Nu al tandjes ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door melloncollie, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Van het weekend heeft Yelena extreem gehuild. Waren bij schoonouders op visite. Ik weet niet waarom maar toen we weggingen heb ik haar paracetamol meegemaakt...moederlijk instinct denk ik ;)

    Anyways, ze was daar heel huilerig. Op een gegeven moment zat ik beneden te eten en hoorde mijn kind echt brullen gewoon. En echt ik kon aan heel haar huiltje horen dat ze pijn had want zo huilt ze ook als een boertje dwars zit. Alleen nu was het 10x erger. Dus ik naar boven en mijn kind overgepakt. Mijn schoonmoeder is een zenuwenlijer en duh een kind heeft zijn MOEDER nodig als het zo overstuur is (is hier sprake van lichte schoonmoeder irritatie? JA.)

    Na een dik half uur kalmeerde Yelena. Omdat ik dacht dat ze niet kon poepen en daardoor pijn had, gaf ik haar een paracetamol. Misschien dat die z'n werk had gedaan. Dit was zaterdag en zondag hadden we geen kind aan haar. Nou gaf mijn vriend aan dat ze zondagavond hele dunne ontlasting had. Yelena zit ook vaak op haar knuistjes te sabbelen, dit doet ze al sinds ze 2 maanden is. Kwijlen lijkt iets meer, maar niet overdreven. Haar billetjes zijn niet rood, maar ik merkte laatst dat ze wel wat geirriteerd eruitzagen.

    Gistermiddag kreeg ze weer zo'n aanval die een dik halfuur duurde. Echt krijsen en brullen en dan ineens zakte het weer. En dan kwam het weer. Toen zei een vriendin van me: zijn het geen tandjes? Haar neefje heeft op het moment hetzelfde gedrag. Dus heeft iemand hier ervaring mee bij zo'n jong kindje?
     
  2. wendyy

    wendyy Actief lid

    10 okt 2007
    463
    0
    0
    wat toevallig ik kwam vorige week erachter dat ze ook een tandje krijgt ze begon ineen heel veel te kwijlen en stopte steeds haar handje in haar mond en met drinken ging het ineens niet zo lekker en toen keek ik en toen zag ik al een wit hard puntje precies een hoek tandje
    ze heft een beetje een rode kont en ook dunnen ontlasting en af toe ook een huil aanval
    heb je al gekeken bij haar in het mondje?
     
  3. Done

    Done Fanatiek lid

    5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Mijn zoontje was laat met tandjes (net voor zijn eerste verjaardag) maar het klinkt wel zoals hij het ook had,alleen had hij erge luieruitslag erdoor gekregen.

    In mijn omgeving zijn mensen met baby's van 1,5 maanden die al tandjes door krijgen en zelfs 1 met een puntje door toen het geboren werd!

    Anders zou je iets van dentinox of vsm druppeltjes voor doorkomende tandjes kunnne halen en de volgende keer kijken of dat werkt (dat kan iig geen kwaad).

    Het kan heel goed dat kindjes heel jong al last van de tandjes hebben al kan het nog wel even duren voor ze doorkomen.
     
  4. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Ja precies, want dat sabbelen op haar knuistjes doet ze al veel langer. Nu ligt ze trouwens al behoorlijk lang te pitten. Sinds de vroege ochtendvoeding.

    Oke dus het zou zomaar kunnen! Ik had inderdaad al gehoord dat het op zo'n vroege leeftijd kan, maar eerlijk gezegd had ik het niet bij Yelena verwacht. Ik heb geprobeert te voelen, vooral de kaakjes maar daar kon ik niet echt iets ontdekken. Ik las dat vooral de snijtandjes als eerste komen. Zo nog maar eens proberen te voelen.

    Ohja wat ze ook steeds doet: haar tong naar buiten steken, heel snel achter elkaar.
     
  5. Chebu

    Chebu VIP lid

    17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ja hier ook. En alles in z'n mond willen stoppen. Vuistjes, rammelaar... Ik zie de voortanden al doorschemeren.
    Heb de bijtringen al in de koelkast gelegd.
    Maar goed, ik was zelf ook erg vroeg. Dus wie weet.
     
  6. vrouwpoohbeer

    vrouwpoohbeer Actief lid

    15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    Romy Krijgt al 2 tandjes onder, het verschilt per kind wanneer ze komen dus het kan best eens zo zijn.

    Voel anders even met je vinger in haar mondje of als het lukt, kijk eventjes.

    Ik herkende het bij Romy aan het extreme kwijlen, hele rode wangetjes, en een scherp randje onder, ook hier werd alles in haar mondje gestopt. en natuurlijk het huilen, soms heeft ze er gewoon last van. het beste medicijn blijft hier altijd moederliefde hoor!

    echter geen luieruitslag of irritatie hier, maar ik smeer bij elke verschoning zowiezo wat sudocreme dus misschien dat dat helpt bij voorkoming ofzo...

    Het CB kan trouwens ook zien of er wat rommelt.

    Ik geef persoonlijk dan geen paracetamol, al snap ik wel dat je soms hopeloos wordt en niet meer weet wat er nou aan de hand is. maar ik geef haar ook gewoon een bijtring uit de koelkast en daar sabbelt ze dan op, vindt ze prima en dan is het over.

    Sterkte!
     
  7. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    ja precies, de paracetamol gaf ik omdat ik toen niet wist wat het was. en omdat mijn schoonma liep te drammen met haar betweterige hoofd. gister heb ik het niet gegeven. ben er juist erg terughoudend in.

    ik probeer ff te voelen zo. oh en net weer een luier vol dunne ontlasting. kan haast niet anders....en weer als een gek met dat tongetje over de onderkant, waar de snijtandjes komen.
     
  8. Magdalena6

    Magdalena6 Fanatiek lid

    5 mrt 2008
    1.492
    0
    0

    hmm het is net of je het over mijn dochtertje hebt..
    die heeft die 'dingen' ook..

    sinds een week begint ze meer te kwijlen ,
    steeds haar handje/haar speelstofje in haar mond doen..
    dunne ontlasting..
    rode wangetjes..
    en inmens harde huil buien...( vooral savonds)

    wij hebben ons ook al afgevraagd of ze tandjes door zal komen maar ik voel en zie niks.....................


    ik zelf kreeg ook al tandjes toen ik 3 maand was , is overigens wel vroeg , meestal begint het pas met 6 maand ongeveer..
     
  9. vrouwpoohbeer

    vrouwpoohbeer Actief lid

    15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    Ik heb ook wel eens paracetamol gegeven toen ik hopeloos was hoor! Doet elke moeder wel eens denkik maar ben er idd erg terughoudend in, hoe vaker je het gebruikt hoe eerder het lichaampje eraan gaat wennen en het niet meer werkt in de toekomst.

    maaruh voel je al wat? ja hier ook erg veel dunne ontlasting maar dat vind ik niet raar, ik gaf eerst BV dus ben niet anders gewent :oops: :)

    Nou hoop dat je er snel achterkomt, zo'n huilende dreumis is niets!
     
  10. Mvjason

    Mvjason Fanatiek lid

    30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    praten jullie nu over mijn meisie
    jeetje zeg die van mij heeft dat ook en een spuitluiers niet normaal meer (en een stank pfff)

    heb verder nog niet in haar mondje gekeken want dat wil ze niet maar kwijlen dat ze doet
     
  11. MariekeV

    MariekeV Fanatiek lid

    28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Wij ontdekten Elian zijn eerste tandje een dag voordat hij precies 4 maanden was. Ook lekker vroeg dus. Bij ons zit het aan de familie, ik had ook heel vroeg tanden. Misschien eens navragen wanneer jij en/of je vriend tandjes kregen? :)
     
  12. Ddebbyy

    Ddebbyy Fanatiek lid

    11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Hier precies hetzelfde en kwijlen als een gek.........

    jeeeeeeeeeeeeeeeeeeetje het zou toch niet :rolleyes:
     
  13. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.456
    3.708
    113
    Zou best kunnen hoor zo vroeg.
    Demi heeft sinds begin deze maand ook al twee tandjes.
     
  14. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Kan makkelijk hoor. Al mijn kids zijn ok van die vroege met tandjes krijgen.
    Maar het kan wel lang duren eer zo'n tandje erdoor is. Ging aan mijzelf twijfelen en dacht onderhand dat t toch niet die tandjes zullen zijn want er kwam maar niks, en opeens van t ene op t andere moment waren er 2 door.
     
  15. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Ja, ik ook weer twijfelen...gister belde mijn schoonma en die vroeg natuurlijk hoe het ging en mijn vriend zei dat het waarschijnlijk tandjes zijn. Dacht bij mezelf: sta ik mooi voor paal als het niet zo blijkt te zijn.
    Er is nog helemaal niks te voelen of te zien in Yelena's mondje. Maar ze propt er soms echt van alles in; slabbertje, spuugdoek, stofpoppetje, vuistje...net wilde ik haar de bijtring geven maar ze schrok zich rot. Waarschijnlijk omdat ie zo koud was. Ging ze echt krijsen! Misschien dat zelfs zo'n bijtring gevoelig is ofzo. Gister had ik een washandje en daar mijn vinger in gestopt en dan in haar mondje. Daar zat ze wel op te bijten.
    Billetjes zijn ook wat geirriteerd nu. En het is zeker duidelijk te zien dat ze dunnere ontlasting heeft, ze krijgt flesvoeding en normaal is het wel wat harder. Stinken doet ze altijd :)
     
  16. mamma chan

    mamma chan Fanatiek lid

    17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    Hier ook het zelfde,

    Rode wangetjes en huilaanvalle,
    het is nu niet meer zo erg want ik heb er spul voor gekocht dat je op het tandvlees kan doen.
    het cb zegt ook nee niks aan de hand wij zien niks, ja hun zegge wel meer:S
    We zullen het zien,
    Ma goed ik dacht ook nu al want dani is te vroeg geboren (7weken)
     
  17. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    yenthe had ook al haar eerste tandje met die leeftijd.
    jeetje wel lastig oms he dat we niet weten wat er aan de hand is.
     
  18. mamma chan

    mamma chan Fanatiek lid

    17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    Precies:D

    Naja ik zie het vanzelf wel ...
     
  19. Syl72

    Syl72 Bekend lid

    14 mrt 2008
    816
    176
    43
    Hier ook hetzelfde. Maar volgens het cb komt het kwijlen omdat de speekselklieren zich nu ontwikkelen... Ik voel ook helemaal nog geen bobbels. Maar die dunne ontlasting dan? Misschien een buikvirus? Heerst ook op dit moment. En dat huilen? Misschien een sprongetje? Lastig hoor! Ik heb ook echt geen idee. Afwachten maar dus!
     
  20. Kan zeker,jaydienne kreeg haar eerste tandje ook met 3mnd. Gaat snel he!
     

Deel Deze Pagina