haaruitval

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Boets, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boets

    Boets Niet meer actief

    Ik heb na de bevalling van mijn 2e kindje enorme last van haaruitval. Overal in huis liggen er haren. Mijn kleding zit onder en ik durf mijn haar amper te kammen. Zet mijn haar maar vast zodat er minder uitvalt. Het word nu ook erg dun.
    Ik heb lang haar.
    Wie heeft hier ook last van of wie weet wat ik er aan kan doen.
    Hoe lang duurt dit?
    Ik zit letterlijk met de handen in het haar.
     
  2. moonchild

    moonchild Fanatiek lid

    28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Erg vervelend! Vitamine b schijnt te helpen. Ik heb er tot 11 maanden last van gehad en nu zit ik met allemaal pluis aan nieuwe korte haren:(.
    Hopelijk gaat het bij jou snel over.
     
  3. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    pfff ja ik heb t hier ook echt heel erg. Ik heb t flink kort laten knippen voor mijn doen. En ik borstel t sochtends en s avonds goed uit, en de rest is t vast! Succes
     
  4. gemma87

    gemma87 Actief lid

    14 mrt 2011
    370
    1
    18
    heb t ook al een mnd
    heb t laten knippn ,gewoon voor mijn doen,en nu bijna altijd i neen staart en als ik t ls heb enkel wat wax erin meer niet.

    borstelen doe ik alleen sochtends en savonds

    hoop dat t sne overgaat want ben bang dak andrs kale plekken ga krijgen :x
     
  5. Chai

    Chai Niet meer actief

    Hier had ik ook al 3 pruiken kunnen laten maken onderhand.
    Ik kreeg vroeger altijd bij de kapper te horen dat ze nog nooit zulk dik haar hadden gehad als die van mij.
    Nou daar is nu nog maar 1/4 van over!!
    Gelukkig kan ik zelf ook mijn haar knippen, dankzij mijn kappersopleiding.
    Ik zou er op dit moment namelijk echt geen een kapper aan laten zitten, zooo bang !
    Ik moet wel zeggen sinds een weekje valt het minder uit.
    Verder gebruik ik op dit moment een multi vitamine bruis en dat werpt ook wel zijn vruchten af volgensmij.
    Ik vind het wassen zelf heel eng... er komt dan zoveel haar mee. Brr.. :(
    Ik heb mijn lange haar gelukkig wel kunnen behouden.
     
  6. Biccy

    Biccy Fanatiek lid

    28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Ik heb er nog steeds heel erg last van. Ik wilde eigenlijk over een week naar de kapper om het te laten verven, maar ben bang dat ik dan kale plekken krijg ofzo :( ik durf niet echt naar de kapper om eerlijk te zijn haha
     
  7. Boets

    Boets Niet meer actief

    Ik vind het ook vreselijk. Douche putje zit iedere keer vol. Zou oko naar de kapper moeten om te verven, maar dat durf ik niet.
    Ze zeggen dat verven al zo slecht is voor je haar.
    Ik schaam me ook best. Op mijn werk plek zit op de stoel haren op het bureau op de vloer. Die vitaminen zijn misschien wel een goed idee. Ben zelfs extra creme spoeling gaan gebruiken om zo min mogelijk klitten te hebben. Na een zwangerschap voelen wij vrouwen ons al zo minder aantrekkelijk en dan dit ook nog.
     
  8. Lola86

    Lola86 Fanatiek lid

    12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Hier ook nog steeds na 13 maanden haarballen in het douchputje en de slaapkamer stikt er ook van :(
    Maargoed er komen nu ook heel veel nieuwe haren terug en een boel krullende :S
     
  9. Charlie007

    Charlie007 Niet meer actief

    Meiden, ik heb het ook nog heel erg...maar het lijkt iets minder te worden maar zeker durf ik het niet te zeggen. Het is nu bijna 4 maanden aan de gang met ongeveer 500 haren per dag schat ik zo...en ik heb al heel weinig haar. Niemand ziet het nog, maar ik wel.

    Ik heb Nioxin shampoo en conditioner gekocht via een webshop in Belgie. Ik gebruikte dat na mijn vorige zwangerschap ook. Het maakt je haar heel dik dus krijg je weer een beetje een goed gevoel. Heb ook de fohnspray ervan. Is allemaal wel prijzig maar dan kan ik er nog wat van maken. Ondertussen raden ze bij haaruitval magnesium/calcium supplementen aan, extra zink tabletten en een B-complex met biotine er in.

    Succes en hopelijk wordt het gauw minder.

    Charlie
     
  10. typje

    typje Fanatiek lid

    14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hier ook last van, nog steeds pfff....Idd overal ligt haar. En met uitkammen denk ik soms wel dat er geen haar meer op mijn hoofd achter blijft. Ligt er geen haar van mijn hond, dan wel van mij ahahhahahahahah
     
  11. Chai

    Chai Niet meer actief

    Nou inderdaad... :(
     
  12. Bloemmm

    Bloemmm VIP lid

    31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier hetzelfde probleem...
    Erg naar en vervelend he :(
     
  13. kiki123

    kiki123 Bekend lid

    10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook zo'n last van, niet normaal :(! Tijdens mijn zwangerschap had mijn kapster het ook over vitamine B als mijn haar zou uitvallen na de bevalling (ze haf er zelf ook last van gehad), heb het nog niet geprobeerd maar ga het binnenkort denk ik toch maar eens halen.
     
  14. Boets

    Boets Niet meer actief

    @ charlie 007: heb je nog een link naar die website van die shampoo?

    Ik ben inmiddels 4 maanden onderweg maar ik kan er niet aan wennen hoor. Klinkt raar maar ben blij dat ik niet de enige blijk te zijn. Ik hoor er namelijk nooit iemand over, maar nu ik al jullie berichtjes lees..... We zijn niet de enige.
    Ben inmiddels wel wat vitamine gaan nemen. Baat het niet dan schaat het niet denk ik maar.
     

Deel Deze Pagina