November 2017 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elsa86, 4 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Hier nog steeds geen doorslaper zo lang, ben wel een beetje jaloers hoor! :rolleyes: Tussen 17-19 de laatste fles voor bed, rond 2330 nog een fles 180+6+2 rijstebloem. En dan verschilt het, 04:30, 05:30, 06:30.. een enkele keer zo nu en dan 07:00.
    Groente en fruit vind ze tot nu toe allemaal wel lekker. Ook maar maximaal 10 hapjes.
    @Ilse84 sterkte! Ben wel benieuwd of er nu wat uit gaat komen. Dan kan je er tenminste wat mee. @Sterretje31 jij ook sterkte! Wat sneu dat ze daar nog steeds zon last van heeft. En jij moet onderhand ook wel doodop zijn met haar en je zoontje die zo spookt.. @baboon hoe voel je je nu? @Elsa86 74 al jeetje wat gaat dat snel! @Miesjella @Aanne88 ik ben niet meer begonnen met roken maar ik rook ook met een wijntje af en toe in het weekend eens een of twee sigaretjes mee,gelegenheidsroker:p heb er doordeweeks ook geen behoefte aan, behalve wel eens met stress. Maar ik koop zelf gewoon geen nieuw pakje dan kan ik ook niet in de verleiding komen. En buikje: hier ook wat vel over hoor, vooral daar bij de striemen. Moet nog 4 kilo van de 24 :thumup:Sonja bakker helpt wel heel goed voor mij. Wil er na die 4 nog wel 8 kwijt als het lukt :rolleyes:
     
    Miesjella vindt dit leuk.
  2. Sterretje31

    Sterretje31 Bekend lid

    8 nov 2014
    726
    75
    28
    Net de kinderfysio voor J hier gehad ivm voorkeurshouding, afgeplat hoofdje en flapoortje. Haar afgeplatte hoofdje valt niet in categorie mild (moet nog gemeten worden, maar ze kon het zo wel zien)
    Door veel oefeningen met haar te gaan doen en fysio is dit op te lossen.
    Vrijdag moet ze naar het ziekenhuis voor een echo van haar heupjes. Ook deze fysio zag hier een duidelijk probleem dus hele grote kans dat ze een spreidbroekje krijgt...
    baal dan weer zo van het cb. Ze hebben haar meerdere keren bekeken en niemand die iets heeft gezegd over haar heupjes of haar afgeplatte hoofdje. Voor haar oortje gaven ze het advies om deze af te plakken... in plaats van dat ze na gaan denken over de oorzaak van dat flapoortje en adviseren om naar de huisarts te gaan... nee, plak maar af! :mad:
    Het is dat de osteopaat iets was opgevallen en dat ik zelf bedacht om naar de huisarts te gaan, maar anders waren we zo rond blijven lopen...

    Pfoeh... doorslapen.... hier wisselt het altijd zo met voeding. Nu meldde ze zich gisteravond om 22:00, vannacht om 2:45 en vanmorgen om 6:00. Maar standaard elke nacht komt ze wel voor een fles.

    Was al met geitenmelk begonnen maar ze was opeens niet fit, had lichte koorts en voelde zich duidelijk ellendig dus gisteravond toch maar weer terug naar de koemelk...
     
  3. Luckyme96

    Luckyme96 Bekend lid

    22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Jeetje wat slecht van het cb sterretje! Hopelijk kan de fysio het goed oppakken en de afplatting verhelpen.. we duimen voor geen spreidbroekje!! Mag ik vragen waarom je al met geitenmelk / koemelk start? Gewoon nieuwsgierig hoor.

    Nou ik had het eergisteren nig niet gezegd of de nacht erop was het bal ;) om 4 uur dikke tranen, helemaal dicht van het snot en honger. Uurtje mee onderweg geweest. Maar het kan zijn dat er nog een oorzaak was: zag vanmorgen gewoon 2 tandjes onder! 1 al helemaal door en de andere bijna! Kleine mini-baby af nu.. hier ook een ‘wijntjesroker’ :p gelukkkig hebben we nu niet zoveel feestjes, dat scheelt :)
     
  4. Sterretje31

    Sterretje31 Bekend lid

    8 nov 2014
    726
    75
    28
    Was geitenmelk gaan geven ivm het vele spugen. Was advies van de osteopaat. Ze zit nu alleen mega verstopt, gister al dikke ontlasting, vandaag 2 keer een klein hard keuteltje :(
     
  5. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
  6. Sterretje31

    Sterretje31 Bekend lid

    8 nov 2014
    726
    75
    28
    Ik geef ook geen gewone melk hoor ;)
    Borstvoeding is nu helemaal klaar (al bijna 2 maanden) en kunstvoeding kun je kiezen of op basis van koemelk of op basis van geitenmelk ;)
    Ik gaf Nutrilon, ben toen over gegaan op HIPP, toen dus de biobim geitenmelk en nu weer terug op HIPP. Door biobim nu een mega verstopping. Dus naast alle andere ellende, nu ook nog een ontroostbaar meisje omdat ze niet kan poepen. Gister was het al veel dikker en wat groen, vandaag dus 2 harde keuteltjes en haar avond fles is er volledig weer uitgekomen... hoop zo dat ze vanavond nog een flinke poepluier krijgt want ben bang voor de nacht :confused:
     
  7. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Owh haha ik vond het al zo raar en dacht: niet zo raar dat ze darmkrampen heeft :)
    ik geef bv dus ben een leek op het gebied van kv...

    Sterkte vannacht!!
     
  8. Sterretje31

    Sterretje31 Bekend lid

    8 nov 2014
    726
    75
    28
    De nacht ging eigenlijk best goed. Ze meldde zich om 22:00, om 2:45 en om 6 uur. Helaas de hele dag heeft ze vreselijke buikpijn gehad en bijna geen ontlasting. Heb zelfs de huisarts nog gebeld en die adviseerde lactulose. Heb het haar niet hoeven geven, want eind vd middag maakte ze zulke oerkreten (leek mij wel tijdens de bevalling) en toen kwam de boel eindelijk los. Had haar ook al wat olijfolie door haar flesje gegeven. Later nog weer een poepluier en hopelijk morgen alles weer normaal.
    Ze raakte soms helemaal in paniek door de buikpijn :’-(
     
  9. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Wat sneu sterretje! We duimen idd voor geen spreidbroekje!
    In deze groep nu 3 die ik gehoord heb over een spreidbroekje.. vind ik veel naar verhouding. Of komt dat veel voor?
     
  10. Sterretje31

    Sterretje31 Bekend lid

    8 nov 2014
    726
    75
    28
    :’-( helaas toch een lichte afwijking in haar rechter heupje... ze krijgt volgende week een pavlik brace :’-(
     
  11. Katin87

    Katin87 Fanatiek lid

    20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Die heeft onze kleine ook. De eerste dag was het even wennen. Maar al gauw zijn ze niet anders meer gewend. Wel even kijken of je niet een te diepe maxicosi hebt en anders handdoeken meenemen, dan kan je het een beetje ophogen. Onze kleine paste namelijk niet meer in de macicosi en dan sta je mooi te kijken in het ziekenhuis
     
  12. Luckyme96

    Luckyme96 Bekend lid

    22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    :cry::cry: Sterkte.
     
  13. Luckyme96

    Luckyme96 Bekend lid

    22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Wat een scheetje zeg! En dan dat duimpje! Supercute!
     
  14. Sterretje31

    Sterretje31 Bekend lid

    8 nov 2014
    726
    75
    28
    Ah wat een popje!

    Welke maxi cosi hebben jullie?
     
  15. Katin87

    Katin87 Fanatiek lid

    20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Autostoeltje van Joie is te diep, gewone maxicosi past ze beter in (met extra handdoek om haar iets op te hogen)
     
  16. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Vervelend sterretje . Wanneer krijgt ze hrm?

    Kun je met zo een brace op je buik slapen?
     
  17. Katin87

    Katin87 Fanatiek lid

    20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Dat weet ik niet, onze dochter slaapt alleen op haar rug. Als het kindje zijn/haar hoofd goed op zij draait met slapen, zou het wel kunnen denk ik.
     
    Ilse84 vindt dit leuk.
  18. Sterretje31

    Sterretje31 Bekend lid

    8 nov 2014
    726
    75
    28
    Ik word maandag gebeld, maar het zal ook zsm ingepland worden. Krijg het maar druk met m’n zorgenkindje :( 1 keer in de week fysio omdat ze door haar voorkeurshouding een afgeplat hoofdje heeft, de controles bij de orthopeed en er moet echt iets gaan gebeuren met het vele spugen en haar darmpjes. Vandaag zat ze weer opeens verstopt en heeft ze zo vreselijk veel gespuugd. We vinden dat er iemand naar moet gaan kijken of dat ze een allergie test moet gaan doen ofzo...
     
  19. Katin87

    Katin87 Fanatiek lid

    20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Ach wat naar allemaal, ik moest ook met onze dochter naar de fysio voor voorkeurshouding/afgeplat hoofdje. Maar behalve oefeningen laten zien kon zij niet veel doen. Wat doet jouw fysio?
    Sneu dat ze zoveel moet spugen en last van haar darmpjes heeft.. Hopelijk wordt ze snel doorgestuurd en de oorzaak achterhaald!
     
  20. Sterretje31

    Sterretje31 Bekend lid

    8 nov 2014
    726
    75
    28
    Fysio gaat meten en oefeningen doen.
     

Deel Deze Pagina