zwanger??? en roken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ikzelf, 1 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikzelf

    Ikzelf Bekend lid

    1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Beste allemaal,

    enige tijd geleden ben ik erachte gekomen dat ik PCO heb.
    Dit omdat ik na het stoppen van de pil niet ongesteld werd.
    Het eerste advies was afvallen, er moeten bij mij echt vele kilo's af.
    Dus de grote afvalrace is begonnen, inmiddels 10 kilo dus dat is goed. Dit lukt bij mij trouwens niet op de "normale" manier dus doe aan een "shakedieet".
    Maar wij hebben ook na deze constatering besloten om zwanger te willen worden.
    Dillema, moeten stoppen met roken en moeten afvallen.
    Waar begin je mee? Doe je het beide tegelijkertijd?
    Wij hebben besloten dat afvallen eerst belangrijker is.
    Dit heeft natuurlijk effect op meerdere factoren.
    Inmiddels ben ik aan de medicatie om een eisprong op te wekken.
    Dit lukt soms wel en soms niet.
    Nu denk ik, het zou kunnen zijn dat ik zwanger ben of ga worden...
    Dat betekend natuurlijk dat ik moet stoppen met roken.
    Maar men zegt altijd, doe 1 ding en niet beide tegelijkertijd.

    Omdat ik zelf denk dat ik voorlopig nog niet zwanger ga worden en miss helemaal wel nooit ( dat gevoel is heeeeeeeel sterk ) zie ik de noodzaak er nog niet zo van in.
    Maar nu denk ik..je vergroot de kans om zwanger te worden als je niet rookt en als je al gestopt bent wanneer je zwanger zou worden is het uiteraard ook beter.
    heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Wat is wijsheid?

    Nou ben ik zelf bijna bij mijn NOD, heb een eisprong gehad deze maand. En ben iedere ochtend ( sinds gister pas ) duizelig na de eerste paar sigaretten. Dit had ik eerder nooit.
    Daarnaast heb ik al bijna 2 weken het gevoel dat ik ongesteld moet worden maar er komt nog niks natuurlijk. Menstruatiekrampen in mijn buik, onder in mijn rug en mijn borsten doen pijn. Kan de autogordel er niet eens om heen doen.
    Omdat mijn lichaam mij bijna iedere maand voor de gek houdt, houd ik ook nergens meer rekening mee.
    Maar komt dit iemand bekend voor?

    Liefs van mij
     
  2. LuckyMommy

    LuckyMommy Fanatiek lid

    17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik zou wel stoppen met roken, en de klachten die jij hebt had ik toen ik net zwanger was.
    Sommige mensen gaan ook stoppen met roken op de dagen van de eisprong ook dat heeft geen nut.

    Succes en knap dat je al zoveel bent afgevallen!
     
  3. Ikzelf

    Ikzelf Bekend lid

    1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je reactie.
    Ben zo bang dat als ik ga stoppen met roken dat ik dan meer ga eten ( of uberhaupt ga eten;) ) en daarmee zal ik dan dus weer aankomen en daardoor kan het zijn dat je dus niet eens zwanger wordt.

    Maar ji had dezelfde klachten? Vertel...waar had je last van?

    Liefs
     
  4. LuckyMommy

    LuckyMommy Fanatiek lid

    17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik had het gevoel heeel erg ongesteld te worden wat niet is gekomen natuurlijk:p
    Borsten die van gevoelig naar echt pijn gingen.
    Veel lucht vastzitten(Veel boeren:))
    Spierpijn in mijn bovenbenen.
    Erg moe.
    Geen zin in eten en sex.
    Last van mijn onderug.

    En later een positieve test!!
    Succes hoor!
     
  5. Ikzelf

    Ikzelf Bekend lid

    1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    dank je wel!:)
     
  6. Tab

    Tab Bekend lid

    12 okt 2010
    733
    0
    0
    Zoetermeer
    goed van je dat je zoveel bent afgevallen! ik rook ook nog steeds maar heb eens een cursus gedaan stoppen met roken en kreeg een hele goede tip mee. Het hielp mij destijds heel goed: bij de trek in een sigaret een mandarijntje eten. De handeling van de partjes eten is hetzelfde als een trekje nemen van een sigaret. de tijd die het duurt om een sigaret te roken en een mandarijn te eten is bijna gelijk en zal je genoegdoening geven. Bij mij hielp het iig wel. natuurlijk moet je er zelf 100% achter staan! Het helpt je ook tegen het snaaien van ongezonde dingen en mandarijntjes zijn ook nog eens gezond :)

    Groetjes Tab.
     
  7. Ikzelf

    Ikzelf Bekend lid

    1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    dank je wel voor deze goede tip, 1 klein probleempe..ik lust geen fruit:D hahaha
     
  8. alice1974

    alice1974 Actief lid

    11 okt 2010
    385
    0
    0
    bijna advocaat, nu samen met man 2 bedrijven; 1 in
    Barendrecht
    Hoi hoi,

    Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten. Moest 30 kilo afvallen en dit heb ik gedaan met shakes (eiwitrijk) en nu weeg ik 88 kg bij 1.65m
    Ik moet nog steeds verder afvallen tot 65 kg ongeveer en ik ben nog steeds bezig ;)
    Ik was een stevige roker (pakje per dag zeker) en ook hiermee gestopt. Omdat ik bang was weer aan te komen, heb ik mezelf aangemeld bij de sportschool (oersaai in het begin) maar doordat ik meer ben gaan bewegen dus de stofwisseling omhoog gebracht, ben ik niets aangekomen. Mijn wens voor een baby is zo groot dat ik het ervoor heb gehad en gekund dat ik en aan het afvallen ben en gestopt met roken. Ik weet zeker dat jij dat ook kunt!!!
    Ik voel me véééél beterder, meer lucht, vol energie en mijn huid wordt nu al mooier.
    Knop omzetten in je hoofd en DOEN! Echt, het valt reuze mee. Behalve dat het voor je toekomstige beeb goed is, is het voor jou het allerbeste wat je kunt doen.
    Ik wens je heel veel kracht en moed toe om toch die stap te zetten en je kan me altijd berichten als je moeilijke momenten heb. Dan sleep ik je er gewoon doorheen;)

    Kom op meid, je kan het echt wel, heb vertrouwen in jezelf hierin!
     
  9. Tab

    Tab Bekend lid

    12 okt 2010
    733
    0
    0
    Zoetermeer
    schijfjes komkommer kan ook, of andere groente die je lekker vind :) als het maar eenzelfde handeling is. ik ga toch ook maar weer 's stoppen. het voelde toen zo lekker vrij!
     
  10. Ikzelf

    Ikzelf Bekend lid

    1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    dank je wel Alice,

    Ik voel direct al allerlei excuses opkomen, verkeerd!!
    Maar gelukkig signaleer ik deze.
    Vanmorgen pas kwam het in mij op om toch echt te gaan stoppen....dankzij jouw bericht ga ik hier serieuzer over nadenken en denk ik toch binnenkort te gaan stoppen. Is inderdaad het beste wat je kan doen.
    Maar wel hopen dat ik niet ga aankomen want dan denk ik dat ik stop met het stoppen met roken want mijn prio ligt nu eerst bij het afvallen...

    Liefs
     
  11. Ikzelf

    Ikzelf Bekend lid

    1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    ja Tab, ik weet ook hoe het voelt om niet te roken...als je altijd een stevige roker bent geweest is het zo'n verademing om niet te roken. Maar het blijft moeilijk...en je moet er 1000 % achter kunnen staan. En zolang ik twijfel, afvallen en of roken, is het niet goed om te stoppen. Met andere woorden, zoek nu naar die 1000 % en dan moet het wel goed komen..

    Hoop dan ook uiteraard dat ik het nog ergens voor doe.
    Natuurlijk doe je het in eerste instantie voor jezelf.
    Maar hoop natuurlijk dat ik ooit eens zwanger zal raken want de wens is te groot.
     
  12. driekeerdaan

    driekeerdaan Bekend lid

    9 okt 2007
    505
    0
    0
    Ik zou wel stoppen met roken, desnoods onder begeleiding van de huisarts of een therapeut. Jullie kinderwens is in ieder geval wel een goede motivatie, toch??

    Mijn man is 2 jaar geleden gestopt, maar die mist het nog wel eens, en als ie dan wil gaan snaaien, dan neemt hij gewoon kauwgom of wat te drinken, of hij gaat gewoon ff wat doen (rondje wandelen, ff op bezoek bij iemand (die NIET rookt), etc.). En haal evt. genoeg komkommers etc in huis, dat mag je altijd eten! Toch?

    Sterkte!
     
  13. Sunlight

    Sunlight Fanatiek lid

    7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik was ook gestopt met roken toen ze zwanger probeerden te worden. maar doordat het zo lang duurde en ook bij mij pcos werd geconstateerd ben ik weer begonnen met rokoen. toen ik zwanger bleek van onze zoon ben ik gelijk gestopt en had er totaal geen moeite mee. nieuwjaars avond was het zo gezellig dat ik maar weer 1 heb opgestoken erg jammer want ben nu weer helemaal verslaafd. dus had beter gestopt kunnen blijven. ik kon niet stoppen met roken hoe erg ik het ook heb geprobeerd pas tone ik zwanger was ben ik gestopt en wij hadden een kern gezond knulletje en de placenta was heel mooi!
     

Deel Deze Pagina