Oktober 2015 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Meysje, 18 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melovekane

    Melovekane Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    pfff heb al lang niets geschreven hier zeg.
    gun mijzelf er geen tijd voor en eigenlijk ook weinig fut voor haha
    hier verder nog steeds niet helemaal ok. Morgen een prikkelgevoeligheidtest en 25 april komt er een pedagoog langs

    @Hippo"brrr eng hoor dat die nier omhoog gaat. Bizar verhaal!

    @Edith:aaaah wat erg van de handjes van je dochter! hopelijk komt het helemaal goed!
    oh waterpokken.... hoor er hier ook al het een en ander over. Mijn zoontjes zijn de dans nog steeds ontsprongen

    @LIanne: aaah spannend hoor! nog maar een paar weekjes en dan een nieuwe hummel in je armen :)
     
  2. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw

    helaas komt het soms voor bij kindjes met zijn aandoening,
    kans is over het algemeen klein, en wat groter bij kindjes met een patch, hij heeft geen patch, bij hem hebben ze spierweefsel gebruikt tijdens de operatie, dit spierweefsel zal altijd een zwakke plek blijven en vandaar ook het ( al dan niet kleine) risico op het terug komen van de breuk.

    gezien M het volgens de boekjes deed, duidelijk geen gevolgen heeft van het zuurstof te kort en zelfs voorloopt qua spraak.... hadden wij eigenlijk een beetje het gevoel "het overkomt hem niet nog een keer"

    maarja helaas is het anders, maar ook dat overwint hij wel weer, vind het wel spannend en ben bang dat als hij benauwd word ik hem de nacht niet graag meer alleen in zijn bedje zal laten slapen, maar gelukkig word bij elke benauwdheid gekeken via een echo of het de longen zijn of dat de nier verder omhoog is gekomen, zolang hij niet verder om hoog komt kunnen wij slapen ;);)

    balen dat het nog niet heel goed gaat daar, en met jullie zoon dan ? hoe gaat het daar mee ?
     
  3. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Hoi dames,

    Hoe gaat het hier?
    Ik kom weer af en toe schrijven hoor (als deze groep nog actief is). Hoe gaat het met jullie kleintjes?

    Ik zat vorige maand beetje in een dip. En ook deze ronde is het niet raak helaas. Had vandaag een witte test. Zo balen! Dus we gaan weer de volgende lange ronde nr. 5 in. Tsja...

    Groetjes
     
  4. Edith1987

    Edith1987 Fanatiek lid

    22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Hoi Pita! Goed om weer van je te horen! Balen van je test... :( Ik zie dat je nu ook een afspraak hebt staan bij de gyn. Spannend!

    Bij ons gaat het allemaal goed hoor. Broertje kletst de oren van ons hoofd :) Verder speelt hij heel lief. Auto's, het keukentje en het glijbaantje zijn op dit moment favoriet. Hij lijkt ook steeds minder slaap nodig te hebben. Kortere nachten en 's avonds meer moeite met inslapen. Onze baby's zijn gewoon al 1,5 jaar hè! Ongelofelijk hoe hard de tijd gaat!

    Hoe is het met de anderen?
     
  5. LianneE

    LianneE Niet meer actief

    Hoi dames! Ik ben gister bevallen van onze 2e dochter! Deze keer op de natuurlijke weg dus al lekker thuis. Alles gaat goed :)

    Oudste komt vanmiddag thuis, ben benieuwd :)

    Pita, hoop snel mooie test voor jou!! Sterkte!
     
  6. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    GEFELICITEERDDDD!!!! JEEEEJ! Hoe is het gegaan?
    En hoe heet ze? Of zet je dat liever niet hier neer?
    Super leuk, geniet er van!!
     
  7. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Ik heb idd een afspraak bij de gyn staan. Ik had de huisarts gebeld omdat ik van die lange cyclussen had. En aangezien ik al pcos heb, was het geen probleem en verwees hij mij zo door. Ik weet niet of ik de medische molen in ga hoor, maar wil in iedergeval even een check t.a.v. de pcos krijgen.
     
  8. Edith1987

    Edith1987 Fanatiek lid

    22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Gefeliciteerd Lianne!! Wat fijn dat het zonder keizersnee is gelukt!
    Hoe vindt de grote zus het?
    Lekker bijkomen nu hoor! Fijne kraamweek!
     
