Oef zwanger maar alleen maar negatieve reacties

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Danty88, 6 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Bedankt allemaal,

    Ja ik begrijp de reacties dan ook wel, maar wat ik niet begrijp is als de mensen ik en mijn vriend in dat geval aangeven dat we het inderdaad een domme en onhandige actie vinden maar het wel welkom is. Mensen dan gaan zeggen je moet het weg laten halen!! Terwijl ik geen tegenstander ben van abortus maar ook geen voorstander. Ben wel van mening dat als je dus een domme fout hebt gemaakt zoals ik in dit geval dat je dan ook de consequenties moet aanvaren. Je doet niet zomaar “ff” een abortus. Ongeacht nog maar 4 weken?!

    Per ongeluk zwanger ?! Nee dit is een domme onhandige actie geweest in de heet van de strijd..1x zonder condoom gedaan en blijkbaar was het genoeg... tja en nooit verwacht dat het met 1 keer genoeg zou kunnen zijn en zeker met de leeftijden..maar goed dat doet er voor mij ook helemaal niet meer toe... ik vind gewoon dat als je er niet blij mee bent oké maar echt iedereen zegt het zo makkelijk ga je toch een abortus doen, het is toch nog niks.

    En toen ik gisteren tegen deze mensen zei nou prima ik doe wat jullie willen en laat het weghalen, worden ze boos en gaan ze weg. Ik zeg wat willen jullie nu dan?! Dus draai ik dan de rollen om dan is het weer nee maar. Dus ben er wel klaar mee.

    We zijn geen kleuters meer, ja het is niet handig en de timing is beroerd. Maar we weten dondersgoed wat we doen we hebben er samen al 4 dus ja we weten wat het inhoud. We hebben voor de baby er is alles op een rit want daar gaan we alles op alles voor zetten.

    Maar dat negatieve en mijn hormonen dat komt mij nu ff rauw op mijn dak...
     
  2. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Ik denk dat je gyn en wellicht ook je chirurg de optie van abortus zullen opperen. Puur vanuit medisch opzicht mbt tot je gezondheid na de gbp. De opname van essentiele vitamines en mineralen e.d. is gewoon een probleem met een gbp. Omdat de kans op complicaties best hoog zijn. Bereid je daar op voor

    Uiteindelijk is het jullie keuze natuurlijk. De artsen zullen je niet dwingen.
     
    Sado en nizzie86 vinden dit leuk.
  3. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.290
    113
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Wat een lastige situatie dit. Dit heeft natuurlijk twee aspecten.
    1 is je gezondheid en die van de baby. Ik zou proberen om zsm daar bij een gyn of andere professional informatie over te krijgen
    2 is dat een samengesteld gezin nou eenmaal helaas veel kans heeft om weer uit elkaar te vallen (2/3 gaat weer uit elkaar). Het was fijn geweest als jullie wat meer tijd hadden genomen om zeker te weten voor jezelf dat dit voor jullie gaat werken.
    Succes met alles, niet makkelijk!!
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  4. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    Tuurlijk kan het.....vandaar dat ik er 9 van de 10 keer niet in geloof.
    Ts vond het vorige maand jammer dat de testen negatief waren. Dan vind ik het toch iets moeilijker om te geloven. Maar dan nog, om te dreigen dan gaat echt veel te ver.
     
    Acem, bozoe, chicca en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

    Ten tweede; wat naar dat je zoveel rot reacties krijg.... mensen moeten zich met hun eigen leven bemoeien maar ik ben bang dat de ex het je moeilijk had gemaakt al was het jaren later en geplanned geweest!

    Hier ook na een scheiding weer “snel aan de man” zoals sommige toentertijd riepen. En ook hier een jong zoontje van net 1,5 jaar. Binnen een jaar was ik zwanger, weliswaar geplanned maar wel sneller dan gedacht (beetje naïef omdat de eerste ruim een jaar op zich liet wachten.... en nu ook in 1 keer raak). Ik kreeg ook de vragen of hef wel geplanned was, en “oo dat is ook snel zeg!” etc etc maar gelukkig nooit negatieve reacties

    Geen tips helaas.... maar kon niet weg klikken zonder even te reageren en je een digitale knuffel te geven!

