November 2017 moeders uit de MMM

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Wish31, 11 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Ja leuk hè! Samira heeft net haar tweede poging gehad en die is helaas mislukt..
    Maar dat aparte groepje kan niet meer met deze nieuwe zwangerschapspagina :confused: Is gewoon helemaal verloren gegaan. Zo zonde!
     
  2. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Aahh zo fijn! Ik heb afgelopen maandag de suikertest gehad.. en op dit moment (nog) geen sprake van zwangerschapsdiabetes.. over een tijdje een nieuwe test, maar voor nu .. even geen zorgen over hoeven maken! :)

    Hoe gaat het met de rest? Vermoeid? Kwaaltjes..?
     
  3. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Wat fijn Sj!

    Ik ben inderdaad snel moe. Maar volgens mij heeft mijn lijf nog last van de flinke klap in het begin van de zwangerschap. De misselijkheid mag dan wel over zijn mijn lijf is het nog an het verwerken ofzo.
     
  4. dunnie

    dunnie Actief lid

    5 sep 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    Hier ook alles goed. Nu wel last van de warmte....pffffff.

    Krijgen jullie standaard een suiker test? Bij ons is dat niet ter sprake geweest. Wel mijn gewicht, omdat dat best hard omhoog gaat en er geen vreet verklaring voor is. Maar verder niet.....

    Verder blijf ik lekker zwemmen en fietsen. Beetje in beweging blijven doet me goed en bijna dagelijks een klein middag dutje
     
  5. Selina1984

    Selina1984 Fanatiek lid

    14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Hier gaat het redelijk. Misselijkheid is ook over maar daarvoor in de plaats heb ik bekkeninstabiliteit gekregen. De kleintjes groeien goed en mijn buik dus ook. Ik krijg ook een suikertest ivm de tweeling en bij de vorige 2 heb ik het ook gehad ivm hogere geboortegewichten.
     
  6. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Bij mij is paar weken geleden bloed geprikt en toen ook op suiker, deze was oke.

    Een middagdutje doe ik ook dagelijks. Heerlijk!
     
  7. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    @ike

    Heel fijn inderdaad!
    Wat naar dat je nog zo'n last lijkt te hebben... een zwangerschap is natuurlijk sowieso een hele aanslag op je lichaam, dus is niet gek he! hopelijk wordt het wel gauw beter!
    Bloedprikken is volgens mij wel standaard, maar dit is dan een wat uitgebreidere suikertest, met een smerig drankje die je moet opdrinken.

    @dunnie
    Last van de warmte? Hoe uit dat zich bij jou?
    Suikertest was bij de eerste zwangerschap ipv diabetes bij moeder en mijn hoge BMI..
    Nu automatisch, omda tik bij de eerste inderdaad zwangerschapsdiabetes had..

    @Selina1984
    Wat vervelend dat je nu al zo'n last hebt van je bekkeninstabiliteit. Ga jehiervoor naar de fysio?

    Hier gaat het op zich wel goed. Wel moe, maar ik heb ook een kleine jongen van net 1 jaar rondhobbelen, die veel aandacht nodig heeft. Probeer ook dagelijks een dutje te doen, meestal lukt het wel! :)
    Vannacht een zeer beroerde nacht gehad, na een bbq gister. Hele nacht bijna op de wc gezeten met diarree en vanmorgen 6x moeten overgeven. Vreselijk! Gelukkig gaat het nu beter..
     
  8. dunnie

    dunnie Actief lid

    5 sep 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    @SJ86
    Dat is voornamelijk de dikke voeten en gewoon niet weten waar ik het zoeken moet. Echt zo'n pfffffff gevoel.

    Vandaag heb ik een beetje een depri dag....zullen de hormonen zijn en de vermoeidheid
     
  9. Natassj

    Natassj Actief lid

    12 jan 2016
    334
    9
    18
    Hoihoi dames sorry hoor ik heb tegenwoordig niet zo heel veel tijd om te reageren hier! Is het facebook groepje nog actief? Dat lijkt mij wel een stuk handiger dan hierzo!
    Ik lees nog een hoop kwaaltjes maar we zijn over de helft dames we gaan de goede kant op hihi! Voelen jullie de wondertjes ook al lekker schoppen?
     
  10. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    @Natassj jahoor het fb clubje is actief, is wel een klein clubje. Hopelijk sluit de rest ook aan binnenkort.
    Ik voel de kleine meid bijna dagelijks schoppen. Heerlijk is dat.

    Zijn jullie zoetjesaan ook spulletjes aan het verzamelen en bezig met de kinderkamer?
    Ik heb hier de box helemaal vol staan met spulletjes. Ziet er erg rommelig uit.
     
  11. Natassj

    Natassj Actief lid

    12 jan 2016
    334
    9
    18
    Ik voel dr ook dagelijks echt super speciaal!
    Behalve dat ze me soms snachts wakker houdt maar goed dat is dr alweer vergeven hihi!
    Dat rommelige herken ik heel goed ik had een hoek in de kamer vol met spulletjes en nu inmiddels zoveel mogelijk in dr eigen kamertje en de meubeltjes komen 11 augustus pas binnen.. verder al hard op weg met de uitzet lijst!
    Ik heb je btw toegevoegd op fb !
     
  12. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Sorry dat ik zo weinig reageer. Wel leuk om te zien dat er weer wat meer gekletst wordt hier.

    Ik zal even een update geven en dan komen de vragen aan jullie! ;)
    Volgens mij ben ik de laatste van de groep, maar heb inmiddels de 20-weken echo gehad. Deze was op zich goed, maar er toch een kleine afwijking gevonden helaas. De urineleider (tussen de blaas en nieren) was zichtbaar op de echo en dat hoort niet. Het zou kunnen dat de blaasopening (te) klein is, waardoor urine terugloopt naar de nieren. De blaas zelf en de nieren zagen er echter goed uit. Er is een grote kans dat de afwijking al voor de geboorte verdwenen is, maar het blijft wel een 'zorgpuntje'. Als het kindje ermee geboren wordt, kan hij/zij gevoeliger voor zijn blaas- en/of nierbekkenontstekingen. Ik word nu extra in de gaten gehouden om te kijken hoe het zich ontwikkelt. Op zich maak ik me geen grote zorgen erover, maar het is gewoon jammer dat het niet allemaal goed is, dat hoor je toch het allerliefste. Die geavanceerde beeldvorming is enerzijds een zegen en anderzijds een vloek tegelijk. ;)
    Ik weet nog niet of we een jongetje of meisje verwachten (heb me nog kunnen bedwingen:roflmao:). Ik begin, ondanks de 'voorliggende' placenta, de kleine nu wel te voelen. Heel zacht en heel af en toe, maar ik vind het fantastisch!

    Nu de vragen:
    Hoe is het met iedereen? Vinden jullie dat de tijd nu sneller gaat dan in de eerste weken?
    Volgens mij is iedereen wel goed door de 20-weken gekomen, toch? Geen (grote) afwijkingen?
    En klopt het dat er veel meisjes verwacht worden hier? Spannend zeg!
    Zou het een idee zijn om een soort 'NOD' lijst te maken die we af en toe updaten? Met de naam, leeftijd, uitgerekende datum, geslacht (indien bekend) en evt. andere bijzonderheden?
     
  13. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    @Zaza258 wat vervelend dat er een kleine afwijking is gevonden. Goed dat je extra in de gaten gehouden wordt.

    De gene die hier of op fb hebben gereageerd hebben een goede echo gehad. Ik hoop heel erg dat met de gene die hier niet meer reageren ook alles goed gaat. En dat geen nieuws goed nieuws betekent.
    Op fb heb ik wel zo'n lijstje gemaakt. Ik zal die hierheen kopiëren.
    Wil jij niet in het fb groepje?
     
  14. Natassj

    Natassj Actief lid

    12 jan 2016
    334
    9
    18
    #214 Natassj, 16 jul 2017
    Laatst bewerkt: 16 jul 2017
    Wat kl*te zeg zaza258! Kan me voorstellen dat het toch door je hoofd blijft spoken! Maar wel fijn dat je nu extra in de gaten gehouden word en laten we maar gewoon hopen dat zei of hij dat wat later aanlegt en bij de geboorte helemaal in orde is! Ik vind het echt knap van de dames die het geheim kunnen houden wat het word ik kon me echt niet beheersen daarmee haha! Mijn placenta ligt ook aan de voorkant maar een beetje naar boven.. daardoor ben ik het ook wel wat later gaan voelen maar nu ik het eenmaal voel voel je het met de dag sterker worden echt super bijzonder! En ik vind het helemaal wel snel gaan ben inmiddels alweer in maand 6 :eek:
     
  15. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Natassj 2-11 meisje
    Ike 7-11 meisje
    Dunnie 8-11 verrassing
    Buko 21-11 meisje
    Hagedisje 25-11
     
  16. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    @dunnie
    Wat vervelend dat je daar nu al zo'n last van hebt steeds..! :(..

    @Natassj
    Iedereen heeft ook een leven naast ZP toch? ;)
    Ik voel de kleine ook flink bewegen!

    @ike
    Ik ben nu langzaam begonnen met verzamelen. Vorige week werd mijn zoontje 1, dus daar richtte ik mij eerst op! .. hihi.. nu langzaamaan vanalles bestellen! :)

    @Zaza1983
    Wat naar zo'n bericht. En hoe groot/klein de afwijking ook is.. je wil toch het liefst dat ze helemaal gezond op de wereld komen. Je zorgen maken voor de geboorte is natuurlijk helemaal niet fijn! Bah!

    Zo...
    Hier gaat het goed..
    Afgelopen vrijdag de 20-wekenecho gehad... (dus ik was ook heel laat, hihi)...
    Hier heeft ze geen afwijkingen gevonden, dat is toch wel een opluchting.
    Ze heeft gezien wat het geslacht was en heeft het ook opgeschreven voor ons. Gisteravond hebben we gekeken. Ik durf het hier nog niet zo goed te plaatsen haha, ik ben bang dat iemand mij toch herkent aan de hand van mijn verhalen ..
    Over een paar weekjes gaan we het ook vertellen (schoonouders zijn nu op vakantie).. dus nog even mijn mondje dichthouden! :)
     
  17. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Uitgerekende data:

    2 november - Natassj - Meisje
    7 november - Ike - Meisje
    8 november - Dunnie - Verrassing
    21 november - Buko - Meisje
    25 november - Hagedisje - Meisje
    25 november - SJ86 - Geheimpje
     
  18. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Uitgerekende data:

    2 november - Natassj - Meisje
    7 november - Ike - Meisje
    8 november - Dunnie - Verrassing
    21 november - Buko - Meisje
    25 november - Hagedisje - Geheimpje
    25 november - SJ86 - Geheimpje
     
  19. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Dames... hoe gaat het met iedereen?
    Spulletjes al volop aan het verzamelen? Al gestart met het kamertje?
     
  20. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Hier gaat het goed.
    Hier vooral nog de kamer aan het leegruimen. Over 2 weken komt mijn zwager helpen om te klussen.
    Ons huis ligt bomvol spullen.
     

Deel Deze Pagina