November 2017 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elsa86, 4 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Beterschap met t meisje @ike ! Heb de rapley wel overwogen maar toch voor gepureerd gekozen. Ze krijgt wel eens een korstje brood of stukje fruit maar kan er niet veel mee. Kokhalst me dan ook teveel. Vind ik niks. Gepureerd gaan er hele maaltijden in.

    @Ilse84 pff nee geen tips helaas voor het spreidbroekje in de zomer. Misschien wat verkoeling op warme dagen met zo’n soort speelmat waar je water in kan doen, zoiets: http://www.baby-walz.nl/HABA-Speelmat-Water-5545234.html ?

    Schema hier:
    7:00/8:00 wakker worden en fles 180/6

    10:00/11:00 fruit hoeveelheid groot potje en water/scheutje diksap

    12:30/13:30 pap 180/6/5 haverpap

    16:00 danoontje of bodempje diksap met water 120 cc

    18:00 avondmaaltijd hoeveelheid groot potje aardappel/groente/vlees of met rijst of vis, en wat water

    22:30 fles 180/6

    Slapen varieert hier in lengte, doet tussendoor nog 2-3 slaapjes. Smorgens smiddags en soms vroege avond. Afhankelijk daarvan om 18:30 of 20:30 naar bed, om 21:00 nog even wakker maken zodat ze de nacht door slaapt, en om 22:30 op de slaapkamer nog een flesje. Slaapt dan tot de ochtend meestal. Soms snachts nog wel eens wakker rond 4:30 maar brabbelt dan wat en slaapt daarna weer, ik hoef gelukkig vrijwel niet meer op te staan.
     
  2. Aanne88

    Aanne88 Bekend lid

    19 feb 2016
    741
    233
    43
    Wauw jullie kindjes zitten al op 3 flessen. Misschien moeten wij dat ook eens proberen? En jullie geven dan nog extra stuk fruit, papje, soepstengel? Ipv van de melk.
     
  3. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ligt er aan hoe veel je kindje eet en honger heeft. Hier begon ik met wat hapjes eten en melk als avondeten, dat werd al snel meer eten en de melk werd niet meer nodig, paar slokjes water tussendoor om het eten weg te spoelen alleen zoals wij dat bij het avondeten ook doen.
    Ik heb wel een grage eter, zal niet bij iedereen zo zijn. Na avondeten krijgt ze niks meer hier, om 22:30 alleen een fles melk. Overdag 2 tussendoortjes waarvan 1x fruit in de ochtend, en het 2e tussendoortje vervalt ook wel vaker zoals vandaag als ze lang wil slapen smiddags. Fruit of soepstengel of korstje brood kan, ik geef ook vaker een klein danoontje als tussendoortje. Officieel mag dat vast nog niet, maar het gaat hier prima. En ze krijgt ook geen 10 danoontjes per dag ;)
     
  4. Sterretje31

    Sterretje31 Bekend lid

    8 nov 2014
    726
    75
    28
    Hier lijkt er ook een redelijk ritme/schema in te komen. Sinds kort heeft ze ook ontdekt wat doorslapen betekent... HALLELUJA!!!

    Tussen 6 en 7:30 wakker, fles 150/5
    +/- 8:30/9.00 slapen
    10:30 fruit, nu steeds gestoomde appel want banaan vindt ze niet zo lekker. Zodra de avocado’s die ik heb liggen zacht genoeg zijn, krijgt ze die weer.
    +/- 11:30/12.00 fles 150/5
    Slapen
    15:30 uur fles 150/5
    Soms nog even een kort slaapje
    17:30 uur gestoomde groente met een klein aardappeltje (heb zo’n avent babycook, geweldig ding!)
    18:00 slapen
    19:00/20:00 fles 150/5
    Slapen
    23:00 fles 180/6 en slaprn tot de volgende morgen.
    Soms ‘s nachts nog wel wat onrustig maar ze ligt nog in de co-sleeper naast mij dus geef haar dan haar speentje, laat haar met mijn hand kriebelen en als ze echt verdrietig is, leg ik haar naast me in bed.

    Na heel moeizaam groeien, maakt ze nu eindelijk een inhaalslag.
    Ik ben over gegaan op een fase 2 speen en geef nu dus vaak een aardappeltje bij de groente. Om de verstopping van haar darmpjes tegen te gaan doe ik hier wat olijfolie bij. Ze poept tegenwoordig als een malle en ook het vele spugen lijkt voorbij :)
    Afgelopen vrijdag nog gehoord dat ze de pavlik brace alleen nog maar ‘s nachts om hoeft omdat haar heupje al goed lijkt. Orthopeed was heel erg verbaasd dat het zo snel is gegaan :)

    Rollen doet ze al een tijdje (met 4 maanden en 9 dagen) ze wil nu bijna niet anders meer dan op haar buik liggen. Leg ik haar neer, rolt ze meteen door naar haar buik.
     
    DangerBlonde vindt dit leuk.
  5. Sterretje31

    Sterretje31 Bekend lid

    8 nov 2014
    726
    75
    28
    Al eens olijfolie door haar groente geprobeerd?
     
  6. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.464
    3.449
    113
    Nog niet geprobeerd. Moest vandaag zelf bij de huisarts zijn en zij adviseerde lijnzaadolie. Ze krijgt sinds gisteren diksap en dat vindt ze heerlijk.

    @Aanne88 hier vervangt de groente en het toetje een fles melk. Daar houdt ze het hooguit 1,5 uur op vol en krijgt dan de laatste fles. Vanmorgen wilde ze geen fruit, ik heb toen een liga (vanaf 6 maanden) geprobeerd en dat ging redelijk goed. Brood wil ze nog niks van weten.
     
  7. Luckyme96

    Luckyme96 Bekend lid

    22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Wat leuk om weer eens wat te lezen! Fijn dat het bij de meeste goed gaat.
    @Ilse84 wat vervelend dat jullie nog geen duidelijkheid hebben. Hebben jullie wel een idee, wanneer het eea duidelijk wordt? Of is het afwachten? Heel veel sterkte, ik heb helaas geen tip wbt spreidbroekje..

    Hier gaat het ook prima! Waar hij eerst de flessen zowat ópvrat', heeft hij nu nog maar weinig interesse. Komt doordat de vast voeding echt als een trein gaat.
    Nu ongeveer zo:

    Gemiddels rond half 8 fles 180, gaat niet op
    9.00 fruit
    rond half 10 weer slapen, slaapt gemiddeld 1.5 tot 2 uur
    Rond 12 uur fles 120 a 150 cc met ongeveer een half sneetje brood (sinds 3 dagen) gaat best goed!
    rond 13.30 half stuk fruit met halve liga erdoor en daarna slapen, weer ongeveer 1.5 uur.
    rond 4 uur fles 120 a150 cc in deze fles heeft hij meestal geen zin meer in en laat best veel staan. Soms een korstje om op te knabbelen, vind hij echt geweldig en waag het deze eens af te pakken :p
    Rond 17.00-17.30 groente en aardappel en voorzichtig beetje vlees introduceren. deze maaltijd vind hij echt heerlijk en eet dan ook best veel!
    Nog een klein powernapje tussen 6 en 6.45 en dan
    rond half 8 fles met 2 scheppen rijstebloem (gaat ook niet altijd op) tussen 8 en 8.30 naar bed tot de volgende ochtend!

    Hij is supervrolijk en lacht veel, kortom we genieten volop hier!!
     
  8. Luckyme96

    Luckyme96 Bekend lid

    22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Ps toetje zeiden ze hier op CB (afgelopen maandag) pas vanaf 9 maanden?
    Maar een aantal van jullie geven deze al dus?
    Wat ik ook vreemd vond was dat ze op het cb zeiden dat het ontbijt voorlopig ook alleen een fles is, maar ik dacht dat ik langzaamaan wel naar een 'echt' ontbijtje toe moest gaan werken, zoals pap uit bordje oid? Maar dat hoefde dus niet :p
    Nou ben ik geen heilige cb-volger hoor, dus ik zie wel hoe het loopt. Eens kijken wat hij vind van een granenpapje. doen jullie dat al?
    En zijn jullie al over naar voeding nr 2?
    Ik ben nu langzaamaan aan het overstappen, dat wil zeggen, ik meng voeding nr2 met voeding nr 1, totdat pak nr 1 op is.. Hoe deden/doen jullie dat?
     
  9. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik geef Lenora nu sóchtends een granenpapje 6+ en vind dat ook nog wel even makkelijk. Ik ben vorige week gewoon in 1x overgestapt naar nr 2 en heb er geen problemen mee gehad. Toetje ga ik vanaf 7 maanden geven, maar dat is vooral omdat ik vind dat ze nu al erg veel voeding krijgt naast haar flessen en ze niet nog minder melkvoeding binnen moet gaan krijgen
     
    Luckyme96 vindt dit leuk.
  10. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.464
    3.449
    113
    Hier ook in 1x over gestapt naar n2. Bij de andere 2 ook gedaan, nooit problemen mee gehad.

    De toetjes die ik heb gegeven zijn van Nestlé en die zijn vanaf 6 maanden.
     
    Luckyme96 vindt dit leuk.
  11. baboon

    baboon Lid

    21 jul 2017
    81
    16
    8
    Vrouw
    Pfoehhh wat hebben jullie allemaal al een lekker ritme! Ben ik wel een beetje jaloers op. Hier nog helemaal geen ritme. Ik geef al 6 maanden borstvoeding op verzoek. Zal dat ook invloed hebben? Ze zit qua voedingen dus niet op een strak schema...

    Op mijn werkdagen hebben we wel een soort van schema:
    5.35u droomvoeding
    09.00u fles
    10.30 - 11.00u fruithap
    12.30 - 13.30u brood (halve boterham met een beetje boter) + fles
    15.30u groentehapje
    16.30 - 17.00u live bv
    Daarna bv op verzoek. Vaak 19.30u en daarna om de 3 uur. Meestal de hele nacht door. Soms heb ik mazzel en komt ze maar 1 keer.

    Ze drinkt de fles vrij moeizaam. Denk dat ze snachts inhaalt. Hoop dat dat minder wordt als ze meer vast voedsel eet. De hapjes gaan wel goed gelukkig, maar we zijn echt nog in de opstartfase. Ze krijgt af en toe wat last van haar darmen en dan stop ik er weer even mee.

    Het lukt de laatste tijd heel slecht om haar savonds op bed te leggen. Ze wil alleen maar naast me slapen en komt zelfs dan moeilijk tot rust. Er komt ook een tandje door dus ik hoop dat het daarbij hoort. Ik probeer haar consequent tussen 19.00 en 20.00u in haar eigen bedje te leggen, maar meestal is ze om 21u nog wakker en ben ik alleen maar tevergeefs bezig geweest om haar in slaap te krijgen. Ga dan ook maar met haar naar bed. Heb zo dus helemaal niks aan mn avond :(

    Ze is sowieso een heel druk meisje. Op de opvang krijgen ze haar ook moeilijk in slaap en doet ze ook alleen maar hazenslaapjes. Ze is oha wel vrolijk. Ik heb het idee dat ze savonds ook wel eens moeilijk slaapt doordat ze oververmoeid is. Ze wordt dan ook helemaal hyperactief. Wild en snel bewegen, kraaien, brabbelen. Maarja, kan haar niet dwingen om te slapen. Leg haar tussendoor vaak in bed als ik het idee heb dat ze moe is, maar vaak slaapt ze dan niet of kort. Als iemand nog tips heeft voor meer ritme, graaaag!

    Verder gaan wij zondag voor het eerst met haar vliegen. Spannend!
     
  12. Sterretje31

    Sterretje31 Bekend lid

    8 nov 2014
    726
    75
    28
    Pfoeh, pittig hoor...
    Ehm tips? Dat helaas niet... valt ze wel aan de borst in slaap? Wil ze graag en veel dichtbij jou zijn?
     
  13. baboon

    baboon Lid

    21 jul 2017
    81
    16
    8
    Vrouw
    Ja. Aan de borst valt ze wel in slaap en als we samen slapen (zij bij mij in bed), slaapt ze ook veel beter. Dat doen we dus ook vaak. Anders is het echt niet vol te houden
     
  14. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Hier gaat ook nog steeds goed, ritme zit er al vanaf bijna het begin in en het is zon vrolijke meid.
    Vorige week naar het cb en mevrouw is al 70cm en bijna 9 kilo!

    Nu zitten we te denken om haar al in een autostoel te zetten (maxi cosi axiss) dat mag vanaf 9 kilo of 9 maanden, wat denken jullie? Het wordt behoorlijk zwaar in de maxi cosi zelf en duurt ook niet lang meer voor ze eruit gegroeid is.
     
  15. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.464
    3.449
    113
    @Miesjella ik zou haar alleen in een autostoel zetten die achterwaarts kan. Dat kan de axiss niet en daarom zou ik haar nu absoluut nog niet in de autostoel zetten. Wij hebben ook een zwaargewicht en meestal haal ik haar gewoon uit de maxi cosi en laat de maxi cosi dan in de auto staan. Zolang ze niet met haar hoofd boven de rand uitkomt, is de maxi cosi het allerveiligste.

    Fayèn was met 6 maanden ook 70 cm en heeft zeker tot bijna een jaar in de maxi cosi gezeten.
     
  16. Sterretje31

    Sterretje31 Bekend lid

    8 nov 2014
    726
    75
    28

    Met Elsa eens! Mijn zoontje zat met 15 maanden nog in de maxi cosi en had zelfs toen nog paar cm over. Hij droeg toen kledingmaat 86, dus die dame van jou past echt nog wel even in die maxi cosi.
    Het advies is niet voor niks om zo lang mogelijk achterstevoren te vervoeren. Op deze manier is het hoofdje en nekje het beste beschermd bij aanrijdingen. Krijg je een aanrijding bij voorwaarts vervoeren, heb je een hele grote kans op hoofd/nek/hersenletsel bij die kleintjes.
     
  17. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Dan ga ik er inderdaad nog maar even mee wachten :thumup:
     
  18. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    @baboon ik vrees dat het door het voeden op verzoek komt, hier namelijk precies hetzelfde! Ik ben ook jaloers op alle ritmes die ik lees. En ook hier belanden we samen in bed en vele avonden bij mij op de bank aan de borst.
    Ze eet nog maar kleine hapjes vast voedsel, doordat we Rapley doen. Zolang ze nog niet goed kan kauwen is het sabbelen en zo het eten ontdekken.
    Bij de gastouders wel een potje en dan een kleintje voor de helft.

    Toch naar het cb geweest 67 cm en 7205 gram.

    Ilse wat vervelend allemaal! Veel sterkte! Maar hopelijk kunnen jullie toch ook genieten van jullie meisje.
     
  19. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Ja we genieten enorm van haar! Ze doet het echt heel erg goed op de sonde. Ze is een maand tijd ongeveer een kilo aangekomen en lijkt weer helemaal bij te zijn. Ze heet echt enorme spekkies gekregen :)
    Ook het spreidbroekje gaat enorm goed. Ze wende er snel aan, was in het begin misschien een beetje boos maar dat was na een paar uur eigenlijk al over. Als we hem uit doen is ze super blij, spatelt met haar beentjes en kraait het uit. Een meisje wat neemt hoe het komt.

    Gisteren het nieuws gekregen dat het waarschijnlijk toch niet is wat ze denken. We zijn nu dus weer helemaal terug bij af. Dit scenario was vrij gunstig dus weer heel veel onzekerheid. Ik probeer maar naar Lotte te kijken en dan zie ik dat ze het super doet, maar iets van een diagnose zou wel fijn zijn.....
     
  20. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @Luckyme96 ik ben ook geen heilige cb volger meer. Hier krijgt ze gewoon een mini danoontje. Bij cb adviseren ze richtlijnen om voedselallergieen te verkleinen. Bij ons zit nergens een voedselallergie in de families dus ik probeer gewoon uit, als het goed gaat gaat het goed en als niet dan wachten we gewoon weer even. Brood bijvoorbeeld is hier niet zo’n succes, ze moet heel erg wennen aan eten met stukjes en kokhalst nog heel veel. Dus dat doen we langzaam. Zo lang het fijngemalen is eet ze alles.

    @baboon pittig! Zou het cb of een lactatiekundige je misschien kunnen helpen met wat schema er in brengen? Voeden op verzoek zou nu na 6 maanden toch langzaam afgelopen moeten zijn.. succes!

    @Miesjella mij is verteld pas als ze zelf kunnen zitten zonder steun. Wat een lekker flink kindje heb je! Hier 72 cm en 7165 haha maar die van mij is altijd wat lichter dan gemiddeld geweest.

    @Sterretje31 wat goed!

    @Elsa86 heb je bij de groente al eens vlees/vis en aardappel of rijst geprobeerd? Misschien houdt ze het dan wat langer vol! Maar je geeft de laatste fles al vroeg dus dat is natuurlijk ook lekker. Ik zit nu nog op 23:00, wil m langzaam vervroegen want mevrouw is de laatste tijd not amused als ik haar om die tijd wakker maak haha. Maar ze eet om 18:00 haar avondeten en wil dan vlak daarna geen fles, moet nog even puzzelen hoe ik dat ga doen. Ze eet een hele maaltijd en heeft dan voor de hele avond genoeg.
     

Deel Deze Pagina