Nogmaals helpppp

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mn2, 16 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mn2

    mn2 Lid

    12 mei 2014
    36
    6
    8
    NULL
    NULL
    Nu toch echt weer stressmoment... arme uk net smakkend in bed gelegd, leek echt hongersignalen, maar als ik haar aanlegde werd ze alleen maar gefrustreerd en trok en beet op de borst. (Nee geen zuigbehoefte, pink pakte ze ook niet)
    Willen jullie meekijken? Ik weet niet wat er nou fout gaat....

    Sinds dinsdag ziet het er een beetje zo uit (kloktijden kunnen nog wel verschillen) en zaterdag heeft ze er soieso een potje van gemaakt met dr slapen...
    7/8 uur: wakker en voeding
    8.30/9.30: slapen
    12/12.30: wakker en voeding
    13.30/14: slapen
    16/17 uur: wakker en voeding
    17.30/18.30: slapen
    18.30/19.00: wakker en voeding
    19.30/20.00: douchen
    20/20.30 uur: aanleggen, maar lijkt er nooit iets in te zitten, altijd huilen en trekken aan borst en dan smakkend in bed uiteindelijk in slaap vallen.
    23.00/23.30: dreamfeed (drinkt minimaal, lijkt ook leeg te zijn)
    Tussen 2 en 4 uur: 1x nachtvoeding
    Soms komt tussen 5 en 6 nog een keer als ze bij eerdere nachtvoeding weinig heeft gedronken.

    Dus meestal 2 lange slaapjes en een heel kort slaapje overdag (deze week dan).
    Wat is nou handig om te doen? Eerder wakker maken overdag zodat ze vaker drinkt, aangezien veel mensen zeggen dat 6/7 voedingen te weinig is? Of in de wakkere tijd 2 keer laten drinken (bij wakker worden en weer naar bed gaan? Maar dan zou ze 2 keer drinken in 1,5 uur)
    Maar overdag lijkt productie wel ok, het is vooral vanaf 20.00 dat ze gewoon leeg lijken en uk gefrustreerd eraan loopt te trekken...

    Nog ter info: we zitten in het slaap wakker ritme door kinderarts omdat uk absoluut niet meer wilde slapen met een week of 6, gaat nu wel beter, al kost in slaap komen erg veel hulp van mij... Maar ik durf daar dus ook moeilijk vanaf te stappen.... ik weet het echt even niet meer...
    Ik plaats dit bericht nog een keer als nieuw bericht, wellicht dat er nog wat meer mensen mee lezen...
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.911
    3.328
    113
    Hoe gaat de groei? Heb je al de who curve ingevuld?
    Zolang de groei goed gaat, niet druk maken om de hoeveelheid voedingen.
    Tot 6 maand zie je liever 8 tot 12 voedingen op een dag. Maar voor sommigen werkt 6 a 7 voedingen ook prima. Wij zaten ook nooit op 8 of meer voedingen en ik voed nu met 18 maand nog steeds.

    Dat je in de avond minder melk hebt is ook normaal, vaak willen kindjes dan clusteren, lekker laten gaan, ook al lijken ze wat gefrustreerd, soms omdat er te weinig melk is, soms omdat er melk komt terwijl ze eigenlijk niet willen.

    Mocht je twijfelen of ze wel genoeg krijgt kun je ook voor en na elk slaapje aanleggen. Dan heb je al weer een boel voedingen erbij.

    En verder is het loslaten! Probeer je niet te druk te maken, probeer je meisje te volgen, dan komt het wel goed!

    Owja, en helpen met in slaap komen is ook niet erg hoor. Niks veiliger dan mama, er is totaal geen reden haar die veiligheid niet te geven.
     
  3. wishtobe

    wishtobe Niet meer actief

    Weet niet of je vraag nog van toepassing is, maar ik reageer gewoon even.

    Die van mij (13weken) heeft sinds een paar weekjes ook de 'ik trek en bijt zo hard mogelijk in mamas tepel-fase'.
    Als ze begint los te laten, trekken of bijten stop ik even met voeden. Ze begint dan toch gefrustreerd te raken. Soms zit er dan een boertje vast. Maar meestal wil ze gewoon even 5minuten rust om daarna rustig verder te gaan drinken. Heb je dat al eens geprobeerd? Een kleine pauze tijdens het drinken inlassen? Wie weet helpt het bij jullie ook?
     

Deel Deze Pagina