November 2017 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elsa86, 4 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterretje31

    Sterretje31 Bekend lid

    8 nov 2014
    726
    75
    28
    Hier blijven de flessen erg wisselend gaan. Ene dag zijn het er 5 (maak 150/5 maar vaak laat ze daar nog 30 en soms ook wel 50 van staan)
    Wanneer de middag fles iets later is (tussen 15:30 en 16:00)en haar warme eten rond 18 uur, dan is haar volgende fles tussen 22:00 en 23:00 en slaapt ze goed door. Is het middagprogramma wat vroeger van start gegaan, slaapt ze rond 18:00 uur wel, maar meldt ze zich na 45/60 minuten weer voor een fles en vervolgens rond 22:30/ 23:00 uur krijgt ze nog een fles voor de nacht.

    Eten vindt ze heerlijk! Ik heb zo’n avent babycook dus maak alles zelf en vers. Grote favoriet is gestoomde appel, maar ook peer en avocado eet ze graag. Banaan vindt ze minder lekker. Groente ben ik ook steeds meer aan het combineren. Vandaag zoete aardappel met komkommer, maar ook regelmatig krijgt ze een aardappel of wat rijst. Ze groeit nml nog steeds langzaam (zit nu op 6950 gram, geboortegewicht was 3215 op 14-11-17)

    Ze vloog nu wel door maatje 62 heen. 56 heeft ze heeel lang aangehad, 62 maar kort (al gebruik ik de tumble ‘n dry broekjes maat 62 voor het slapen nog steeds) en nu is het allemaal maat 68.

    Wat ze kan? Vooral niet stil liggen Haha. Ze rolt alle kanten op en doet af en toe een tijgerpoging. Je merkt ook echt dat ze met haar grote broer mee wil doen. Ook probeert ze zich aan de rand van haar bed of de box omhoog te trekken. Met eten heb ik haar nog in de stokke newborn, maar als ze er gewoon bij zit, zit ze nu al in de stokke babyset. Daarnaast is ze heerlijk aan het brabbelen en ontdekt ze steeds meer van haar eigen geluidjes (gillen bijvoorbeeld)

    De extreme warmte vindt ze niet leuk. Dan kan ze echt haar draai niet vinden en is er weinig goed...

    Jemig, af en toe kijkt ze me zo diep in m’n ogen aan, dat ik helemaal vol schiet. Dan stroom ik echt over van liefde. En ook wanneer ik m’n zoon en dochter samen zie, zo leuk op elkaar reageren, onbetaalbaar!
     
    Miesjella vindt dit leuk.
  2. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.464
    3.449
    113
    Hoe gaat het met alle kindjes en hun mama's?

    Hier gaat het goed. Mia rolt sinds 3 weken eindelijk van rug naar buik, terug lukt nog niet.

    Het is een kleine veelvraat, wil alles eten wat wij ook eten. Zodra ze eten ziet gaat haar mond open:roflmao:

    Tandjes heeft ze nog niet, al vermoedt ik wel dat ze eraan komen. Afgelopen weekend extreem rode billen en veel krijsen/gillen. Was heel zielig.
     
  3. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Hier gaat het ook goed!

    Rolt nog niet, vanwege haar spreidbroekje, denk ik. Ze gooit wel haar billen omhoog als ze op haar buik ligt, dus ik heb goede hoop dat ze gaat kruipen. (mijn oudste heeft nooit gekropen)

    Verder hier twee messcherpe tandjes, die ze ze graag gebruikt... :)

    Tis echt een heerlijk lief en gemoedelijk meisje.
     
  4. Aanne88

    Aanne88 Bekend lid

    19 feb 2016
    741
    233
    43
    Hier gaat alles best wel goed. Hij slaapt en eet goed. Het zelf spelen gaat ook steeds beter. Hij schuift de hele kamer door. Hij zit ook erg graag op zijn knieën maar echt kruipen lukt hem nog niet. Wel o zo schattig om te zien.

    Even een hele andere vraag. Hebben jullie al nagedacht over een volgend kindje? Dit is bij ons de eerste en we willen er nog wel een kleintje bij mocht het allemaal lukken.
     
