Oef zwanger maar alleen maar negatieve reacties

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Danty88, 6 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nogevengeduld

    Nogevengeduld Bekend lid

    24 feb 2011
    643
    41
    28
    Sorry, zo las ik je reactie niet :)
     
  2. Nogevengeduld

    Nogevengeduld Bekend lid

    24 feb 2011
    643
    41
    28
    Ben het met jullie eens hoor :)
    Maar ik las Strijkkraal haar reactie als dat zwanger worden na een gbp geen optie is...
     
    Snoopy1979 vindt dit leuk.
  3. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus

    Sorry maar dat heb ik nu al paar keer uitgelegd hier... ik snap de reacties niet maar goed... we hebben het hier niet over een stuk leverworst...zoals ik al zei was het de vorige onmogelijk omdat we het wel veilig hadden gedaan.. gevalletje gek maken en als je dan z’n test doet en is toch negatief terwijl er 5 wel positief waren en voor je gevoel het raak is met de symptomen en je dan toch ineens weer negatief test is het een “terleurstelling” niet te zwaar opvatten...

    En nu hebben we wel 1x zonder seks gehad en echt gewoon niet verwacht dat het dan wel raak zo zijn...ik had dat gewoon niet verwacht... naïef ja waarschijnlijk wel... maar goed hoef mij niet elke keer te gaan verantwoorden...

    Ik sta vanaf nu onder de gyneacoloog en chirurg...en ook nog bij de vk.. huisarts kan ik ook terecht als het hoognodig is...dus het wordt allemaal in de gaten gehouden... ze hebben mij gefeliciteerd en niet gezegd dat het ontverantwoord is maar wel dat ik extra in de gaten wordt gehouden en de baby straks ook...

    En de familie en vrienden die zo reageerden hebben het niet over mijn GBP gehad maar puur op dingen zoals te kort bij elkaar... je hebt samen al 4 kinderen... de jongste is nog jong (2 jaar) dat soort argumenten maar niet op mijn gezondheid hoor daarom ben ik ook klaar met deze reacties...
     
    dingetje81 vindt dit leuk.
  4. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Dreigen gaat natuurlijk te ver. Maar ik vind de negatieve reacties wel te begrijpen. Misschien reageren die mensen wel uit oogpunt van de kinderen? Er is nogal wat aan de hand in hun leven: scheiding van ouders, nieuwe partner van ouders, andere woningen (hetzij af en toe bij een evt omgangsregeling maar toch), partner erbij in de woning, andere kinderen erbij en nu ook nog een baby... Tsja, ik zou best met die kinderen te doen hebben. Ook al is het in de toekomst allemaal vast heel leuk, voor nu komt er wel héél veel op hen af.
     
    KleineLai, Mamaa6, Amberxx en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus

    Prima dat zijn dingen die ik ook zou kunnen begrijpen maar daar wordt ook niks over gezegd..
     
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Om heel eerlijk te zijn begrijp ik aanvankelijk de reacties ook wel. Het is ook een gecompliceerde situatie (voor iedereen.. voor jullie zelf natuurlijk, voor de kinderen, de hele (v)echtscheiding erbij, gedoe met ex en ik denk dat jullie zelf ook nog e.e.a. te verwerken hebben aangezien jullie scheiding nog maar kort geleden is?). Maar weet ook dat het gemakkelijk is van buitenaf te reageren. Mensen kennen jullie niet goed of niet goed genoeg en tsja, een mening over iets hebben is natuurlijk heel gangbaar.

    Anderzijds: aan achteraf gelul heeft niemand iets. Jullie zijn twee volwassen mensen, volwassen genoeg om onveilige seks te hebben, volwassen genoeg om kinderen te hebben en te krijgen én dit kindje is zo te horen hartstikke welkom. Laat de rest maar kletsen en geniet van de zwangerschap en probeer een beetje rekening te houden met het feit dat jullie vast nog wel heel veel negativiteit over je heen zullen krijgen (en eerlijk is eerlijk, een paar procent is dit toch wel een beetje terecht, want het ís nou eenmaal geen ideale situatie). Wat zullen jullie straks trots zijn als jullie de kleine in jullie armen hebben en de rust hopelijk een beetje is terug gekeerd. Ik hoop oprecht dat jullie er als gezin van kunnen genieten. Misschien een beetje afstand nemen van alle drama om alles goed op een rijtje te zetten?

