November 2017 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elsa86, 4 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Toen heb ik ze ook gekregen en later nog een 2e gaatje erbij in laten schieten. En nu draag ik bijna nooit meer oorbellen, het 2e gaatje is ook dicht gegroeid.
     
    Miesjella vindt dit leuk.
  2. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Haha hier hetzelfde. Ik doe met een feestje altijd wel oorbellen in, en dan moet ik de gaatjes soms echt even goed doorprikken! :rolleyes:
     
  3. Katin87

    Katin87 Fanatiek lid

    20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Hoe gaat het met iedereen? Hier is de rust wedergekeerd na weken van moeilijk in slaap komen 's avonds. Heerlijk vrolijk meisje dat houdt van stoeien.
    Van de week de laatste pil ingenomen. Een tweede is van harte welkom. Bij onze dochter was het vrijwel gelijk raak, maar ik verwacht dat het nu wel iets langer gaat duren (aangezien onze frequentie nu wat lager ligt ;)).
     
    Miesjella vindt dit leuk.
  4. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Hier gaat het prima, druk met de trouwplannen!
    Locatie voor de bruiloft en het feest staan vast, en ook de band is geboekt (onder voorbehoud, we gaan ze 15 september nog live zien).
    Vanavond komt de fotograaf, en op 15 september ga ik ook jurken kijken, ik kan niet wachten!

    Met de kleine man gaat het prima! Donderdag krijgt ie weer prikjes, dat vind ik dan toch wel weer vervelend.
    Hij roept de hele tijd kaka, kijkij, mama, bubu en nog veeeel meer. Hele verhalen, waar ik uiteraard alles van snap. :p We kletsen gezellig mee, en dan kletst ie weer terug alsof hij ons echt iets belangrijks moet vertellen. Super gezellig.

    Hij kruipt en tijgert alleen nog steeds niet, dat vind ik aan de ene kant erg jammer, omdat zo'n beetje alle leeftijdgenootjes al kruipen, staan en soms zelfs al een beetje lopen.
    Maar aan de andere kant, ik hoef hem nog niet te vangen!:roflmao::rolleyes:
     
  5. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    @Katin87: Fijn dat het in slaap komen nu beter gaat! En hopen dat we snel een 2e wondertje mogen krijgen, leuk!!

    @chantalvl: Ahh zo leuk om met je bruiloft bezig te zijn. Lijkt me echt super om alles uit te zoeken daarvoor :) en met de name de jurk natuurlijk. Ben wel heel benieuwd wat het wordt :D

    Hier ook een meisje wat nog niet kruipt of tijgert. Ze is zo druk met van alles en nog wat dat ze hier nog geen tijd voor heeft denk, of ze is gewoon lui:roflmao:.
     
  6. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Ik zal een foto plaatsen als ik dé jurk heb gevonden!
     
    Miesjella vindt dit leuk.
  7. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Hier wordt wel gekropen :) ik weet niet meer of ik dat de vorige keer al had geschreven. Ze kruipt nu 2 weken en mama zegt heel vaak NEE :D bijvoorbeeld als ze weer de keuken inkruipt. Ze is ook heel inventief. We hadden gezegd dat ze niet voorbij de eettafel en de kast mocht. Nou dan kruip ik toch onder de tafel door......
    Sinds het weekend probeert ze te staan. Het lukt nog niet goed om zich op te trekken aan meubels ed. Maar ze kruipt dan naar mij toe en trekt aan mijn broek. Als ik dan mijn handen geef staat ze op en wil ze door heel het huis lopen.
    Tijgeren heeft ze overigens alleen achteruit gedaan.
     
  8. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Ahh hier ook een ondernemend meisje...
    Ze zit regelmatig om handen en knietjes, maar echt kruipen lukt niet nog... ze probeert soms ook te gaan staan. DOodeng vind ik het... leunt ze op de toet toet autogarage van haar broer en probeert ze te staan. Als ik haar handjes vasthoudt, wil ze ook alleen maar staan en als ze staat schatert ze het uit van plezier. Zo leuk!
    Verder tijgert ze door de hele kamer, onder de tafel door en natuurlijk naar allerlei plekken waar ze niet mag zijn..

    Eten doet ze zo goed...ze lust alles! Zo heerlijk!
    Ze wil het zelf doen.. maar kan het nog niet.. Ik geef haar iets om af te leiden terwijl ik haar eten geef... of zelf een broodkorstje, maisvinger of een lepel... als ze maar bezig is, kan ik haar beter voeren!
     