  5. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Ja ik wel. Lotte is mijn tweede en wil er graag nog eentje bij, echter mijn man en ik liggen daar helaas nog niet echt over op een lijn.

    Toen mijn oudste was geboren wist we meteen dat we een tweede zouden willen. We hebben wel even gewacht tot ze twee was.
     
    Aanne88 vindt dit leuk.
  6. Luckyme96

    Luckyme96 Bekend lid

    22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Hier gaat het ook goed! Hij rolt al even op zijn buik, maar terug begint hij nu pas een beetje door te krijgen ;) Heel handig in bed, meneer rolt naar zijn buik en kan dan niet terug en begint te piepen haha. KOmt ook wel goed. Dat met zijn kontje de lucht in en op handen en knieen herken ik, zo grappig om te zien, kruipen lukt nog niet. Hij draait om zijn as en gaat stukjes achteruit en vooruit. Hij heeft dus al 6 (!) tandjes en schema, slapen en eten gaat prima! Zijn zus is echt dol op hem en hij op haar, zo lief, mijn hart smelt dan als ik ze samen zo zie <3.
    Dit is mijn 2e en wij zijn zeker klaar! :roflmao:
     
    Aanne88 vindt dit leuk.
  7. Luckyme96

    Luckyme96 Bekend lid

    22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Leuk trouwens om weer wat van jullie te "horen'
    Blijft toch wel interessant om de kindjes te volgen die even oud zijn
     
  8. Aanne88

    Aanne88 Bekend lid

    19 feb 2016
    741
    233
    43
    Ja super leuk om te horen hoe het bij jullie gaat allemaal. Volgens mij heeft iedereen wel een beetje een eigen ritme gevonden. Ik vind het geweldig als hij op zijn knieën gaat zitten. Zo een grappig gezicht ;). Hij vindt zichzelf dan ook heel grappig trouwens.
    Wow al 6 tandjes Luckyme96... ik denk al weken dat ze eraan komen, maar nog steeds niks.

    Ilse84, oeh dat is lastig als jullie nog niet op een lijn zitten. Wellicht veranderd je man nog van mening. Wij zouden er nog graag eentje willen :). Hopelijk is ons dat gegund!
     
  9. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Ja dat hoop ik ook, maar dat komt vast goed! Als hij niet wil kan ik hem niet dwingen natuurlijk... En wellicht denk ik er over een jaar ook wel anders over.

    Zijn er al kindjes hier die kruipen?
     
  10. Katin87

    Katin87 Fanatiek lid

    20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Hier gaat ook alles goed! Na tien weken gipsbroek en daarvoor spreidbroek (vanaf 6 weken oud) is ze eindelijk ‘vrij’! Vrijdag is haar gipsbroek verwijderd, onze stoere meid heeft geen kik gegeven. Ben echt super trots. Vandaag heeft ze ook voor het eerst gerold.
    Verder heeft ze al 8 tandjes, daar was ze heel vlot mee. Schema gaat ook goed. Lief, vrolijk meisje dat aardig wat afkletst.
    Zij is onze eerste, we willen graag nog een kindje als het ons gegeven is. Ik denk dat we rond haar eerste verjaardag stoppen met de pil.
     
    Aanne88, Miesjella en Ilse84 vinden dit leuk.
  11. baboon

    baboon Lid

    21 jul 2017
    81
    16
    8
    Vrouw
    Hier ook alles goed op zich. Norah is ontzettend ondernemend en beweeglijk. Rolt moeiteloos van rug naar buik en weer terug en gaat het hele huis door, ze doet een beetje een mix van tijgeren en kruipen. Ze kan zwaaien en in haar handjes klappen. Dat vind ik superleuk. Ze heeft de twee middelste ondertandjes en 1 hoektandje boven. Tanden poetsen vindt ze verschrikkelijk. Hebben jullie kleintjes daar ook zo'n hekel aan?

    Qua voeding krijgt ze nog steeds bv en daarnaast brood, soms pap, fruithap (banaan en alles met banaan is favoriet), avondeten en soms een babykoekje of maisvinger. We doen een beetje een mix van stukjes en pureren. Wat ze in stukken kan eten, krijgt ze in stukken (ze eet graag zelf) en anders pureer ik het. Ze eet nog steeds geen grote hoeveelheden, tot ze geen honger meer heeft en dan stopt ze. Dat is eigenlijk altijd al zo geweest. Het is een klein, tenger meisje. Heeft nu nog maat 68 en weegt denk ik pas rond de 7 kilo (al even niet gewogen, we moeten volgende week weer naar het cb).

    Ze is nog steeds een heel slechte slaper, dat is wel een beetje jammer. Ze slaapt nu 's nachts bij mij, anders is het echt niet vol te houden. Ze wordt meestal iedere cyclus wakker en raakt in haar eigen bedje dan helemaal overstuur. Dan moet ik dus ieder uur m'n bed uit en kost het ook veel moeite om haar weer rustig te krijgen. Als ze bij me ligt, heb ik haar alweer rustig voor ze echt overstuur raakt. We hebben nu een co-sleeper op ledikantformaat naast ons bed staan. Overdag slapen (incl de avonden als wij nog niet naar bed zijn) is al helemaal niks. Ze is wel duidelijk moe, maar wil echt niet in haar bedje slapen. In de kinderwagen en draagzak ook maximaal 1 cyclus, als het niet korter is. De slechte nachten en het helemaal geen tijd voor mezelf hebben breekt me inmiddels wel een beetje op na bijna 8 maanden. Iemand van jullie tips toevallig? :)
     
  12. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Hier helemaal niks te klagen. Lenora slaapt goed, eet goed en is tevreden! Ze draait nu alle kanten op en kan een metertje van haar plek afkomen. Verder is ze nog compleet tand loos, maar volgens mij zijn die wel in aantocht (kwijlen en luieruitslag)!

    Mijn man en ik hebben vorige week besloten wanneer we voor een derde gaan!
     
    Miesjella en Ilse84 vinden dit leuk.
  13. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Hier een ook een spreidbroekje. Wat een onding, kan me goed voorstellen dat je blij bent dat je van het spreiden af bent. :)
     
  14. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Wat leuk! Al zwaaien en klappen. Mijn dochter doet dst echt nog niet, klinkt alsof je ze haar leeftijd wat vooruit is?

    Ik heb veel gehad aan het boek van stephanie Lampe.
     
  15. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.464
    3.449
    113
    Wij zijn er nog niet over uit of er een 4e gaat komen. Ik wil sowieso wachten tot Mia 2 is. De vorige keren wilde ik rond deze leeftijd al een volgende kindje, maar dat heb ik nu helemaal niet.

    Even een foto van ons pretbekkie
    20180624_123839-2322x3096.jpg
     
    Miesjella vindt dit leuk.
  16. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Ook hier gaat alles goed. Het is al een flinke meid met der maatje 80 nu. Rollen doet ze ook al door heel het huis en sinds 3 weken heeft ze onder een tandje.

    Het is een heerlijk vrolijke en makkelijke baby. Kunnen haar overal mee naartoe nemen en het is een enorme slaapkop :).

    We hebben besloten om eind augustus voor de 2e te gaan. Ik ben niet meer begonnen met de pil dus ben heel benieuwd hoe het deze keer zal gaan.
     
  17. Aanne88

    Aanne88 Bekend lid

    19 feb 2016
    741
    233
    43
    Meiden wat fijn allemaal van jullie te horen.

    Elsa86 wat een heerlijk lachebekje. Geweldig om te zien!

    Miesjella, aah leuk wij gaan ook in augustus voor een 2e. Heeft het lang bij jullie geduurd de eerste? Bij ons meer als een jaar dus ben ook niet meer aan de pil gegaan. Ik probeer op niks te hopen, maar ben bang als je eenmaal weer bezig bent, dat het toch niet meevalt ;).

    Katin87, fijn dat ze verlost is van haar spreidbroekje. Wat een stoere meid hebben jullie!

    PH1, leuk dat jullie voor een derde gaan!

    Met betrekking tot slaap problemen misschien ligt er een waterader onder haar bed? Sommige paragnosten kunnen ook met kinderen communiceren. Misschien is ze ergens bang voor?
     
  18. Luckyme96

    Luckyme96 Bekend lid

    22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Hoi Baboon,

    Wat vervelend dat ze nog steeds zo slecht slaapt, kan me voorstellen dat het je opbreekt..
    Als je zegt dat ze na elke cyclus wakker wordt, dan zit daar het probleem vermoed ik.
    Heb je het boek van stephanie Lampe gelezen? Daar staat heel duidelijk beschreven hoe het fysiek in zijn werk gaat. Ik vond dat heel verhelderend. Jouw dochter zit nu waarschijnlijk vast in een verstoord slaappatroon van oververmoeidheid en niet zelfstandig verder kunnen slapen na 1 cyclus ( en jij daarmee ook) Ga maar eens na hoe snel je went aan bijvoorbeeld iedere nacht op dezelfde tijd wakker worden omdat je eerst altijd om 5 uur moest beginnen met werken (ik noem maar iets) en als je dat ineens niet meer hoeft dan zul je nog een tijdje om diezelfde tijd wakker worden. Je zult weer moeten leren om door te slapen.
    Ik herinner het me nog heel goed van mijn dochter. Die had daar eerst ook moeite mee. Ik heb wat boven haar bedje gestaan en over haar voorhoofdje gewreven om haar weer in slaap te laten vallen. Om meerdere cyclussen aan elkaar te plakken. Ook heb ik haar soms wel eens laten huilen/mopperen. (niet overstuur en nog vond ik dat heel moeilijk). Ik stond dan met kromme tenen voor het slaapkamer deur om vervolgens na een paar minuten weer te gaan 'aaien'. Dit heeft echt heel kort geduurt en al snel sliep ze erg goed. Het is het me allemaal waard geweest. We zijn er allemaal uiteindelijk beter van geworden, zeker en vooral ook mijn dochter, want oververmoeidheid is niet fijn. Mijn baby was blijer en lekkerder in haar velletje als ze goed uitgeslapen was (en ik daarmee natuurlijk ook ;))
    Succes en sterkte in ieder geval, het lijkt me echt heel zwaar!
     
  19. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Wat een leuke berichten allemaal! Hier gaat het super! Alleen is Bram ziek op dit moment. Dat begon afgelopen weekend, we hebben zaterdag welgeteld 2u geslapen. Meneer kreeg 2 boventanden en heeft hier vreselijk veel last van gehad, alsof dat nog niet genoeg is, is hij nu flink verkouden. Eigenlijk is hij gewoon heel zielig. :confused: Die ondertandjes zijn zo klein en schattig, maar die 2 boventanden zijn gewoon 2 grote witte blokken, poor little thing. :$
    Verder gaat het wel goed! Hij is altijd vrolijk. :D
    Wow! wat zijn er al veel mensen over een volgend kindje aan het praten.
    Wij gaan eerst trouwen volgend jaar mei. Wil natuurlijk wel drinken op mijn eigen bruiloft.:roflmao::p Afgelopen wintersport is Wilco op zijn knieën gegaan, en ik heb natuurlijk ja gezegd!! :D:roflmao:
     
    Miesjella vindt dit leuk.
  20. Sterretje31

    Sterretje31 Bekend lid

    8 nov 2014
    726
    75
    28
    Hey dames!

    Wat leuk allemaal!
    Behalve dat slechte slapen bij jou baboon :( zijn er bij jou weeënopwekkers gebruikt of heb je op een andere manier oxytocine binnen gekregen via een prik of eventueel neusspray?

    Hier gaat het allemaal z’n gangetje. De eerste 2 tandjes zijn nu net door (14 juli is ze 8 maanden). Voor de rest is het een blije draaikont en ligt bijna niet meer stil. Zitten doet ze nu nog op 1 heupje en 1 handje maar dat zal ook niet lang meer duren voor ze netjes rechtop zit. Voor de rest is ze nu ook al een snelle tijgeraar haha.
    Alleen nog steeds een langzame groei. Ze zit nog in maat 68 en is net 7130 gram.
     
    Miesjella vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina