November 2017 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elsa86, 4 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    @DangerBlonde er zijn borstvoedingsmama's die tot 2 jaar voeden op verzoek (naast vaste voeding) sommigen ook incl de nachten.

    @Ilse84 ik hoop dat er snel duidelijkheid komt voor jullie! Fijn dat ze zo vrolijk is en nu goed aankomt.
     
  2. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    @DangerBlonde ze krijgt potjes, dus ook aardappels, vlees en rijst. Gisteren had mijn man om 16.30 uur al de groente gegeven en dus wilde mw om 18.00 uur de fles. Die hebben we ook gewoon gegeven en om 19.00 uur in bed. Vanmorgen werd ze om 7.15 uur wakker en kreeg de eerste fles om 8.00 uur. Heerlijk hoor als ze niet meteen meer de fles willen zodra ze wakker zijn.

    Ik moet maandag weer naar het CB en ben zo benieuwd hoe lang en zwaar ze is. Ik moet ook met Fayèn voor de 2 jaar controle. En daar ben ik ook heel benieuwd naar.

    Wij gaan dinsdag een dagje naar Plopsaland de Panne. Ben benieuwd hoe Emma en Fayèn dat vinden.
     
  3. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Wij voeden ook nog steeds op verzoek, krijgt wel fv maar werkt voor haar en voor ons het fijnst.

    @Ilse84: fijn dat het goed gaat! Wel balen alleen dat ze nog niet weten wat het is. Hoop dat jullie snel antwoord krijgen.

    @DangerBlonde: zitten kan ze al wel, maar nog niet stevig genoeg. We wachten toch maar zolang mogelijk met het autostoeltje.
    Hahah ja het is een behoorlijke meid! Die van jou ook zeg, nu al de verhoudingen van een model ;)
     
    Ilse84 vindt dit leuk.
  4. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Vanmorgen met zowel Mia als Fayèn naar het CB geweest.

    Mia is nu 72 cm en 8375 gram.
    Fayèn is nu 91.7 cm en 12435 gram.

    Fayèn haalt Emma qua lengte bijna in. Die was met 3 jaar 92.7 cm.
     
    ike en Aanne88 vinden dit leuk.
  5. Sterretje31

    Sterretje31 Bekend lid

    8 nov 2014
    726
    75
    28
    Ik ga donderdag met Ivan naar het cb. Ben benieuwd hoe lang hij nu is. Qua gewicht zit hij rond de 13kg.
     
  6. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik moet de 28e weer heen met Lenora, maar heb ook een extra check voor Selena. Dat vind ik een stuk spannender!
     
  7. Luckyme96

    Luckyme96 Bekend lid

    22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Hier vorige week was hij 8800 en 71 cm :p mijn lekkere spekkie :)
     
  8. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Ik ben hier al een tijdje niet geweest. Ik zie nu ineens dat de rest nog wel actief is. :p
    Onze kleine man moet pas 22 juni weer naar het consultatiebureau (laatste keer was 22 maart). We zouden deze maand eigenlijk naar de kinderarts moeten, maar die afspraak is verzet naar 18 juni, omdat de kinderarts andere dagen werkt.
    Ik heb werkelijk geen idee wat Bram nu weegt, zal zo'n kilootje of 8 zijn denk ik.
    Hij doet het zo goed, en het is zo'n blij mannetje!.
    Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met PE of HELLP? Ik merk de laatste tijd dat ik best vaak hoofdpijn heb, zo'n hoofdpijn waarbij je het idee hebt dat je te weinig gedronken hebt, niet heel pijnlijk dus, maar wel vervelend.

    Ik wil er eigenlijk niet mee naar de huisarts omdat het niet super vervelend is, maar ik ben toch wel benieuwd waar het eigenlijk weg komt, en of dit nog een restvershcijnsel van HELLP kan zijn.
     
  9. Sterretje31

    Sterretje31 Bekend lid

    8 nov 2014
    726
    75
    28
    Geen idee of het met HELLP te maken heeft.
    Ik heb ook veel hoofdpijn maar dat komt echt vanuit m’n nek en schouders (slechte/verkeerde houding door het voeden, in slaap sussen, zware borsten)
     
  10. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @Miesjella haha model ja.. ik hou Mn hart al vast :eek: grote kleine ondeugd is t met een goed karaktertje en een eigen wil haha!

    @chantalvl geen ervaring mee, maar het kan vanalles zijn he! Je spieren, stress, je ogen...

    @Elsa86 wat zie ik nu in jouw banner staan, ben je toch nog over een vierde kindje aan het nadenken? :D Vertel vertel!
     
  11. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    @DangerBlonde haha daar hadden we het al over toen ik nog zwanger was van Mia. Eerst zou mijn man zich laten helpen, maar hij vond zichzelf nog te jong en wilde de optie voor een 4e toch nog open laten, want misschien kregen we dan toch nog een jongetje. Ik heb wel gezegd dat het natuurlijk ook weer een meisje kan zijn, maar ook dan zou hij het heel leuk vinden. Dus het gaat echt om nog een kindje en niet om een jongetje.

    Ik zat er zelf ook steeds meer aan te denken. Voor mijn gevoel kon ik nog geen afscheid nemen van het zwanger zijn. Ik heb wel een paar 'eisen'. Zo wil ik er pas voor gaan als Mia 2 is. Dan zijn de oudste 2 naar school als de 4e zou komen. En ik wil niet ouder zijn dan 35 (om zwanger te raken). Als Mia 2 is, ben ik 33,5, dus dan hebben we 1,5 jaar de tijd. Maar misschien zeggen we tegen die tijd ook allebei dat het goed is zo en dan laat mijn man zich helpen.
     
  12. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het bij jullie met dit warme weer? Bram kon gisteravond niet slapen omdat het zo warm was op zijn kamer, hij mocht dus opblijven :p
    Toen kwam ik er ook achter dat zijn 1e tandje is doorgekomen. Het is me dus een beetje onduidelijk of het de warmte of het tandje is waar hij last van heeft.

    Hopelijk gaat het vandaag wat regenen zodat het afkoelt, en we de tuin niet meer hoeven te sproeien. :roflmao:
     
  13. Aanne88

    Aanne88 Bekend lid

    19 feb 2016
    741
    233
    43
    Wauw zijn eerste tandje, weer een mijlpaal ;). Hier kwijlt ons mannetje al maanden, maar nog geen tandje te zien.

    Hij heeft wel last van de warmte, maar slapen gaat goed. Op zijn kamertje is het koel, gelukkig. Kan me helemaal voorstellen dat hij daardoor niet kan slapen.

    Hoe gaat het verder met iedereen? We zitten sinds dit weekend op 3 flessen. Ik vind het zo knap van hem!
     
  14. Luckyme96

    Luckyme96 Bekend lid

    22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Hoi! Hier ook alles goed! Gisterenavond wel even last van de warmte, maar gelukkig daarna weer lekker verder geslapen.
    Hij heeft al sinds 4 maanden 2 tanden onder, maar inmiddels heeft hij ook 1 boventand helemaal door en 3 (boven) een puntje!!! Hoektand zit ook een hele grote rode bobbel, dus zal er ook wel aankomen.. arm mannetje, maar hij houdt zich goed, gelukkig.
    Schema gaat ook prima! ochtend en avond fles 180. 2 en 3e fles +-120. Fruit en groente gaat super! Tussendoor drinkt hij graag water, fijn met dit warme weer. Nog steeds een gezellig en vrolijk ventje, echt genieten hier!
    Hoe gaat het met de rest?
    @Ilse84 hoe gaat het met jullie?
     
  15. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Hier gaat het op zich wel goed. Er was eerst sprake van een vitamine d afbraakprobleem maar dst was het toch niet.. We zijn dus geen ene steek verder wat betreft diagnose. Haar dna wordt nu onder de loep genomen. Misschien dat daar wat uit komt. Wel spannend allemaal. We konden kiezen voor nevenbevindingen (dus wat wil je meer weten, zoals bijvoorbeeld ALS of darmkanker en we hebben gekozen voor de ziektes die behandelbaar zijn. Dus dat is allemaal spannend.... Verder gaat het qua slapen best wel goed en zit er ritme in. Eten heeft ze nog niet echte interesse in.

    Ze is hier echt verder super vrolijk meisje..

    Ben wel benieuwd wat jullie kindjes allemaal al kunnen :)
     
  16. Katin87

    Katin87 Fanatiek lid

    20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Hier gaat ook alles goed met de kleine meid! Ze is heel vrolijk en kletst wat af. Inmiddels heeft ze alweer haar zesde tandje.
    Eten en drinken gaat goed, al weet ze nog niet echt wat ze met brood aanmoet, haha.
     
  17. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Al die tandjes, wauw! Ook hier heel veel gekwijl al maanden maar nog geen tandjes. Wel overal op bijten. Heel veel draaien, rollen, maaien en slaan met de armen en benen, echt een kleine ADHDer soms. Wil soms meer dan dat ze kan en dan lukt t niet, dan kan ze wel eens gefrustreerd zijn haha. Maar over het algemeen een vrolijk lachebekkie, lacht heel veel en kan overal lol om hebben. Gilt en kletst een hoop. De hond is geweldig. Ze schatert het uit, pakt de hond vast en wil ermee spelen. Soms wat hardhandig haha maar gelukkig vind onze hond veel goed. Vinden jullie kindjes huisdieren ook zo leuk?
    Slaapt over het algemeen goed, soms tot 6, soms tot 7, soms tot half 8. Vanmorgen was het half 6. Overdag ook wat wisselend maar slaapt prima, nog 2-3x per dag.
    Eten gaat goed, als t aan haar ligt zijn we al klaar met de flessen. Ze krijgt nu in de ochtend pap met de lepel, middag boterham en een flesje melk erbij van 120, avond een complete maaltijd met water in een flesje. Tussendoor een grote portie fruit en soms nog een danoontje of broodkorst. En water of een bodempje diksap met water tussendoor.
    Drinken uit de fles gaat moeizamer, ze heeft er geen zin meer in. De avondfles is nog maar 90-120 en zit eindelijk wat vroeger op de avond (rond 9 uur/half 10). Ze wil m eigenlijk vaak niet, zal wel genoeg gegeten hebben.
    We zijn de tuitbeker aan het oefenen al een tijdje, ze snapt t nog niet dat ze m omhoog moet houden om te drinken. Maar op de tuit bijten (zachte tuit) en het in de mond duwen dat snapt ze wel. Speelt er vooral mee haha. Met hulp gaat t drinken redelijk daar uit. We hebben een tuitbeker met twee handvaten van Nuk. Fijn ding vind ik.
    We mogen niet klagen. Ze is heel erg druk en actief en wil alles zien en ontdekken, maar kan ook heel prima zelf spelen en rond rollen en een beetje tijgeren op haar speelkleed op de vloer. De box gebruiken we ook bijna niet meer, hij staat er wel nog voor als het even nodig is.
     
  18. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Hier een dame die vooral erg vrolijk is en alles wel goed vind.

    Ze kan nou prima even wachten 's morgens en daardoor kan ik alle dames eerst aankleden, dan naar beneden, brood smeren en fles klaarmaken. Ze krijgt 's morgens een papfles, dan tegen 10.00 uur ongeveer een schaaltje fruit, ik probeer dat nu wat vaker vers te geven en dat gaat goed. Na het fruit gaat ze naar bed en slaapt dan tot een uurtje of 14.00 uur. Dan krijgt ze een fles van 180+6 (brood wil ze nog niet hebben). Rond 16.00 uur krijgt ze wat diksap en gaat dan meestal nog even slapen. Meestal 45-60 minuten. Om 17.00 uur is het tijd voor haar groente met yoghurt. Groente vind ze heerlijk, alleen met stukjes heeft ze soms nog moeite. Yoghurt vind ze iets minder. Als Emma en Fayèn in bed liggen krijgt Mia nog haar avond papfles en gaat dan ook naar bed.

    Ze begint nu een beetje met rollen, heeft nog geen tandjes (terwijl ik 3 maand geleden al dacht dat er tandjes kwamen). Ze laat zich wel flink horen, er zit goed geluid in. De box is hier in december al weggegaan en is mis hem nog steeds niet. Ze ligt bijna altijd op een speelkleed op de grond.
     
  19. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Bram heeft eigenlijk helemaal niets vertoond van de verschijnselen die ze vaak krijgen bij doorkomende tandjes. :roflmao:
    Wij sinds afgelopen week ook op 3 flessen.
     
    Aanne88 vindt dit leuk.
  20. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Hier ook tandjes! 1,5 week geleden de eerste en nu is de 2e er ook door.
    Van buik naar rug rollen doet ze al een tijd, anders om heeft ze gisteren bij 30 graden uitgevonden.... :) Sinds maandag kan ze op handen en knieën naar achteren schuiven.

    Eten is heel leuk maar vooral voor erbij, zeker nog geen complete maaltijden. Al had ze vandaag bij de gastouder een groot deel van een boterham op.
     
    Aanne88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina