ochtendritueel?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door lilo77, 10 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Bij ons precies zo. Geen stress meer sinds we het zo doen.
     
  2. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    6.50 wekker
    7.00 zelf aankleden en naar beneden. Oudste zit daar dan meestal al in zijn pyjama met de tablet
    7.10 Koffie!!!! En tafel dekken en tassen voorbereiden
    7.20-7.35 jongste wakker maken(die heeft altijd veel tijd nodig)
    7.35 ontbijt in pyama. En lunchtrommeltje maken
    7.50 tanden poetsen en aankleden.
    8.00 nog even relaxen (de reservetijd voor als alles uitloopt. Is regelmatig nodig)
    8.10 op de fiets naar school.
     
  3. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Wij douchen idd ook s Avonds. Veel makkelijker. Vooral ook omdat het na sportclubjes en buiten spelen vaak ook echt nodig is.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  4. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Oh, mijn kinderen kunnen nog steeds voor stress zorgen hoor :)
    Vooral zo net na de vakantie, tot 7.50h in bed blijven zitten voor zich uitstaren, en dan met een hoop kabaal alles in 5 min moeten doen, anders is er geen tijd voor het ontbijt
     
  5. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Zoontje wordt altijd om 7u wakker. Soms een uitschieter maar dan maak ik hem om kwart na 7 wakker.
    Eerst wassen en aankleden dan is dat al gebeurd en kunnen we snel naar school vertrekken mocht hij daarna met zijn eten treuzelen maar meestal eet hij gewoon redelijk snel. Tijdens het eten doe ik soms al zijn haren, of erna. En dan tanden poetsen.
     
  6. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    Ontbijten beneden in pyjama (anders grote kans dat hij met pastavlekkennaar school gaat ;)). Ik maak lunchpakketjes + fruit voor school klaar.
    Daarna samen tafel afruimen (zoon heeft als taak: koelkastspullen). Tas inpakken.
    Vervolgens tandenpoetsen ('s morgens mag zoon zelf eerst, poets ik na, 's avonds andersom)
    wassen en aankleden. Haren doen (beneden), jas aan. Dan nog even spelen tot het tijd is om te gaan. Schoenen aan en gaan!
     
  7. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als mijn kinderen 's ochtends wakker worden, zijn ze zo duf dat ik ze echt nog niet in de kleren krijg ;). Het beste houd ik dan gewoon even een half uur mijn mond :D. Dus eerst rustig beneden en na het ontbijt aankleden e.d.
     
  8. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.346
    297
    83
    Onze volgorde is:
    - douchen/wassen
    - aankleden
    - haren borstelen/opmaken
    - naar beneden: ontbijten (aan tafel)
    - tafel afruimen
    - naar boven: tanden poetsen
    - tassen inpakken
     
  9. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Opstaan, douchen/wassen, aankleden, ontbijten, tanden poetsen. De oudste doet zelf zijn haren, het haar van mijn dochter doe ik ondertussen. Om gedoe en chaos te voorkomen is het hier elke ochtend hetzelfde. In de weekenden rommelen we wat langer in de pyjama als we niet weg hoeven.
     
  10. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.091
    4.265
    113
    Home
    06.00 dochter wakker kleed zich zelf om dan doe ik haar haren
    zet ondertussen het ontbijt klaar
    6.30-7.00 oudste word wakker en kleed zich ook zelf aan
    7.00 ontbijten daarna tandenpoetsen en nog even omhangen
    ik ga dan rustig koffie drinken
     
  11. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    Op dagen dat ik vrij ben:
    De kinderen zijn eerder wakker dan ik en zitten dan in pyama tv te kijken of op de tablet.
    Daarna ontbijten , washand over gezicht, aankleden en tanden poetsen.
    Ik kleed me altijd eerst aan voordat ik naar beneden ga ivm uitlaten van de hond.

    Op werkdagen:
    Ik sta om 6 uur op en laat de hond eruit. Daarna maak ik de kinderen wakker. Kleding heb ik de avond ervoor al klaar gelegd. brood/drinken/fruit voor school is ook de avond ervoor klaar gemaakt dus die hoef ik alleen in de tassen te doen.
    De kinderen krijgen een washand over hun gezicht en over hun billen. Kost letterlijk 1 minuut. kleden zich boven aan, ontbijten, tanden poetsen en naar school.
    wij douchen s avonds. kost s ochtends teveel tijd, natte haren enz. Niet handig. Ik vindt het persoonlijk ook niet nodig om s ochtends te douchen. we zijn schoon het bed in gegaan en geen zweters. we ruiken nog naar shampoo en douchegel. s svonds na schooldag/sport/buitenspelen vindt ik douchen belangrijker.
     
  12. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    Onze kinderen stormen om 6.30 uur onze slaapkamer binnen :D (als de ‘konijntjes’ wakker zijn), dan aankleden terwijl mijn man en ik ons douchen, zelf het bed opmaken en gordijnen open, naar beneden. Dan maken we de lunchtrommels en ontbijt klaar Terwijl de kinderen spelen, gaan ontbijten en kammen haren
     
  13. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    De avond ervoor kiezen we kleding uit en nemen dit mee naar beneden.

    Haarspullenbak heb ik beneden en ook de electrische tandenborstel heb ik zowel beneden als boven inclusief tandpasta enz.

    Als wij eenmaal beneden zijn hoeven we niet meer naar boven. Ik moet met de meiden om 7 uur de deur uit dus alles zo praktisch mogelijk.
     
  14. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.797
    2.481
    113
    Vrouw
    Opstaan.. wassen/ aankleden/ ontbijten even tv kijken ( ik in de douche)
    tanden poetsen.. naar school
     
  15. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.247
    668
    113
    Zelf ben ik al gedoucht en aangekleed voordat de kinderen wakker worden en als ze wakker worden is het eerst aankleden en dan naar beneden om te eten. Na het eten tanden poetsen en haren doen. De ene keer ben ik dan ook al klaar met mijn haren en make-up en de andere keer niet dus dan doe ik mijn haar en make-up na het ontbijt ipv ervoor.
     
  16. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.509
    1.939
    113
    Wij gaan naar beneden (5:30).
    Dan alles klaar maken voor de dag.
    Brood smeren, broodtrommels klaar maken, honden uit laten etc.
    Mn man al in zn werkkleding, ik in mn pyjama.
    Man gaat 6:15 de deur uit.
    Pleegdochter roep ik 7:15.
    Dan staat haar ontbijt klaar met time timer (anders duurt het rustig een uur en is ze alleen maar aan het klooien)
    Ondertussen ga ik naar boven, me wassen/aankleden etc.
    Kleding voor pleegdochter klaar leggen.
    Ondertussen is pleegdochter klaar met ontbijt.
    Zij komt naar boven en ik help met tandenpoetsen.
    De rest kan ze prima zelf.
    Als ze klaar is komt ze zelf naar beneden.
    Dan doe ik haar haren en om 8:00/8:10 zijn we klaar om naar school te gaan.

    Ik breng haar naar school en rijd aansluitend door naar mn werk.
     
  17. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Hier eerst naar beneden, met elkaar ontbijten en dan naar boven om tanden te poetsen en aan te kleden. Vervolgens moeten ze nog even helpen om de tassen in te pakken en hun spullen op te ruimen.
     
  18. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Ik ga half 7 naar beneden. Maak mezelf klaar, pak tasjes in en dek de tafel
    7 uur roep ik de kinderen. Eten heerlijk in piama hun boterham op en kijken wat tv daarna terwijl ik alles weer opruim. Half 8 vaste tijd betekend wassen, aankleden, tanden poetsen, haren kammen. Rond 7.50 zijn ze klaar. Nog ff tv kijken of wat voor hun zelf doen en dan 8.10 fiets dochter aan en 8.15 lopen zoon en ik aan (andere school) heel relax ochtende

    Vast rooster en werkt uitstekend.. Kinderen weten waar ze aan toe zijn. Komen ze hun bed niet uit (dochter puberd en heeft etc wat moeite mee laatste tijd haha) roep ik nog een keer 7.15. Voor half 8 niet beneden heb je pech. Tafel is dan afgeruimt en mag je zelf voor je eten zorgen en eet je dus alleen aan tafel nadat je hebt aangekleed. Gelukkig vind ze samen ontbijten stuk gezellig dus komt ze 7.15 wel naar beneden gerend haha
     
  19. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik roep de kinderen rond 7 uur, kleed ze aan, was ze en doe hun haren.
    Dan gaan ze ontbijten, tanden poetsen en naar school.
     
  20. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Wauw 5.30!! Echt respect!

    Hier om 7.00 uur op wakker (kids maken ons wakker)
    Eerst ff journaal kijken.
    7.15 kids gaat zelf wassen, plassen, aankleden en tandenpoetsen
    Ik ga dan douchen en aankleden.
    7.30 kids maken zelf hun ontbijt en broodtrommels.
    7.45 kom ik beneden en ga ook eten.
    8.00 gaan we weg naar school en werk.

    De jongste mag nog op de tablet of tv kijken als hij helemaal klaar is... nou die staat tegenwoordig aangekleed naast bed om 7 uur...
     
    Manolito vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina