november mama's 2011 Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door moontjemoon, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkijane

    nikkijane Fanatiek lid

    27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Ik dacht al wat is het stil in het andere topic! ;)
     
  2. nikkijane

    nikkijane Fanatiek lid

    27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Ik zit trouwens vandaag op de 100 dagen grens! En morgen voeren we de verjaardag van ons kleine mannetje. Die word maandag namelijk alweer 2!! En maandag weer op controle voor de twins! Heb het idee dat er 1 gedraaid is en ze nu allebei in hoofdligging liggen, dus dat zou mooi zijn!
     
  3. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Moeten tweelingen al vroeger met het hoofd beneden liggen dan? kan me iets voorstellen met minder ruimte.
     
  4. Hermiek

    Hermiek Bekend lid

    16 mrt 2011
    515
    0
    0
    SPH'er in een psychiatrisch ziekenhuis
    Overijssel
    Ik had net 2x last van bijna bruine urine, dus vertrouwde het niet zo...
    Ik werk in een ziekenhuis, dus even getest met een urinestrip. Hemoglobine, oftewel bloed, sloeg erg hoog uit!

    Gebeld met de huisartsenpost, maar zo lang ik geen koorts of pijn heb doen ze niets...
    Iemand hier ervaring mee?? :(
     
  5. ricmar94

    ricmar94 VIP lid

    17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    hermiek loop je bij gyn of verlos?
    Ik vind dat je met dit soort dingen niet moet wachten, is namelijk niet oke en een verwaarloosde blaasontsteking kan een vroeg geboorte tot gevolg hebben, heb ik wel eens gelezen op het forum
     
  6. ricmar94

    ricmar94 VIP lid

    17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    all heb even wat extra foto's in album gezet van de echo van gisteren
     
  7. nikkijane

    nikkijane Fanatiek lid

    27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Het is mooi als tweelingen al wat eerder in hoofdligging liggen, aangezien er straks minder ruimte is voor ze om te draaien. Maar het garandeert niks, baby's kunnen heel veel in een hele kleine ruimte, haha.

    Maar het is het mooiste als ze allebei in hoofdligging liggen, maar als er 1tje in hoofd ligt, en de ander in stuit, kan je nog steeds natuurlijk bevallen. Klinkt een beetje raar, maar als de tweede dan niet spontaan meer draait tijdens de bevalling, dan kunnen ze die er aan de voetjes uithalen, omdat dan toch alles al open staat.

    Maar heb ze het liefst natuurlijk allebei in hoofdligging, dan is de kans op slagen van een natuurlijke bevalling het grootst!
     
  8. nikkijane

    nikkijane Fanatiek lid

    27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    En moet er niet aan denken om van de eerste normaal te bevallen, en dan vervolgens nog een keizersnede te moeten omdat de tweede er niet uit wil! Dan ben je volgens mij echt gesloopt, en duurt het herstel ook langer denk ik zo!
     
  9. Hermiek

    Hermiek Bekend lid

    16 mrt 2011
    515
    0
    0
    SPH'er in een psychiatrisch ziekenhuis
    Overijssel
    @Ricmar: ik loop bij de VK. Ik heb verder ook geen klachten ofzo, dus tja, weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. De huisartsenpost zei dat je tijdens de zwangerschap best af en toe wat verhoogde bloedwaarden in de urine kunt hebben.. :(
     
  10. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb ook wel eens donkerbruine urine. Ik denk dat je ook wat meer moet drinken dan.
     
  11. Hermiek

    Hermiek Bekend lid

    16 mrt 2011
    515
    0
    0
    SPH'er in een psychiatrisch ziekenhuis
    Overijssel
    @Napoleon, ja dat las ik ook verder op internet, maar ik had heel normaal gedronken in die tijd, dus vandaar dat ik er wat van op keek!
     
  12. Aowyn

    Aowyn VIP lid

    16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Hier een brakke mama na een gezellige dagje

    Aanhoudend donker urine kan ook duidend op een leverwaarde issue. Goed in de gaten houden.

    Nikki fijnst is als de eerste wel koppie eerst komt, die maakt idd de weg lekker vrij voor de opvolger :p

    Hier ook het gevoel dat tijd soms stil staat maar dan toch wel ook snel gaat hihi

    Hier zijn mijn voeten en scheenbenen zo erg opgezwollen van de vocht dat het net als bij mijn eerste is. Straks kussen onder de einde van het matras leggen zodat ik ook s nachts iets omhoog ligt
     
  13. Ikke81

    Ikke81 Fanatiek lid

    2 mei 2010
    2.559
    0
    0
    @Hiermiek: Vaag van die donkere urine maar als je het niet vertrouwd kan je toch altijd de VK ff bellen. Ze kunnen op z'n minst een testje er tegen aan gooien lijkt mij. Waarom doen mensen tegenwoordig zo moeilijk, zitten er zoveel neppers tussen of zo??

    Zo, nu lekker slapen. Truste ladies
     
  14. Stroopwafel

    Stroopwafel Fanatiek lid

    20 okt 2010
    1.033
    0
    0
    NULL
    Ik heb t dat ook af en toe donkere urine, maar dan is het meer donker geel ipv bruin. Net asl wat napoleon al zei bij komt t denk ik dat ik niet genoeg gedronken heb. Volgende dag is t nl over bij mij. Maar als je t niet vertrouwt zou ik gewoon vk of gyn bellen die kunnen je meer zeggen en je eventueel gerust stellen. De ervaring met de huisartsen post bij mij is niet zo goed. Ik heb daar t gevoel dat ze liever meteen naar huis zien gaan
     
  15. barbamam

    barbamam Actief lid

    12 jun 2011
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie echofoto! Ik dacht juist een meisje...

    Vraagje aan nikkijane en moedervantomasz: hoe gaan jullie het doen met de kamertjes? Gaat jullie zoon/dochter naar een andere kamer en groot bed? Mijn zoon is net twee en ik twijfel nog over een peuterbed omdat hij nog zo in bed ligt te keten altijd... Ben ook bang dat hij er dan te pas en onpas zelf uitkomt...
     
  16. nikkijane

    nikkijane Fanatiek lid

    27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Hier blijft onze oudste eerst nog in z'n eigen ledikant waar hij nu ook in ligt. Zeker geIen het geit we nog gaan verhuizen. Ik wil hem niet overladende nieuwe dingen. Hij krijgt namelijk én een nieuw huis, én twee zusjes, en wilde hem dan niet ook nog een nieuw bed geven. Hij slaapt hierin goed, dus houden we zn bed als stabiele factor!

    We hebben voor de twins twee ledikantjes gekocht via marktplaats.

    Ons zoontje is namelijk ook niet bezig met uit z'n bed klimmen of zo, dus laat ik hem lekker hierin liggen. Als hij dan wat ouder is gaat hij over naar een ander bed.
     
  17. nikkijane

    nikkijane Fanatiek lid

    27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    En wbt het eruit komen. Voor hetzelfde geld valt dat wel
    Mee, en doet hij dat niet... Maar als hij het wel doet, moet je daar wel de tijd en energie in willen steken.
    Ik denk niet dat ik die energie heb aan het eind van m'n zwangerschap, dus dat is ook nog een reden om het nu (nog) niet te doen.
     
  18. Casss

    Casss Fanatiek lid

    1 feb 2011
    1.173
    0
    0
    Brabant
    Terug van een avondje stappen!
    Nu lekker slapen..

    Weltrusten mama's!
     
  19. Fuchsia

    Fuchsia Niet meer actief

    Goedemorgen dames!

    Hier ook donkere urine als ik te weinig heb gedronken...
    Al vergeet ik de laastste dagen steeds te eten, heb gewoon geen honger.

    Hoe is het met iedereen?

    Hier even druk geweest met het geregel van het papierwerk voor ons nieuwe huis, maar voor zover alles nu goed is, zitten we er over uiterlijk 1,5 maand in!
    Kunnen we eindelijk beginnen aan de babykamer!!!!
     
  20. Fuchsia

    Fuchsia Niet meer actief

    Nikki, bij Joey heb ik eerst 24 uur weeen gehad, incl infuus. Daarna een KS. Maar de volgende dag was ik alweer op de been hoor! Het kan meevallen ;)
     

Deel Deze Pagina