  9. LianneE

    LianneE Niet meer actief

    Grote zus is vandaag thuis gekomen. Keek stomverbaasd.. gaf haar zusje een aai en ging over tot orde van de dag :)

    Namen van mn kindjes zet ik niet op zp nee haha :)

    Hoop dat de gyn je kan helpen Pita!
     
  10. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Nee, snap ik hoor.
    Inderdaad ook fijn dat het zonder keizersnede is gelukt.
    Vind het super leuk voor je!

    Hoop inderdaad dat het hier ook snel raak is. Komt vast wel ooit.
     
  11. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Lianne van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje ! wat super dat je geen keizersnede hoefde !

    Pita wat ontzettend balen ! Ik had het zo gehoopt voor je, maar nog niet de moed verliezen he meid

    @ hier, het gaat het super, oke niet helemaal super met M, hij is nog vaak benauwd en heeft nog dagelijks zijn puffers en medicijnen nodig maar toch loopt het allemaal lekker

    het is zo onwijs genieten, de oudste twee mogen sinds kort alleen gaan zwemmen met vriendjes en vriendinnetjes op de vrijdag avond, parents not alowed ;) en ze vinden het super,
    de zaterdag staat nog steeds in het teken van voetbal en het is nog steeds geweldig hoe de zusjes en broertje hun grote broer aanmoedigen en hoe ze achter hem staan echt heel gaaf !

    onze tweede begint morgen aan haar proeflessen van acro, haar pakjes zijn via alie al binnen haha vol glitter en glamour haha, she loves it ! heerlijk, en als blijkt dat acro haar niet ligt, achja dan heeft ze pakjes voor school gym ;)

    de oudste en de jongste ( broertjes) zijn dol op elkaar... ze zijn allemaal dol op elkaar hoor dat is duidelijk, maar die twee hebben iets... altijd als ze elkaar zien even handje geven een kus of een knuffelen, altijd even zwaaien en handkusjes,

    aankomende week hebben we schoolvoetbal, alle scholen in de gemeente doen er aan mee, ik heb mezelf opgegeven als begeleider voor onze zoon en mijn man voor onze dochter, de oma's willen oppassen op de jongste twee, en blij dat ze waren dat wij de begeleiders zijn ! heerlijk,

    we kijken ook enorm uit naar de vakantie, nog twee maanden ! we hebben een dakkoffer gekocht voor op onze auto en zo kunnen we lekker veel mee nemen :)

    het is 1400 kilometer rijden dus het is even een eindje en voor het eerst zo'n end met vier kinderen zal even spannend zijn maar goed, we rijden in de nacht en dat hebben we al vaker gedaan dus het zal vast helemaal goed gaan komen. kinderen hebben het nog altijd leuk gevonden,

    wel heel benieuwd naar M zijn eerste ervaring in het water ;) ofja... in een zwembad ;) water kent hij natuurlijk wel, maar openbaar zwemmen mocht hij nog niet tot 2 jaar, maar in overleg met de arts mag hij 2 maand eerder zwemmen ( op vakantie dus ;))

    we hebben er zin in :D
     
  12. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Oh wat leuk dat je dan nu wel met hem mag zwemmen straks! Ben heel benieuwd hoe hij het gaat vinden. En wat heerlijk om lekker naar de vakantie uit te kijken. Wij gaan 26 augustus pas dus duurt nog even. Hoop dan wel zwanger te zijn. Zwanger op vakantie lijkt mij wel leuk, haha.
    Per juli stop ik met het werk wat ik nu doe. Het levert mij teveel stress op. Vind het wel spannend allemaal hoor.
    Best raar dat onze kindjes nu al 1.5 zijn. Het gaat echt veel te snel allemaal hoor!
     
  13. deesjuh

    deesjuh Niet meer actief

    Hey allemaal
    tijd geleden voor mij.
    het was druk hier voor mij en voor iedereen hier.
    onze mannetje is heel druk van ander half jaar.

    hoe is het met iedereen hier
     
  14. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Hier gaat het goed!

    En hoe is het met jou?
     
  15. Edith1987

    Edith1987 Fanatiek lid

    22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    @Hippo: wat een fijn en positief bericht van je! Heerlijk om te lezen :) Hoe was schoolvoetbal? Ook lekker, zo'n vakantie om naar uit te kijken! Wat hebben jullie voor auto als ik vragen mag? Onze station zit met 2 kindjes en hun spullen al aardig vol, haha!

    @Pita: Fysiotherapeut ben je toch? Ga je helemaal stoppen met werken of iets anders? Spannend inderdaad... En je afspraak voor de gyn komt ook steeds dichterbij! Je hoopt natuurlijk dat die afspraak niet meer nodig zal zijn, kan het me heel goed voorstellen!!

    @deesjuh: Welcome back :p Drukteschoppertje dus, jouw zoontje? Haha!

    @Hier: lekker genieten van het weer en de kindjes! De oudste gaat steeds beter zelf spelen en mag nu ook regelmatig buiten de tuin 'in de buurt' spelen. Best eng voor mama ;) Maar ze vindt het geweldig!! en het gaat goed.
    Wij leven naar onze vakantie eind juni toe. Dan gaan we een weekje naar Limburg. Hopelijk net zulk weer als nu!! Verder vallen feestdagen (2de pasen, koningsdag, 2de pinksteren, hemelvaart) steeds op mijn werkdagen, dus dan ben ik al lekker vrij zonder dat het me een vrije dag kost.
    Hebben jullie ook de schoonmaakkriebels? Komt vast door het weer... ik ga nu weer verder iig!
     
  16. deesjuh

    deesjuh Niet meer actief

    Edith1987: Hij is zeker een drukteschopper ben heel de dag bezig met hem, kan niet eens rustig zitten hahah
     
  17. deesjuh

    deesjuh Niet meer actief


    Hier gaat het ook goed
     
  18. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Ik ben idd fysiotherapeut en ga stoppen met dat werk. Ik ga weer terug in de kinderopvang werken. Van hbo naar mbo niveau en voelt soms beetje 'fout' maar als ik nu niet stop dan zit k over een jaar met een burnout. Het is gewoon echt te zwaar voor mij. Niet alleen het behandelen, maar ook alles eromheen. Netwerken, vergaderingen, administratie, verslaglegging etc. Dus de knoop doorgehakt en nu moet ik weer solliciteren.

    Hier weer op dag 14 van de cyclus en er gebeurt weer helemaal niks. Ik heb de hoop voor deze ronde alweer opgegeven. Ik baal er zo van. Maar ik merk ook gewoon dat mijn lijf niet doet wat ik wil dat het doet. Ik ben nog steeds zo enorm moe bijvoorbeeld steeds. Misschien geeft mijn lijf wel aan nog niet klaar te zijn voor een kindje? En dan ga ik de natuur tegen werken door dadelijk aan de clomid te gaan? Sta er zo dubbel in. Wil ik dat wel? Hoe groot is onze wens? Kunnen we het beter bij 1 kindje houden? Zo enorm dubbel... Ik kom er gewoon niet uit. Maarja, ben ook gewoon beetje depri de laatste tijd. Weet gewoon even niet wat ik moet.
     
  19. Edith1987

    Edith1987 Fanatiek lid

    22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Wat balen Pita! Misschien dat de vermoeidheid ook te maken heeft met je werk? Loop je ook bij een therapeut oid? Gaat het met je zoontje wel goed?
    Ik heb trouwens als hbo'er ook geen baan op dat niveau. Ik heb het geaccepteerd. Werkende moeder zijn, is pittig! Als ik aan het werk ben, zou ik meer uren willen werken, maar als ik thuis ben, zou ik minder willen werken. Spagaat van de werkende moeder ofzo... Mijn tijd (meer uren en daardoor meer verantwoordelijkheid) komt wel weer als de kindertjes wat groter zijn ;) Hoewel ik nog wel twijfel over een derde kindje.

    @LianneE : hoe gaat het met je 2 meiden? Alles weer beetje op de rit?
     
  20. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Ja, kan zeker ook te maken hebben met mijn werk. Maar ook gewoon met mijn gezondheid. Sinds de bevalling ben ik gewoon mezelf niet meer. Niet fit, die schildklierproblemen, ook problemen met mijn darmen, zo moeeeee. Dus ik vrijdag toch maar weer langs de huisarts. We wachten het af. Ik weet niet of ik de medische molen in wil qua zwanger proberen te worden. Maar ik ga maar wel naar die afspraak volgende maand en en dan zien we het wel weer.
     

Deel Deze Pagina