November 2016 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door honeyy, 29 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDaanT

    MamaDaanT Actief lid

    7 jan 2016
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beterschap voor je meisje zuurtje!
     
  2. MamaDaanT

    MamaDaanT Actief lid

    7 jan 2016
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    T & B drinken sinds dat ze 2 en halve maand waren ongeveer nog maar 4 flessen. Ze wilde voor de avond fles niet meer wakker worden en toen zeiden ze op het CB lekker laten liggen en kijken wat ze doen;) en vervolgens werden ze pas rond 4 wakker na 2 weekjes werdt het steeds later en nu slapen ze al een maand van 7 tot 7. Dus gewoon ff proberen en kijken wat ie doet:).
     
  3. Regenboog86

    Regenboog86 Actief lid

    30 mrt 2015
    259
    6
    18
    NULL
    NULL
    Hallo,

    ik weet niet hoe actief dit topic is maar ik zou graag hier mee kletsen :) mijn zoontje is geboren op 17 november 2016!

    Groetjes,
    Regenboog
     
  4. Oliv

    Oliv Actief lid

    7 feb 2016
    264
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben ook nieuw in dit topic. Is het nog actief?
    Hoe zitten jullie kindjes met ritme? Het is hier nog ver te zoeken.
     
  5. Loontje1

    Loontje1 Bekend lid

    5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Hey dames,

    Welkom hier in de groep. Helaas is het niet zo actief meer, er zitten er veel op de fb groep.

    Hier beginnen we een aardig ritme te krijgen. 'S avonds slaapt hij vaak nog in de box, maar na de voeding van 21.00 uur gaat hij naar bed en slaapt hij tot een uur of 5.00/6.00 uur, dan weer eten en dan slaapt hij zo weer tot 9.00 uur.
    Overdag slaapt hij dan weer hazenslaapjes van 45 minuten ongeveer.
     
  6. Oliv

    Oliv Actief lid

    7 feb 2016
    264
    4
    18
    NULL
    NULL
    He loontje! Hoe is het met Siebe?

    Ik probeer hier nu om wakker weg te leggen. Ik heb de neiging om haar bij elk geluidje dat naar huilen neigt bij me te pakken maar dat doen ze straks op het kdv ook niet. Ik zie daar erg tegen oo drie hele dagen. Ik hen bang dat ze haar erg laten huilen.

    S vond is een ramp hier ze wil alleen op schoot slapen of huilen. Maar ik hoor dat veel dus ik ga ervan uit dat ze vanzelf een keer naar bed kan. Ze komt ook s vond en s nachts nog voor een voeding.

    Gaat siebe overdag makkelijk slapen?
     
  7. Loontje1

    Loontje1 Bekend lid

    5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Zo moeilijk is dat hé?! Snap het wel, Hidde had ik ook aanzienlijk meer vast, want bij ieder geluidje nam ik hem bij me. Bij siebe ben ik gemakkelijker.
    Overdag valt hij op zich goed in slaap, maar zijn het van die hazenslaapjes.

    Kdv zou ik ook wel heel spannend vinden, hier het geluk van oppas oma's. Kdv raden ze ook af bij siebe ivm zijn vroeggeboorte.

    Maar hij doet het goed gelukkig, weegt inmiddels 4505 gram, dus nog wel een uk. Afgelopen dinsdag naar de fysio geweest en die was noet helemaal tevreden helaas, maar we hebben oefeningen meegekregen en ik hoop dus dat het snel beter zal gaan. Volgende week mogen we weer naar de ka, dus ben benieuwd wat die zal zeggen.

    Heb je nog lang verlof?
     
  8. Oliv

    Oliv Actief lid

    7 feb 2016
    264
    4
    18
    NULL
    NULL
    #88 Oliv, 10 feb 2017
    Laatst bewerkt: 10 feb 2017
    Heeft siebe een speentje? Ik heb hazenslaapje weten te plakken door net voor het einde van de slaapcyclus ongeveer 45 min klaar te staan met een speentje paar dagen erin doen en in eens plakte ze ze aan elkaar. Nu heeft ze 1 lang slaapje van 2-3 uur en 2/3 korte van 45/1,5 uur.

    Dat heb ik inderdaad vaker gehoord. Fijn gevoel ook wel denk ik? Dat hij niet heen hoeft. Vervelend dat de fysio nog net tevreden was. Intensief denk ik zo de begeleiding als je ook nog een kleine heb. Fijn dat hij het evengoed goed doet. Kun je ook nog een beetje ontspannen? Lijkt me dat het een moeilijke periode is geweest voor jullie.

    Ik heb nog een maand verlof. Ik heb ook wel weer zij om te werken dus het is heel dubbel.
     
  9. Loontje1

    Loontje1 Bekend lid

    5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Ja hij heeft een speentje, kan het eens proberen hoe dat zal gaan. Bedankt voor de tip!!

    Het is zeker een intensieve periode geweest, waarin je voornamelijk geleefd wordt. Acht weken zkh hakken er wel in zal ik maar zeggen. Wel stonden we er relaxter in, omdat het de tweede keer was. Dingen waar ik me bij Hidde heel druk om heb gemaakt, maar allemaal zinloos waren hebben we links laten liggen, die energie hebben we in andere dingen gestoken.
    In het begin werd ik al misselijk als ik een ambulance zag, maar na extra vakantie opgenomen te hebben, ben ik sinds twee weken weer aan het werk en nu voelt het goed. Wel handig als je in een zkh werkt..

    Bij jullie verder ook alles goed qua groei enzo?
     
  10. Oliv

    Oliv Actief lid

    7 feb 2016
    264
    4
    18
    NULL
    NULL
    Knap van je hoor! Werk is dan ook wel een fijne afleiding he. Hoewel het me ook wel lastig loslaten lijkt als je in het ziekenhuis werkt. Fijn dat een vakantie ook kon. Je staat toch 8 weken op survival stand dan is even ontspannen ook wel echt noodzaak.

    Ik vind gewoon een baby hebben met bijna geen slaap al best wel pittig vaak. Groei gaat nu weer goed. De eerste maanden bleef ze erg achter maar nu lijkt het eindelijk de goede kant op te gaan.
     
  11. honeyy

    honeyy VIP lid

    5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Hé hallo!

    Hoe gaat het hier?
     
  12. Loontje1

    Loontje1 Bekend lid

    5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Hey hey,

    Weer een tijdje geleden inderdaad dat er iets geschreven is! Hier gaat alles goed! Morgen extra controle voor z'n groei bij de ka, ben benieuwd of hij gegroeid is na vorige week (4700 gram).

    Hoe is het met de rest?
     
  13. Ves

    Ves Actief lid

    20 aug 2014
    243
    0
    0
    Spannend morgen Loontje!!
     
  14. Appel28

    Appel28 Bekend lid

    28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier gaat alles prima. Tevreden kereltje en lacht enorm veel.
    Alleen de nachten... pfff hij wordt echt 2-3 keer wakker.
    Heb de bv afgebouwd en zit nog op 1 voeding. Ik krijg hem alleen stil met de fles. Hij lijkt zoveel honger te hebben! Ik weet eigenlijk niet hoeveel hij mag hebben. Op het pak staat 5x 180 maar ik zit op meer voedingen per 24 uur.

    Hoe gaat het met jullie?
     
  15. Zomer15

    Zomer15 Actief lid

    18 mei 2015
    257
    0
    16
    Hallo allen,

    Sinds kort gestopt met de bv. Nu 4x 180cc slaapt van 19:00 tot 7:00. Groentehapjes is wennen. Eerst keihard krijsen. Nu af en toe een lach. Ze snapt nog niet de techniek.
    Is vrolijk meisje. En is gek op muziek.
     
  16. Loontje1

    Loontje1 Bekend lid

    5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Klikt heerlijk zomer!

    Hoe is het met de rest van de dames?
     

Deel Deze Pagina