn lichaam leren kennen. De eerst 4 maanden had ik alleen last van menstruatiepijn voordat ik ongi werd. Dus een paar dagen voor mijn NOD. Daaraan wist ik dat ik ongi zou worden. Sinds de afgelopen 3 maanden heb ik ook last van gevoelige borsten en brandende tepels. Wat ik dus nooit had. Hieruit maak ik ook op dat ik ongi ga worden. Wil mezelf dus niet in de maling nemen dat ik zwanger kan zijn. Want wanneer ik ongi werd, ging de pijn in mijn borsten weg.

    Het lijkt er dus op dat ik nu compleet klaar ben met ontpillen. Maar iets begrijp ik niet. Kan een vrouw tijdens de ontpilfase niet zwanger worden? Zo nee, dan lijkt het erop dat ik nu veel meer kans heb om zwanger te worden omdat ik denk dat ik klaar ben met ontpillen? Of denk ik daar verkeerd over?

    Tis een beetje lang geworden, maar hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nee hoor, je kan gelijk zwanger worden na het stoppen van de pil
     
  3. Enise

    Enise Fanatiek lid

    4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Waarom zegt men dan, ik moet nog ontpillen?
     
  4. Majel24

    Majel24 Fanatiek lid

    21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Dit word geadviseerd zodat je weet hoe je cyclus is en mocht je dan zwanger zijn is het makkelijker uit te rekenen wanneer de bevrichting heeft plaats gevonden en wanneer de waarschijnlijke bevaldatum dan is
     
  5. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    precies en het "ontpillen" kan behoorlijke klachten met zich mee brengen.
    Je lichaam moet het ineens weer allemaal zelf doen.
     
  6. Enise

    Enise Fanatiek lid

    4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Aha, ik begrijp het allemaal weer :) :)
     

Deel Deze Pagina