    Oh en ik zou het altijd melden met je gyn.
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  7. Meis, ik heb echt maar één advies voor je en dat is; sluit je af voor dit soort mensen en hun meningen. Hier ook een ongeplande zwangerschap (maar oh, wat is dat kleintje welkom ♥) en daar hebben ook heel veel mensen een mening over. En dat mág ook. Iedereen mag vinden en denken wat hij of zij wil, maar ze hoeven het niet te uiten. Zeker niet op de belachelijke manieren waarop jij het commentaar nu over je heen krijgt.

    Voor onze dochter heb ik jarenlang moeten vechten, tig behandelingen moeten doorstaan in een fertiliteitstraject en ik ken uit die periode natuurlijk ook heel veel mensen. Mensen die, net als ik de vorige keer, jarenlang ellende moesten doorstaan om een kindje te krijgen of die zelfs nog steeds met lege handen staan. En nu was ik zo *poef*, ineens even zwanger. Ik heb me daar intens schuldig om gevoeld, zoveel gehuild omdat ik het zo oneerlijk vond en me zó druk gemaakt om hun meningen en oordelen, maar geen enkele vrouw van deze groep heeft ook maar iets negatiefs gezegd over m'n zwangerschap. Zij zullen ook best dingen gedacht hebben. Jaloers zijn geweest, het pijnlijk of oneerlijk hebben gevonden, maar ze hebben het nooit nodig gevonden om mij te kwetsen met hun gedachtes (terwijl ik dat juist van deze mensen zo had kunnen begrijpen). In dit soort situaties leer je, helaas, wie er écht voor je zijn en wie niet.

    Als mensen zich zorgen maken - of dat nu om je gezondheid is, om je relatie of om welke reden dan ook - dan is dat heel lief én begrijpelijk, maar aan alle opmerkingen en verwijten die je nu krijgt, heb je natuurlijk helemaal niets. Je hebt veel meer aan steun en positiviteit en dat mag je ze ook best laten weten. Willen ze daar niets mee doen? Dan is dat hún probleem en niet het jouwe. Je hebt je energie zoveel harder nodig voor andere dingen!

    Jullie krijgen een kindje wat hartstikke welkom is en waar heel veel van gehouden zal worden. Dát is waar het nu om gaat en je moet het jezelf echt gunnen om daar zelf wel blij en gelukkig mee te zijn, wat anderen ook over je zeggen. Verwijder en blokkeer mensen die met dit soort uitspraken blijven komen (logisch als je dat nu niet meteen kunt hoor, ik was ook ruim 20 weken zwanger voor ik me af kon sluiten voor de personen die het dichtstbij stonden). Een schrikreactie kan natuurlijk, maar als mensen dit soort dingen blijven herhalen terwijl ze weten wat het met jou doet, heb je helemaal niets aan ze. Ga lekker online babyshoppen (je hoeft het hele internet nog niet leeg te kopen natuurlijk, maar ik werd echt heel blij van het maken van een BOY-wishlist en een GIRL-wishlist), ga vast op zoek naar een pretechobureau (of plan zelfs meteen een vroege pretecho in, hoe klein en vormloos ook, ik vind elke echo nog steeds even prachtig) en fantaseer samen met je vriend over hoe jullie toekomst er straks uit zal zien. Dat klinkt heel makkelijk, maar echt, ik weet hoe moeilijk het is. Juist daarom zijn dit soort kleine geluksmomentjes toch zo belangrijk! ♥

    Heel veel sterkte en geluk!
     
    Maev, SYRV, babyhope en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus


    Wat lief dankjewel en ja het is inderdaad erg welkom en ondanks dat het pril is houden wij er nu al van... het is met liefde gemaakt en oh wat zijn wij er trots op... en jij ook gefeliciteerd met de zwangerschap.. ja ik ben het nu langzaam een plekje aan het geven en begin wat aan het idee te wennen... maar ja heb verder geen houvast nog want merk vrij weinig... heb mij alvast aangemeld voor moeders voor moeders en deze zijn gisteren geweest... en de testen zijn mijn houvast voor nu:oops: en gisteren de test zwanger 2-3 weken dus daar was ik wel erg blij mee... :rolleyes:
     
  9. Mery

    Mery Bekend lid

    24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Ooh meis luister toch niet naar zulke mensen .Jij gaat dit kindje krijgen.Wat een enge en gevaarlijke uitingen.Met zulke mensen zou ik klaar zijn en verbannen uit mijn omgeving.
     
    Danty88 vindt dit leuk.
  10. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.688
    2.136
    113
    Iedereen kan vinden wattie wil. Je bent zwanger en jullie zijn er blij mee, dus vind ervan wat je wil!! Vervelend hoor, lijkt me ook echt niet leuk. En een mening of je zorgen uitspreken of jou en je vriend veroordelen zijn ook 2 dingen....

    Hopelijk ga je en ongecompliseerde zwangerschap te gemoed! Gefeliciteerd!
     
    Danty88 vindt dit leuk.
  11. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Dikke knuffel voor jou en gefeliciteerd!
    Wordt zo plaatsvervangend boos als jij zoveel negativiteit over je heen krijgt.
    Zo onbeschoft. Snap dat sommigen er niet zo blij om zijn maar je bent geen 18 meer.
    Als het je lukt zou ik iedereen goed duidelijk maken dat een negatieve reactie niet word gewaardeerd.
     
    Danty88 vindt dit leuk.
  12. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus

    Dankjewel voor je lieve woorden:oops:
     
  13. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Nou ja... ik weet niet hoor. Ik vind dat iedereen lekker moet doen wat hij wil doen. Echt waar. Maar mijn mening is wel dat de kinderen op deze manier erg veel op hun dak krijgen. Jullie zijn pas kort uit elkaar met de vorige relatie, maar wonen wel al samen. Dus de kinderen krijgen een scheiding mee en binnen no time woont er een nieuwe partner bij ze. En vervolgens krijgen ze ook gelijk een broertje of zusje van die nieuwe partner. Omdat jullie met jullie verstandige leeftijd "in het heetst van de strijd" een condoom "vergeten"? En dat allemaal terwijl medisch gezien het ook nog eens een enorm slecht idee is. Voor jou en voor de baby.

    Maar nogmaals... dit is jouw leven. En je moet het leven zoals je wil.
     
    bozoe, nizzie86 en Sado vinden dit leuk.
  14. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.623
    113
    Dat een ex een negatieve reactie geeft is misschien logisch. Maar je eigen familie en vrienden doen dat blijkbaar ook. En dat is niet zomaar even wat! Die mensen staan dichtbij en zeggen dat terwijl ze jullie goed kennen.

    Wees gewoon eerlijk en zeg dat je onverstandig en misschien wel onverantwoord bezig bent geweest.

    Als je medisch gezien niet zwanger mag worden zorg je ervoor dat dat niet gebeurt. Dan neem je meerdere voorzorgsmaatregelen. En met bijna 40 mag je dan toch verwachten anders te handelen dan het onveilig doen... Dat hoeft je niet te overkomen.

    En denk ook aan de 4! Kinderen die er al zijn. Die hebben ook recht op eindelijk iets stabiels na alle ellende. Dat zal nu alleen maar meer worden natuurlijk. Die krijgen alles ook mee (de reacties). En moeten hun leven straks opeens delen met een baby waar ze misschien niet op zitten te wachten. Een 2e leg is niet zomaar iets voor een kind. En ze zitten nog midden in een vechtscheiding en een nieuwe partner die ze nog maar kort kennen.

    Ga dus niet lopen huilen om die nare reacties. Want had je echt gedacht dat mensen blij zouden zijn? Vraag jezelf af waarom mensen die jullie goed kennen zo reageren. En richt je aandacht op je kinderen en je gezondheid. En erken je eigen aandeel in deze situatie.
     
    A new day, nizzie86, Lisa280887 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Prima!!
     
  16. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus

    Lekker veroordeel he terwijl je mijn situatie niet eens echt kent!!! Jammer dat je z’n toon aanslaat ook met ga dus niet lopen huilen
     
  17. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.623
    113
    Wat maakt het uit wat wij denken? Ik zou mij meer druk maken over je eigen familie en vrienden.

    En nog veel meer over jullie kinderen. Pubers, heftige (vecht) scheiding, meteen moeten samenwonen met een nieuwe stiefouder en dan opeens een 2e leg en alle negatieve reacties die ze daar overal op zullen krijgen...

    Ik vind het dus opmerkelijk dat ik daar niets over hoor....
     
  18. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.632
    10.534
    113
    #58 Dubbelgeluk, 15 apr 2018
    Laatst bewerkt: 15 apr 2018
    Er is al veel gezegd, wat ik opmerkelijk vind is dat je voor je NOD al wist dat je zwanger was. Dat lijkt er voor mij op alsof je er wel bewust mee bezig was en ervoor ging.
    En heetst van de strijd... ik heb risicovolle zwangerschappen (ik ben standaard medisch) zonder dat ik een medische ingreep heb laten doen. Bij ons gebeurd het onveilig gewoon niet, punt. De kans vergroten op een risicovolle zwangerschap en de eventuele verdrietige gevolgen, omdat wij een pleziertje hadden en geen condoom wilden pakken wil ik nooit op mijn geweten hebben.
    Ik kan mij daar ook echt boos om maken, maar dat heeft ook te maken met mijn historie die ik niemand gun.

    Neem je verantwoordelijkheid, ik hoop oprecht dat de zwangerschap geen verhoogd risico met zich mee brengt en dat jullie over 8 maanden een kindje in jullie armen hebben en dat jullie kinderen goed reageren. Dan draait de rest vast ook wel enigszins bij.

    Ik zou overigens Facebook alleen gebruiken voor het delen van luchtige informatie en niet zoiets heftigs als dit. Het is toch algemeen bekend dat je niet weet wie dit allemaal gaat lezen, ook al is het een besloten groep, je kent toch niet iedereen persoonlijk?
     
  19. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus

    Nou als je 1 keer dus wel in de fout ben gegaan wat blijkbaar niet mag want wij mensen maken nooit geen fouten pffff maar je dan anders voelt voor je NOD en je al 2 kids hebt en je daardoor dus de symptomen herkent... ik ook daarom dus wist dat het wel eens raak kan zijn en drm getest heb en tadaaa ik had het goed... jammer dat ik ook hier zo veroordeelt wordt op dingen terwijl we allemaal anoniem zijn...


    De kids hebben een gesprek opgevangen over het feit van het kindje weg laten halen vorige week... mijn stiefdochter was die nacht er ziek van want ja de kids zijn heel erg blij mee dat ze nog een broertje of zusje krijgen.... ze kennen mij ook al 2 jaar bijna en hebben erg vrede met de situatie... mijn stiefzoon vroeg mij zelfs van de week of ik hem niet kan adopteren en mijn kinderen noemen mijn vriend zelfs papa...en mijn ex-man vindt dit ook geen probleem want hij zegt ik kan mijn geen betere stiefvader wensen...



    Maar buiten dit allemaal ik zit al 6/7 jaar hier op forum... als een meisje met een topic komt en zegt seks gehad en zwanger en ik wil het weg laten halen krijg ze het hele forum over zich heen dat als je seks hebt je ook de verantwoording moet dragen voor het kindje terwijl ze nog te jong zijn of geen stabiele factoren heeft...

    Ik ben 30 en vriend 40 jaar en samen een stabiele omgeving en factoren hebben/zijn alleen ja we zijn kort bij elkaar thats it.. mijn gezondheid is voor nu niet in gevaar en er is ook niet door het ziekenhuis gezegd dat dit wel zo gaat zijn moet alleen onder controle komen te staan.. ik dan de 1 na het ander krijg te horen dat ik het JUIST moet weg laten halen!!! Terwijl het wel gewenst is en welkom is... het lijkt wel of we het hebben over verkeerde auto die we hebben gekocht... het gaat hier wel om een kindje...

    Wat mij betreft sluit de beheerder van het forum deze topic ook maar want aan dit gezeik heb ik ook niks aan... zocht alleen maar beetje steun meer niet... maar blijkbaar ben ik een slecht persoon en moeder die het allemaal niet aan kan en weet...

    Jammer dit... en ondertussen zijn onze ouders wel bijgedraaid en is het wat hun betreft ook erg welkom en beseffen ze dat het kindje goed te wereld komt en ook goed voor wordt gezorgd.. op een paar uitzonderingen na is het nu wel redelijk rustig om ons heen..
     
  20. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Sorry hoor, maar verbaas me enorm over sommige reacties hier... TS vraagt noet of jullie het eens zijn met de nare reacties die ze al krijgt, ze vraagt ook niet of het verstandig was om zo vlak na haar GBP zwanger te worden. Ze voelt zich al rot zat, zonder al die reacties die hier ook nog neer worden gezet.

    Ze weet zelf ook dat het niet handig was, maar het is nu eenmaal gebeurt. Haar chirurg, gyn, vk en Ha zijn op de hoogte. Ik neem aan dat die beter medisch advies kunnen geven dan wij hier.. zij kennen haar medisch dossier en hebben vast vaker met dit bijltje gehakt...

    TS ik hoop dat je een mooie zwangerschap hebt, zonder complicaties en dat jullie heel gelukkig worden met jullie samengestelde gezinnetje!
     
    Nieuwsgierigbijtje en Danty88 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina