November 2017 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elsa86, 4 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterretje31

    Sterretje31 Bekend lid

    8 nov 2014
    726
    75
    28
    Hier zit er inderdaad anderhalf jaar en een halve maand tussen. En ja, dat is soms best pittig. Vooral de momenten dat ze allebei in een jank-modus zitteno_O maar! Al die andere momenten zijn prachtig en het idee dat ze zometeen heel veel samen kunnen spelen (of elkaar de hersens inslaan:eek:) vind ik ook heel fijn.
     
    Miesjella vindt dit leuk.
  2. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Spannend hoor!!! Al druk met vamalled bezig??
     
  3. elita

    elita Bekend lid

    25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Hier slaapt Thomas overdag thuis vaak in de ochtend 1.5-2 uur en in de middag 1-1.5 uur (of net andersom). En dan s nachts van 1900-600/630.
    Een enkele keer slaapt hij overdag een uurtje langer maar meer niet.
    Ik heb soms het idee dat kdv zo kunnen zeuren. Als een kind slaapt hebben ze er geen omkijken na en met wakker zijn wel. Zou me er dus niet druk om maken.

    Als je kindje tevreden is met het lagere aantal uur slaap dan zal dat zijn wat je kindje nodig heeft toch. Bij veel huilerig zijn enzo moet je misschien kijken of langer slapen lukt.
    Op kdv doen ze natuurlijk wel meer indrukken op dus misschiennis dat vermoeiender. Bij ons kdv slapen ze ook met meerdere kindjes op 1 kamer dus dat zal ook zorgen dat hij net wat minder slaapt. Als ze willen dat hij daar meer slaapt zou ik zeggen “je mag het best proberen”
     
  4. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    @Aanne88 ..vind t wel meevallen. Mijn dochter slaapt ook zoiets...

    Leuk om alle schema's zo t zien...
    LAs ergens over weinig leeftijdsverschil tussen de kinderen. Die van mij schelen 15.5 maand
     
    Aanne88 vindt dit leuk.
  5. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Mijn oudste 2 schelen 16 maand (en 5 dagen) en de jongste 2 schelen 17 maand (en 8 dagen).

    De oudste en jongste schelen 2 jaar en 10 maand (en 13 dagen)
     
  6. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Aan ook leuk!3 zo kort op elkaar. Hoe heb jij het ervsren?
     
  7. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Ik vond het de eerste paar weken loodzwaar. Ik las regelmatig 'oh, een 3e deed ik er zo bij'. Nou...Ik echt niet.

    Ik moest echt een ritme zoeken, kreeg niks gedaan en mijn kinderen liepen om 11.00 uur nog in de pyjama als we nergens naartoe hoefden.

    Maar toen Mia 's morgens niet meer direct een fles hoefde, werd het steeds makkelijker. Ik kan ze nu eerst alledrie aankleden voor ik naar beneden ga. Daar smeer ik Emma en Fayèn een boterham en doe ze een beker drinken. En ondertussen maak ik de pap voor Mia klaar. Nu vind ik het ook niet meer zo zwaar en doe ik de 3e er inderdaad zo bij.

    Mia is ook een heel makkelijk kind en die vind alles wel prima.

    Ik heb trouwens nooit gedacht 'waar zijn we toch aan begonnen'. Ik vind het geweldig.
     
  8. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Een derde die je er zo bij is wellicht ook niet altijd van toepassing als er zo weinig leeftijdsverschil is. Dan zijn ze nog allemaal best aanhankelijk misschien.

    Wel fijn dat het nu wat rustiger verloopt.
     
  9. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Jullie zijn allemaal al van de late fles af zie ik ;) wij nog niet. Heb t een paar keer geprobeerd maar ze werd dan snachts weer te vroeg wakker. Als ze nu wakker word dan weet ik in elk geval dat t niet van de honger is.
    Slapen overdag is gemiddeld smorgens 3 uur en smiddags 2 uur. Vanaf 4 uur tot half 8 houdt ze nu vol zonder slaap.

    6:30/8:00 opstaan en 180/6/6 pap in fles (lepel te langzaam)
    9:00 slapen in bed tot 12:00 ongeveer
    12:30 120/4 melk en 1 boterham met margarine en beleg
    14:00-16:00/16:30 slapen in bed
    16:00/16:30 fruit 200 gram groot potje
    18:00 warm eten vlees/groente/aardappel. Of vis. Rijst. Macaroni. Eet alles eigenlijk.
    19:30 naar bed
    22:00/23:00 90/3 melk gaat soms wel soms niet op

    Tussendoor drinkt ze nog een zachte tuitbeker water met een klein scheutje diksap 150 cc. En als ze smorgens niet zo lang slaapt dan nog een extra tussendoortje, danoontje ofzo.

    Maar goed elk kindje is anders, de ene slaapt lang, de ander eet meer, de volgende slaapt overdag veel en nog een ander slaapt vrijwel niet.

    Sinds een paar weken ook hier de verlatingsangst en de nachtmerries. Ik sta snachts vaker een keer op om haar te troosten omdat ze zo verdrietig is. En daarna gaat ze gelukkig meestal wel weer lekker slapen. Duurt soms een half uur tot een uur met jammeren.
     
  10. Aanne88

    Aanne88 Bekend lid

    19 feb 2016
    741
    233
    43
    Heel leuk om te lezen hoe het gaat met jullie kindjes.

    Dangerblonde, jullie meisje slaapt echt nog super veel zeg. Achja en die late fles gaat er wel een keertje af. Ook wel heerlijk nog even zo'n knuffelmomentje voor je zelf gaat slapen.

    Elsa86, respect hoor 3 kindjes best kort op elkaar. Kan me voorstellen dat de eerste weken zwaar zijn. Als ik denk aan twee kinderen heb ik dat eigenlijk al ;). Nu is het gewoon allemaal best wel chill.

    Elita, je hebt gelijk. Ze moeten niet zo zeuren en ik betaal er genoeg voor ;). Hij is een tevreden kindje en vooral heel erg nieuwsgierig.
     
  11. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Ja al heel druk met van alles! We zijn maandag wezen kijken op de plek waar we graag willen trouwen, en ik was meteen verliefd!!
     
    SJ86, ike en Miesjella vinden dit leuk.
  12. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Hier ook nog niet van de late fles af. Bram gaat na de warme maaltijd naar bed, en als wij naar bed gaan krijgt hij nog een fles, anders ook midden in de nacht wakker. Wel zijn we deze fles langzaam aan het afbouwen, (krijgt intussen 4 schepjes poeder ipv 6), en vanavond wil ik proberen om deze fles rond half 8 te geven, en kijken hoelang hij slaapt.
    Eerder dan werd hij namelijk wakker als wij naar boven gingen, maar nu moet ik hem echt wakker maken voor die fles, en daar word hij ineens heel chagrijnig van, en wil daarna ook niet meteen weer slapen wat hij voorheen wel deed.
    Mijn voedingsschema is als volgt:
    06:30-07:00u 180cc water + 6 schepjes opvolgmelk
    09:00-10:00u Portie fruit (wil hij soms niet in 1x dus dan verdelen we dit over nu en lunch)
    12:00-13:00u 1 boterham met beleg + water/thee of diksap, en als meneer echt honger heeft dan krijgt hij nog een hapje fruit van ons mee (stukje meloen, banaan oid).
    15:00-15:30u 180cc water + 6 schepjes opvolgmelk.
    17:30-18:00u Warme maaltijd + water en na de tijd nog wat vla
    22:00-23:00u 150cc water + 4 schepjes opvolgmelk. (deze moeten we van CB over 2 maanden volledig afgebouwd hebben, dus daar zijn we intussen mee bezig)
     
  13. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Nu ben ik heel benieuwd welke plek jullie op het oog hebben! Nog gefeliciteerd!
     
  14. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Landgoed de eese, En dan dat jachthuis. Prachtig! http://www.landgoeddeeese.nl/photos/
     
  15. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
  16. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @Aanne88 de slaapjes hier liggen nu ineens weer wat overhoop haha, of t nou aan t sprongetje of de warmte ligt of ik weet t niet.. het ochtend slaapje is sinds een paar dagen nog maar 1,5-2 uur maximaal. En de middag heeft ze soms ook geen zin in langer dan 1,5 uur. Maar een andere keer slaapt ze weer 3 uur. Denk je je ritme gevonden te hebben dan gooit ze t weer om haha :p

    @chantalvl je ‘moet’ het afgebouwd hebben? Je moet helemaal niks toch...? Is het dan zo erg als hij nog een extra flesje krijgt? Als hij daar toch behoefte aan heeft? Hier zei het cb met 6 maanden geef haar smiddags een boterham. Was ze nog helemaal niet klaar voor, wou ze ook nog niet. Een paar weken later wou ze het wel. Zal wel een beetje aanvoelen zijn denk ik toch? Flesje hier varieert van 90+3 tot 150+5 en soms wil ze na een paar slokken helemaal niks meer. Zo lang dat niet stabiel is of stabiel afbouwt was ik van plan hem gewoon nog te geven. O en dat chagrijnige hier ook hoor maar meteen de fles er in half slapend dan is dat wel over. Lekker even knuffelen :)
     
  17. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Kruipen jullie kindjes al? Ik ren de hele dag nu achter haar aan :O
    Heb vandaag alle stopcontacten onder aan de muren beneden voorzien van beschermdoppen. En de hoeken van de salontafel even van noppenfolie met plakband haha, lelijk maar mijn stootdopjes zijn nog onderweg met de post. Sinds een week begon ze met kruipen en nu gaat ze razend snel de kamer door. Gaat ook zelf ergens zitten waar ze zin heeft, bijvoorbeeld voor de tv. En vanavond zag ik haar aan het tv meubel optrekken, hoog op de knieën :O wat gaat het ineens snel, die staat straks en haalt me de kasten leeg haha..
     
  18. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    @chantalvl : Hele mooie locatie :)!!

    Onze kleine meid kruipt nog niet, die vind het allemaal wel prima zo volgens mij ;). Staan op der beentjes doet ze ook nog niet. We denken dat zodra ze dat door heeft ze gelijk zal gaan lopen, deed ik namelijk ook :roflmao:.

    Afgelopen week is ze behoorlijk ziek geweest, 3 dagen lang 40 graden koorts. Dachten eerst dat het met een tandje te maken had (heeft er nu al 4) maar toch maar even naar de dokter gegaan. Blijkt dat ze blaasontsteking heeft, arm ding. Medicijntjes gekregen maar ze is nog niet helemaal de oude. Zo zielig als je niks voor ze kan doen.

    Even een hele andere vraag ook; hebben jullie soms moeite met het thuis zitten nu met een kleintje? We nemen der best vaak mee naar verjaardagen ed maar een avondje onbezorgd stappen kan niet zomaar meer. Al hebben we vanaf januari wel elke maand een (groot) feest gepakt waarbij de kleine naar opa en oma ging. Maar merk dat ik het soms toch wel lastig vind dat het niet meer zomaar kan. We zijn ook de eerste in de vriendengroep met een baby, dat scheelt ook wel denk.
     
    Aanne88 vindt dit leuk.
  19. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Dat gevoel herken ik heeeel erg. Ik ben sowieso geen thuiszitten, ik ben altijd op pad. Ik vond zwangerschapsverlof dan ook vreselijk!
    Ik vind het inderdaad erg lastig dat je niet even zomaar ergens naar toe kan. Maar ik merk wel dat nu meer vrienden kinderen krijgen, iedereen wat meer rekening houd met tijden van een feestje.

    @DangerBlonde We moeten inderdaad niets, we doen wel alles op ons eigen tempo hoor, maar probeer wel een klein beetje advies op te volgen, omdat ik zelf ook niet zo goed weet wat het beste is.
     
    Aanne88 vindt dit leuk.
  20. Aanne88

    Aanne88 Bekend lid

    19 feb 2016
    741
    233
    43
    Ons mannetje kruipt ook al heel de kamer rond. Echt zo grappig om te zien. Sinds gister gaat hij ook zelf aan de tafel staan. Jeetje wat gaat het snel. Mijn baby is geen baby meer ;) zo voelt het!

    Miesjella super goed dat je dit onderwerp aankaart. Ik had daar ontzettend veel moeite mee in mijn kraamweek. Ik was gewoon in paniek omdat ik dacht en nu? Ik heb een keizersnede gehad en toen werd ik wel even aangewezen op mijn familie en vrienden. We wonen ook nog eens achteraf dus even naar de supermarkt lopen zat er ook niet in.
    Nu vind ik het echt goed gaan. We nemen hem echt overal mee naar toe. Slapen doet hij ook overal en pikt het ook als we hem vervolgens uit bed halen, in de maxi-cosi, uit de maxi cosi halen en vervolgens weer in bed leggen.

    Moet wel zeggen dat we graag een tweede willen, maar dat dit een punt is waar ik het toch wel weer een klein beetje benauwd van krijg. Wij zijn ook geen thuis zit mensen. Spreken graag af met vrienden en houden van een feestje. Hoe moet dat met twee kinderen? Logeren gaat ons mannetje ook wel ooit bij papa en mama of bij mijn schoonouders. Vorige week voor het eerst bij mijn broertje en zijn vriendin.
     

Deel Deze Pagina