Obstipatie...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door melody, 30 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melody

    melody Bekend lid

    29 mrt 2006
    672
    0
    0
    Mijn zoekfunctie werkt niet goed, of ik doe iets verkeerd :rolleyes:
    maar ik wou even wat weten over obstipatie dus open ik nog ff deze topic...

    Hebben jullie ook last van obstipatie? Ik heb het sinds een paar dagen, wist niet dat dit zo vervelend kon zijn!!!
    Maar als ik dan op de wc zit en er komt niks of weinig dan verlies ik ook steeds vocht door het persen... vindt dit wel eng...
    Zal dit gewoon urine zijn... toch geen vruchtwater?!?! Ik maak me hier zorgen over...straks is het vruchtwater weg gelopen?

    En misschien nog tips tegen/bij obstpatie???
     
  2. Aichaatje

    Aichaatje Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Ik heb ook ontzettende last van obstipatie!

    ik ben vandaag fijn naar het toilet geweest.. dankzy de anjovis die ik gisteravond heb gegeten (zon blikje) wat een opluchting zeg!!
    en nu maar hopen dat het morgen ook weer lukt! elke dag anjovis eten gaat natuurlijk ook niet :)

    Je vraag over vruchtwater kan ik niet beantwoorden!
     
  3. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.175
    6.709
    113
    veeeeeel vezels eten.

    Roggebrood, roosvice speciaal met laxerende werking, activia( bij de plus, dirk v/d broek, AH) zilvervlies rijst, bruine pasta, pruimen, peren, zemelen etc..............

    niet teveel persen hoor, proberen te laten komen. Pak een boekje of de laptop mee op de WC ;)

    Succes

    vruchtwater weet ik niet sorry
     
  4. Panda

    Panda Fanatiek lid

    6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Inderdaad proberen alleen nog maar volkorendingen te eten en heel veel drinken. Ik ben nu aan de gedroogde pruimen, dat werkt een beetje. Je krijgt er alleen wel een hoop geborrel bij :( :oops:

    Volgens mij is dat vocht gewoon urine. Probeer niet te hard te persen (al is dat makkelijk gezegd ;) ).
     
  5. Angela27

    Angela27 Actief lid

    29 jun 2006
    204
    0
    0
    Planner
    Ergens in zonnig Gelderland
    Ik begin smorgens met een bakje fruit n fibre van kellogs... Nu ik dit iedere ochtend eet kan ik savonds ook goed af...

    Anders is het bij mij ook drama.... Altijd al geweest en nu ik zwanger ben, verergert het alleen maar...

    X
     
  6. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik moet op advies van de vk 3x daags aan de Lactulose. Dat helpt super! Kan je zonder recept halen bij de apotheek. Succes ermee.
     
  7. melody

    melody Bekend lid

    29 mrt 2006
    672
    0
    0
    Ik drink de laatse week weer wat koffie, 1 of 2 kopjes en nu gaat het ook wat beter met de stoelgang...
    maar als het straks niet meer helpt ga ik zeker èèn van jullie tips gebruiken! bedankt!
     
  8. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    wat bij mij helpt is meer bewegen.
    Echt als ik een groot stuk heb gelopen of gefietst dan kan ik weer.
    En McDonalds eten werkt helemaal meteen haha
     
  9. Chanel

    Chanel Bekend lid

    19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Toen ik zwanger was had ik op een gegeven moment ook veel last van obstipatie kon soms dagen lang niet naar het toilet. Inmiddels ben ik bevallen en is me obstipatie weg. Denk dat het na je bevalling weer allemaal goed gaat komen :D Veel dingen met vezels eten en goed drinken. Wat ook kan helpen het eten van gedroogde pruimen, had ik ook gedaan.
     
  10. Suusje76

    Suusje76 Bekend lid

    8 apr 2006
    723
    0
    0
    Ik heb normaal al last van obstipatie en nu helemaal. Vezelrijk eten (geen witbrood en witte rijst en witte pasta dus) en veel water drinken. Geen drank die juist vocht onttrekt. Een liter water per dag naast het gewone drinken doet wonderen. Ook een glas lauw water op nuchtere maag helpt goed. En anders veel vers fruit zoals sinaasappels, mandarijnen en druiven.

    En vooral niet onnodig zitten persen, heel vervelend en krijg je aambeien van. probeer er niet te gefixeert op te zijn, als het niet lukt, lukt het later wel.

    Succes ermee.

    Groetjes Suusje
     
  11. annamae

    annamae Nieuw lid

    7 sep 2006
    1
    0
    0
    Hoi een middel tegen de obstipatie wat bij mij enorm heeft geholpen is 1 broodje witte (ongeroosterde) cashewnotenpasta (alleen te verkrijgen in reform winkels) met honing per dag (ook heel erg lekker!). Cashewpasta bevat van nature een beetje magnesium wat een licht laxerende werking heeft zonder dat je medicijnen hoeft te gebruiken voor je obstipatie. Houd het wel op 1 broodje per dag aangezien te veel magnesium weer je calcium balans kan verstoren. Verder gewoon veel groente eten, water drinken en vezelrijk eten.

    Groetjes!
    Anna mae
     
  12. judithteresa

    judithteresa Bekend lid

    2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    er zijn wat threads over maar kan ook zo snel niet vinden.

    een theelepeltje olijfolie in je sinasappelsap of gewoon even zo, doet wonderen zonder ook maar enige kramp of borellen of wat dan ook.. ook meteen goed voor je huid:)
    ik neem het eens in de week/10 dagen.. en echt waar ik heb IBS, en ga normaal niet zwanger eens in de 4/5 dagen. met die olijfolie tip ga ik al de hele zwangerschap netjes elke dag:)
     
  13. nikkiesmom

    20 jul 2006
    31
    0
    0
    Grafisch medewerker
    Nijverdal
    oeh.... ga maar niet persen, krijg je straks aambeien heb je dat er ook nog bij!!!! ik doe altijd wat extra olijfolie of lijnzaadolie door t eten... of ik eet idd McDonalds of chinees!! ;) óf ik drink roosvicee laxo maar ik weet niet zeker of dat mag, niet teveel in elk geval!! Je kunt bij de reformwinkel ook pruimensap halen, niet te drinken, maar het helpt wel!!! En gewoon lekker ontspannen op de wc gaan zitten met een puzzelboekje!! Oh en venkelthee is wil ook nog wel eens helpen!!! Succes!!
     

Deel Deze Pagina