  9. elita

    elita Bekend lid

    25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Haha hier is zoonlief vandaag precies 9 mnd. Hij teigert en lekker op los en soms een par kruipjes. Sinds afgelopen weekend trekt hij zich overal op tot staan. Lopen kan hij echt nog niet hoor. Maar goed hij is al supersnel natuurlijk.

    Hij eet ook super goed itt andere zoon. Idd wel soms met wat afleiding van een speelgoedje of een liedje zingen. Hopen dat het zon goede eter blijft
     
  10. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Haha hier gebruik ik inderdaad ook een lepel of broodkorst. :p
    Gister bij consultatie bureau geweest voor de 11 maanden prikjes, zo zielig weer.
    Helaas was Bram erg weinig aangekomen, maar 300 gram sinds 2 maanden geleden. Waarschijnlijk omdat hij door tandjes al een week lang zo'n 5x per dag poept.
    Wel moet ik er even op letten dus. Lengte ging gelukkig wel goed.

    De gastouder schrijft een boekje elke dag, over wat Bram allemaal heeft gedaan, Daarin staat vrijwel dagelijks dat brood dit keer geen succes was. Terwijl hij thuis en bij mijn schoonmoeder vaak 1 tot 1,5 boterham eet tussen de middag. De gastouder zegt dat ze het er echt niet in krijgt, nu hij dus zo weinig is aangekomen geeft dat ook niet echt een goed gevoel.
    Wij eten thuis vrijwel continu een ander soort brood, dus het kan denk ik niet liggen aan het soort brood dat ze heeft. Iemand tips hoe ik dit het beste met haar kan bespreken, ik heb daar nogal een beetje moeite mee namelijk.

    Meneer was gisteren 8550 gram en 72cm. Hij zit net iets onder het gemiddelde, maar wel binnen de curve volgens de normale curve. Volgens de prematuren curve (-6 weken) gaat hij precies volgens het gemiddelde. :D
     
  11. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Kruipen en staan gaat als een malle hier. Lopen nog niet haha maar dat zal wel komen. Brood eten kan ze hier zelf en drinken uit flesjes en een tuitbeker mrt zachte tuit ook. Pap met de lepel nog altijd geen optie dus lekker uit de fles. Cb moet maar niet zeuren.
    Speaking of, @chantalvl jij moest toch de avondfles afbouwen? Tegen mij zei ze juist blijf hem geven want ze is zo smal, en er zijn nog genoeg kindjes die met 1 jaar ook nog een avondfles krijgen. Dus wij blijven m gewoon geven zo lang ze m nog wil.
    En ik moest haar maar 2-3 boterhammen smiddags geven. Ik krijg er net 1 hele in met geluk. Ik denk als je kindje niet zo dik is dan mag je hem zeker wat meer geven in de fles of wat anders.

    Oorbellen hier nog niet, met een jaar of 4 misschien. Vind het zelf ook niet mooi bij baby’s maar dat is smaak.

    Hoe gaat het met iedereen die al voor een volgende bezig is?

    Eten met bestek is er nog niet. Wel willen maar vooral ermee spelen. We hebben hier 2 setjes bestek gekregen van kraamvisite. Zit nog in de doos..

    Ik wil voor haar verjaardag een ballenbak kopen, zo’n mooie grijze met roze en witte ballen. Even kijken of we dat samen met iemand kunnen kopen want die dingen zijn best duur. Voor kerst vragen we het houten Ikea keukentje. En wat klein speelgoed van de Action ofzo, alles voor de periode van 1 tot 2 jaar. Houten puzzeltjes, blokjes of duplo. Een theeserviesje van plastic. Spulletjes voor in het keukentje. De kinderen krijgen hier van de familie vaak heel veel. En we houden ook nog een groot verjaardagsfeest voor een grote vriendenkring voor de verjaardagen van ons alle drie.
    En ik wil zelf nog kijken voor een speelgoedkast want ik denk dat we die wel nodig hebben :p

    Nu speelt ze heel veel met plastic blokjes, die wat je door een vorm door een gat moet duwen. Maar zij gooit er voornamelijk lekker mee door de kamer en kruipt er dan achteraan. Ze heeft ook een loopwagen van oma gekregen waar ze zich graag aan optrekt en op alle knopjes en lichtjes duwt. En een kubus met allemaal geluidjes en knopjes en dingen die ze kan bewegen. Afgelopen week heeft ze een pop gekregen van een vriendin van me, zo lief, die ging ze ineens kusjes geven! En ze geeft ons af en toe ook een soort van kusje haha (lees: met lekker veel kwijlen en af en toe een kopstoot...)
     
  12. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Nog wat cadeau ideeën van ons waren: een trunki reiskoffertje, een dekentje met de naam er op, een houten kapstokje met naam voor de jasjes, buiten speelgoed zoals een kleine glijbaan, loopfietsje of een zandbakje (schommel hadden we al).
    Voor in het keukentje plastic of houten speelgoedvoedsel met van dat klittenband er tussen. Slingers met de naam of een leuke zin voor in de speelhoek.
    En ik vind de Wobbel ook helemaal geweldig. Ik hou van actief ontdekkend en ergonomisch speelgoed. Maar afschuwelijk duur. Dus die durf ik niet te vragen. Misschien als ik me bedenk dat ik er voor ga sparen over een jaar ofzo.
     
  13. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    2-3 boterhammen?o_O:eek: Is dat niet super veel :eek:
    Hier gaat er vaak 1 boterham in. Ik krijg er al geen 3 op, zo'n kleintje dan toch helemaal niet!:p

    Bram is ook heel smal, ik houd inderdaad die halve fles 's avonds er nog even in, deze is hij nog wel nodig om op gewicht te blijven.
     
  14. Aanne88

    Aanne88 Bekend lid

    19 feb 2016
    741
    233
    43
    Hier eet ons mannetje 1 boterham en dat vind ik eigenlijk ook best wel knap. Ik dacht dat we nu af moeten bouwen van 3 flessen naar 2 flessen. De middag fles ben ik nu aan het afbouwen. Hij krijgt nu nog 120cc ipv 180cc. Hoe doen jullie dat? 's morgens krijgt hij alleen fles en geen boterham of zo. Bij jullie wel?
     
  15. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    @Aanne88 Mia krijgt 's morgens ook een boterham. Zij krijgt beide keren 150 melk erbij. De fles van 's avonds gaan we afbouwen, want ze laat steeds meer staan.
     
  16. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Wij geven 's ochtends een fles en geen boterham. Bram krijgt 's middags rond 3u ook nog een fles. En de avondfles zijn we nu aan het afbouwen. Krijgt nu nog 3 schepjes 's avonds, maar drinkt deze soms niet eens helemaal leeg.
     
  17. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Lenora krijgt s'ochtends alleen een papfles. Tussen de middag 150 cc bij haar broodje en voor het slapen gaan 90 cc. Over een tijdje vervang ik dat voor alleen water, maar eerst die rot sprong maar eens uit zien te komen!

    Ik ben gister bij het cb geweest. Alles was goed, alleen was haar hoofdomvang nu minder dan de keer ervoor. Dat is waarschijnlijk een meetfout geweest, maar ook met die keer ervoor is er wel weinig toename, dus dat moeten we even in de gaten houden. Ze is nu 8.4 kg en 70.3 cm

    Verder ook besproken dat Selena sinds ze in het ziekenhuis heeft gelegen dagelijks praat over wat er gebeurd is en dat ze nog steeds veel vermoeider is als voor die tijd. Dat ze nog moe is kan nog goed de nasleep zijn, maar dat ze het er nog steeds meerdere keren per dag over heeft is toch wel zorgelijk. Ze gaat daarover even in overleg met de arts en daar hoor ik snel meer over!
     
  18. Aanne88

    Aanne88 Bekend lid

    19 feb 2016
    741
    233
    43
    Heeft Lenora een voorkeurshouding?

    Grappig dat iedereen zo een beetje een ander ritme heeft. CB zei tegen mij middagfles af te bouwen dat ben ik dus nu aan het doen. 's morgens krijgt hij 180cc, 's middags 120cc en 's avonds 180cc. Best veel melk nog tegenover jullie. Zal ook eens wat gaan afbouwen ;).
     
  19. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Haha ik moet van CB juist de avondfles er af halen. Volgens CB moet hij na het avond eten nog wat vla of yoghurt en dan tot de volgende ochtend niets meer. Hooguit wat water nog.
     
  20. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Wat vervelend voor Selena! Wel goed van haar dat ze dat wel bij je aan geeft.
     

Deel Deze Pagina