Nu zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Knokke, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knokke

    Knokke Actief lid

    4 aug 2013
    228
    0
    0
    Hoihoi,

    Wie is er nog meer zwanger van een tweeling op dit moment?
    Bij mij is het nog heel pril; 6,5 week.
    Lang leve de vroege echo's :D

    Groetjes!
     
  2. Knokke

    Knokke Actief lid

    4 aug 2013
    228
    0
    0
    niemand?
     
  3. Anja1977

    Anja1977 Fanatiek lid

    22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet het nog niet.....
    Op 2-2 heb ik 2 emmys teruggeplaatst gekregen en op 13-2 een positieve (knal!) test. HCG is geprikt en zat vrijdag op 175 (arts vertelde dat 50 de norm is) dus het past in het plaatje van een tweelingzwangerschap. Maandag weer HCG prikken, misschien kunnen ze dan al wat zeggen, anders zien we het op de echo!
     
  4. mausyi

    mausyi Fanatiek lid

    4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Er loopt ook een tweeling topic hier. 😊 er zijn er een aantal die zwanger zijn van een tweeling.
     
  5. Knokke

    Knokke Actief lid

    4 aug 2013
    228
    0
    0
    spannend anja!
    wanneer heb je de eerste echo?

    mausyi, heb je de link van dat topic?
    ik kan het namelijk niet vinden.....
     
  6. Mamavaneen2e

    Mamavaneen2e Bekend lid

    2 dec 2013
    526
    0
    0
    Ja hier nu 22 wekeb
     
  7. molly27

    molly27 Fanatiek lid

    1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    ik ook! heb afgelopen vrijdag mijn echo gehad. Had het niet verwacht, maar we hebben toch echt twee hartjes gezien.

    Ik zag inderdaad dat er ook een ander topic loopt over tweelingen, maar ik zag daar niet zo snel mensen die net zwanger zijn, dus ik dacht ik reageer hier.
     
  8. Knokke

    Knokke Actief lid

    4 aug 2013
    228
    0
    0
    hallo!
    ik praat ondertussen ook mee bij het andere topic omdat hier weinig werd gereageerd :D
    zelf nu 9 weken zwanger en steeds vaker beroerd/misselijk....
    jullie?
     
  9. molly27

    molly27 Fanatiek lid

    1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    ik heb nog niet echt ergens last van, maar ik ben ook pas ruim 6 weken. Misschien koot het nog, maar ik hoop het niet:D
     
  10. Anja1977

    Anja1977 Fanatiek lid

    22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij weten het donderdag... Hebben jullie ook HCG laten prikken?
    Wat waren die waardes?
     
  11. Barbara800

    Barbara800 Actief lid

    13 okt 2014
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ik heb dit topic de eerste keer gemist. Hier ook zwanger van een tweeling, maar misschien is het andere topic gezelliger om te kletsen?
    En Molly, ik heb ook nergens last van gehad totdat ik 26 weken zwanger was. Toen had ik opeens last van misselijkheid etc, dus ik hoop het niet voor je maar het kan nog komen :p
    Hcg is bij mij nooit gemeten.
     
  12. Happyzwanger

    30 sep 2014
    23
    0
    0
    Hallo dames,

    Ik ben ook zwanger van een tweeling. Ik ben nu 9,5 week op weg. Ik ben vanaf het begin onwijs moe en misselijk (niet spugen gelukkig). Ook heb ik een niet te verhullen buik. Ik ken de "darmenbuik" maar dit is echt een ander verhaal. Bij mijn zoontje voelde ik me fantastisch en heb ik nergens last van gehad. Ik heb 17 mrt. mijn 12 weken echo en vind het best spannend. Waren jullie geschrokken of was het meteen oke?! Ik ben heel relax, maar mijn man zit vol van de praktische veranderingen. Zoals; moeten we verhuizen? Watvoor auto moeten we kopen etc. Ha ha ha.... Een echt nestbouwertje :)

    Veel succes en plezier allemaal!

    Gr. HZ
     
  13. molly27

    molly27 Fanatiek lid

    1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    mijn hcg is niet gemeten.

    Wij zijn zwanger geworden met onze laatst ivf poging. Wij mochten er daardoor twee terugplaatsen. Wij wisten dus dat de mogelijkheid er was, alleen ik geloofde niet dat het zo was. NU het wel zo blijkt te zijn is het alleen maar leuk.

    Het is natuurlijk wel veel extra geregel, maar daar gaan we eens rustig over nadenken. Wij hebben nog tijd genoeg.
     
  14. Knokke

    Knokke Actief lid

    4 aug 2013
    228
    0
    0
    hallo allemaal,

    mij lijkt het leuk hier met dit kleine groepje ook verder te kletsen.
    op het andere topic ben ik het overzicht helemaal kwijt, er kletsen zoveel moeders en zwangeren dat er dagelijks veel berichten staan en ik het amper bij kan houden.

    bij mij is ook geen hcg geprikt.
    laatste echo wel bloed laten prikken voor down syndroom en weet ik veel wat ze nog verder gingen onderzoeken.
    onze 12 weken echo is 19 maart en loop dus bijna gelijk met happy zwanger!

    bij ons waren de reacties toen we hoorden dat het een tweeling was verschillend.
    ik had mijn vriend er vaak mee gepest dat het mogelijk was gezien het medisch traject en hij wilde dat dus eigenlijk niet maar werd door zijn moeder ook al gepest dat er drielingen in de familie voorkwamen.
    ik zag direct dat het er 2 waren bij de echo en was nog even in ongeloof totdat gyn zei het zijn er 2!
    toen was het eerst even heel stil, mijn vriend vroeg toen uh wat?
    dus gyn nogmaals het zijn er 2!
    ik begon keihard te lachen en mijn vriend ontglipte een gvd.
    hahahaha daarna samen gelachen en geknuffeld en eenmaal thuis waren we allebei dolblij maar moesten we ook bijkomen van dit nieuws.
    wij wilden graag verhuizen naar een opknaphuis en hebben dit dus moeten afblazen.
    ook zal ons eigen huis nu eerst opgeknapt moeten worden en zal er veel weg gegooid moeten worden om plek te maken voor de mini's.
    met dat laatste dus al gestart en hulp heeft zich al gemeld om te helpen op te knappen dus komt helemaal goed!
    wij tellen heeeeeeel langzaam af naar de 12 weken echo en we het eindelijk van de dagen mogen schreeuwen.
    want dat willen we zo graag maar de dagen gaan maar langzaam voor ons gevoel hahaha
     
  15. molly27

    molly27 Fanatiek lid

    1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    ja, ik vond het andere topic ook nogal verwarrend. Er ik kan het ook niet zo goed bijhouden.

    ik vind de tijd ook wel langzaam gaan. En ik ben jaloers op je onderschrift knokke, jouw plaatje is al veel mooier dan die van mij ;)
     
  16. Loony

    Loony Lid

    13 jan 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames,
    mag ik me hier ook aansluiten? Wij hebben vanavond een echo gehad en mogen ook het grote wonder van een tweeling verwachten. Vooral ik ben nog een btje in shock...er gaat zoveel door mij heen en weet niet wat ik allemaal moet verwachten.

    Hoe gaan de baby's het doen? Hoe gaat mijn lichaam dit doen? Hoe gaan we dit financieel doen? etc..de vragen spoken door mijn hoofd. Maar op dit moment overheerst er een gevoel van spannend en blij tegelijk.

    gelukkig is mijn man heerlijk nuchter haha..
     
  17. m2b

    m2b Actief lid

    8 okt 2012
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi

    Ik sluit me hier ook graag aan als het mag
    Ik ben morgen 20 weken zwanger van een twee-eiige tweeling en heb morgen mijn 20 weken echo.

    Bij ons was het ook even schrikken dat het er twee waren. Mijn eerste woord toen ik het zag was ook: kak ( later nog spijt van gehad trouwens), maar nu superblij. Je denkt eerst aan alle praktische dingen. Grotere auto? Hoe doe ik dat met opvang en m'n werk. Maar als je dat een beetje op een rijtje hebt dan is het al een stuk minder "eng" en kun je er van genieten. Althans dat is mijn ervaring.
     
  18. molly27

    molly27 Fanatiek lid

    1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    welkom loony en m2b!

    @loony: best spannend inderdaad. Ik hoop ook dat het allemaal goed gaat met mijn lichaam en de baby's. Is toch een groter risico.

    @m2b: jij bent al een heel stuk op weg. Hoe voel je je? Wat leuk dat je een jongen en een meisje krijgt. Dat lijkt mij ook het leukst, maar het gaat er uiteindelijk natuurlijk om dat ze gezond zijn.
     
  19. m2b

    m2b Actief lid

    8 okt 2012
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Molly27,

    Ik voel me op zich goed, maar ik merk wel dat ik deze zwangerschap zwaarder vind dan mijn eerste zwangerschap (eenling). Maar vraag me altijd af of dat niet ook gewoon te maken heeft met het feit dat het mn tweede zwangerschap is.

    Ik was ook erg blij met de combinatie jongen/meisje. Best of both worlds zeg ik altijd maar. Ik heb al een prachtige dochter dus ik weet hoe leuk meiden zijn, maar bij de gedachten aan 3 meiden en wetende dat het mn laatste zwangerschap is, werd ik wel een beetje verdrietig bij de gedachte dat ik nooit moeder van een zoon zou zijn. Stom eigenlijk he
    Ik heb vanmiddag de 20 weken echo dus ik hoop dat alles goed is, want zoals je zegt dat is het belangrijkste.
    Ben jij inmiddels bijgekomen van het nieuws?
     
  20. molly27

    molly27 Fanatiek lid

    1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    Was alles goed op de echo?

    Ik ben wel bijgekomen van het nieuws. Vind het echt heel leuk. Wij zijn nu al 4 jaar bezig waarvan 1 jaar ivf en ik word er ook niet jonger op. Vind het dus erg leuk een tweeling. We moeten nog wel veel uitzoeken maar daar hebben we de komende maanden nog voor. Ons huis is groot genoeg en financien komt ook goed, dus daar gelukkig geen zorgen over.

    Ik vind de reacties van sommige mensen wel leuk. Een paar collega's op mijn werk zeggen dan "wat leuk!", maar je ziet ze denken, daar moet ik niet aan denken. haha.
     

Deel Deze Pagina