    Jullie kunnen dit! En dit kindje gaat geweldige ouders krijgen... en de rest kan het zeepokken lazarus krijgen!!
     
    Danty88 vindt dit leuk.
  6. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik snap de reacties ergens wel maar dreigen e.d. vind ik echt te bizar voor woorden! :eek: Sterkte met de situatie TS en gefeliciteerd met je zwangerschap.
     
    Danty88 vindt dit leuk.
  7. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Ik begrijp niet zo goed waar mensen zich mee bemoeien. Ik was zwanger van mijn man toen we een jaar samen waren. Een relatie kan heel goed gaan in 6 maanden. Jullie zijn geen 16 meer, waarbij jullie ouders verantwoordelijk zijn.
    Zijn er mensen om jullie heen niet blij met jullie relatie? Exen hebben hier niks mee te maken.

    Als ze zich zorgen maken, dan kan ik me voorstellen dat ze er dan wat van zeggen omdat je net een operatie hebt gehad.

    Maar met modder gooien of wat dan ook, is erg vervelend. Zeker nu jullie erg blij zijn met de zwangerschap, ook al is dit onverwachts.

    Gefeliciteerd met de zwangerschap en ik hoop dat het rustiger wordt voor jullie.
     
    Danty88 vindt dit leuk.
  8. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.024
    25.493
    113
    Niet gek dat mensen er in eerste instantie niet blij mee zijn. Geef het de tijd.
    En ga zeker contact opnemen mbt de gbp. Voor zowel jouw gezondheid maar ook zeker van de baby in wording.

    Een baby is altijd een zegen, maar ook een mega verantwoordelijkheid. Jullie zijn pas 6 maanden samen, er zullen moeilijke tijden aankomen, maar jullie zijn het de baby verplicht 200% te geven!

    En natuurlijk gefeliciteerd :)
     
    nizzie86 en Danty88 vinden dit leuk.
  9. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Zoals ik al zei dat is inderdaad zo en toen ik zag dat negatief was was ik teleurgesteld maar dat had meer met gevoel te maken en het is uiteraard wel welkom maar toen hebben wij het erover gehad en zouden we in september kijken of het mocht van het ziekenhuis ivm gbp... nu is het 1x mis gegaan in de heetst van de strijd en hebben we het niet met condoom gedaan en aangezien ik de vorige keer ook niet met 1x zwanger is terwijl dit dicht bij de eisprong zat en nu niet had ik het nooit niet verwacht dat het dan wel raak zo zijn maar ben er heel blij mee en mijn vriend ook.. het is zeker welkom en gewenst
     
  10. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Nou heel ergens begrijp ik de reacties ook niet, wij zijn geen pubers meer en hebben alles op een rit en helemaal als het kindje komt... we kennen elkaar al wel 2 jaar en waren goede vrienden waar we gevoelens voor elkaar hebben gekregen en uit eindelijk voor elkaar zijn gegaan.. ik heb met mijn ex 10 jaar geleefd en is ook geen garantie geweest met de kinderen helaas.. ik ben moeder van 2 kinderen en stiefmoeder van 2 kinderen... ik weet heel goed wat mij te wachten staat en hoe het moet.. dat niet iedereen staat te juichen dat kan maar dat ze mij en mijn vriend net zo gaan dwingen begrijp ik niet gewoon echt niet :(
     
  11. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Wat willen ze doen dan met het dwingen? Ze kunnen je moeilijk meeslepen.
     
    Danty88 vindt dit leuk.
  12. dingetje81

    dingetje81 Actief lid

    21 nov 2011
    166
    186
    43
    Het feit dat mensen jou tot iets proberen te dwingen wat je niet wilt en niet kunnen steunen in de keuze die jij maakt, zegt meer over die mensen als dat het zegt over jou. Ook al zou het medisch gezien allesbehalve ideaal zijn, ze zouden je nog altijd moeten steunen (voor wat betreft naaste familie enz, van de ex kan ik het me nog wel voorstellen 9 van de 10 keer gunnen exen elkaar nooit iets positiefs). Probeer het naast je neer te leggen en op die roze wolk te klimmen en die af te sluiten met n hekwerk. Jij beslist wat volgens jou een goede keuze is want er is op het einde (of begin) van de dag maar één iemand die je recht moet kunnen aankijken en dat ben je zelf (in de spiegel dan natuurlijk;)). Heel veel succes en ik hoop dat je de steunende berichtjes hier ter harte neemt, ik ben zelf ook een people-pleaser maar ook ik heb weten te beseffen dat dat helaas niet altijd kan en dat je voornamelijk jezelf moet pleasen:thumup:
     
    Danty88 vindt dit leuk.
  13. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik vind het ook wel heel heftig TS. Het kindje is welkom, dus dat is hartstikke mooi en ik wil jullie dan ook vooral feliciteren.
    W.b. Jullie redelijk korte relatie, daar zijn jullie zelf bij. Niemand kan daar over oordelen, jullie hebben al beide kinderen dus weten waar jullie samen voor gaan nu. Zo'n ex die dan zo doet, dat vind ik nogal wat.

    W.b. De GBP vind ik het wel te begrijpen dat mensen commentaar hebben. De risico's met een GBP zijn voor zowel jou als de baby altijd groter, ook na enkele jaren. Het asvies is 12-18mnd te wachten met zwanger worden en eerst vitaminestatus te laten prikken voor je begint aan een zwangerschap.
    Met 6mnd zit je als het goed is nog in het afvaltraject van de gbp, en dat is voor een kind gewoon echt onverantwoord. zsm contact opnemen met je arts en een gyn lijkt me dus aan te raden.

    Sterkte met de situatie!
     
    Marbloempje, Sado, nizzie86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Ik sta onder begeleiding van vitalys. Zij hebben voor 2 weken geleden bloed geprikt en alles was goed in orde.. leverwaarde is goed nieren ook.. en vitamines zijn ook allemaal goed...ik ben gestabiliseerd op 65 kilo nu...ben in totaal 55 kilo kwijt geraakt.. ik moet 19/04 naar de vk en deze gaat mij dan doorsturen naar de gyneacoloog mocht dit nodig zijn:D
     
  15. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.673
    33.040
    113
    Wat een nare situatie!
    Klein detail; hoelang geleden ben je officieel gescheiden? Tot een bepaalde tijd na het uitspreken van de scheiding (een jaar?) is je ex soms officieel nog de vader...
     
  16. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Maar even hè...... wie zegt dit?
    Is dat familie? Vrienden? Of gewoon random mensen op social media?
     
  17. Nogevengeduld

    Nogevengeduld Bekend lid

    24 feb 2011
    643
    41
    28
    Klopt, gbp is medisch. Maar na een jaar na de ingreep mag je toch echt zwanger worden. Mijn gynaecoloog en mijn chirurg werken niet in hetzelfde ziekenhuis dus ik communiceer tussen hen beide. Is geen probleem.
     
  18. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Gefeliciteerd!
    Ik ken ook iemand die zelfs na 3 maanden al zwanger was nadat ze een relatie kreeg. Het is nu een aantal jaar later en ze hebben 3 kinderen en zijn nog steeds bij elkaar. Laat ze maar praten. Jullie kindje is welkom en daar gaat het om. Succes met je zwangerschap (je medische vragen kan ik alleen over zeggen dat je even contact met een gynaecoloog op zult moeten nemen, maar ik ben al de 10e die dat adviseert inmiddels ;) )
     
  19. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Ga je je chirurg ook nog wel op de hoogte stellen?
    Een jaar ja... Ts is nog geen 7 maanden geleden geopereerd
     
  20. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar ts is pas een half jaar geleden geopereerd. Daarbij heb ik niet het idee dat ze het erg veilig hebben gedaan, aangezien ze vorige cyclus ook al zwanger dacht te zijn en teleurgesteld was dat ze niet zwanger bleek. En nu opeens toch wel zwanger. Ik zou een half jaar na zo'n operatie echt niet zwanger willen raken ivm alle risico's! Dus ik snap best dat de mensen om haar heen boos zijn. Het is gewoon heel onverstandig.
     

Deel Deze Pagina