November 2016 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door honeyy, 29 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appel28

    Appel28 Bekend lid

    28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lekker mamalol dat hij zo goed slaapt. Hier ook geen klagen slaapt 's nachts zo'n 4 uur achter elkaar. Ik moet wel zeggen dat ik blij ben als hij dadelijk lamger slaapt. Zo rond 3:00/04:00 ben ik altijd zo moe... moeilijk om waker te blijven tijdens het voeden. Maar goed, ben al blij als hij gewoon weer in slaap valt na de voeding.

    Kerst vind ik ook altijd leuk, wel druk maar wel gezellig.

    Heb nu sinds een paar dagen steken in m'n borst. Zoobang voor spruw! Ik zie niks aan mijn borsten of aan mijn kleine knul maar ja je weet t niet he. Morgen toch even de ha bellen. Miconazol mag er gewoon op toch?
     
  2. Ves

    Ves Actief lid

    20 aug 2014
    243
    0
    0
    Zomer Bodhi zit nu sinds 2 dagen op 5x150...

    Mamalol hooelijk geen KiSS maar wel goed om even na te laten kijken...

    B.odhi komt rond 04.00 en dan leg ik hem lekker bij me en dan slaapt hij prima verder tot 06.00 dan rustig aan verschonen en zn 'ontbijtje'...
    Wel vind ik de dagen echt voorbij vliegen zeg, december is hier sowieso al enorm druk, naast de feestdagen is mn moeder jarig, mn zusje en ikzelf haha
     
  3. Ves

    Ves Actief lid

    20 aug 2014
    243
    0
    0
    Appel28 misschien een ontstoken melkklier?
     
  4. Appel28

    Appel28 Bekend lid

    28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat is Kiss syndroom?

    Ben al bij de ha geweest en denk toch spruw. Bah vervelend maar ja. Gaat ook wel weer over...
     
  5. Mamalol

    Mamalol Actief lid

    19 nov 2015
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig geen Kiss! Wel een gespannen sterk mannetje. Ontspanningsoefeningen meegekregen. Daar werd ie heel rustig en ontspannen van. Ben allang blij dat alles in z'n nekje goed zit.

    Hier afgelopen nacht van 2300-0500 geslapen. Zit nu te voeden, hopelijk komende nacht weer zo goed en gaat ie uitbreiden richting 7 uur. Kunnen wij ook naar 5 flessen..

    Balen appel spruw. Kun je er bij borstvoeding iets tegen doem??

    Ves dagen vliegen hier ook echt voorbij. Morgen alweer donderdag, al bijna weer weekend. Verlof gaat hard zo 😇
     
  6. Appel28

    Appel28 Bekend lid

    28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja heb een zalfje gekregen en drankje voor m'n zoon. Na 6 dagen moet het weg zijn
     
  7. Mamalol

    Mamalol Actief lid

    19 nov 2015
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer dat hier toch ook zo rustig is...

    Hier gaat goed. Hij slaapt alleen een stuk minder overdag ineens. Waar hij eerst 2,5 uren sliep tussen voedingen is hij nu na een uur weer wakker. Misschien 6 weken sprong?? Naja gaat vast vanzelf weer beter!
     
  8. Loontje1

    Loontje1 Bekend lid

    5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Jammer inderdaad!

    Hoop dat het snel beter gaat Appel! Want dat onrustig drinken is echt niet tof. Vond het ook gewoon echt pijnlijk.

    Je denkt het ene moment een ritme te hebben en het volgende moment is die helemaal weg. Hoer ging eerst het slapen overdag ook goed en nu ineens weer minder. Afgelopen nachten ook, twee keer voeden, waarvan de laatste om 7.00 uur, dus gewoon de ochtend eigenlijk en nu was het weer om 2.30 en 5.00 uur. Balen soms wel eigenlijk...

    M'n verlof is nu officieel voorbij, maar we hebben nog wat vakantie erachteraan geplakt 😃. Hoe hebben jullie dat geregeld?
     
  9. Zomer15

    Zomer15 Actief lid

    18 mei 2015
    257
    0
    16
    #49 Zomer15, 17 dec 2016
    Laatst bewerkt: 17 dec 2016
    Idd ritme is de ene dag wel, andere niet.
    Ik had tijd terug hele lange rukken snachts met de borstvoeding.
    Twijfel om te gaan stoppen. WAnt word met fles overdag denk wat makkelijker. Denk dat je iets meer ritme krijg. En dan weet k wat ze krijgt. Ze groeit opzich goed maar soms denk ik dat ze te weinig drinkt. Huilt soms tussendoor. Dan geef k nog slokje.maar voeding geven duurt wel lang.
    En de oudste vind flesje geven ook leuk.
    Lukt het jullie om dan met fles er 3a4 uur tussen te laten. Hoe snel doen ze over de fles?
    En zijn ze erns tevreden?

    Verder gaat het goed. Genieten volop.
    Ik heb verlof tm januari maar ga denk vanaf mei naar heel laag contract. Er is bij ons altijd extra werk
     
  10. Zomer15

    Zomer15 Actief lid

    18 mei 2015
    257
    0
    16
    Ben begonnen met kolven. In 5 minuten een fles vol. Nu maakte ze een ruk van vier uur eb moest haar wakker maken. Nu kan papa dan ook soms fles geven. Ben nu met alles in half uur klaar. Terwijl normaal uur was en soms na half uu weer onrustig were
     
  11. Mamalol

    Mamalol Actief lid

    19 nov 2015
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 3,5 a 4 uren tussen de fles. Is goed tevreden dan.
    Hij doet ongeveer 20 min over een fles..

    Ik heb ook verlof tm januari. Is gewoon het normale standaard zwangerschapsverlof. Neem geen extra vakantie of verlof op.

    Kunnen merken dat hij in 6 wwkensprong zit. Overdag wat onrustig, maar begint echt actief contact te maken. En vind een kwartiertje in box onder muziekmobiel nu ook leuk. Leuk om de ontwikkeling te zien.
     
  12. Appel28

    Appel28 Bekend lid

    28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leuk mamalol dat er meer contact komt. Ik merk nog niks van een sprong. Nog nooit echt opgemerkt.

    Hier gaat alles prima. Onze zoon kreunt alleen heel erg. Zullen dat krampjes zijn? Hij kreunt met name in zijn slaap maar met de oogjes dicht. Als ik ga voeden lijkt het iets minder te worden maar eigenlijk is het dan nog geen etenstijd. Ik heb sab simplex maar moet ik dat voor iedere voeding geven?
     
  13. Loontje1

    Loontje1 Bekend lid

    5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Hey dames!

    Ik weet niet goed hoe ik die sprongen moet zien bij Siebe gezien zijn vroeggeboorte. Maar momenteel is hij flink verkouden, hoesten en snotneuzen. Hij slaapt vrijwel de hele dag door (ben ik biet gewend van hem) en wordt alleen wakker om te eten. Gelukkig geen koorts.

    Kreunen zou van krampjes kunnen komen, meestal kronkelen ze dan ook nog daarbij.

    Hoe is het verder met alle kindjes?
     
  14. Zomer15

    Zomer15 Actief lid

    18 mei 2015
    257
    0
    16
    Hallo dames
    Een hele fijne kerst toegewenst met jullie nieuwe spruit.

    Hier is ze ook alweer verkouden. Tja papa en broer snotteren ook.
     
  15. Ves

    Ves Actief lid

    20 aug 2014
    243
    0
    0
    Hier ook weeeeer verkouden, ventje is net 7 weken oud en nu al voor de 2e keer verkouden, net een klein varkentje als hij begint te huilen..

    De dagen goed doorgekomen iedereen?

    Wij hadden gelukkig niks gepland staan en dus heerlijk rustige dagen thuis met het gezin en geen verplichtingen <3

    Oud en nieuw net zo :) en jullie?
     
  16. Lisalisalisa

    Lisalisalisa Bekend lid

    21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    Hier ook een november mama :)
    Onze Toore, geboren op 13-11, met 52.5 cm en 3.660 kg :)

    Hij gelukkig nog niet verkouden geweest en groeit vrij goed :) Nu 57.5 cm en 4.6kg.

    Maar wel gevolgd door KA omwille van Reflux (en miss. KMA) :) ben eens benieuwd!
     
  17. Appel28

    Appel28 Bekend lid

    28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Welkom lisalisalisa!

    Wat is KMA? Reflix is toch dat t maagklepje niet goed sluit en daardoor baby's veel spugen? Hie spuugt hij ook best veel maar weet niet wat te veel is.

    Onze zoon is ook meteen inde eerst weken verkouden geweest. Heel sneu.veel sluim en snot. Nu gaat het wel maar trek (sorry...) soms nog behoorlijke snotterbellen eruit.

    Wij hebben ook rustige dagen gehad. Oud en nieuw met wat vrienden vieren. Lekker rustig.
     
  18. Loontje1

    Loontje1 Bekend lid

    5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Zo sneu die verkouden baby'tjes, hier lijkt het ergste gelukkig wel voorbij!

    Welkomlisalisalisa! Hoop dat de ka iets kan betekenen voor jullie! Wanneer moet je er naartoe?

    KMA koemelk allergie.

    Hier wel drukke dagen gehad, Siebe heeft het goed gedaan. (Z'n broer kon helemaal niet tegen die prikkels destijds, dus heb hoop dat Siebe het wat dat betreft beter gaat doen).
    Oud en nieuw gaan wij heerlijk rustig thuis vieren en misschien lig ik wel gewoon in bed &#128584;.
     
  19. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.712
    3.255
    113
    Aww dat lijkt me echt heel zielig, als je baby verkouden is! Ook voor de ouders...

    Onze kerst is verbazingwekkend goed gegaan, ze vond al die gezelligheid geweldig :)
     
  20. Ves

    Ves Actief lid

    20 aug 2014
    243
    0
    0
    Iedereen een fijne jaarwisseling en een top 2017!! Hoop dat alle kleintjes goed slapen deze nacht <3
     

Deel Deze Pagina