Oef zwanger maar alleen maar negatieve reacties

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Danty88, 6 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    hoi,

    Net achter gekomen dat ik zwanger ben van mijn nieuwe vriend waar ik nu 6 maand mee samen ben... ik weet hetzelf niet echt ideaal maar het is nu eenmaal gebeurd... we wonen samen en hebben beide 2 kinderen uit voormalige huwelijken die overigens ook net beëindigt zijn...tja en dan nu al zwanger begrijp het ook wel maar valt mij zo zwaar.. ik heb 22/09/17 een Gastric bypass gehad om medische redenen. 7 maand verder nu en er staat 1 jaar voor maar dit kindje is dan wel met liefde gemaakt absoluut maar niet gepland. Mijn beide jongens en zijn zoon wonen bij ons.. en zijn dochter bij zijn ex vrouw. Het is een vechtscheiding aan zijn kant geweest dus de reactie van zijn ex kan ik mij wel voorstellen.

    Ik heb gisteren op een besloten Facebook groep zwanger naar Gastric bypass neergezet dat ik dus zwanger ben maar niet weet waar ik mij moet melden ivm de operatie die ik gehad heb... daar zat iemand in die de ex vrouw blijkbaar kent en mijn naam door haar en hier een printscreen van heeft gemaakt en ik dus snel moest reageren door het de kinderen te vertellen en schoonouders en familie etc... want ze heeft het al aan meerdere mensen verteld de ex vrouw dus ja...

    Nou wat een rel gisteren dat ik zelfs zo verdrietig werdt dat het door mij heen ging met veel verdriet om de zwangerschap te beëindigen maar dat is iets wat ik niet wil en mijn vriend ook niet... we zijn 30 en 40 jaar dus volwassen genoeg om dit besluit te nemen....

    Maar ja de hormonen gieren en werken dan ook niet mee... ik denk schrijf het hier van mij af zodat ik toch even een beetje stress kwijt ben.. moeilijke situatie voor iets wat zo welkom en mooi moet zijn eigenlijk... dat het mij gegund is dat ik toch nog een kindje mag krijgen...

    Nu hopen dat alles gaat zakken...
     
  2. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Hai! Wat een gedoe! Handig is inderdaad anders, maar goed, het kindje zit er nu eenmaal! Dus gefeliciteerd!

    Vanwege je gastric bypass zou ik mij sowieso bij de gyn melden. Omdat de wond nog ‘vers’ is en je hier zeker last van zou kunnen krijgen in je zwangerschap (helaas)
     
  3. Nogevengeduld

    Nogevengeduld Bekend lid

    24 feb 2011
    643
    41
    28
    Hier ook (voor de tweede keer) zwanger na gastric bypass. Meld je bij de gynaecoloog en op de poli van het ziekenhuis waar je je GBP hebt gehad. Je moet regelmatig gecheckt worden op je vitamines.

    Sterkte met alles en geniet ondanks dat toch een beetje van je zwangerschap.
     
  4. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.685
    2.134
    113
    Tja. Mensen zeuren altijd wel ergens over. T meest perfecte stel krijgt nog commentaar. Jullie kindje is welkom! Dat is belangrijk. De rest van de wereld niet zo erg. Hoe vinden je kinderen het?

    Ik zou ook zsm t ziekenhuis bellen en t voorleggen. Ze zullen dit wel vaker meemaken en dan kan jij maar ook je kleintje goed in de gaten worden gehouden :)

    Gefeliciteerd en geniet er van!
     
    Danty88 vindt dit leuk.
  5. pregnantje

    pregnantje Bekend lid

    17 dec 2012
    788
    656
    93
    Bij deze dan een positieve (erbij):

    Van harte gefeliciteerd!! Wat fijn dat dit kindje liefdevol ontvangen zal worden, ondanks dat het als een verrassing kwam. Laat ze maar kletsen. Jullie kindje gaat straks opgroeien in een rijk gezin met ouders die reuzeveel van hem/haar houden. Dat is het allerbelangrijkste. Een hele fijne zwangerschap gewenst! :)
     
    Tijgertje88 en Danty88 vinden dit leuk.
  6. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.719
    801
    113
    Heel eerlijk, ik snap de reacties wel. Zowel met betrekking op of het verstandig is zo kort na een ingrijpende operatie, als jullie persoonlijke omstandigheden. Mensen reageren in eerste instantie nou eenmaal vaak wat primair.
    Je geeft aan dat het een ongelukje is, maar vorige maand was je ook al aan het testen?

    Maar goed, het belangrijkste is dat jullie kleintje welkom en gewenst is en heel veel liefde mag gaan krijgen.
     
    Acem, ciprilla, nizzie86 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Jammer dat je onzeker wordt van de oordelen van anderen. Je wilde nu eenmaal zwanger worden en dat is gelukt. Probeer ervan te genieten
     
    Danty88 vindt dit leuk.
  8. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus

    Ja klopt maar dat was puur omdat ik vage klachten had en ik gewoon eigenlijk niet zwanger kon zijn... vandaar de testen... ook deze keer is het niet gepland maar wel welkom.. maar goed mensen mogen wel een reactie geven geen probleem... maar het dreigen erbij vindt ik gewoon not doen... als je het niet weg laat halen dan ben raak je mij kwijt etc etc... of je kan het nog makkelijk weg laten halen het is nog niks...
     
  9. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Iedereen bedankt voor de reacties...

    Het moet allemaal nog even bezinken..en het modder gooien gaat nog wel even door dus moet ik sterk blijven in ieder geval...
     
  10. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    He wat naar! Heel veel sterkte!!
    Hoe reageren jouw eigen fam en vrienden?

    In ieder geval gefeliciteerd!
     
    Stephanie20 vindt dit leuk.
  11. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Gefeliciteerd met deze onverwachte zwangerschap. Fijn dat jullie kindje heel erg welkom is!
    Ik zou wel inderdaad contact opnemen met het ziekenhuis.

    Geniet ervan!
     
  12. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    Heb je helemaal gelijk in. Tuurlijk, ik heb ook altijd vragen bij mensen die opeens per ongeluk zwanger zijn geworden. Eerlijk gezegd geloof ik daar 9 van de 10 keer niet in. Maar dat maakt toch helemaal niet uit?! Mensen kunnen je toch niet verplichten om het weg te laten halen. Jullie zijn 2 volwassenen en maken de keuze om zwanger te worden. Dat mag toch. ......
     
  13. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Van harte gefeliciteerd samen.
    Als jullie blij zijn laat andere maar lekker lullen.

    Qua gbp mag je gewoon naar de vk.
    Ik heb de sleeve in juni 2015 gekregen en was na 9 maanden zwanger van ons zoontje. Heb 1 x extra op vitaminen moeten prikken meer niet.
    Ja een banaan extra eten per dag:)
     
  14. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Dankjulliewel,

    Genieten kan ik al niet meer. Ik ben echt naar de kl0te... vandaag weer zoveel bakken stront over mij heen gehad :cry:... bah:(
     
  15. pregnantje

    pregnantje Bekend lid

    17 dec 2012
    788
    656
    93
    Jeetje, wat rot! Veel sterkte. Kan je er met je vriend over praten? Ik zou zeggen: wees lief voor jezelf en verwen jezelf extra. Doe dingen die je fijn vindt. Op een dag zal het bij iedereen gezakt zijn. Jammer dat jij nu zoveel over je heen krijgt.
     
    Danty88 vindt dit leuk.
  16. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Een sleeve is nog wel wat anders dan een GBP.

    Ts: gefeliciteerd maar ook ik kan me de reacties wel voorstellen. Het is verre van ideaal. Vanwege de situatie maar ook vanwege je gezondheid. Ik heb een gbp maat er is door de chirurg en de verpleegkundige erop gehamerd dat zwanger worden geen optie was. Dat we voorzorgsmaatregelen moesten nemen mbt anticonceptie. En dat niet 1 keer maat meerdere malen gezegd. In die optiek vind ik het ook niet slim dat jullie niet het niet veilig hebben gedaan.

    wat betreft je vraag, je moet je gynaecoloog informeren maar je moet even contact met je chirurg opnemen. Dit moeten ze weten zodat beide artsen met elkaar in overleg kunnen. Omdat je maar zo kort geleden bent geopereerd kan ik me voorstellen dat je vanaf dag 1 medisch wordt verklaard en val je onder de gynaecoloog.

    Maar je bent nu zwanger en ik denk dat je er gewoon hrt beste van moet maken. Nogmaals gefeliciteerd en het komt allemaal best goed
     
    Littlegirl1989, lies276 en Danty88 vinden dit leuk.
  17. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Hoe reageren mensen? Via facebook? Zoja, sluit je daar dan nu voor af.
    Zorgen dat die negatieve reacties en absurde dreigementen niet bij je aankomen.

    En dan maandag de betreffende artsen bellen. Ik heb geen ervaring met gbp, dus geen idee wat je dan moet doen.

    Jullie kindje is met liefde gemaakt en enorm welkom. Onthou dat.

    Veel geluk toegewenst!!
     
  18. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Wat ontzettend naar dat er zo gereageerd wordt, dat verdien je niet, dat verdient niemand.

    Onthoud dat dit kindje er uit liefde komt en dat de omgeving daar van mag vinden wat ze willen, maar dat die meningen niet uit maken. Het gaat er om hoe julli er in staan en de rest van de wereld kan de pot op!

    Ik snap dat je nu over je toeren bent door de mensen om je heen, maar praat met je vriend, knuffel hem en wees samen met hem blij om dit kleine wondertje.

    Sterkte!
     
  19. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Klopt scheelt niet veel hoor.
    Zijn precies dezelfde richtlijnen voor. ;)
     
  20. chicca

    chicca Fanatiek lid

    14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Dit was ook altijd mijn mening, hoe kun je nu in onze maatschappij nog per ongeluk zwanger raken. Maar zie banner het kan. Maar goed ik was er zelf bij. Alhoewel ik er ook nog steeds van overtuigd ben dat mijn man superzaad heeft anders weet ik het ook niet. Geen sex rondom de eisprong namelijk. Maar het is gebeurd en na de nodige gesprekken samen en met de artsen gaan we ervoor en is dit wondertje meer dan welkom. Het heeft bij ons zo moeten zijn.

    Ot. Wat zijn dat voor rare mensen die zeggen als je het niet weg laat halen raak je mij kwijt? Was dat een schrikreactie? Heel naar.
    Hopelijk draait je omgeving een beetje bij en het belangrijkste is dat jullie er blij mee zijn en dat het door jullie geliefd is.
    Heel veel sterkte en een dikke knuffel.
    Mensen zijn rare wezens.
     

Deel Deze Pagina