Als ik zwanger ben verplicht mijzelf te spuiten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Blaak, 29 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaak

    Blaak Niet meer actief

    HallO!

    Ik heb 2 kindjes, de eerste werd 3 maanden te vroeg geboren ( met week 27) en de tweede begonnen de weeen ook toevallig met week 27 maar heb het uitkunnen houden tot week 39.

    Nu vertelde mijn gyno toen die tijd dat ik zwanger was van mijn tweede of ik wou spuiten (hormoon, dat een vroege weeen tegen zou houden?) Maar het was niet verplicht, iets over buitenland ofzo. Maar het zou gauw verplicht worden.

    Wie weet hier iets meer over en kan mij vertellen of het nu verplicht is als je gyno dat zegt te gebruiken/doen?

    Ik ben bezig voor een derde kindje.. dus misschien ben ik tegen die tijd met week 16? verplicht die hormonen te spuiten om vroege geboorte tegen te gaan?
     
  2. Blaak

    Blaak Niet meer actief

    Hmm niemand?
     
  3. AstridDi

    AstridDi Fanatiek lid

    6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Volgens mij kan niemand jou verplichten ook dan maar iets te spuiten! Ongeacht wat voor een medicijn het is!

    Die keuze heb je nog altijd zelf !!
     
  4. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ze kunnen je het niet verplichten lijkt me. Maar wel als standaard behandeling aanbieden. En je sterk aanraden.
    Gewoon zelf een goede afweging maken tussen de risico'n op een vroeggeboorte en de risico's van een prik
     
  5. Blaak

    Blaak Niet meer actief

    Ja. tis om een vroeggeboorte te voorkomen.. ik wil het dus wel doen bij mijn volgende zwangerschap denk ik. Maar eerst wil ik meer informatie weten en ervaringen van andere vrouwen... Als het echt helpt.. en niets schadigt dan vin dik het goed..

    Beter dan weer in het ziekenhuis liggen aan de weeenremmeers en mijn kindjes thuis enzo.. of nog erger dat de nieuwe beeb ook extreem vroeg word geboren en een kleine overlevingskans kan hebben.. Die tijd wil ik niet meer meemaken.. ik heb een hekel aan naalden, maar heb het er wel voor over
     
  6. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik ken die spuiten die jij bedoel niet, maar ik spuit mijn eigen buikje al wel helemaal lek om uberhaupt zwanger te kunnen worden. Dus qua spuiten ben ik wel een ervaringsdeskundige.

    Als dat medicijn veilig is en er voor zorgt dat een eventueel toekomstig kindje veilig in je buik kan blijven zeg ik doen!!!!

    Aan het spuiten ben je echt zo gewen hoor!!
     
  7. Sharon20

    Sharon20 Fanatiek lid

    19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey meid, misschien helemaal een andere situatie maar ik was ook super bang voor spuiten.
    toen ik voor 12 weken in de gips moest, moest ik bloedverdunners prikken. dit in mijn buik. dood eng, tot dag 2. dan gaat het vanzelf. je voelt het amper dus wil je even zeggen dat als het straks echt goed blijkt te zijn voor je beebje moet je niet bang zijn: peace of cake, ps, minder pijnlijk als bevallen :D
     
  8. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    ha, die heb ik ook weken moeten prikken, en daarnaast ook nog 2 andere prikken per dag dus ik deed ' s avonds een prik sessie van 3 spuitjes ;) Went echt snel. ;)
     
  9. Blaak

    Blaak Niet meer actief

    Maar als ik zwanger ben en ik moet dus spuiten, doe ik dat ook wel hoor, maar moet je dan ook in je buik spuiten?? Hoe moet dat als je buik groot en hard is dan? kan toch niet? Dan moe tik zeker in mijn been spuiten ofzo..?
     
  10. Jellybean1976

    Jellybean1976 Bekend lid

    14 jul 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    Hi, ik spuit insuline, 4 keer per dag, 3 x in mijn buik en 1x in mijn been.
    In je buik wordt het gelijk opgenomen en in je been duurt het wat langer, maar in het zkh zullen ze je wel vertellen wat jij precies nodig hebt.
    Lijkt me niet dat je het in je buik zult moeten spuiten, aangezien dit bij zw wat moeilijker is (harde buik).

    Ik zou goed informeren wat de gevolgen van die medicijn kunnen zijn.
    Succes
     

Deel Deze Pagina