November 2016 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door honeyy, 29 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamalol

    Mamalol Actief lid

    19 nov 2015
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen een gelukkig nieuwjaar! Leuke avond gehad?? Hopelijk hebben jullie kleintjes geslapen? Hier super. Van 2300-700 terwijl hij om 2.00 uur nog met auto maar huis vervoerd is 😉 Erg fijn!
     
  2. Appel28

    Appel28 Bekend lid

    28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gelukkig nieuwjaar iedereen!

    Fijn mamalol dat ie zo goed slaapt. Hier een beetje last van regeldagen. Had er nachten bij van 23:00 tot 04:00/04:30 maar sinds t nieuwe jaar twee keer per nacht... pfff das best vermoeiend... we hadden een fijn ritme maar dat is nu een beetje kwijt.
     
  3. Mamalol

    Mamalol Actief lid

    19 nov 2015
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook al twee dagen van de mik. Komt s nachts ook weer voor voeding en overdag amper slapen.. vind het best vermoeiend als ik eerlijk mag zijn...

    Snap dat jij t ook pittig vindt appel!
     
  4. Loontje1

    Loontje1 Bekend lid

    5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Dag dames!

    De beste wensen voor dit jaar! Wat fijn mamalol dat hij doorsliep de nieuwjaarsnacht, alleen wel K dat hij nu weer helemaal uit z'n ritme is..

    Hier gaat het slapen eigenlijk wel goed, van de week kwam hij zelfs pas om 5.30 uur voor z'n eerste voeding, terwijl dot normaal om 3.00 uur is. Gister was het weer gewoon om 3.00 uur en vandaag om 4.30 uur.

    Ik ben super trots want hij heeft zichzelf gister een paar keer omgedraaid van buik naar rug, hopen dat hij dit blijft doen en dat het geen foutjes waren.

    Z'n verkoudheid is nooit weggeweest, maar het lijkt ook weer gewoon erger te worden 😔. Hoop dat het snel over is.

    Vrijdag gaan we een weekje naar cp, echt super zin in. Even m'n "verlof" (het is al even geen verlof meer, maar vakantie) afsluiten. Dan nog twee weekjes thuis en 1/2 ga ik weer werken.

    Wanneer beginnen jullie? Zien jullie er tegenop?
     
  5. Mamalol

    Mamalol Actief lid

    19 nov 2015
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja jammer he loontje dat alle dagen weer zo wisselen qua slapen. Ach ja het komt vanzelf. Vandaag is J alweer 2 maanden oud. S is natuurlijk alweer ruim 4 maand. Best gek eigenlijk. Gaat zo snel.
    Of reken jij met gecorrigeerde leeftijd? Veel plezier in cp!! Welke gaan jullie?
    Wij gaan mijn laatste weekend van verlof weekendje naar Texel! Ook heerlijk!

    Vandaag naar cb. Erg benieuwd hoe zwaar en lang J nu is.

    Ik start ook 31/1 weer met werken. Ik heb geen extra vakantie. Dat is gewoon einde van mijn verlof.
     
  6. Loontje1

    Loontje1 Bekend lid

    5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Gaat snel hé?! Gewoon shocking dat we al richting de 5 maanden gaan. Ik reken in principe gewoon vanaf geboorte, maar alles ka, fysio enzo rekenen vanaf de uitgerekende datum.

    We zitten in heijderbos!

    Heerlijk om het nog even af te sluiten. Jij ook aan het aftellen dus. Hoeveel uur ga je werken?
     
  7. Zomer15

    Zomer15 Actief lid

    18 mei 2015
    257
    0
    16
    Loontje lekker gaan genieten. Idd een bijzondere afsluiting. En dat rekenen tja zou je gevoel volgen.
    Hier eerste x bevallen met 42 weken en nu 37. Zie hier al énorme verschillen. Kan ook karakter zijn.
    En sommige dingen die ik misschien vergeten ben.
    Maar het lachen,vastpakken, geluiden maken was nu ruim maand later.

    Nachtrust gaat goed. Sinds ik helemaal overgestapt op ben 5x daags 5 minuten kolven.
    Ik geef dan meestal 150 ml per fles. Ze slaapt gemiddeld van 22:00 tot 6:30'
    Nu binnenkort de stap maken naar grote ledikant.

    Tijd vliegt. Moet over 10 dagen al werken. Deels zin in moment voor mezelf. Maar verveel me nog niet.
     
  8. Appel28

    Appel28 Bekend lid

    28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh lekker naar Heijderbos loontje! Heerlijk geniet ervan.

    Ik hoef nog langniet te werken. Pas half april. Had nog wat uren over de die plak ik er achteraan. Ik zag er altijd een beetje tegenop om weer te moeten gaan werken maar als ik eenmaal een week bezog was was het ook weer als vanouds. Ik hou van mijn werk dus das fijn.

    Mijn zoon is ook zo ontzettend verkouden. Hij hoest zo enorm. Echt zielig. Lijkt nu iets los te komen maar hij slaapt veel nu.
     
  9. SnnR

    SnnR Actief lid

    3 mrt 2016
    201
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Een hele poos geleden dat ik wat heb gepost.
    J.ille is nu 9,5 week, weegt 4825 en is 58cm.
    Heel wat opstart probleempjes gehad maar krabbelen weer op.
    Vanaf z'n geboorte was het al een pittig sterk mannetje met een eigen willetje. Het viel mij ook gelijk al op dat hij heel gespannen en onrustig was. Maakte vreemde knorrige geluidjes en hebben hem in de kraamweek al verhuisd naar z'n eigen kamertje vanwege deze geluiden, onrust en het vele huilen. Elke x werd gezegd dat het er bij hoorde. Tot hij met 5 weekjes ineens hele dagen aan het krijsen was. Helemaal overstuur. Voor ons werd het ook heel zwaar. Bij de huisartsenpost beland en de diagnose verborgen reflux gekregen. Z'n slokdarm was zwaar geïrriteerd. Nu andere voeding en medicatie en vanaf gister t idee dat het nu beter gaat en hij zich wat fijner en vrolijker voelt. Volgende week begin ik weer met werken. Totaal uitgeput maar ook wel weer zin in.

    Hij krijgt nu 5x 150cc Hero comfort in elke fles sab simplex
    Sochtends 4ml lactulose en 10mg nexium.
    Deze voeding is goed verteerbaar en verzadigd niet zo dus komt hij om de 4 uur, ook snachts. Hopelijk snel doorslapen.....

    Hoe gaat het bij jullie??
     
  10. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    hey meiden
    lang geleden dat ik nog wat gepost heb

    werken gaan: hier was het het plan om pas te gaan werken as Yindie naar school gaat (hier in België is dat op de leeftijd van 2,5 à 3 jaar)

    flesjes: Ze drinkt nu 5 flesjes van 150ml (150 ml water met 5 schepjes melkpoeder en nutriton)

    vandaag ook weer bij K&G geweest (bij jullie is dit heet cb)
    Yindie is goed gegroeid en bijgekomen op 6 weken tijd
    ze weegt nu 5,670kg (+ 1,670kg), meet 57cm (+5cm) en hoofdomtrek is 39,4cm (+2,4cm)

    verder is Yindie afgelopen zondag gedoopt en ze deed het super
    ikzelf: nog 3 chemo's en dan krijg ik een nieuwe scan om te kijken of er nog verdere behandeling nodig is en zo ja welke.
     
  11. Loontje1

    Loontje1 Bekend lid

    5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Wat een heerlijke nachten zo Zomer! En kolf je 150 ml in 5 minuten??
    Alleen nog het weekend vrij en dan weer aan de bak, hoop dat je snel weer ingewerkt bent!

    Appeltje heerlijk dat je nog even vrij vent, echt even genieten nu! Ook wel dijn dathij dan ook wat groter is en meer kan hebben! Hoe is het nu met de verkoudheid?

    Fijn snnr dat er iets gevonden is waardoor je mannetje niet lekker in z'n vel zat. Wel een hoop medicijnen zo als ik dat lees, maar als het werkt!

    Zuurtje gefeliciteerd met de doop van jullie meid! Fijn ook dat ze zo goed groeit!
    Heb je toch een beetje kunnen snoeten van je kraamperiode naast de chemo's of niet echt? Lijkt me enorm zwaar met een kind die nog niet doorslaapt en je lichaam ook om rust vraagt.

    Hier gaat het goed, vandaag alweer de laatste dag cp. Vliegt altijd voorbij zo'n week. Volgende week weer veel dingen gepland staan, zoals fysio enzo.
    Siebe woog voor we op vakantie gingen 4280 gram, gewicht gaat nu minder snel dan dat het in het begin is gegaan. Gelukkig heeft de vakantie ook hem goed gedaan, want hij is eindelijk niet meer verkouden! Nu hopen dat het zo blijft, want ik vond het, voornamelijk rond de kerst, toch echt wel even spannend.
    Hij kan inmiddels draaien van buik naar rug, helemaal trots natuurlijk!
     
  12. Zomer15

    Zomer15 Actief lid

    18 mei 2015
    257
    0
    16
    Wauw wat doet siebe het goed. Al draaien.
    Fijn dat jullie genoten hébben van de vakantie.
    Het is heel normaal dat kinderen eerste maanden enorm hard groeien. En dan nog zie je weleens groeispurtwn.

    Zuurtje ik leef met je mee.spannend na 3 behandelingen. Voel je je niet heel moe?
    Gelukkig doet yindie het goed.

    Snnr wat fijn dat er een oorzaak is gevonden en je zoon weer meer lacht.

    Appel lekker nog genieten van je mannetje. Maar nummer drie is ook denk drukker.

    Ben heel dankbaar met de nachten. Kolven gaat super.
    Mijn eerste werkdag was leuk.
    Zijn er al mensen die 4x 180 ml geven? Weten jullie wanneer dat normaal ongeveer is?
     
  13. Ves

    Ves Actief lid

    20 aug 2014
    243
    0
    0
    Erg rustig hier hè, moet eerlijk zeggen dat ik ook meer/ makkelijker FB bij kan houden dan deze site :) sorry
     
  14. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    ik heb de fb pagina helemaal niet.
    ik ben ook niet meer zo vaak op zp te vinden

    ons meisje is ziek, ze heeft een longontsteking en krijgt nu neusdruppels, antibiotica en een puffer
    hopelijk is ze vlug beter en drinkt ze haar flesjes weer beter

    hoe gaat het bij jullie?
     
  15. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    kan iemand mij de fb via pb doorsturen, zou het leuk vinden om in contact te blijven met jullie
     
  16. Mamalol

    Mamalol Actief lid

    19 nov 2015
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan wil ik toch ook wel bij de Facebook groep. Is het helemaal privé?
    Ik mis de gezelligheid hier wel namelijk...
     
  17. Butterfly1109

    Butterfly1109 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Ooo, is er een fb groep? Voor nov 2016 mama's van zp of in het algemeen. Ook ik zou graag lid willen worden, ik vind het fijner om via fb te typen en mee te praten dan op zp.
     
  18. Loontje1

    Loontje1 Bekend lid

    5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Ik kijk nog wel regelmatig hier, maar er wordt inderdaad erg weinig getypt.

    De fb groep is best groot hoor, zitten geloof ik zo'n 70 dames in van zo maar ook babybites.

    Zuurtje hoop dat jullie meisje snel beter is!
     
  19. Butterfly1109

    Butterfly1109 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Kun je me de naam geven van de fb pagina? Eventueel via pb? Ik kan hem zo niet vinden.
     
  20. MamaDaanT

    MamaDaanT Actief lid

    7 jan 2016
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames!
    Pffff wat vliegt de tijd, m'n mannetjes zijn alweer bijna 4 maandjes.
    Maar het is zo druk dat ik ook echt vaak vergeet hier te kijken, duusss ik hou me ook graag aanbevolen voor de FB groep! Is ook wat meer privé dan is het ook leuk om een fotootje te delen:)
     

Deel Deze Pagina