November 2017 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elsa86, 4 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Ja gaat wel! Een nieuwe baan is niet heel fijn als dit zo loopt. Mijn collega's maken zich al zorgen over de continuïteit van mijn werk en dit ligt bij de manager. Ik zit nog in mijn proeftijd. Gisteren moest ik nog een extra moment naar huis omdat mijn schoonmoeder Lotte niet stil kreeg.. Schiet ook niet echt op. Spannende tijden dus best wel.

    Vandaag weer op bezoek bij de lactatiekundige. Dus hoop weer wat handvaten te krijgen.
     
  2. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Oké advies van de lactatiekundige is toch naar de kinderarts te gaan. Het lukte haar ook niet om de fles te geven. En de groei die aan alle kanten stagneert is ook niet goed. Ik ga een medicijn slikken om de bv omhoog te krikken (domperidon) Ook zei dat ze zag dat Lotte achterloopt in haar ontwikkeling.

    Dus ik ben benieuwd hoe wat doen jullie kindjes allemaal al? Mijn oudste was ook wat traag, dus ik weet dat het wel goed komt maar als mensen het tegen je blijven zeggen word ik toch iets onzeker.
     
  3. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    @Ilse84 jeetje, wat vervelend allemaal. Hopelijk kan de kinderarts wat vinden.

    Mia doet ook nog niet heel veel. Ze pakt speeltjes vast, is onwijs sterk in haar nekje, wil continu staan. Rolt af en toe op haar zij, maar draait nog niet door. Ze draait wel om haar as. Wipt dan haar billen omhoog en zet zich af.

    Emma rolde pas met 7 maanden en Fayèn met 3,5 maand. Zelfstandig zitten deed Emma met 12,5 maand en Fayèn met 10, staan met 13 maand en 11 maand en lopen met 18 en 17 maand.
     
  4. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Pff het wordt ook niet beter bij jou he! Wat een onzekerheid! Hele dikke knuffel, hopelijk kan de arts wat vinden en gaat het dan weer helemaal goed komen.
     
  5. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Hier nog geen rollen te bekennen. Tot op de zij maximaal maar niet verder. Vindt ze ook helemaal niks op de buik liggen.. zitten dus met steun, en dat is het helemaal. Protesteert als ze niet mag zitten. Eigenwijsje :rolleyes:
    Zet met de voetjes af als die de grond raken of op schoot. Draait ook een klein stukje om de as, en ligt soms heel raar in haar bedje haha ergens bovenin scheef met haar hoofd tegen de plank. Wandelt door haar bedje heen zo met dat afzetten. Ondanks de slaapzak :roflmao:
    Houdt speelgoed ook stevig vast nu met twee handjes en stopt het in haar mond.
    Maar ze kan nog niet rollen dus, en snapt ook nog niet dat als ze op haar buik ligt dat ze haar armen naar voren moet doen (ziet er nu uit als zo’n buikschuivende pinguïn haha met de armen naar achter gestrekt). En van de buik naar de rug rollen gaat heel soms pers ongeluk maar ook nog niet zelf.
     
  6. Katin87

    Katin87 Fanatiek lid

    20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Hier nog niet veel ontwikkeling kwa rollen etc ivm het spreidbroekje en de Pavlik bandage. Inmiddels heeft ze al wel twee tandjes. Lijkt wel of ze denkt: ‘Kwa beentjes kan ik nog niets beginnen, dan begin ik maar met de tandjes’ Ze heeft wel een sterke nek en wil graag rechtop op schoot zitten.
     
  7. baboon

    baboon Lid

    21 jul 2017
    81
    16
    8
    Vrouw
    Wat naar allemaal @Ilse84 . Ik hoop dat je snel een oplossing vindt.

    Ik ben sinds maandagavond geveld door een heftige buikgriep. Hield helemaal niks binnen, zelfs geen water. Vandaag gaat het wat beter. Geen koorts meer en probeer voorzichtig weer wat te eten. Vind buikgriep en een baby wel een lastige combi! Ben zo slap als een vaatdoek en durf dus amper met haar te lopen, laat staan traplopen. Bv is ook onwijs terug gelopen. Heb haar gister 2 keer een flesje kv bijgegeven en nu ik zelf weer vocht binnen hou, leg ik haar vandaag maar heel vaak aan om hopelijk de productie weer op peil te krijgen. Daaag, opgebouwd ritme. Zucht...

    De nachten gaan hier nog steeds erg wisselend. Kan er geen peil op trekken waarom. Ze komt soms 1 keer en soms 4 keer, slaapt nooit door. Lijkt me zo'n cadeautje om weer eens een volledige nacht te kunnen slapen. Ze slaapt nu de eerste uren op haar eigen kamer in haar ledikant en na de eerste nachtvoeding leg ik haar in de cosleeper naast ons bed. Meer voor mijn eigen rust. Dan hoef ik er niet weer uit om haar terug te leggen en eventueel later ook niet om haar weer te halen als ze weer wakker wordt. Het is nog wel vol te houden, maar op momenten waarop ik al niet topfit ben (zoals nu) of heel druk op mijn werk, wel heel zwaar. Ze slaapt gelukkig wel graag in haar ledikantje. Gaat overdag ook best goed. Meestal wel maar korte slaapjes van ongeveer 3 kwartier. Hoeveel slaapjes hebben jullie babys nog overdag?

    Verder is ze oha een blije en tevreden baby. De ene dag wel meer dan de andere. Ze weet iedereen in te pakken met haar stralende lach. We zijn nog niet begonnen met hapjes. Ik ben nog steeds van plan om daar nog even mee te wachten. Morgen gaan we weer naar het cb. Ben benieuwd wat ze weegt. Hoop dat ze wat meer aangekomen is dan vorige keer. Ze zit redelijk aan de onderkant qua gewicht. Misschien door haar ontzettende bewegelijkheid.

    Hoe vaak koken jullie de flessen en spenen nog uit? Ik doe het nu nog bijna elke dag, maar mn gevoel zegt dat dat waarschijnlijk niet meer nodig is...

    Voor degenen die rijstebloem gebruiken: is dat nou alleen meer vulling voor de maag / voor een voller gevoel of is het ook goed voor de overstap van alleen melk naar ook vv? Ik lees erg wisselende verhalen op internet.
     
  8. Aanne88

    Aanne88 Bekend lid

    19 feb 2016
    741
    233
    43
    Ilse84, jeetje zeg. Kunnen jullie snel met haar bij de kinderarts terecht?

    Baboon, wij koken een keer in de week de flessen uit en elke dag sop ik ze uit.

    Wij zijn nu kleine 2 weken begonnen met groenten en wij hebben een echte vreetzak. Gister begonnen met fruit en hij at net geen hele banaan op.
     
  9. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Beterschap! Hopelijk ben je snel wat fitter!
    En heftig zeg, 4x per nacht.. dan slaap je zelf bijna niet?
    Ik gebruik rijstebloem alleen in de avondfles. Het heeft niet elke dag het gewenste effect. Maar ze vindt het wel erg lekker en ze kan het hebben. Volgens de curve in de groei app moet ze enorm ondergewicht hebben, maar op haar eigen lijntje groeit ze gewoon prima volgens het cb. Ze weegt nu net 6 kilo en is 66,5 cm dus dat is niet flink.. ook een kleine ADHDer, beweegt de hele dag.
    ik leg de flessen en spenen ook nog dagelijks in net gekookt water. Het hoeft niet meer vanaf 12 weken volgens mij, maar het is een kleine moeite en we doen het gewoon nog elke ochtend even. Ik sop ze niet uit, wij spoelen alleen. Doe soms wel een beetje afwasmiddel bij het uitkoken.
    O en we zitten nog steeds op 3 slaapjes per dag. Soms is het maar een half uurtje per keer, en soms 2 of 3 uur als ze echt heel moe is. Wisselt heel erg. En doorslapen is er dus ook even niet meer bij, daar mochten we twee weken van genieten tot 7 uur haha. Nu weer half 5.
    We hebben hier banaan en peer die favoriet zijn. Appel was niet zo lekker op een lepel. Wortel en bloemkool gaan er ook wel in.
     
  10. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Vandaag voor het eerst maatje 74 aan en het past. Mouwen moest ik nog wel iets omslaan. Truitjes maat 68 zitten bijna allemaal erg strak.

    Uitkomen hier alleen de eerste keer, daarna niet meer gedaan. Hoeft ook niet, alleen een sopje is prima (of vaatwasser). Alleen de MAM flessen zijn zelf steriliserend en kunnen zo de magnetron in, dus die heb ik wat vaker gedaan
     
  11. Luckyme96

    Luckyme96 Bekend lid

    22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Zo dames, hoe is het met iedereen. Veel beginnen langzaamaan al aan de bijvoeding. Wij zijn gisteren begonnen met banaan en hij vind het heerlijk! Wordt er helemaal blij van! Afweging groente of fruit beginnen is toch fruit geworden dus. ik maak me met ons kleine vreetzakkie eigenlijk niet zo'n zorgen mbt groente. Komt vast goed, nu beginnen we met wat lekkers en dat bouwen we langzaam op. De verkoudheid is heel langzaam beter aan het worden, wat is hij toch belabberd geweest zeg, gerem klein ding.
    Ben benieuwd hoe het met jou is @Ilse84 ?
    @baboon: pff wat een hel is dat als je zelf zo ziek bent, hopelijk knap je snel helemaal op. En dan ook nog die nachten zo.. Slopend hoor..
    Ja het is dat je er wat moois voor terug krijgt he ;)
     
  12. Luckyme96

    Luckyme96 Bekend lid

    22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Qua ontwikkeling hier ook nog op het gemakkie. Hij rolt tot aan zijn zij en wil ook graag zitten, dan zie je het hele koppie glunderen en rondkijken alsof de wereld ineens een stuk leuker is haha. Ik laat hem dan wel eens op mijn schoot zitten en geef hem wel eens een zetje als hij op zijn zij ligt en dan dus doorrolt naar zijn buik. Vind hij ook leuk, alleen naar verloop van tijd wordt dat hoofd toch wel heel erg zwaar en legt hij hem neer op de grond. Hij spuugt ook nog steeds vrij veel en dat verergert met het op de buik liggen. Blij als hij straks meer vaste voeding heeft en niet meer zoveel spuugt, scheelt een heleboel wasjes draaien, de slabbers zijn niet aan te slepen!
     
  13. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    #1153 Miesjella, 12 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2018
    Durf het bijna niet te zeggen maar bij ons gaat alles nog steeds voorbeeldig, de kleine meid slaapt al sinds ze 4 weken oud is s'nachts door. Ik moet haar bijna elke ochtend wakker maken. Ze groeit goed (donderdag weer naar cb dus ben benieuwd naar de cijfers) drinkt goed, hapjes gaan er nu ook in, lacht alleen maar, pakt alles vast en stopt het in der mond en zaterdag is ze voor het eerst van der buik naar der rug omgerold.

    Mijn zwangerschapskilo's waren er na 2 weken al af gelukkig en heb er ook geen buikje aan over gehouden, wel zie je heel lichtjes nog de zwangerschapsstreep.

    Zijn er trouwens meerdere die na de bevalling weer begonnen zijn met roken (ben ik benieuwd naar). Ik ben helaas dag na de bevalling weer begonnen :confused:
     
  14. Luckyme96

    Luckyme96 Bekend lid

    22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Nou fijn toch! Heerlijk als ze het zo goed doet! Krijgt ze nog wel een late fles/bv?

    Jack doet het ook erg goed. Slaapt aardig door, vanaf half 11 de laatste fles. Soms hoor ik hem ‘ nachts/‘s morgensvroeg nog wel eens maar valt dan vaak weer in slaap (erg ‘gevaarlijk’ om nu neer te zetten want zal je zien.. :p )

    Zijn jullie eigenlijk meteen met groente en fruit begonnen? Of ook eerst even wennen aan het een en dan pas beginnen met het andere? Ben nu dus toch begonnen met fruit en hij smult er zo van dat ik me echt af vraag wanneer ik met groeten zal beginnen? Ik weet het gewoon niet meer van mijn dochter, erg he!
     
  15. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Ja absoluut! Vaak maken we haar tussen half 10 en half 11 s'avonds wakker voor nog een fles, wanneer ze om 8 uur nog heeft gehad dan niet en laten we haar liggen.

    Fijn dat jullie ook een goede slaper hebben, kom je zelf ook lekker aan je rust toe!

    Ik ben 3 weken geleden begonnen met wortel, alleen toen hapte ze ook nog niet dus denk dat ze er nog niet klaar voor was. Vorige week appel gegeven en dat vond ze erg lekker en daarna heeft ze bloemkool gehad, daar keek ze beetje vies bij maar at het wel ;). Verder heb ik nog niet geprobeerd maar wil wel afwisselen tussen groente en fruit (en geef 2-3 dagen achter elkaar hetzelfde), ben anders bang dat ze straks alleen fruit wilt.
    Ik maak zelf de hapjes en wat ik over heb doe ik in een ijsblokjes vorm in de vriezer, dan heb je aan een blokje precies genoeg voor een paar hapjes.
     
  16. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Vandaag naar het CB geweest. Ons reusje is nu 67.2 cm en weegt 7270 gram. Heb gisteren een groot gedeelte maat 68 alweer opgeruimd. Zit nu grotendeels in maat 74. Broekjes zijn soms nog iets te wijd, maar truitjes passen goed.
     
    Aanne88 vindt dit leuk.
  17. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    @Luckyme96 hier gaat het nog steeds een beetje van hetzelfde. We zijn met spoed doorverwezen naar de kinderarts.. Daar zijn we afgelopen vrijdag geweest. Er is bloed en urine afgenomen. Dus nu moeten we wachten op de uitslag daarvan. Kinderarts wist het ook niet daarom maar een zeer uitgebreid onderzoek. Kk heb het gevoel dat er niets uit gaat komen.

    Fles weigert ze nog steeds en nu ook weer mijn linkerborst.. Heb domperidon gekregen om mijn bv productie op te krikken en dat gaat goed, en zie in de curve dar ze beter groeit. Maar ja is domperidon is misschien wel een oplossing maar haalt wellicht niet de oorzaak weg.

    Omdat Lotte veel in stuit heeft gelegen is er een echo gemaakt van haar heupen. Ze is een twijfelgeval voor een spreidbroekje. Dus de foto ligt ter beoordeling bij de orthopeed.. Hoop dat dst ons bespaard blijft.
     
  18. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Gisteren voor het eerst om 19.00 uur een fles van 210 gegeven en om 22.30 geen fles. Ze werd vanmorgen om 6.30 wakker.

    Boven slapen weigert ze nog steeds en aangezien Fayèn een hele lichte slaper is, laten we Mia vaak beneden. We proberen haar wel in bed te leggen, maar het is maar even en ze begint te huilen.
     
  19. Sterretje31

    Sterretje31 Bekend lid

    8 nov 2014
    726
    75
    28
    Wat heerlijk dat er zulke goede slapers bij zitten!

    Ik ben gister begonnen met biobim geitenmelk ipv koemelk voeding... meisje spuugt zoveel en heeft zo’n last van krampjes. Osteopaat adviseerde om geitenmelk te gaan proberen...

    Morgenvroeg komt de kinderfysio langs ivm haar voorkeurshouding (en daardoor flapoor en afgeplat hoofdje :( )
    Vrijdag nog naar het ziekenhuis voor toch nog een echo van haar heupjes. Al met al toch best wat zorgen om m’n kleine meisje :’-(
    Daarnaast nog een zoon (eind april wordt ie 2) die ‘s nachts gigantisch aan het spoken is dus ben redelijk gesloopt :(

    Maar... m’n meisje lacht ontzettend veel, vermaakt zich prima onder de babygym, pakt dingen, stopt ze in haar mond, rolt op haar zij en wanneer ik haar op haar buik leg, rolt ze zo weer op haar rug. Dus ondanks alle zorgen, het vele spugen en de krampjes (zelfs sab simplex heeft geen effect) is ze een hele tevreden baby.
    Ik wacht nog even met vaste voeding tot ik weet wat het effect van de geitenmelk is.
     
  20. Aanne88

    Aanne88 Bekend lid

    19 feb 2016
    741
    233
    43
    Miesjella, wat jammer dat je weer begonnen bent met roken ;), Ik mag helaas ook niet te veel zeggen. Ben een echte party-roker. Als we een feestje hebben en ik drink lekker een wijntje, dan hoort daar een sigaretje bij. We gaan nu wel minder sinds de komst van de kleine dus er wordt ook minder gerookt ;). Woow geen buikje meer wat fijn zeg. Hier nog wel echt zon zakje, vreselijk. Heb van het weekend mijn broeken voor de zwangerschap gepast en warempel hij paste dicht. Nog wel een paar kilo eraf en nog flink wat buikspier oefeningen blijven doen.

    Ilse84, goed dat ze jullie met spoed hebben doorgestuurd. Wanneer krijgen jullie de uitslag? Had hij ook geen idee verder wat het kon zijn misschien? Heb je een osteopaat al eens geprobeerd?

    Ons mannetje heeft al een maand een heel fijn ritme te pakken. Hij gaat om kwart over 8 naar bed en 's morgens wordt hij rond 7 uur wakker. Fruit en groenten vindt hij heerlijk. Hij eet bijna een heel stuk fruit op en 's avonds 2 blokjes groenten.
     
    Miesjella vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina