wassen met lactacyd was-emulsie mag dat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mili, 31 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mili

    Mili VIP lid

    23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hoi,

    Weer ff een "onnozele" vraag van mij, maar mag je je vagina wel of niet wassen met zeepvrije was-emulsie van lactacyd?

    Die inwendige mag niet dacht ik zelf ergens gelezen te hebben, maar die gewone zeep weet ik dus niet.

    Ik was me daar meestal mee heb het idee dat dat frisser wordt dan alleen met water...maar ja...ik twijfelde of dat nog wel mag ivm de zuren etc..... :rolleyes:

    Ik hoop dat iemand het antwoord weet!

    Alvast bedankt....

    Groetjesssss,
    Mili
     
  2. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Het mag wel maar lactacyd is zowieso niet zo goed voor de zuurgraad van je vagina en tijdens de zwangerschap ben je vatbaarder voor schimmels (die komen als zuurgraad verstoort is) dus ik zou het niet doen. Ik ben verpleegkundige en heb altijd geleerd dat het net zo schoon wordt als je het met alleen water wast.

    En schimmelinfectie word je niet blij van weet ik uit ervaring hihi :) (moest bij dokter met m'n beentjes wijd en eendebek brrrr )
     
  3. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    zeker geen rare vraag, ik zit hier ook mee, ik gebruik het ook altijd en anders gebruik ik toch zeep of douchegel , al zegt men alleen met water wassen,.... vind water alleen ook niet echt fris,..
    maar nu durf ik het ook niet echt,
    ik had het al eens gevraagd aan de fabrikant, kreeg hier een antwoord op en dacht dit zal ik eens op mijn gemakkie lezen, maar 2 dagen later waren al mijn postjes weg :(
    nu ik zwanger ben, ben ik ook bang om het dagelijks te gaan gebruiken
     
  4. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ow pipo dit hoor ik nu vh eerst, ik had namelijk toen ooit een verstoorde zuurgraad en toen ging ik op advies dit gebruiken om het te herstellen,...
     
  5. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    water is echt voldoende, je vagina reinigt zichtzelf wel namelijk
    Al die andere spullen zorgen idd dat je zuurgraad vanslag raakt.
     
  6. Juudje27

    Juudje27 Bekend lid

    14 mei 2007
    762
    0
    0
    Niet meer gebruiken dus?
     
  7. Racebabe

    Racebabe Fanatiek lid

    16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Er staat toch juist op de verpakking dat het de natuurlijke zuurgraad niet aantast?
    Met gewone zeep en douchegel gebeurt dat toch wel?
    Ikke niet meer snap :(
     
  8. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    Lactacyd heeft dezelde ph-waarde als je vagina dus het kan geen kwaad voor de zuurtegraad.
    Daar is lactacyd juist speciaal voor ontwikkeld.
    De inwendige zou ik idd niet gebruiken, maar de uitwendige kan geen kwaad.
     
  9. Mili

    Mili VIP lid

    23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :( mmm lastig hihi die verschillende antwoorden. Ik dacht inderdaad ook dat lactacyd juist ph neutraal was, staat erop en dat het juist speciaal voor de vagina gemaakt is om dat niet te verstoren...

    Maar ja...als het dus schadelijk is nu ik zwanger ben, dan kan ik het beter niet gebruiken...

    Nou ja als mn afscheiding aan houdt dan ga ik wel ff langs de ha, misschien toch een infectie. Al ruikt het niet echt anders dan anders en is het meestal gewon wittig....

    Mn normale ongi datum zit er ook aan te komen, maar ja ben zwanger dus dat komt niet, ga ik vanuit ;) , maar misschien heb ik daarom nu wat meer afscheiding ofzo? :rolleyes:

    Naja in ieder geval bedankt voor de antwoorden ik gebruik het gewoon eerst ff niet en anders check ik ook nog wel ff vrijdag bij de VK.

    Liefs,
    Mili
     
  10. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Volgens mij kun je het beter NIET gebruiken tijdens de zwangerschap omdat tijdens de zwangerschap je zuurtegraad veranderd.
     
  11. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Je vagina kan het het beste gewoon zelf regelen... gewoon goed met water wassen en verder niks. Verder als je zwanger hebt heb je zoweizo meer last van afscheiding... hoort er gewoon bij. Gewoon een keer vaker wassen en een keer vaker van onderbroek verwissellen (katoen)
     
  12. Niet meer actief

    Ik heb het gevraagd aan mn HA en VK en die zeiden beide dat je de wasemulsie nog wel gewoon kan gebruiken, maar de inwendige niet. Ik had zelf ook een "verstoorde zuurgraad" en door de wasemuslie te gebruiken heb ik juist nergens last van!
     
  13. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    anders gewoon ff de fabrikant vragen,...

    tja en wassen met alleen water, ik weet dat het moet, maar nee , vind het echt niet fris
     
  14. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Heb altijd Lactacyd gebruikt, ook tijdens mijn zwangerschap. Met water alleen vind ik niets :s Doe mij maar een lekker fris ruikend Lactacyd doosje ;)
     
  15. xje

    xje Actief lid

    26 feb 2007
    157
    0
    0
    ZH
    Ik gebruik de emulsie ook gewoon hoor, heb ik ook de hele vorige zwangerschap gedaan. Omdat het uitwendig is kan het geen kwaad (heb ik ook ff bij de huisarts gechecked destijds).
     
  16. evaatje

    evaatje Bekend lid

    23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ik gebruik ook gewoon Lactacyd. Vind dat ook een stuk frisser als alleen water. Ik weet alleen dat je de inwendige niet te vaak moet gebruiken, daar kun je wat droger van worden (is tijdens de zwangerschap niet erg haha..) Bij helpt het juist om de zuurtegraad goed te houden.
     
  17. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Hahaha, zo zie je maar weer zoveel verschillende berichten.
    Bij de een zal het wel werken en bij de ander niet. Zo krijgt de een ook sneller schimmel als ze gewoon douchegel gebruiken. Even kwestie van uitproberen dus.
     
  18. Kimmies

    Kimmies Actief lid

    9 mrt 2007
    205
    0
    0
    Bij mij zeiden ze bij de apotheek dat het beter was om het niet te doen, af en toe mocht wel, maar niet te vaak.
    Je natuurlijke weerstand word dan nl. minder.
     
  19. maart

    maart Fanatiek lid

    18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik gebruik gewoon nog elke dag lactacyd.
     
  20. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Haha ja alleen water lijkt mij ook niks :(

    Ik gebruik het elke dag.
    Ben heel gevoelig voor vaginale schimmel vanwege diabetes.
    En als ik het niet gebruik is het telkens raak.
     

Deel Deze Pagina