Zwangerschapskleding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mama30, 24 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama30

    Mama30 Lid

    1 apr 2008
    31
    0
    0
    Hallo dames,
    Ik ben nu 8 wk zwanger (denk ik) en heb nog absoluut niets aan nieuwe (zwangerschaps)gardarobe aangeschaft, alhoewel ik al mijn gewone broeken niet meer zo lekker vind zitten. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet al te veel wil aanschaffen, want we hebben niet te breed budget, dus ik vroeg me af of iemand mij kan vertellen wat je minimaal aan zwangerschapskleding (ook ondergoed) nodig hebt, waar kan ik het beste voordelig shoppen en hoeveel geld moet ik rekenen kwijt te zijn?
    Alvast bedankt voor jullie tips!
    groetjes,
    Mama30
     
  2. Juffie1984

    Juffie1984 VIP lid

    16 nov 2007
    10.986
    115
    63
    gefeliciteerd met je zwangerschap!

    heb zelf pas met een week of 13 positiekleding gekocht.. maar als je broeken nu al strak zitten kun je natuurlijk best alvast wat kopen.
    merken als mamalicious en eigen merk van prenatal zijn niet super duur vind ik. hm valt ook erg mee.
    wat je nodig hebt is natuurlijk helemaal afhankelijk van wat je zelf wilt.
    2 broeken en een aantal shirtjes vind ik zelf wel het minimale. wat betreft ondergoed heb ik niet speciaal gekocht. alleen bh's in 2 maatjes groter. onderbroeken en strings gaan nog steeds prima, zitten onder mijn buik.. heb zelf trouwens wel behoorlijk wat positiekleding ondertussen :oops:

    succes en veel plezier met shoppen :)
     
  3. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je kan het beste even marktplaats afsnuffelen, heel veel leuks voor weinig geld!

    ik heb heel veel ondergroed omdat ik ipv inlegkruisjes 2 keer per dag mijn broek verschoon (en dan heb je er wel wat van nodig haha) 2 bh's
    1 zwarte broek (kan netjes en casual) 1 spijkerbroek, 2 leggings, 2 tuniekjes, 4 shirtjes (lange mouwen winter, korte mouwen zomer) evt een vest (maar hoeft geen positie te zijn in de winter)

    zoiets is wat ikzelf wel minimaal wil hebben...
     
  4. Lisabeth

    Lisabeth Bekend lid

    15 jul 2008
    564
    0
    0
    Ik heb tot week 15 mijn normale broeken nog gedragen met een stiekje door het knoopsgat. Nu heb ik twee positiebroeken van mamalicious, die heb je al vanaf 40 euro. Een zwarte legging is ook ideaal want daar kun je heel veel jurkjes (voor weinig geld bij H&M) op dragen.
     
  5. Marijee

    Marijee Fanatiek lid

    21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    ik heb nu 3 positie broeken, daar heb je eigelijk wel genoeg aan, een jurkje en een rokje zijn ook wel leuk om te hebben maar niet per see nodig natuurlijk. een legging is indd ook erg handig om te hebben en verder heb ik niet echt positie shirtjes gekocht, ik kocht gewoon bij de H&M of only shirtjes in XL en met rek en ik kan ze nog steeds perfect aan.

    zoals iemand al zij kan je op marktplaats kijken, maar dan zal ik wel eerst even een winkel inlopen en kijken welke maat je hebt want de maat van een positie broek is vaak een kleinere maat dat je nodig hebt dan dat je normaal hebt.

    verder zijn H&M en miss etham goede winkels waar je wel leuke dinge kan kopen, en prenatal eigen merk of in de uitverkoop.

    broeken heb je niet veel nodig maar zorg er wel voor dat je genoeg afwisseling hebt want ma zo'n 6 a 7 maanden ben je al je kleding echt zat en wil je wat nieuws maar is zonde om nog te doen.

    je zit natuurlijk straks ook met de feestdagen dus hou er rekening mee dat je voor dan ook leuke dingen wil hebben natuurlijk maar die je daarna ook gewoon nog aankan.

    Liefs xx
     
  6. Mama30

    Mama30 Lid

    1 apr 2008
    31
    0
    0
    Echt, bedankt allemaal voor de tips die ik echt goed kan gebruiken! Ik ga even bij mezelf te raad idd wat ik wel en niet nodig denkt te hebben en volgens mij is het net als met gewone kleding: je moet even in de winkel gaan kijken en passen en dat het beste uitkiezen. Zowiezo ga ik zeker bij H&M langs eerste de beste shopdag, verder bij Prenatal en Miss Etam. Ik las ook ergens trouwens dat Esprit ook best mooie kleding heeft, maar misschien net ietsje te duur voor mij. Weet niet. Ik ga gewoon wat rondkijken en dan zie ik wel.
    Nogmaals allemaal bedankt voor jullie goede tips!
    Mama30
     
  7. Ons Kleintje

    Ons Kleintje Niet meer actief

    op marktplaats is vanalles te koop,
    maar ik zou voor de maat eerst in de winkel gaan passen voordat je het via internet gaat kopen,
    ik heb eerst bij de sting een joggingbroek gekocht en die kan ik nu nog aan
    en van een vriendin wat zwangerschapskleding te leen gekregen,
    misschien mag jij het ook van iemand lenen die je kent.
    bij de miss etam hebben ze ook niet heel dure zwangerschapskleding.
    ik probeer ook niet heel veel te kopen, maar aan de andere kant kun je het beter nu kopen dan aan het einde van de zwangerschap want nu kun je er heel lang mee.

    Lijst van wat ik tot nu toe uitgegeven heb,
    30 joggingbroek
    100 prenatal= 2 vesten en een t-shirt
    40 miss etam zwangerschap= rok
    250 andere zwangerschapswinkel= 2 broeken en 1 winterjas 1 zwangerschapspanty
    zwangerschaps bh 30
    Dan zit ik nu op 450 euro. plus dat ik goede platte schoenen heb gekocht. maar die kan ik straks ook aan.
    toch een hoop geld... :( ik had gedacht op minder te zitten.
     
  8. Tennes

    Tennes Niet meer actief

    Ik ben op marktplaats geslaagd en in totaal heb ik E60,- uitgegeven aan een rokje en 4 broeken.
    Verder heb ik nog geen shirts en dergelijke gezocht omdat ik die nog niet nodig heb. Misschien later? Esprit vind ik erg duur.

    Groetjes
     
  9. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    het ligt er ook aan hoe groot je buik word en hoe snel hij groeit, ik moet al heel snel positiekleding aan en dan geef je ook meer uit, ik pas normaal al shirtjes in XL net die buik van mij past echt niet in een normaal shirt (ja eronder HAHA)
     
  10. casedy

    casedy Actief lid

    25 feb 2007
    256
    0
    0
    Hoi

    Ik heb idd wat bij miss etam gekocht.
    En ik heb aardig wat gewoone jurkjes die rekken toch mee die kan je straks na de bevalling ook aan.
    Dus dan \heb je er dubbel wat aan.
    Broeken vond ik zelf niet zo heel lekker zitten.
    Ze zakten constant van me kont af waar door ik de hele dag liep de trekken en er gaten in de banden van me broeken kwamen.
    Draag echt heel veel jurkjes met legings.
    suc 6 met shoppen.

    groetjes
     
  11. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Koop gewoon voor nu een beetje en dadelijk de rest in de uitverkoop. Die begint in december al!
    Echte zwangerschapsonderbroeken heb je trouwens helemaal niet nodig. Gewoon van die lage heupslips halen bij de zeeman. Zit heerlijk en kost niks. Ook kan je idd veel met leggings doen en tricotjurkjes.
     
  12. jeanney5

    jeanney5 Bekend lid

    9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ik wat met 8 wkn wat kleren gekocht die ook als ik niet zwanger zou zijn kan dragen...Legging, leuke jurken enzo...

    Maar echt zw kleding heb ik nu met 14 wkn gekocht....Broeken/jurken ettc voor zwangere vrouwen..

    Liefs Jeanney
     
  13. jeanney5

    jeanney5 Bekend lid

    9 jul 2008
    822
    19
    18

    Espirit is inderdaad duur, maar wel goede kwaliteit vind ik, niet om reklame te maken... Maar ik vind het wel een goede merk. Ik heb van de week wat kleding van espirit gekocht en ben 230 euro kwijt voor 2 broeken en een jurkje..

    Liefs Jeanney
     
  14. Babylicious08

    Babylicious08 Actief lid

    25 mrt 2008
    210
    0
    0
    Hoi hoi,

    Qua ondergoed draag ik nog steeds wat ik hiervoor ook altijd droeg, heb niet echt nieuw ondergoed gehaald. Wel een bh die ietsjes ruimer zat, maar mijn borsten zijn gelukkig niet enorm veel gegroeid. Ik heb in totaal 2 zwangerschapsspijkerbroeken (beide gekocht bij H&M). Lange mouw shirtjes heb ik niet gekocht, want ik pas de meeste shirtjes van voor dat ik zwanger was nog. Heb wel 1 blouse, 2 korte mouw shirtjes en een vestje gekocht. Dat wissel ik eigenlijk een beetje af. Onder die korte mouw shirtjes draag ik als het kouder is gewoon iets met lange mouwen. Ik heb dus neit zo heel erg veel aangeschaft, omdat ik het vooral erg zonde vond. Na mijn zwangerschap verdwijnen ze toch in de kast.

    Hoop dat je er wat aan hebt. Misschien is er nog iemand in je omgeving die zwangerschapskleding te leen heeft of iets dergelijks. Ik heb 2 buikbanden van mijn schoonzusje geleend (maar heb ze nauwelijks gedragen hoor).
     
  15. Loesjuh

    Loesjuh Niet meer actief

    Ik heb mijn broeken van Mamalicious die zitten mij het fijnst. Heb er 3 waarvan er nu 1 inmiddels niet meer past. Ik kan je er wel 3 aanraden want nu is het iedere keer opletten wanneer er gewassen word.
    Verder heb ik shirtjes met lange mouw van de H&M, gewoon zwart en wit en daaroverheen een tshirt ook van de H&M.
    Buikbanden ed heb ik allemaal gekregen maar heel weinig gedragen.
     
  16. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    C&A, H&M, Miss Etam niet duur.
    Mamalicious, Prenatal middenmoot.
    Noppies, Esprit wel duur.
     
  17. mieke1981

    mieke1981 Bekend lid

    27 nov 2007
    594
    0
    0
    brabant
    kijk eens via wehkamp, die verkopen ook zwangerschapsmode van c&a, goed maar niet duur.
     
  18. Vlekje

    Vlekje Fanatiek lid

    12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ik heb alles van mn schoonzusje gekregen/ geleend.
    Dus mn kast is nu bomvol...zoooo blij mee :D
    Draag wel mn eigen strings/ broekjes natuurlijk.
     
  19. Lien78

    Lien78 Fanatiek lid

    15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik heb denk ik 90% van marktplaats gehaald, en niemand die ziet dat ik tweedehands spul draag hoor!

    al met al heb ik nog best veel geld uitgegeven, want ik heb vééél gekocht. :oops:

    onderbroekjes/strings draag ik m'n gewone nog (vallen onder m'n buik, dus prima). bh's heb ik nu wel al 2x grotere moeten halen...

    wat je zou kunenn doen is wat broeken/rokken kopen (H&M, Etam, martplaats) en je eigen shirtjes dragen met een buikband erover. als dat niet meer lukt (buik te dik wordt) koop je wat basic positieshirtjes (hoeft echt niet duur). wat ik ook ideaal vind zijn wikkel-/knoppvestjes; die staan heel leuk, en je kan ze na je zw.sch. ook nog dragen!

    succes! shop ze, en wees creatief! en... gefeliciteerd!
     
  20. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Ik had zwangerschapsbroeken en die zaten echt rot. (pasten niet meer)

    Had ook leggings en gewone jurkjes uit de goedkopie bij die H&M, zat heerlijk! Ook van die standaard zachte broeken van de scapino, die zijn ook na de bevalling nog heerlijk! Die hemdjes van de H&M zijn ook heerlijk trouwens, net als die basic shirtjes, kost haast niets.

    Kwa ondergoed heb ik tot het laatst gewoon lekker mijn gewone ondergoed met een zachte bh gedragen. Kortom: gewoon beetje creatief zijn... Jurkjes die ik droeg tijdens zwangerschap draag ik nu ook weer :D

    Mijn ervaring was dat de standaard zwangerschapskleding onaangenamer zit dan lekkere jurkjes en trainingsbroeken...
     

Deel Deze Pagina